فناوري‌هاي هوشمند در نسل دوم نيسان جوك

 

فناوري‌هاي هوشمند در نسل دوم نيسان جوك

 

رپورتاژ-آنهايي كه به اتومبيل‌هايي با طراحي‌ فانتزي علاقه‌مند هستند حتما «نيسان جوك» جزو فهرست خودروهاي دوست‌داشتني‌شان است. اتومبيلي كه نسل اول آن 10 سال توليد و به بازارهاي جهاني عرضه شد. همين سابقه طولاني توليد نسل اول نشان از استقبال خوب مردم دنيا از اين اتومبيل دارد. نيسان جوك به عنوان يك كراس‌اوور جمع‌وجور يا همان خودرويي در كلاس ميني اس‌يووي توانست اتومبيل‌هاي هم‌رده كمپاني‌هاي بزرگي مثل تويوتا را به چالش بكشد. نيسان‌هاي جوك مدل 2016 تا 2017 هم با آن قيافه بامزه و بانمك توانستند به بازار خودرو كشورمان راه پيدا كنند و دل بسياري از جوانان را به دست بياورند. اما مهم‌ترين خبر ماه‌هاي اخير درباره اين اتومبيل شركت نيسان، نسل جديد يا دوم اين اتومبيل است كه در آستانه نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمايي شد. فكر مي‌كنيد چه نكته‌اي در نسل جديد نيسان جوك شگفت‌زده‌تان خواهد كرد؟

 

آشنايي با نسل اول نيسان جوك

قطعا براي اينكه سراغ ويژگي‌هاي جديد و شگفت‌انگيز نسل دوم نيسان جوك برويم بايد با نسل اول آن كه در بازار خودروي كشورمان هم فروش خوبي داشته آشنا شويم. اين اتومبيل در سال 2016 با دو تيپ «اسكاي‌پك» و «پلاتينيوم» وارد كشورمان شد. ظاهر فانتزي اين اتومبيل باعث شد نظرات درباره آن كاملا متفاوت باشد؛ يعني خيلي‌ها در همان نگاه اول عاشقش شدند و خيلي‌ها هم از شكل و شمايل اين محصول ژاپني‌ها بدشان آمد.

چند ماه بعد تيپ سوم اين اتومبيل هم به نام «اسپرت» به بازار ايران عرضه شد كه البته تفاوت اين تيپ‌ها، نه در ظاهر، بلكه در ميزان آپشن‌ها و وضعيت فني بود. ابتدا سراغ آپشن‌ها مي‌رويم؛ ضعيف‌ترين تيپ اين اتومبيل از اين نظر، اسكاي پك است كه البته امكاناتي مثل كروز كنترل، سنسور باد تاير، دي‌لايت، مانيتور 5.8 اينچي، چراغ بدرقه، 6 ايربگ و... دارد، اما تيپ پلاتينيوم از آپشن‌هاي بيشتري مثل دوربین 360، سنسورهای نقطه کور و تغییر لاین، گرمکن صندلی‌های جلو، سنسور باران و چراغ‌های اتولایت برخوردار است. نيسان جوك اسپرت هم از نظر امكانات رفاهي و آپشن‌ها دقيقا شبيه پلاتينيوم است. در مقايسه فني تيپ‌ها، دست برتر با تيپ اسپرت خواهد بود. 

تيپ‌هاي اسكاي‌پك و پلاتينيوم از پيشرانه 1.6 ليتري بهره مي‌برند كه مي‌تواند 117 اسب‌بخار قدرت توليد كند. اما پيشرانه تيپ اسپرت اولا توربوشارژ است و ثانيا دو دهم درصد افزايش حجم موتور داشته است. همين تغييرات باعث شده اين موتور بتواند 190 اسب بخار قدرت توليد كند. اختلاف بعدي تيپ‌ها در سيستم محرك اتومبيل است. اسكاي‌پك و پلاتينيوم، ديفرانسيل جلو هستند، اما تيپ اسپرت با سيستم محرك دو ديفرانسيل 3 حالته به مشتريان تحويل داده شده است. در مجموع نيسان جوك اسپورت آنقدر از نظر كارشناسان، اتومبيل خوبي به حساب مي‌آيد كه بر اساس اين منبع، آن را با بي‌ام‌دبليو ايكس وان 28 آي مقايسه مي‌كنند.

 

آشنايي با نسل دوم نيسان جوك

همانطور كه گفتيم نسل دوم اين خودرو در همين سال جاري ميلادي، يعني 2020 رونمايي شد، يعني درست بعد از 10 سال از رونمايي نسل اول. مديران شركت نيسان هم از قبل وعده داده بودند كه نسل جديد هم از نظر ظاهري و هم از نظر فني و امكانات رفاهي، كاملا متفاوت از نسل اول باشد. اگر ظاهر اتومبيل برايتان خيلي اهميت دارد بايد بگوييم كه تغييرات در نسل دوم زياد است، اما همچنان به دليل ظاهر فانتزي، احتمال اينكه مثل نسل اول، برخي‌ها را دلزده و برخي‌ها را عاشق كند وجود دارد. 

اگر فكر مي‌كنيد كه طراحان نيسان بي‌خيال چراغ‌هاي گرد جلوي اتومبيل شده‌اند سخت در اشتباهيد، آنها اين چراغ‌هاي گرد را در نسل دوم هم در نظر گرفته‌اند. در عوض چراغ‌هاي بالايي كنار كاپوت يا همان چراغ‌هاي ثانويه را بسيار باريك كرده‌اند كه باعث جذاب‌تر شدن قيافه جوك شده است. 

تغيير بعدي در نماي جلوي نيسان جوك مربوط به جلوپنجره مي‌شود كه به شكل V طراحي و شكيل‌تر شده است. طراحان در ابعاد نسل دوم جوك هم تغييراتي داده‌اند؛ طول 75 ميليمتر، ارتفاع 25 ميليمتر و عرض 35 ميليمتر افزايش يافته است و با توجه به استفاده بيشتر از خطوط شكسته روي بدنه، نيسان جوك بزرگ‌تر و عضلاني‌تر به نظر مي‌رسد. 

از چراغ‌هاي بومرنگي عقب جوك هم در نسل جديد خبري نيست و به جايش چراغ‌هايي برجسته و نسبتا كشيده جايگزين شده است. اما مهم‌ترين تغييرات در بخش فني و آپشن‌هاي جديد است كه احتمالا برايتان جالب باشد. پيشرانه جوك نسل دوم يك ليتري با سه سيلندر توربو است كه مي‌تواند 117 اسب‌بخار قدرت توليد كند. با توجه به مشخصات اين موتور مي‌توان گفت كه مصرف سوخت در نسل دوم كاهش چشمگيري يافته است. گيربكس را هم در دو حالت 6 سرعته دستي و 7 سرعته اتومات در نظر گرفته‌ است. درضمن يادتان باشد كه اگر نقدهايي به فضاي داخل كابين نيسان جوك داشتيد، طراحان به اين نقد شما توجه كرده‌اند و اين فضا را براي راحتي راننده و سرنشينان افزايش داده‌اند. اما بخش جالب نسل دوم نيسان جوك وجود آپشن‌هاي هوشمند در اين اتومبيل است. نيسان جوك جديد مي‌تواند در مواقع اضطراري عابران و دوچرخه‌سواران را به طور خودكار تشخيص دهد و اقدام به ترمز كند. همچنين شناسایی علائم ترافیکی، راهنمای تعویض خط هوشمند، هشدار خروج از پارک و نقطه کور نيز جزو فناوري‌هاي هوشمند استفاده شده در نسل دوم نيسان جوك است. به هر حال اگر با اين توضيحات جزو علاقه‌مندان اين اتومبيل ژاپني شده‌ايد بايد بدانيد كه قیمت ماشین juke نسل اول بعد از افزايش چند برابري قيمت ارز، افزايش قابل توجهي يافته و چند برابر قيمت چند سال قبل آن شده است.

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نيسان جوك






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 50 نظر
محسن ا 11 نظر
Jalil fathi 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمید : اول درست ضرب المثل رایادبگیربعد بنویس و تیکه بنداز آفت بزک نمیربهارمیاد🤣🤣🤣
رز زرد : شمارو بخدا دوستان جواب این شیما ناصداقت رو ندید ولش کنید اصلا کل پیام‌هاشو نادیده بگیرید بخدا حتی ارزش اینو نداره براش بلانسبت فحش تایپ کنید بذارید بیچاره به درد و مرض خودش برسه والا دلم به حالش میسوزه لطفا لطفا جواب ندید
J7W : منم شرایط شما رو دارم…شما پیامک شاسی دریافت کردید؟
J7 : سلام دو مرحله ای j7 ثبت نام اردیبهشت تکمیل وجه ۶ مهر کی تحویل میدن کسی اطلاع داره
صالح : به گفته کاربران با تغییر رنگ زود فاکتور شدن، قیمتش تو بازار تفاوتی نداره بیشتر به سلیقه خودتون مربوطه
شاهین : نمازت بخوره تو سرت ابلح
شاهین G : معلومه یکی از کاربرا همی جا هستی الکی به اسم شیما صداقت پیام میدی کاربرا اینجا اعصبانی کنی واقعا سودی برات داره اینکار ؟
سهند اس محمد : صحیح میفرمایید ولی اکثر تاخیر های سایپا مربوط به پیش فروش های یکساله میباشد اینجا کسی رو داریم فروش فوری(90روزه) بوده باشه که هنوز بعد از سه ماه ماشینش رو تحویل گرفته باشه؟؟؟؟
حمید : داداش خسته نباشی نمی دونم والا پشتیبانی زنگ زدم میگه که اصلا هنوز به هشتم نرسیدیم درصورتیکه الان یازدهم فاکتور شده به قرآن کلی گرفتاری داریم الانم ذهن مارو مشغول خودش کرده داستانه جدید
شیماصداقت خطاب. به شاهینG : بزک نبین بهار می یاد خربزه با خیار می یاد...... جوجه رو آخر پاییز میشمارن.... خیل خوشحالم بابت اونایی که طلا به قیمت زیر 4 تومن گرمی فروختن الان شده گرمی بالای 11 میلیون....ضرر خوبی کردن خداروشکر....برم نماز بخونم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سی دی فلز : دوستان برای من چن روزه تو قسمت حمل خودرو جهت تحویل به نمایندگی مونده نمیدونم مشکل از کجاست؟ اگر مشکل سخا یا املاک بود اصلن به این مرحله نمیرسید اینجا معلومه مشکل ارسال دارن چن تا از دوستانم این مشکل رو داشتن
سی دی فلز : من درخواست کارت سوخت رو همنطور که مهدی گفت با همین کد سند با موفیعت انجام دادم پیامک هم اومد از شیراز ارسال میشه
دمپایی 151 : حالا منتظر پلاک باشیم هعی
دمپایی 151 : واقعا جای تاسف داره سایپا 30روزه ماشین می فروشه 3 ماهه میده بعد 3 ماه فاکتور میکنه حالا پلاک نمیکنه خوابش برد باز
ساینا تک پیش : هر ماشینی 4 ماه بعد از تکمیل وجه طول میکشه تحویلش بدن . دستتونو بزارید زیر سرتون راحت بخوابید تا چهار ماه
کوییک gxl تیر : خب نوشته سریال کارت سبز رو میشه گرفتم من استعلام گرفتم زده کارت سبز چاپ نشده کارت خودرو هم فقط کد رهگیری پست داره
به امید خدا : امثال شما حزب باد هستید از شرکت خودروسازی شاکی هستی به اعتقادات ما توهین نکن
کوییک GXL : ملت نپال با 20 کیلو وزن و 50 کیلو خ ا یه دو روزه حقشون از دزدان و سارقان کشورشون گرفتن ما ایرانی ها با کوهی از ادعا فقط لب و دهنیم و والا کسی جرأت نمی کرد حقمون بخوره اونم چلغوزی مثل شیخ زاده مدیر عامل سایپا.
سجاد : نمایندگی احسان کشمیری در منطقه مفتح مشهد
ساینا : انشالله بسلامتی مبارک باشه چرخش به شادی یچرخه