فناوري‌هاي هوشمند در نسل دوم نيسان جوك

 

فناوري‌هاي هوشمند در نسل دوم نيسان جوك

 

رپورتاژ-آنهايي كه به اتومبيل‌هايي با طراحي‌ فانتزي علاقه‌مند هستند حتما «نيسان جوك» جزو فهرست خودروهاي دوست‌داشتني‌شان است. اتومبيلي كه نسل اول آن 10 سال توليد و به بازارهاي جهاني عرضه شد. همين سابقه طولاني توليد نسل اول نشان از استقبال خوب مردم دنيا از اين اتومبيل دارد. نيسان جوك به عنوان يك كراس‌اوور جمع‌وجور يا همان خودرويي در كلاس ميني اس‌يووي توانست اتومبيل‌هاي هم‌رده كمپاني‌هاي بزرگي مثل تويوتا را به چالش بكشد. نيسان‌هاي جوك مدل 2016 تا 2017 هم با آن قيافه بامزه و بانمك توانستند به بازار خودرو كشورمان راه پيدا كنند و دل بسياري از جوانان را به دست بياورند. اما مهم‌ترين خبر ماه‌هاي اخير درباره اين اتومبيل شركت نيسان، نسل جديد يا دوم اين اتومبيل است كه در آستانه نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمايي شد. فكر مي‌كنيد چه نكته‌اي در نسل جديد نيسان جوك شگفت‌زده‌تان خواهد كرد؟

 

آشنايي با نسل اول نيسان جوك

قطعا براي اينكه سراغ ويژگي‌هاي جديد و شگفت‌انگيز نسل دوم نيسان جوك برويم بايد با نسل اول آن كه در بازار خودروي كشورمان هم فروش خوبي داشته آشنا شويم. اين اتومبيل در سال 2016 با دو تيپ «اسكاي‌پك» و «پلاتينيوم» وارد كشورمان شد. ظاهر فانتزي اين اتومبيل باعث شد نظرات درباره آن كاملا متفاوت باشد؛ يعني خيلي‌ها در همان نگاه اول عاشقش شدند و خيلي‌ها هم از شكل و شمايل اين محصول ژاپني‌ها بدشان آمد.

چند ماه بعد تيپ سوم اين اتومبيل هم به نام «اسپرت» به بازار ايران عرضه شد كه البته تفاوت اين تيپ‌ها، نه در ظاهر، بلكه در ميزان آپشن‌ها و وضعيت فني بود. ابتدا سراغ آپشن‌ها مي‌رويم؛ ضعيف‌ترين تيپ اين اتومبيل از اين نظر، اسكاي پك است كه البته امكاناتي مثل كروز كنترل، سنسور باد تاير، دي‌لايت، مانيتور 5.8 اينچي، چراغ بدرقه، 6 ايربگ و... دارد، اما تيپ پلاتينيوم از آپشن‌هاي بيشتري مثل دوربین 360، سنسورهای نقطه کور و تغییر لاین، گرمکن صندلی‌های جلو، سنسور باران و چراغ‌های اتولایت برخوردار است. نيسان جوك اسپرت هم از نظر امكانات رفاهي و آپشن‌ها دقيقا شبيه پلاتينيوم است. در مقايسه فني تيپ‌ها، دست برتر با تيپ اسپرت خواهد بود. 

تيپ‌هاي اسكاي‌پك و پلاتينيوم از پيشرانه 1.6 ليتري بهره مي‌برند كه مي‌تواند 117 اسب‌بخار قدرت توليد كند. اما پيشرانه تيپ اسپرت اولا توربوشارژ است و ثانيا دو دهم درصد افزايش حجم موتور داشته است. همين تغييرات باعث شده اين موتور بتواند 190 اسب بخار قدرت توليد كند. اختلاف بعدي تيپ‌ها در سيستم محرك اتومبيل است. اسكاي‌پك و پلاتينيوم، ديفرانسيل جلو هستند، اما تيپ اسپرت با سيستم محرك دو ديفرانسيل 3 حالته به مشتريان تحويل داده شده است. در مجموع نيسان جوك اسپورت آنقدر از نظر كارشناسان، اتومبيل خوبي به حساب مي‌آيد كه بر اساس اين منبع، آن را با بي‌ام‌دبليو ايكس وان 28 آي مقايسه مي‌كنند.

 

آشنايي با نسل دوم نيسان جوك

همانطور كه گفتيم نسل دوم اين خودرو در همين سال جاري ميلادي، يعني 2020 رونمايي شد، يعني درست بعد از 10 سال از رونمايي نسل اول. مديران شركت نيسان هم از قبل وعده داده بودند كه نسل جديد هم از نظر ظاهري و هم از نظر فني و امكانات رفاهي، كاملا متفاوت از نسل اول باشد. اگر ظاهر اتومبيل برايتان خيلي اهميت دارد بايد بگوييم كه تغييرات در نسل دوم زياد است، اما همچنان به دليل ظاهر فانتزي، احتمال اينكه مثل نسل اول، برخي‌ها را دلزده و برخي‌ها را عاشق كند وجود دارد. 

اگر فكر مي‌كنيد كه طراحان نيسان بي‌خيال چراغ‌هاي گرد جلوي اتومبيل شده‌اند سخت در اشتباهيد، آنها اين چراغ‌هاي گرد را در نسل دوم هم در نظر گرفته‌اند. در عوض چراغ‌هاي بالايي كنار كاپوت يا همان چراغ‌هاي ثانويه را بسيار باريك كرده‌اند كه باعث جذاب‌تر شدن قيافه جوك شده است. 

تغيير بعدي در نماي جلوي نيسان جوك مربوط به جلوپنجره مي‌شود كه به شكل V طراحي و شكيل‌تر شده است. طراحان در ابعاد نسل دوم جوك هم تغييراتي داده‌اند؛ طول 75 ميليمتر، ارتفاع 25 ميليمتر و عرض 35 ميليمتر افزايش يافته است و با توجه به استفاده بيشتر از خطوط شكسته روي بدنه، نيسان جوك بزرگ‌تر و عضلاني‌تر به نظر مي‌رسد. 

از چراغ‌هاي بومرنگي عقب جوك هم در نسل جديد خبري نيست و به جايش چراغ‌هايي برجسته و نسبتا كشيده جايگزين شده است. اما مهم‌ترين تغييرات در بخش فني و آپشن‌هاي جديد است كه احتمالا برايتان جالب باشد. پيشرانه جوك نسل دوم يك ليتري با سه سيلندر توربو است كه مي‌تواند 117 اسب‌بخار قدرت توليد كند. با توجه به مشخصات اين موتور مي‌توان گفت كه مصرف سوخت در نسل دوم كاهش چشمگيري يافته است. گيربكس را هم در دو حالت 6 سرعته دستي و 7 سرعته اتومات در نظر گرفته‌ است. درضمن يادتان باشد كه اگر نقدهايي به فضاي داخل كابين نيسان جوك داشتيد، طراحان به اين نقد شما توجه كرده‌اند و اين فضا را براي راحتي راننده و سرنشينان افزايش داده‌اند. اما بخش جالب نسل دوم نيسان جوك وجود آپشن‌هاي هوشمند در اين اتومبيل است. نيسان جوك جديد مي‌تواند در مواقع اضطراري عابران و دوچرخه‌سواران را به طور خودكار تشخيص دهد و اقدام به ترمز كند. همچنين شناسایی علائم ترافیکی، راهنمای تعویض خط هوشمند، هشدار خروج از پارک و نقطه کور نيز جزو فناوري‌هاي هوشمند استفاده شده در نسل دوم نيسان جوك است. به هر حال اگر با اين توضيحات جزو علاقه‌مندان اين اتومبيل ژاپني شده‌ايد بايد بدانيد كه قیمت ماشین juke نسل اول بعد از افزايش چند برابري قيمت ارز، افزايش قابل توجهي يافته و چند برابر قيمت چند سال قبل آن شده است.

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نيسان جوك






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 50 نظر
محسن ا 11 نظر
Jalil fathi 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی هفته چهارم شهریور : داداش برو تو سایت سایپا گروپ
تبدیلی GL❌❌ : دوستان در سایت ثبت نام کنید تا کسی نتونه به اسم شما در سایت پیام بده و سو استفاده کنه
Samirax5 : چون ماشین شما و تعداد دیگه ای رو ندادن دلیل بر دروغگویی بقیه نیست، مشکل از بی نظمی کارخونست
Bac x3 ارمان : سلام دوستان از ثبت نامی های مرداد ماه bac x3 کسی هست که ماشینش شاسی شده باشه ؟
محسنj7 : دوست عزیز من تعزیرات 124 شکایت کردم گفت مربوط ب ما نمیشه عدم اجرای مصوبات دستگاه های دولتی سریعترین راه 136 بازرسی کل کشور هست . چون وزارت صمت هم با خودرو ساز ها دستسون تو ی کاسه هست. شورتی رقابت هم قدرت اجرایی نداره. فقط و فقط بازرسی کل کشور با شماره 136 ک سریعا پیگیری میکنند و پاسخگو هستند. تعداد تماس ها زیاد باشه حتما اقدام میکنند.
Samirax5 : اگه صدامون به جایی برسه بله امکانش زیاده چون خلاف قانون قرارداد بسته پس دوستان لطفا شده روزی دو سه بار هم با نام های افراد خانوادتون هم شده تماس بگیرید مطمئنا تماس ها زیاد باشه اثر گذاره یک ماه صبح تا غروب میریم سرکار برای ماهی 30 تومن ، وقت گذاشتن برای چند تا تماس ممکنه بیشتر از صد میلیون به جیبمون برگردونه
رز زرد : واقعا که بعضی ها مریضن به اسم کاربری یکی دیگه نظر میدن😐 آقا حمید من هفته چهارم خرداد بودم چندبار پیام جی ال اومده تبدیل نزدم و هنوز هم منتظر پیام جی هستم حالا یکی به اسم من بیاد نظر بده ساینا و کوییک بگیرید منی که خودم حتی جی ال هم قبول نکردم
سیا : سلام دوستان مهم تحویل خودرو هست فاکتور شدن به سودماکه نیست بلکه به ضرر ماهم هست چون باید اونا سر تاریخ جریمه تاخیر بدن با این شگرد یکی دو ماه هم فرصت می خرند و نه خودرو میدن ونه سود تاخیر حدود2 ماه پیش فاکتور کردن یکماه پلاک هنوز هم از تحویل خبری نیست که شخصا ششم فاکتور شدم .
شاهین GL : تا اخر این هفته اگه سایپا کم کاری نکنه خرداد همشون فاکتوره
امیر،اردیبهشت : زنگ میزنیم سایپا میگیم ۸ اردیبهشت فاکتور نشده رفتین رو ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت میگه چنین چیزی نیست ما به نوبت فاکتور میکنیم در صورتی داره فاکتور میشه و ۸ از قلم افتاده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی سورن دوگانه طرح فرسوده فوق العاده تحویل 24 آذر : مدل 79 پرداختی ایران خودرو 70 و مرکز اسقاط 5تمن
پیش تک تحویل آذر : سلام پیش فروشهای یگانه تا چه ماهی فاکتور شده،کسی میدونه؟
نازی : طرح فرسوده چقدر از قیمت ماشین تحویلی کم میشه
فروش فوق العاده اسفند : سلام کسی سود تاخیر گرفته
مریم : سلام طرح فرسوده چقدر از قیمت ماشین ثبت نامی کم میکنند؟؟(مدل 79)
سی دی فلز : بله فلز یی دی پرداخت دوم 29 مهر بود و29آبان فاکتور شدم و پلاک هم شدم منتها الان رو حمل خودرو گیر کرده 🤦
علی سورن دوگانه طرح فرسوده فوق العاده تحویل 24 آذر : من 24 آذرم هنوز فاکتور نشدم
207فلز قالپاق سی دی : شما سقف فلز بودبن پیش فروش ؟
کوییک آر اس : خیر متاسفانه ولی نگران نباشید انشالله که زودتری درست بشه
پارس : موتور xu7p یه چیز من درآوردی که ایران خودرو درست کرده و اصلا طبق نظر کارشناسان موتور خوبی نیست