چرا مرسدس بنز با وجود تولید خودروی برقی در دهه 90 میلادی، از تسلا عقب ماند؟

 

چرا مرسدس بنز با وجود تولید خودروی برقی در دهه 90 میلادی، از تسلا عقب ماند؟

 
مرسدس بنز یکی از خودروسازان سنتی است که با پایه گذاری برند EQ در سال 2016 عزم خود را برای تولید مدل های تمام الکتریکی نشان داد. اولین محصول این برند، کراس اوور EQC است که در نمایشگاه خودروی پاریس 2018 در معرض دید عموم قرار گرفت.
 
 
 
هر چند مرسدس بنز در مقایسه با برندهای دیگری چون ب ام و، نیسان، شورولت و رنو دیرتر به جمع تولید کنندگان خودروهای برقی پیوسته، اما نگاهی به گذشته حاکی از آن است این شرکت آلمانی با پیشرانه های تمام الکتریکی بیگانه نیست و در دهه 90 میلادی تلاش هایی را در این زمینه انجام داده است.
 
 
 
در آن دوران اشتوتگارتی ها نسخه تمام الکتریکی سدان محبوب 190 را توسعه داده بودند. این مدل صرفا تحقیقاتی بوده و از تکنولوژی های پایه و مشخصاتی ابتدایی بهره می برد. اولین بار نمایشگاه خودروی هانوفر در سال 1990 میزبان مرسدس بنز 190 برقی بود. پس از هانوفر، اشتوتگارتی ها این خودرو را در چند نمایشگاه معتبر دیگر به نمایش گذاشتند.
 
 
 
خودروساز آلمانی چندین نسخه از 190 برقی را تولید کرده بود. هر یک از این نسخه ها از نظر قوای محرکه و تکنولوژی باتری از یکدیگر متفاوت بودند. به عنوان نمونه برای تامین انرژی برخی نسخه ها از باتری سدیم-نیکل کلرید و برخی دیگر از باتری سدیم-سولفور استفاده شده بود. مرسدس بنز برای شارژ این خودروها ایستگاه های شارژ خورشیدی را نیز در نظر گرفته بود.
 
 
 
پیشرانه مرسدس بنز 190 برقی از دو موتور مغناطیس دائمی DC تشکیل یافته بود. این موتورها به چرخ های عقب متصل بوده و توانایی تولید 44 اسب بخار قدرت را داشتند. با وجود بهره گیری از سیستم بازیابی انرژی ترمز، مسافت قابل پیمایش این مدل های آزمایشی اصلا قابل مقایسه با خودروهای برقی کنونی نبود.
 
 
 
تحقیقات و آزمایش های مرسدس بنز روی نسخه الکتریکی 190 به یک اتومبیل برقی تولید انبوه منتج نشد و این پروژه عقیم باقی ماند. اندکی بعد مرسدس بنز به سراغ پروژه های دیگری از جمله پیشرانه های هیدروژنی رفت و سال ها خود را با آن مشغول کرد!
 
وقتی مرسدس بنز سرگرم پروژه هایی دیگر بود، تسلا آمد و ثابت کرد که امکان ساخت یک خودروی کاربردی با استفاده از پیشرانه الکتریکی وجود دارد. موفقیت های پی در پی تسلا اکنون مرسدس بنز و دیگر خودروسازان سنتی را به سمت خودروهای الکتریکی سوق داده و روز به روز بر شمار چنین مدل هایی افزوده می شود.
 
 
 
حال شاید بپرسید مرسدس بنز با اینکه سه دهه قبل تولید خودروهای برقی را امتحان کرده، چرا اینک از قافله عقب مانده و باید دنباله روی شرکت نوپایی چون تسلا باشد؟ برای پاسخ به این سوال می توان به بیانیه مطبوعاتی مرسدس بنز در بهار 1991 رجوع کرد.
 
در بیانیه مذکور عمر سرویس های باتری، برد حرکتی محدود، مشکلات مربوط به بازیافت، نبود زیرساخت های لازم برای شارژ و قیمت تمام شده موانع اصلی برقی سازی خودروها در آن زمان اعلام شده بود. شاید اگر مرسدس بنز یک دهه دیرتر تحقیقات خود را در زمینه مدل های الکتریکی آغاز می کرد، خبری از تسلا نبود.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مرسدس بنز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بدبخت : برای منم پیامک نیومده زمستان ۱۴۰۳ چه قدر ما بد شانسیم اخه
زهرا س : سلام قیمت شاهین چنده کارخونه ای الان؟
حمیدرضا : دوستان این پارت جدید هست که اول سفید ومشکی رو طبق تقاضای مشتری فاکتور میکنن و آخریها هم خاکستری تیره و روشن رو طبق شماره پذیرش به اون تعداد آخریها میدن و دوباره تا پارت جدید این روند تکرا میشه و باید دعا کرد تو هر پارت جزء تعداد اولی بود
احسان شاهین دستی : داداش شماازکجامیدونی میشه بیشتراطلاع رسانی کنی چون هنوزبرای خیلیایی امثال من پیام نرفته.همون بهترمهروآبان وآذرپربشه به دردخودشان میخوره بایدتاآخرزمستان تحویل بدن پیش فروش باشه ایران خودروشرکت میکنیم
امین : سلام عصر شد و خبری نشد و پیامکی برام نیامد
منوچهر : سلام من شهریور ۳۷۰ ریختم کی پیام میاد
J4مشکی گیلان : 📢📢📢📢📢📢📢📢📢 مرررررردم با دقت بخونیییین و اگاااااه باشید 📢📢📢📢📢 بنظرم علاوه بر صدا و سیما تو اینستا پیج های نمایندگی هر استان کامنت کنین و ادرس این سایت رو کپی کنین. تا همه اگاه بشن و سرمایشون به باد نره و نمایندگی ها دختراشون برن به کارهای دیگ بپردازن و خدمات بدن. 📢📢📢📢📢📢📢
شاهین G : هرکی اینجا پیام میزاره مثل همه ما مشتری سایپا هست هیچکس اطلاعات دقیق نداره
حمیدرضا : مبارکتون باشه اصلا اینکه فکر کنید ما حسادت میکنیم سخت دراشتباهید ما داریم خیلی حسادت میکنیم . و مهمترین خبر اینکه پروفایل ما قرص و محکم رو حرف روز اولش پابرجاست .جدا از شوخی خوشحالیم که خوشحالید
امیر : خر یه ستون پنجم داره که من حواله می کنم به قوم ظالم سایپا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیگو8 : اگه کسی از مجوز خروج تیگو 8 پرومکس اطلاع داره ممنون میشم اعلام کنه یا اونا که تحویل گرفتن
سورن پلاس : سلام وقت بخیر ما تحویل یکم دی ماههستیم فعلا هیچ خبری نیست
رانااا : این همه ماشینو تحویل دادن فقد واسه شما مشکل داشته
دی ماه : خوب منم میگم همین خوبه 👍
207 اتو پانا ارتقا تحویل تیر : تاخیر 28700 محاسبه شده
سارا : سلام دوستان 207 نقره ای تحویل 30 آذر امروز فاکتور شد
Garmabi : سلام،من تحویل حضوری انتخاب کردم ساینا اس،بعد فاکتور چند روز بعد زنگ میزنن برم تحویل بگیرم؟لطفا کسی اطلاع داره بگه ممنون 11960734
مصطفی : خدا شفاف بده
سهیل : اگه مرکز استان مخصوصا کلانشهر باشید، 2-3 روز
فاطمه : سلام هنوز خبری از فاکتور دی نشد؟؟