اثربخشی بی چون و چرای خودرو در بازار سرمایه/ سایپا پیشران بازار سرمایه می شود؟

 

اثربخشی بی چون و چرای خودرو در بازار سرمایه/ سایپا پیشران بازار سرمایه می شود؟

 
در حالی شاخص بازار سرمایه در مرز یک میلیون واحدی قرار گرفته که بدون شک باید یکی از تاثیرگذارترین صنایع در رشد شاخص را گروه خودرو بدانیم این در حالیست که پیش بینی می شود بازگشایی نماد سایپا در روزهای آینده نیز به رشد شاخص دامن زده و آن را به رکوردهای جدیدتری نزدیک کند.
دادوستدهای گروه خودرویی در روزهای گذشته نمادهای این صنعت بورسی را بهبود بخشیده و منجر به رشد شاخص شده این در حالیست که انتشار گزارش‌های عملکردی سال قبل در کنار نزدیکی شاخص کل به مرز روانی یک‌میلیون واحدی وضعیت بازار و رشد سهام خودرویی ها را با پرسش هایی هراه کرده است.
 
هجوم نقدینگی انگیزه‌ای قوی‌ برای رشد بازار سهام به شمار می رود این در حالیست که با ورود سرمایه های جدید به بورس در روزهای گذشته و تمهیدات وزارت امور و اقتصاد و دارایی مبنی بر تسهیل صدور کد بورسی، پیش بینی می شود که در روزهای آینده نقدینگی بیشتری وارد بازار سهام شود 
 
در این میان این پرسش مطرح می شود که نقش خودرویی ها در رشد شاخص سهام در روزهای گذشته به چه میزان بوده است؟
 
مهدی حاجی وند، کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار خودروکار گروه خودرو را یکی از صنایع بزرگ ، خوش اقبال و معامله پسند بازار سرمایه می داند و می گوید: وقتی شرکتی بزرگ رشد و یا افت داشته باشد به نسبت بزرگی خود در شاخص بورس تاثیرگذار خواهد بود و در این شرایط طبیعی است شرکت های خودرویی حاضر در بازار سرمایه اثر خود را خواهند گذاشت که تاثیر آن در رشد آینده شاخص چندان دور از دسترس نیست.
 
وی با بیان این که قیمت سهام خودروسازی و قطعه سازی همگام با بازار پیش می رود، می افزاید: صنعت خودرو از جمله صنایعی است که نسبت به سایر صنایع رشد چندانی نداشته بنابراین طبیعی است که قیمت سهام خودرویی ها رشد کرده و اثر زیادی بر روی کلیت بازار داشته باشند.
حاجی وند ادامه می دهد: بنابراین سهام خودرویی ها از جمله صنایع اثرگذار بر شاخص کل به شمار می رود و شاید تنها عامل رشد شاخص و رسیدن آن به عدد یک میلیون نباشد، اما به طور قطع یکی از صنایع اثرگذار به شمار می رود.
 
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر بازگشایی نماد سایپا بر بورس نیز اظهار می کند: احتمال رسیدن شاخص بورس به مرز یک میلیون واحد در روز جاری وجود دارد بنابراین باید رفتار احتمالی بازار را بررسی کرد چرا که اگر بازار تن به استراحت داده و اقدام به اصلاح کند، تا اندازه ای شتاب و روند رو به رشد سایپا را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما اگر کلیت بازار مثبت باشد سهام سایپا می تواند یکی از پیشران های بازار باشد و رشد خوبی را با توجه به ثبت افزایش سرمایه این شرکت به همراه داشته باشد.
 
وی می افزاید:  بازار در حال حاضر حدود 400 هزار واحد بدون اصلاح و استراحت پیش رفته بنابراین باید در نقطه ای نیاز به استراحت دارد و شاید این ایستگاه یک میلیون واحد باشد. به صورت روانی نیز همزمان با رسیدن اعداد بزرگ در سهم و شاخص، سهامداران استراحتی انجام می دهند تا به دنبال حفظ سود خود باشند اما مولفه ای وجود دارد که همه این موارد را متوقف می کند و آن شتاب نقدینگی است که وارد بازار سرمایه می شود.
 
حاجی وند با اشاره به اظهارات وزیر امور اقتصاد و دارایی مبنی بر شتاب بخشیدن در روند صدور کدهای بورسی نیز می گوید: بنابراین پیش بینی می شود ورود نقدینگی جدید به بازار همچنان ادامه خواهد داشت و حال باید دید این جریان نقدینگی، بازار را به کدام سمت خواهد برد.
 
وی تاکید می کند: در این میان دو فرضیه پیش بینی می شود نخست آن که شاخص در ارتفاع یک میلیون واحد به استراحت بپردازد و فرضیه دیگر آن که بدون توجه به هر رکورد و اصلاحی، شاخص رشد خود را ادامه می دهد بنابرین باید منتظر اثرات ورود نقدینگی به بازار بود.
 
به گزارش خودروکار، حال باید در انتظار بازگشایی نماد سایپا و صف خرید برای این سهام پرطرفدار باشیم تا پازل سهام خودرویی ها تکمیل شده و رکوردهای جدیدی در بازار سرمایه به جای بگذارد. بدون شک در آینده نزدیک شاهد ورود حجم بالایی از نقدینگی به بورس خواهیم بود.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سایپا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پاسخ به یاشار قسمت اول : سلام قیمت بازار آزاد اطلس 575 میلیون تومان و قیمت رانا پلاس ارتقا یافته 630 میلیون تومان میباشد ((یعنی اختلاف قیمت حدود 55 میلیون تومان)) . خب حالا معایب و مزایا هر دو خودرو را برسی میکنیم .1- اطلس مزایا : دارای استاندارد های 85 گانه (که شامل دیلایت و اتولایت-کنترل ایستایی در سربالایی-کنترل کشش-کنترل پایداری-سنسور عقب-سنسور باران.) موتور اصلاح شده کم استهلاک M15 تیبا و کوییک که باعث شده سه اسب بخار بیشتر داشته باشه و حدود ده درصد هم کاهش مصرف سوخت داشته باشه (91 اسب‌بخار-گشتاور137 نیوتن‌متر-مصرف ترکیبی6.8 لیتر در صد کیلومتر) دارای مانیتور و دوربین دنده عقب و سانروف (البته سفارشی). معایب :پلتفرم تکراری تیبا که شاسی ضعیفی داره (با نشستن دو نفر بزرگسال در عقب کف خودرو خیلی میاد پایین) طراحی ناهماهنگ در نمای بغل-ترمزهای ضعیف-پیشرانه کم بازده و پرصدا نسبت به حجم آن 1500سی سی و قرارگیری دستگیر در(از داخل) در جای غیر استاندارد که باعث شده در با زور زیاد بسته شود و قیمت بسیار بالا و غیر منطقی اون نسبت به کلاس خودرو . متن طولانی هست ادامه دارد ...
شاهین اتومات : حق بامشتری هست که پیگیر خودروی ثبت نامی خودش باشه
شاهین اتومات : سامانه یکپارچه 6خرداد 402 ثبت نام برای شاهین 20 مهر 402 پیامک اومد برای شاهین اتوماتیک 290میلیون تکمیل وجه کنین دیگه نزدیک یکسال بشه خرداد 403 هنوز از دعوتنامه خبری نیست ارسال نشده ک چقدر دیگه باید واریز وجه کنم واسه شاهین اتومات پذیرش 24 مهر 402
شاهین اتومات : اینکه خودمون میدونیم شاهین پلاس صادر میکنن به روسیه
j7 : سلام ثبت نامتون از کدوم شهر بوده ؟
ستایش : آخه خاک تو سرت اونایی که تو این سایت‌ هستند ماشین نگرفتند و اگر شاهین پلاس بده به همه اونایی که هنوز نگرفتند میده. خدا شفا بده
ستایش : نازیلا ۴ ساله از تهران 😂😂😂😂
حسین : یه مطلبی هم یادم رفت بگم قیمت نیسان سانی در مبادی ورودی با سی اس 55 برابره تقریبا با این اطلاعیه که برای قیمت نیسان سانی مدل 2023 و 2024 دادن اگه سایپا بخواد زور بگه و قیمت رو برای 2024 ها گرونتر و مشابه شرکت جهان نوین قیمت گذاری کنه سی اس 55 مدل 2023 حدود 1500 و مدل 2024 حدود 1565 قیمت گذاری میشه ولی بازم میگم همه باید باهم باشیم و 1565 به نظر غیر قانونی باشه شما نگاه کنید توی بخشنامه نوشته قیمت قطعی در مبادی ورودی، پس نهایت 1500 میتونن بفروشن، و اینکه یه دوستی گفته بود میتونن ندن، اینطور نیست چون نوشته بلوکه کردن پول الزام آور نیست، ما اسممون در اومده و الان براشون الزام آوره دوستانی هم که دنبال سود هستن نگران نباشن، چون الان قیمت بازار برای 2023 هست، اگه 2024 رو گرونتر کنن قطعا روی قیمت بازار 2024 هم تاثیر میذاره من که از خدامه همون 1401 بدن ولی چشمم آب نمیخوره چون کارمند سایپا میگفت شرکت دنبال قیمت جدیده و بعدش پیامک میاد دلایل تاخیر در پیامک: 1. چونه میزنه تا گرونتر تصویب کنه 2. منتظر ماشینها برسن به گمرک تا برای تحویل مجبور نشه جریمه بده
تارا : دوستان از زمان فاکتور شدن تا تحویل ماشین چند روز طول میکشه در بدبینانه ترین حالت؟
نگار : قیمت ها برای افردی که تکمیل وجه کرده اند ثابت می باشد و افزایش قیمت نخواهند داشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابراهیم : سلام این 30 بهمن مگه چقدر ثبت نام داشته که تموم نمیشه ؟!
ساینا تک : باز تولد بازی شد
4552 تحویل 30 بهمن : تکمل وجه 12 دی تحویل سی بهمن تبدیل 5 اردیبشت به 207 امروز فاکتور شد
اسفند : واقعی من شک دارم
مهدی : اگه نری سر کار چی میشه ؟؟خلبان شرکت هما هستی یا ناخدای کشتی جمع کن خخخخخ انگار رئیس بانک هستی
مهدی : زنگ بزن شرکت دوستان همه مثل خودت هستن علم غیب نداریم
شهرام : دوستان اخرین زمان واریز وجه برای بخشنامه اخری چه تاریخی است؟؟؟ فردا روز اخر واریز یا امروز روز اخره
رانا تبدیل به تی یو 3 : داداش تو هنوز خودتو اذیت نکن برو شهریور ماه بیا اینا هنوز بهمنی هارو ندادن
امیر : سلام ریحانه جان همه الکی میگن هفته اول خرداد میاد
رانا تبدیل به تی یو 3 : ایرانخودرویی ها حتما بچه هاشون بده میشن چون اینجوری پول مردم رو میدزدن میدن بچه هاشون میخورن