نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس

 

تویوتا با تاسیس لکسوس در اواخر دهه 80 میلادی و تولید مدل‌های لوکس و با کیفیت تحت برند آن، تصمیم گرفت به مصاف خودروسازان رده‌بالای آلمانی برود. نگاهی به آمار فروش و محبوبیت برند لکسوس در برخی بازارها اثبات می‌کند تویوتا در رسیدن به هدف خود کمابیش موفق بوده است.

 

لکسوس
 

 

پایه‌های برند لکسوس درست 33 سال پیش و در می 1987 نهاده شد، زمانی که مدیران تویوتا به تولید اولین مدل با این برند چراغ سبز نشان دادند. جالب اینکه اولین خودروی لکسوس در ابتدا فاقد نام رسمی بود و در طول مراحل توسعه با اسم رمز F1 شناخته می‌شد.

پس از دو سال تحقیق و توسعه F1 در نمایشگاه خودروی دیترویت با نام لکسوس LS 400 معرفی شد. هنگام رونمایی تویوتا این سدان جدید را با ویژگی‌هایی مثل «ساده، پاک و هوشمند» توصیف کرد.

 

لکسوس
 

 

از لحاظ نمای ظاهری LS 400 بر اساس فرمول مرسوم در بین خودروهای لوکس آن دوران طراحی شده بود. بدنه جعبه‌ای شکل با سطوح و خطوط ساده جزو ویژگی‌های اصلی مدل‌های لوکس دهه 80 میلادی از جمله محصولات مرسدس بنز و ب‌ام‌و بود. با این حال تویوتا با بازنگری در برخی قسمت‌ها و استفاده از زوایای ملایم‌تر ایرودینامیک LS 400 را ارتقا داده بود تا عملکرد و میزان مصرف سوخت آن با اهداف تعیین شده مطابقت داشته باشد.

 

لکسوس
 

 

لکسوس LS 400 نیروی خود را از یک موتور 4 لیتری V8 تنفس طبیعی دریافت می‌کرد. این موتور حامل کد 1UZ-FE بود و می‌توانست 250 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های عقب هم بر عهده یک گیربکس چهار سرعته خودکار ECT-i گذاشته شده بود. ژاپنی‌ها ادعا می‌کردند با تکیه بر این قوای محرکه، LS 400 صفر تا 100 را در عرض 8.5 ثانیه محقق نموده و قادر است به نهایت سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

 

لکسوس
 

 

تویوتا برای آنکه بتواند لکسوس LS 400 را به خودرویی با استانداردهای بالا تبدیل کند، در عرض 16 ماه 14 نسخه از آن را در مقیاس واقعی تولید کرده بود. بد نیست بدانید در آن دوران خودروسازان معمولا از 6 دستگاه با ابعاد واقعی برای تست و ارزیابی عملکرد مدل‌های جدید استفاده می‌کردند.

لکسوس
 

بررسی ایرودینامیک خودرو در تونل باید یکی از تست‌های رایج در دهه 80 میلادی بود. برای ارزیابی آرامش کابین در سرعت‌های بالا، میکروفون‌های حساسی در قسمت‌های مختلف کار گذاشته می‌شد تا میزان صدای باد به‌طور دقیق اندازه‌گیری شود.

لکسوس LS 400 با 24 طرح متنوع کابین که همگی ترکیبی از روکش‌های چرمی و تزئینات چوبی بودند، به فروش می‌رسید. اگرچه بهره‌گیری از این دو یادآور سنت بود، اما آقای میچیکازو ماسو (Michikazu Masu) طراح LS 400 با ترکیب آمپر‌های آنالوگ و تیوب‌های فلورسنت حس و حالی نسبتا مدرن را در پشت فرمان خلق کرده بود.

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

از نظر بازاریابی، محققان لکسوس متوجه شدند که مشتریان آمریکایی در این کلاس به پرستیژ و وجهه خودرو بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند؛ همچنین آنها دریافتند که عملکرد چهارمین اولویت برای بسیاری از مشتریان است.

خودروساز ژاپنی در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که طراحی خاص باید اصلی‌ترین اولویت در توسعه مدل‌های جدید باشد. حال بهتر متوجه می‌شوید که چرا محصولات لکسوس از طراحی متمایز و متفاوتی برخوردار هستند.

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

نسل اول LS در کنار جدیدترین نسل

البته در میان ساخته‌های لکسوس مدل‌هایی هم هستند که از حیث طراحی هیچ حرفی برای گفتن نداشته و یک مدل کاملا معمولی یا حتی کپی شده از رقبای مستقیم بوده‌اند؛ کافیست تصاویر نسل سوم لکسوس LS را مرور کنید تا در برخی زوایا آن را با یک مرسدس S کلاس اشتباه بگیرید!

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

بی‌شک قیمت رقابتی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی بود که زمینه‌ساز موفقیت برند لکسوس شد. در سال 1989 ژاپنی‌ها برای LS 400 قیمتی برابر با 35,350 دلار از مشتریان طلب می‌کردند؛ حال آنکه رقم درخواستی ژرمن‌ها برای مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 چند هزار دلار فراتر بود.

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

ناگفته نماند لکسوس LS تاکنون در پنج نسل متفاوت راهی بازار شده است. نسل کنونی از این سدان فول‌سایز لوکس از سال 2017 روی خط تولید قرار دارد.

 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , LS 400






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فاطمه J7 : سلام شما تکمیل وجه تون چقدر بود
X5محمدبندرعباس : باسلام دوستان کسی از اسفند ماه شاسی شده .بی‌زحمت اطلاع دهید تا ببینیم شرکت در چه وضعیتی هست
اکبر 2 : من نمیدونم چرا هروم زاده ها تاریخ تحویل اعلام نمیکنن زنگ میزنی میگن اطلاعی نداریم شما همتون گوه خوردید
تارا v4 تحویل آذر : تبریک فراوان
j7 : تحویل هر ماهی باشه اول همون ماه میاد معمولا
J7 اردیبهشت : سلام دوستان کسی میدونه دعوتنامه های ثبت نام اردیبهشت دقیقا کی ارسال میشه
یوسف : سلام برای منم تحویل مهر ماه هست ولی دعوتنامه هنوز نیومده . سایپا چون نمیتونه خودرو رو به موقع تحویل بده دعوتنامه نمی‌فرستند چون باید یکماه پس از تکمیل وجه خودرو رو تحویل دهد. وگرنه جریمه تاخیر باید بدهد
حمید : باسلام مگه هنوز هفته ی چهارم مهررسیده که پیگیری کنی من شهریورم وپیامی برام نیامده حتی مردادی هاهم براشون پیام نرفته سایپا 2ماه عقبه خودتو برااخراذر آماده کن نه حالا
محمد : متاسفانه درست است ، تعهدات سایپا بیشتر از چیزی است که تنها محدود و معطوف به شاهین پلاس باشد ، متاسفانه این صبر تا نیمه ابتدایی آینده شهریور سال آینده حداقل برای برخی ادامه دار خواهد بود ، سایپا توان تولید و تحویل این تعداد را تا پایان امسال ندارد. واقعیت این است هر چند قابل پذیرش نباشد .
شاهین زمستان 1403 : منم همینطور ، نه پیام اومده و نه خبری هست . اقا جنگ بشه باید چکار کنیم ؟ ماشین بهمون میدن ؟؟؟؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : رنگ ماشین سفید شیری بود
اسفندماه : لطفا کامل بگید تشکر
اطلس 19 اسفند : منم تبدیل نزدم هنوز خیلی زورم میاد طلامو گرمی 3 فروختم ماشین زیر پام رفت چیکار کنم موندم همینطوری😔
24بهمن : دوستان 24بهمن فوقالعاده کسی پلاک شده لطفا بگه من چرا پلاک نمیشم
جواد فوق العاده پذیرش2 اسفند : سلام تک سوز بی اپشن پذیرش 2 اسفند همین الان فاکتور شدم 12193
دنا 5 دنده تحویل 26 مرداد تبدیل به 6 دنده : امروز هم دوباره واسم مابقی تفاوت فعال شده
علی رضا : کسی شماره ،شمار گذاری داره بنویسه بی زحمت
فروش فوق العاده : من هنوز 1400 نفر جلوم هستن من 4 اسفند هستم
محمد : من که امروز دارم دنبال کار می گردم شاید حالا حالا ها ماشین ندن دستمون هم به هیجا بند نیست
ساینا : سلام. ان شاءالله به سلامتی ومبارکی