نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس

 

تویوتا با تاسیس لکسوس در اواخر دهه 80 میلادی و تولید مدل‌های لوکس و با کیفیت تحت برند آن، تصمیم گرفت به مصاف خودروسازان رده‌بالای آلمانی برود. نگاهی به آمار فروش و محبوبیت برند لکسوس در برخی بازارها اثبات می‌کند تویوتا در رسیدن به هدف خود کمابیش موفق بوده است.

 

لکسوس
 

 

پایه‌های برند لکسوس درست 33 سال پیش و در می 1987 نهاده شد، زمانی که مدیران تویوتا به تولید اولین مدل با این برند چراغ سبز نشان دادند. جالب اینکه اولین خودروی لکسوس در ابتدا فاقد نام رسمی بود و در طول مراحل توسعه با اسم رمز F1 شناخته می‌شد.

پس از دو سال تحقیق و توسعه F1 در نمایشگاه خودروی دیترویت با نام لکسوس LS 400 معرفی شد. هنگام رونمایی تویوتا این سدان جدید را با ویژگی‌هایی مثل «ساده، پاک و هوشمند» توصیف کرد.

 

لکسوس
 

 

از لحاظ نمای ظاهری LS 400 بر اساس فرمول مرسوم در بین خودروهای لوکس آن دوران طراحی شده بود. بدنه جعبه‌ای شکل با سطوح و خطوط ساده جزو ویژگی‌های اصلی مدل‌های لوکس دهه 80 میلادی از جمله محصولات مرسدس بنز و ب‌ام‌و بود. با این حال تویوتا با بازنگری در برخی قسمت‌ها و استفاده از زوایای ملایم‌تر ایرودینامیک LS 400 را ارتقا داده بود تا عملکرد و میزان مصرف سوخت آن با اهداف تعیین شده مطابقت داشته باشد.

 

لکسوس
 

 

لکسوس LS 400 نیروی خود را از یک موتور 4 لیتری V8 تنفس طبیعی دریافت می‌کرد. این موتور حامل کد 1UZ-FE بود و می‌توانست 250 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور تولید کند. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های عقب هم بر عهده یک گیربکس چهار سرعته خودکار ECT-i گذاشته شده بود. ژاپنی‌ها ادعا می‌کردند با تکیه بر این قوای محرکه، LS 400 صفر تا 100 را در عرض 8.5 ثانیه محقق نموده و قادر است به نهایت سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

 

لکسوس
 

 

تویوتا برای آنکه بتواند لکسوس LS 400 را به خودرویی با استانداردهای بالا تبدیل کند، در عرض 16 ماه 14 نسخه از آن را در مقیاس واقعی تولید کرده بود. بد نیست بدانید در آن دوران خودروسازان معمولا از 6 دستگاه با ابعاد واقعی برای تست و ارزیابی عملکرد مدل‌های جدید استفاده می‌کردند.

لکسوس
 

بررسی ایرودینامیک خودرو در تونل باید یکی از تست‌های رایج در دهه 80 میلادی بود. برای ارزیابی آرامش کابین در سرعت‌های بالا، میکروفون‌های حساسی در قسمت‌های مختلف کار گذاشته می‌شد تا میزان صدای باد به‌طور دقیق اندازه‌گیری شود.

لکسوس LS 400 با 24 طرح متنوع کابین که همگی ترکیبی از روکش‌های چرمی و تزئینات چوبی بودند، به فروش می‌رسید. اگرچه بهره‌گیری از این دو یادآور سنت بود، اما آقای میچیکازو ماسو (Michikazu Masu) طراح LS 400 با ترکیب آمپر‌های آنالوگ و تیوب‌های فلورسنت حس و حالی نسبتا مدرن را در پشت فرمان خلق کرده بود.

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

از نظر بازاریابی، محققان لکسوس متوجه شدند که مشتریان آمریکایی در این کلاس به پرستیژ و وجهه خودرو بیش از هر چیز دیگری اهمیت می‌دهند؛ همچنین آنها دریافتند که عملکرد چهارمین اولویت برای بسیاری از مشتریان است.

خودروساز ژاپنی در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که طراحی خاص باید اصلی‌ترین اولویت در توسعه مدل‌های جدید باشد. حال بهتر متوجه می‌شوید که چرا محصولات لکسوس از طراحی متمایز و متفاوتی برخوردار هستند.

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

نسل اول LS در کنار جدیدترین نسل

البته در میان ساخته‌های لکسوس مدل‌هایی هم هستند که از حیث طراحی هیچ حرفی برای گفتن نداشته و یک مدل کاملا معمولی یا حتی کپی شده از رقبای مستقیم بوده‌اند؛ کافیست تصاویر نسل سوم لکسوس LS را مرور کنید تا در برخی زوایا آن را با یک مرسدس S کلاس اشتباه بگیرید!

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

بی‌شک قیمت رقابتی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی بود که زمینه‌ساز موفقیت برند لکسوس شد. در سال 1989 ژاپنی‌ها برای LS 400 قیمتی برابر با 35,350 دلار از مشتریان طلب می‌کردند؛ حال آنکه رقم درخواستی ژرمن‌ها برای مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 چند هزار دلار فراتر بود.

 

نگاهی به LS 400، به مناسبت تولد 33 برند لکسوس
 

 

ناگفته نماند لکسوس LS تاکنون در پنج نسل متفاوت راهی بازار شده است. نسل کنونی از این سدان فول‌سایز لوکس از سال 2017 روی خط تولید قرار دارد.

 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , LS 400






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Shahin : فقط مثل تجمع قبلی گول حرفاشون رو نخورید چطور شاهین پلاس این همه فاکتور میشه تازه قطعات و موتورشم پیشرفته تره شاهین جی اصلا ی دونه هم فاکتور نکردن
طاهر : مبارک باشه واقعا بعد یکسال و نیم لطفا به سلامتی تحویل گرفتید اینجا اعلام کنید در مورد شرایط و سود تاخیر چقدر تعلق گرفته،احتیاج به شکایت هست یا خودشون مثل آدم تاخیر رو اعمال میکنن تشکر...
جواد ۱۶ تیر دوشنبه تا جواب نگیریم ...... : فقط خدا لعنت کنه شرکت سایپا رو۷ماه شود خیلی حرفی هسته
صابر : این خانعلی کیه همش پیام چرتو پرت می ذاره؟ من ساکن زابل هستم خانواده اچنگان رو میشناسم، اینجوری توشون نیست آخه
X5 : ثبت نام نقدی بوده؟چقدر تاخیر در تحویل داره نقدی؟من‌۲ اسفند ثبت نام کردم
شاهین جی : سلام قرار بود زمستان ۱۴۰۳به ما ماشین بدن،واریزی اول پیامش اومد بعد دو سال چشم انتظاری همش افزایش قیمت،هنوز واریزی دوم پیامش نیومده،موقع ثبت نام قیمت شاهین جی۴۱۲میلیون بود ولی الان ۶۷۱میلیون،واقعا این شرکت سایپا چطور برنامه ریزی می کنه وقتی ماشین نداره چرا ثبت نام خودرو انجام میده
شاهین حی : سلام قرار بود زمستان ۱۴۰۳به ما ماشین بدن،واریزی اول پیامش اومد بعد دو سال چشم انتظاری همش افزایش قیمت،هنوز واریزی دوم پیامش نیومده،موقع ثبت نام قیمت شاهین جی۴۱۲میلیون بود ولی الان ۶۷۱میلیون،واقعا این شرکت سایپا چطور برنامه ریزی می کنه وقتی ماشین نداره چرا ثبت نام خودرو انجام میده
امیرx5 : من خودم ثبت نام اردیبهشت پارسالم از شهریور دارم همه جور پیام میزارم که ازین اشغال کسی ثبت نام نکنه الانم ماشالاه همه تو یه ساعت ثبت نام کردن بعد دیدن این همه نظر منفی حقتون شرکت پولتون بخوره مخصوصا کسایی که دلصون خوش کردن به سود مشارکت یعنی شرکت اندازه شما نمیفهمه که قراره ۱۸۰میلیون بزاره روی قیمتش بعد ۳۰تومن به شما تخفیف بده بدو بدو رفتین ثبت نام کردین
امیرx5 : من خودم ثبت نام اردیبهشت پارسالم از شهریور دارم همه جور پیام میزارم که ازین اشغال کسی ثبت نام نکنه الانم ماشالاه همه تو یه ساعت ثبت نام کردن بعد دیدن این همه نظر منفی حقتون شرکت پولتون بخوره مخصوصا کسایی که دلصون خوش کردن به سود مشارکت یعنی شرکت اندازه شما نمیفهمه که قراره ۱۸۰میلیون بزاره روی قیمتش بعد ۳۰تومن به شما تخفیف بده بدو بدو رفتین ثبت نام کردین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حکیم الحکما : حق گرفتنی است نه اینکه حواله بدید به دیگران برن جلوی شرکت چون راه شمادوره چه ربطی داره کسی که حقشومی خوادبگیره بسم الله چرا دیگرانو جلو میندازیدصرفا راهم دوره ونمیدونم بیام ....
علی محمدی : دوستان برا منم دعوتنامه شهریور ماه اومده سوالی که داشتم تا24مهلت داره اگ زودتر تکمیل وجه کنم تأثیر داره تو فاکتور یا فرقی نمیکنه تو تحویل خودرو ؟ممنون میشم اطلاع دارین اگ جواب بدین
آرتان : نت دوباره ملی شد خدا بخیرکنه
دنا پلاس : سلام دنا 6 دنده رینگ فولادی طرح فرسوده کسی هست با نرخ جدید فاکتور بشه.من مرحله اول323 واریز کردم،سپاس
اطلس جی اسفند1403 : من تحویل اسفند بودم الان منتظرم پیشنهاد کوییک بفرستن حوصله ندارم منتظر اطلس باشم این اطلس منتظر باشم به سال بعد میخوره تا تحویل بگیریم
اطلس بهمن : سلام.هر کی بهمن تکمیل وجه کرده چقد واریز کرده؟
31 خردا : شماره قراردارو رنگ ماشین دوگانه یاتگ گانه هم بگو چون منم مث شما اردبیبهث تصویه کردم
حمید : من مشکی تاریخ تکمیل وجه 22 مهر تاریخ سخا چند روز بعدش بود دقیقا روزش رو یادم نیست هنوز فاکتور نشدم
محمد جواد : سلام. متشکرم
دنا بورسی 31تیر : سلام مال ما فاکتور نشد مطمعنی برا شما فاکتور شد