پرادو دودر؛ محبوب رانندگان عشق آفرود

 

پرادو دودر؛ محبوب رانندگان عشق آفرود

 

رپورتاژ - تویوتا را می‌توان نگین خودروسازی سرزمین آفتاب تابان دانست. سال‌هاست که ژاپنی‌ها با تولید انواع کلاس‌های خودرو با برند تویوتا، عنوان خودروی کم استهلاک و جاندار را بر دوش می‌کشند. در میان خودروهای تولید شده این شرکت، انواع کلاس‌های خودرو را می‌توان مشاهده کرد. یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودروی دنیا، خودروهای کراس‌اوور هستند که تویوتا تولید کننده یکی از پرفروش‌ترین‌های آن یعنی تویوتا لندکروز است. لندکروز به عنوان کراس‌اوور با کیفیت وعظیم‌الجثه شرکت تویوتاست. پرادو اما کراس‌اووری کوچک سایز است و نمونه دودر آن هم با اندازه کوچکش برای اسپرت‌بازان و طرفداران آفرود گزینه جمع و جور و باکیفیتی محسوب می‌شود. نکته جالب توجه در مورد پرادوی دودر این است که علی‌رغم ظاهر نه چندان جذاب و طراحی نه چندان قوی، از سمت جوانان و افراد مرفه بسیار مورد استقبال قرار گرفت. امکانات فنی و رفاهی موجود در این خودرو خیلی متفاوت و فضایی نبود. از طرفی قدرت موتور و مصرف سوخت آن هم نسبت به بسیاری خودروهای هم رده‌اش امتیاز کمتری می‌گرفت و در کنار این‌ها هزینه گزاف نگهداری از این خودرو هم خودش نکته قابل تاملی بود. اما با همه این توضیحات باز هم پرادوی دودر بازار خودروی دنیا و ایران را به اصطلاح ترکاند.

 

پرادو دو در، نماد زندگی مرفه و لوکس

تویوتا پرادو از همان ابتدای ورود به کشورمان بسیار مورد توجه قرار گرفت. پرادو داشتن، نشانه رفاه و وضعیت مالی خوب بود. از همان ابتدای ورود مشخص بود که آفرودبازان گزینه محبوب خود را یافته‌اند. خودرویی که با استهلاک بسیار پایین، کیفیت ساخت بالا و هندلینگ بسیار خوبش، بازار دست دوم محبوبی هم داشت. در حقیقت هر کسی که پرادو می‌خرید تمایلی به فروش آن نداشت. به همین دلیل هر نمونه پرادوی تمیزی سریع توسط مشتریان بالقوه‌اش خریداری می‌شد. طراحی ساده این خودرو در کنار آپشن‌های نسبتا محدودش مانعی برای محبوبیتش نبود. شتاب صفر تا صد، 12.5 ثانیه‌ای پرادو دودر، این خودرو را از ویژگی‌های یک خودروی چالاک و تندوتیز دور کرده است، اما با این‌ وجود به دلیل قدرت بالای موتور به خصوص در نسخه بنزینی، پرادو دودر تبدیل به گزینه مورد علاقه جوانان شده است. بعد از ممنوعیت ورود خودروهای خارجی به کشورمان، امکان تجربه رانندگی با نمونه جدید پرادو هم مانند بسیاری خودروهای خارجی دیگر به دست نیامد. به نظر می‌رسد که تویوتا در نسخه جدید پرادو دو در کاستی‌های نسخه قدیم را برطرف کرده است.

 

پرادو دودر ستاره آفرود

تویوتا برای پرادوی دودر چندین پیشرانه بنزینی و دیزلی در نظر گرفته است. از نسخه با پیشرانه دیزلی که با گنجایش 3 لیتر قدرت 100 اسب بخار را تولید می‌کند که مشخصا نمونه مناسبی برای حرکات آفرود و نمایشی نیست، تا نمونه بنزینی که با گنجایش 4 لیتر قدرتی معادل 271 اسب بخار را داراست. البته از این نکته هم غافل نشویم که پرادوی دودر موجود در ایران دارای موتور 4 سیلندر 2.7 لیتری است که توان 164 اسب بخار را تولید می‌کند. این قدرت توجه تمام آفرودبازان را به خود جلب کرد. موتور قوی و گیربکس مناسب در هنگام حرکت در مسیرهای ناهموار باعث می‌شود که کمترین فشار به موتور و کمترین ضربات به کابین وارد شود. از طرف دیگر سیستم انتقال نیروی دو دیفرانسیل پرادو دودر، قابلیتی است که در مسیرهای پرفراز و نشیب و پر از چالش در فضاهای آفرود، نظر علاقه‌مندان را تأمین می‌کند. شاسی قدرتمند، اتاق بی صدا، سیستم تعلیق مناسب، ترمز قوی و بدنه مستحکم پرادوی دودر از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود. اما مانند بسیاری از کراس‌اوورها، راننده پرادوی دودر هم باید همیشه حواسش به تابلوهای پمپ‌بنزین باشد. 12 لیتر در 100 کیلومتر مصرف نسبتا بالایی است که می‌تواند نقطه ضعف یک خودرو به حساب بیاید. سیستم مانیتورینگ فشار باد لاستیک‌ها، سانروف، آینه وسط الکتروکرومیک، سنسورهای عقب و جلو، سیستم پارک کمکی و کروز کنترل از جمله ویژگی‌های خوب این خودروی دوست داشتنی است.

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پرادو دودر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میلاد j7 : قطعا شما غیر از پول یه چیز دیگه هم بهشون دادی که با احترام باهات برخورد کردن و ماشین تحویلت دادن
نادر j7 : منم تیر ثبت نام کردم شرایطم مثل شماست هنوز بیمه نشده
شاهین زمستان درجنوب : حداقل سایپا فرخوان زمستان میداد مردم یه ۵٠ درصد رو پرداخت میکردن چه فقط مشمول افزایش قیمت ۵٠درصد بعدی میشدن ولی اصلا منفعت مردم رو نمیخوان وفقط به فکر مصالح ومنفعت خودشون هستن ایینا با شیطان وابلیس هم خون شدن پاک نمیشن ابدا
شاهین زمستان درجنوب : اصلا باید تمام ثبتنام های سامانه یکپارچه رو به قیمت قبل بدن یعنی چه الان سایپا میخواد به قیمت جدید زمستان ها رو بفروشه اصلا منصفانه نیس عدالت نیس تو این مملکت بخدا باهم ثبتنام میکنیم یکی یه ماهه تحویل میگیره با قیمت پایین یکی بعد ٢سال تحویل میگیره باقیمت دوبرابر عدالت کجاست پس
Ali : دوستان سلام من در جریان شکایت و تجمع دوستان نبودم وگرنه حتما از کرمان میومدم. دوستان ممنون میشم منم راهنمایی کنید چکار کنم ؟شکایت ثبت کنم یا حضوری بیام؟
31 مرداد : من تکمیل وجه ۳۱ مردادم مشکی شما چجوری فاکتور شدین طرح عادی بودین؟
میلاد : از شاهین من کو‌ رسیدیم به شاهین ارزون من کو؟😅😅 پارسال با همین قیمت طرح گذاشتن با ۶۰۰ اتومات دادن جایگزین یه سریا گرفتن و الان با ماشین شون عشق می کنند.
J4 خاکستری : نمیشه بریم کرمان همونجا تحویل بگیریم؟؟؟ ۴۵ روزه شاسی شده ، پلا شده ، هنوز میگن صبور باشید
J4 تاخیری : سلام ، این عادیه که من ۱۵ مهر پلاک شدم و هنوز تحویل نگرفتم؟؟؟ مگه نگفتن یک ماه بعد از فاکتور شدن تحویل میدن؟؟
درسا : چرا تو وضعیت خودرو زده پرونده دارای نقص می باشد ، الان باید چیکار کنم ، از کجا بفهمم چی تو پرونه ام نقص داره ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
احمد : دوستان وقتی گزینه تغییر رنگ فعال شده یعنی هنوز خودرویی تولید نشده که بعضی دوستان میگن خودرو تولید شده باید بره رو خط تولید تا ایرادش برطرف بشه تا سازمان استاندارد مجوز بده.مشکل چیز دیگست که معلوم نیست چیه.
مهر : دولت‌عادل
علی ساینا s 24 : محمد رحیمی مبارکه لطفا شماره پذیرشتو بنویس که گروه بدونن چند نفر جلوشون هست.
نگی نگقتم ها : به وعده های دروغین اینها اعتماد نکنید دیدید که قیمت کارخونه ای خودروها را 30الی 35درصد افزایش قیمت دادند و دوبار سال بعدی هم افزایش قیمت خواهند داد از بنزین گرفته تا هر چی......
مهر : دولت‌لعنتی
پیشوا : 75 روز و جمعه هم حساب میشه
: مشکی اره ولی سفید نه
سعید مشهد : سلام واریزی 25شهریور فاکتور7ابان. ثبت پلاک 23ابان.دیروط زنگ زدن ماشین امده ولی من نتونستم برم. بگیرم تا یه هفته دگه. انشالله قسمت همه دوستان. همگی تحویل بگیرن و به خوشی سوار بشن
اقتصاد دان : خریدار میخواهد باشه و میخواد نباشه این قیمتها افزایش بیشتر هم خواهد داشت چون تورم و گرانی از یه طرف و از طرف دیگه خودشون گرونتر می کنند وقتی قیمت پارس امروز 1میلیارد شده وقتی یکی دو هفته دیگه 1میلیارد و 100یا 200میلیون بشه و قیمتها ثابت بمونه اونوقت همه متوجه میشوند که ارزونی در کار نیست و میخرند چون برخی ها فکر می کنند ارزون میشه غافل از اینکه این دسته از ادم ها قافله را باختند با دیر خریدن و منتظر ماندن اونم به وعده های دروغین اینها خود من پارسال یادمه وزیر صمت وعده ارزون شدن خودرو را میداد و می گفت در خرید خودرو عجله نکنید و صبر کنید قیمتها ارزون میشه ولی همش دروغ و وعده های تهی و خالی بود
طرح مادران تحویل 30دی : شما تحویل دی ماه هستین؟