پرادو دودر؛ محبوب رانندگان عشق آفرود

 

پرادو دودر؛ محبوب رانندگان عشق آفرود

 

رپورتاژ - تویوتا را می‌توان نگین خودروسازی سرزمین آفتاب تابان دانست. سال‌هاست که ژاپنی‌ها با تولید انواع کلاس‌های خودرو با برند تویوتا، عنوان خودروی کم استهلاک و جاندار را بر دوش می‌کشند. در میان خودروهای تولید شده این شرکت، انواع کلاس‌های خودرو را می‌توان مشاهده کرد. یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های خودروی دنیا، خودروهای کراس‌اوور هستند که تویوتا تولید کننده یکی از پرفروش‌ترین‌های آن یعنی تویوتا لندکروز است. لندکروز به عنوان کراس‌اوور با کیفیت وعظیم‌الجثه شرکت تویوتاست. پرادو اما کراس‌اووری کوچک سایز است و نمونه دودر آن هم با اندازه کوچکش برای اسپرت‌بازان و طرفداران آفرود گزینه جمع و جور و باکیفیتی محسوب می‌شود. نکته جالب توجه در مورد پرادوی دودر این است که علی‌رغم ظاهر نه چندان جذاب و طراحی نه چندان قوی، از سمت جوانان و افراد مرفه بسیار مورد استقبال قرار گرفت. امکانات فنی و رفاهی موجود در این خودرو خیلی متفاوت و فضایی نبود. از طرفی قدرت موتور و مصرف سوخت آن هم نسبت به بسیاری خودروهای هم رده‌اش امتیاز کمتری می‌گرفت و در کنار این‌ها هزینه گزاف نگهداری از این خودرو هم خودش نکته قابل تاملی بود. اما با همه این توضیحات باز هم پرادوی دودر بازار خودروی دنیا و ایران را به اصطلاح ترکاند.

 

پرادو دو در، نماد زندگی مرفه و لوکس

تویوتا پرادو از همان ابتدای ورود به کشورمان بسیار مورد توجه قرار گرفت. پرادو داشتن، نشانه رفاه و وضعیت مالی خوب بود. از همان ابتدای ورود مشخص بود که آفرودبازان گزینه محبوب خود را یافته‌اند. خودرویی که با استهلاک بسیار پایین، کیفیت ساخت بالا و هندلینگ بسیار خوبش، بازار دست دوم محبوبی هم داشت. در حقیقت هر کسی که پرادو می‌خرید تمایلی به فروش آن نداشت. به همین دلیل هر نمونه پرادوی تمیزی سریع توسط مشتریان بالقوه‌اش خریداری می‌شد. طراحی ساده این خودرو در کنار آپشن‌های نسبتا محدودش مانعی برای محبوبیتش نبود. شتاب صفر تا صد، 12.5 ثانیه‌ای پرادو دودر، این خودرو را از ویژگی‌های یک خودروی چالاک و تندوتیز دور کرده است، اما با این‌ وجود به دلیل قدرت بالای موتور به خصوص در نسخه بنزینی، پرادو دودر تبدیل به گزینه مورد علاقه جوانان شده است. بعد از ممنوعیت ورود خودروهای خارجی به کشورمان، امکان تجربه رانندگی با نمونه جدید پرادو هم مانند بسیاری خودروهای خارجی دیگر به دست نیامد. به نظر می‌رسد که تویوتا در نسخه جدید پرادو دو در کاستی‌های نسخه قدیم را برطرف کرده است.

 

پرادو دودر ستاره آفرود

تویوتا برای پرادوی دودر چندین پیشرانه بنزینی و دیزلی در نظر گرفته است. از نسخه با پیشرانه دیزلی که با گنجایش 3 لیتر قدرت 100 اسب بخار را تولید می‌کند که مشخصا نمونه مناسبی برای حرکات آفرود و نمایشی نیست، تا نمونه بنزینی که با گنجایش 4 لیتر قدرتی معادل 271 اسب بخار را داراست. البته از این نکته هم غافل نشویم که پرادوی دودر موجود در ایران دارای موتور 4 سیلندر 2.7 لیتری است که توان 164 اسب بخار را تولید می‌کند. این قدرت توجه تمام آفرودبازان را به خود جلب کرد. موتور قوی و گیربکس مناسب در هنگام حرکت در مسیرهای ناهموار باعث می‌شود که کمترین فشار به موتور و کمترین ضربات به کابین وارد شود. از طرف دیگر سیستم انتقال نیروی دو دیفرانسیل پرادو دودر، قابلیتی است که در مسیرهای پرفراز و نشیب و پر از چالش در فضاهای آفرود، نظر علاقه‌مندان را تأمین می‌کند. شاسی قدرتمند، اتاق بی صدا، سیستم تعلیق مناسب، ترمز قوی و بدنه مستحکم پرادوی دودر از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود. اما مانند بسیاری از کراس‌اوورها، راننده پرادوی دودر هم باید همیشه حواسش به تابلوهای پمپ‌بنزین باشد. 12 لیتر در 100 کیلومتر مصرف نسبتا بالایی است که می‌تواند نقطه ضعف یک خودرو به حساب بیاید. سیستم مانیتورینگ فشار باد لاستیک‌ها، سانروف، آینه وسط الکتروکرومیک، سنسورهای عقب و جلو، سیستم پارک کمکی و کروز کنترل از جمله ویژگی‌های خوب این خودروی دوست داشتنی است.

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پرادو دودر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 50 نظر
محسن ا 11 نظر
محسنj7 8 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حمید : باسلام ولی این فکرونظرشماست مگه ماازکارهاسایپاخبرداریم که چکارمیخوادبکنه شماازکجاوطبق چه اصولی این اطلاعات رو میگی
Nothing is for ever : سلام مجدد. دوستان گویا من منظورمو خوب نرسوندم. من میگم کسانیکه مثل من آذر پارسال حدود 300 واریز اولیه داشتن و قرار بوده که شهریور و مهر امسال شاهین تحویل بگیرن، سایپا برا ماها فزایش سالیانه رو نصف حساب کرده.. الان دو که تحویل ماشین تاخیر داره. شاید سایپا تا ده ماه دیگه هم دعوت نامه تکمیل وجه نفرستاد! اون وقت این 300 پول ماه هیچ سودی نداره که از مبلغ دعوت نامه کم شه؟؟؟؟ اگه بخواد همون 16 درصد سود رو بده که این وسط سر ماه کلاه گشادی میره.
عسگری : سلام ما ۱۷مهر ۱۴۰۲هستیم هنوز نیومده
محمد : تحویلی اسفند . خبری هست . بهمنی ها فاکتور شدین ؟
مهدی تارا دستی فرسوده اذر : مبارک باشه تا دو سه روز آینده پلاک و سند و بیمه صادر میشه و میره برای حمل. بستگی به استان دور یا نزدیک هم داره از زمان فاکتور شدن تا تحویل یک هفته طول میکشه
T8 : سلام ثبت نام اردیبهشت 90روز کاری شاسی و فاکتور 26مهرماه بیمه 8آبان الان یک ماهه هنوز پلاک زرد هست و انجام نگرفته.
سمانه احمدی : سلام تکمیل وجه 13اردیبهشت هستم . تغییر رنگ دادم به مشکی . به نظرتون کی فاکتور میشم.
T88 : دوستان کسی از تیر یا مرداد فاکتور شده؟
جی ال : آقای مدبر چرا دوباره اطلاعات غلط میدید به مردم ؟؟؟این مردم به اندازه کافی استرس دارن لطفا شما دیگه بیشترش تکمیل
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تیرماه دوگانه : سلام دوستان انتظار به پایان رسید همین الان فاکتور شدم انشاالله قسمت همتون بشه
پیش فروش : شما چه طرحی بودین دوست عزیز، تاریخ ثبت نامتون کی بوده؟
. : کی گفته تو پیام بزاری تو چشم بزار ما میزاریم
پیش فروش برج 11 کازرون : برو داخل پنل کاربری قسمت تغییر رنگ
ساینا : سلام ب خدا منم فاکتور شدم تممیل وجه 3شهریور تحویل مهر ساینا تم
151 پاششی : سلام دوستان پاششی 31 شهریور 29 آبان فاکتور شدم و امروز 4 آذر هم پلاک شدم
عباس : منم مثل شما فاکتور نشده هنوز
دوگانه تحویل تیر : واریز اول 1403/0925 / تکمیل وجه 1404/05/08 الان فاکتور شد
پیش فروش برج 11 کازرون : سلام باورم نمی کنم فاکتور شدم اس بی ار واسه فاکتور شدن واقعا تاثیر داره من 15 شهریور تکمیل وجه کردم
ساینا اس 85گانه : یکی به من بگه چطور ساینا اس 85گانه رو تبدیل کنم به sbr