اولین تجربه سواری با مزدا MX-30 الکتریکی جدید

 

وقتی بحث خودروهای الکتریکی پیش آید مزدا اولین خودروسازی نیست که به ذهن‌ها خطور خواهد کرد. درحالی‌که رقبا به شدت روی توسعه قوای محرکه الکتریکی تمرکز کرده‌اند این خودروساز مستقل ژاپنی اولویت اصلی خود را بهینه کردن پیشرانه‌های بنزینی دانسته است. البته مزدا زمان کافی برای تولید یک خودروی الکتریکی داشته و حاصل کار آن چیزی است که می‌بینید: MX-30.  مزدا MX-30 الکتریکی  این کراس‌اوور جمع‌وجور و الکتریکی به نوعی می‌تواند رقیب تسلا مدل Y و فولکس‌واگن ID.4 در نظر گرفته شود. البته محصول مزدا به شدت با خودروهای یاد شده متفاوت است.  مزدا MX-30 الکتریکی  ساده باید گفت مزدا علاقه‌ای به مسابقه‌ی باتری و شعاع حرکتی موجود بین خودروهای الکتریکی ندارد. مجموعه باتری این خودرو ظرفیت ۳۵.۵ کیلووات ساعتی داشته و حداکثر برد خودرو با یک‌بار شارژ نیز ۲۰۰ کیلومتر است، رقمی که نصف شعاع حرکتی رقباست.  مزدا MX-30 الکتریکی مزدا MX-30 الکتریکی تئوری مزدا این است که تولید باتری خودروهای الکتریکی با آلودگی محیطی همراه است و این موضوع ماهیت چنین خودروهایی را زیر سؤال می‌برد. همچنین باتری‌ها سنگین بوده و روی سواری خودرو تأثیر منفی می‌گذارند. از طرف دیگر باتری‌ها گران بوده و باعث می‌شوند تصمیم‌گیری درباره خرید این خودروها سخت باشد. مزدا معتقد است باتری کوچک‌تر MX-30 این مشکلات را مرتفع کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد ۹۵ درصد مشتریان هدف این خودرو روزانه کمتر از ۱۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند و به این ترتیب برد ۲۰۰ کیلومتری برای آن‌ها کافی خواهد بود.  مزدا MX-30 الکتریکی  نقطه فروش اصلی MX-30 طراحی آن است. این خودرو شبیه دیگر محصولات مزدا نبوده و درب‌های عقبی نیز اشاره‌ای ظریف به خودروی اسپورت RX-8 دارند که موضوعی قابل‌توجه است. البته نقطه‌ضعف این نوع طراحی هم عدم باز شدن شیشه‌های عقب است.  مزدا MX-30 الکتریکی  اما در جلو همه‌چیز عالی است. کابین راحت بوده و مدرن به نظر می‌رسد. از نظر تکنولوژی نیز مزدا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کنترل‌های صفحه لمسی برای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع باب میل همه نخواهد بود اما صفحه مرکزی ۸ اینچی خوب بوده و واکنش سریعی دارد. به این مجموعه باید اپل کارپلی و اندروید اتو را اضافه کرد.  مزدا MX-30 الکتریکی  در زمان حرکت متوجه خواهید شد که مزدا از صدای مصنوعی پیشرانه برای شکستن سکوت کابین این شاسی‌بلند الکتریکی استفاده کرده است. شاید بتوان گفت این خودروی الکتریکی‌ای است که ماشین بازها به راحتی آن را خواهند پذیرفت.        وجود باتری کوچک به این معنی است که MX-30 در مقایسه با رقبا خودروی نسبتاً سبکی بوده و وزن آن حدود ۱.۶ تن است. این موضوع تأثیر مثبت زیادی روی سواری خودرو داشته است. فرمان دقیق بوده و توازن وزنی خوبی دارد و ترمز هم حس طبیعی را منتقل می‌کند. همچنین وزن باتری باعث نشده خللی در عملکرد سیستم تعلیق به وجود آید. نتیجه اینکه MX-30 نه تنها سواری خوبی داشته بلکه از نظر هندلینگی نیز قابل‌توجه است. همانند اکثر خودروهای الکتریکی، ترمز احیا شونده را نیز می‌توان بکار گرفت.  مزدا MX-30 الکتریکی  البته قوای محرکه الکتریکی این خودرو کمی ناامید کننده ظاهر می‌شود. با قدرت ۱۴۳ اسبی و گشتاور ۲۷۱ نیوتون متری، خودروهای سریع‌تری وجود داشته و MX-30 در خط مستقیم خیلی احساس‌برانگیز ظاهر نمی‌شود. این خودرو بیشتر همانند شاسی بلندهای بنزینی یا دیزلی با قدرت متوسط حس می‌شود و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۷ ثانیه‌ای نیز مؤید این موضوع است.  مزدا MX-30 الکتریکی  اما تکنولوژی شارژ خودرو با دیگر خودروهای الکتریکی مدرن قابل‌مقایسه است. MX-30 از شارژ سریع ۵۰ کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و بنابراین ۸۰ درصد باتری را می‌توان در نیم ساعت شارژ کرد.  مزدا MX-30 الکتریکی  مزدا ۵۰۰ دستگاه اول تولیدی را با پسوند فرست ادیشن و قیمت ۲۷۴۹۵ پوندی عرضه خواهد کرد که این قیمت شامل مشوق‌های دولتی نیز هست.     مزدا MX-30 یک خودروی الکتریکی شیک با قیمت فوق‌العاده است و اگر بتوانید با شعاع حرکتی متوسط آن کنار بیایید یک خودروی خوب را مالک خواهید شد. خریداران این خودرو از کابینی با کیفیت و مدرن لذت خواهند برد. MX-30 سواری خوبی نیز دارد که دلیلش وزن نسبتاً پایین نسبت به دیگر رقبا می‌باشد.  مزدا MX-30 الکتریکی  مشخصات مزدا MX-30 فرست ادیشن  قیمت: ۲۷۴۹۵ پوند (پس از اعمال مشوق‌های دولتی) پیشرانه: تک واحد الکتریکی، باتری ۳۵.۵ کیلووات ساعتی قدرت/گشتاور: ۱۴۳ اسب بخار/۲۷۱ نیوتون متر گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۷ ثانیه حداکثر سرعت: ۱۴۰ کیلومتر در ساعت (محدود شده) شعاع حرکتی: ۲۰۰ کیلومتر

 

وقتی بحث خودروهای الکتریکی پیش آید مزدا اولین خودروسازی نیست که به ذهن‌ها خطور خواهد کرد. درحالی‌که رقبا به شدت روی توسعه قوای محرکه الکتریکی تمرکز کرده‌اند این خودروساز مستقل ژاپنی اولویت اصلی خود را بهینه کردن پیشرانه‌های بنزینی دانسته است. البته مزدا زمان کافی برای تولید یک خودروی الکتریکی داشته و حاصل کار آن چیزی است که می‌بینید: MX-30.

مزدا MX-30 الکتریکی

این کراس‌اوور جمع‌وجور و الکتریکی به نوعی می‌تواند رقیب تسلا مدل Y و فولکس‌واگن ID.4 در نظر گرفته شود. البته محصول مزدا به شدت با خودروهای یاد شده متفاوت است.

مزدا MX-30 الکتریکی

ساده باید گفت مزدا علاقه‌ای به مسابقه‌ی باتری و شعاع حرکتی موجود بین خودروهای الکتریکی ندارد. مجموعه باتری این خودرو ظرفیت ۳۵.۵ کیلووات ساعتی داشته و حداکثر برد خودرو با یک‌بار شارژ نیز ۲۰۰ کیلومتر است، رقمی که نصف شعاع حرکتی رقباست.

تئوری مزدا این است که تولید باتری خودروهای الکتریکی با آلودگی محیطی همراه است و این موضوع ماهیت چنین خودروهایی را زیر سؤال می‌برد. همچنین باتری‌ها سنگین بوده و روی سواری خودرو تأثیر منفی می‌گذارند. از طرف دیگر باتری‌ها گران بوده و باعث می‌شوند تصمیم‌گیری درباره خرید این خودروها سخت باشد. مزدا معتقد است باتری کوچک‌تر MX-30 این مشکلات را مرتفع کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد ۹۵ درصد مشتریان هدف این خودرو روزانه کمتر از ۱۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند و به این ترتیب برد ۲۰۰ کیلومتری برای آن‌ها کافی خواهد بود.

مزدا MX-30 الکتریکی

نقطه فروش اصلی MX-30 طراحی آن است. این خودرو شبیه دیگر محصولات مزدا نبوده و درب‌های عقبی نیز اشاره‌ای ظریف به خودروی اسپورت RX-8 دارند که موضوعی قابل‌توجه است. البته نقطه‌ضعف این نوع طراحی هم عدم باز شدن شیشه‌های عقب است.

مزدا MX-30 الکتریکی

اما در جلو همه‌چیز عالی است. کابین راحت بوده و مدرن به نظر می‌رسد. از نظر تکنولوژی نیز مزدا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کنترل‌های صفحه لمسی برای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع باب میل همه نخواهد بود اما صفحه مرکزی ۸ اینچی خوب بوده و واکنش سریعی دارد. به این مجموعه باید اپل کارپلی و اندروید اتو را اضافه کرد.

مزدا MX-30 الکتریکی

در زمان حرکت متوجه خواهید شد که مزدا از صدای مصنوعی پیشرانه برای شکستن سکوت کابین این شاسی‌بلند الکتریکی استفاده کرده است. شاید بتوان گفت این خودروی الکتریکی‌ای است که ماشین بازها به راحتی آن را خواهند پذیرفت.

وجود باتری کوچک به این معنی است که MX-30 در مقایسه با رقبا خودروی نسبتاً سبکی بوده و وزن آن حدود ۱.۶ تن است. این موضوع تأثیر مثبت زیادی روی سواری خودرو داشته است. فرمان دقیق بوده و توازن وزنی خوبی دارد و ترمز هم حس طبیعی را منتقل می‌کند. همچنین وزن باتری باعث نشده خللی در عملکرد سیستم تعلیق به وجود آید. نتیجه اینکه MX-30 نه تنها سواری خوبی داشته بلکه از نظر هندلینگی نیز قابل‌توجه است. همانند اکثر خودروهای الکتریکی، ترمز احیا شونده را نیز می‌توان بکار گرفت.

مزدا MX-30 الکتریکی

البته قوای محرکه الکتریکی این خودرو کمی ناامید کننده ظاهر می‌شود. با قدرت ۱۴۳ اسبی و گشتاور ۲۷۱ نیوتون متری، خودروهای سریع‌تری وجود داشته و MX-30 در خط مستقیم خیلی احساس‌برانگیز ظاهر نمی‌شود. این خودرو بیشتر همانند شاسی بلندهای بنزینی یا دیزلی با قدرت متوسط حس می‌شود و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۷ ثانیه‌ای نیز مؤید این موضوع است.

مزدا MX-30 الکتریکی

اما تکنولوژی شارژ خودرو با دیگر خودروهای الکتریکی مدرن قابل‌مقایسه است. MX-30 از شارژ سریع ۵۰ کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و بنابراین ۸۰ درصد باتری را می‌توان در نیم ساعت شارژ کرد.

مزدا MX-30 الکتریکی

مزدا ۵۰۰ دستگاه اول تولیدی را با پسوند فرست ادیشن و قیمت ۲۷۴۹۵ پوندی عرضه خواهد کرد که این قیمت شامل مشوق‌های دولتی نیز هست.

مزدا MX-30 یک خودروی الکتریکی شیک با قیمت فوق‌العاده است و اگر بتوانید با شعاع حرکتی متوسط آن کنار بیایید یک خودروی خوب را مالک خواهید شد. خریداران این خودرو از کابینی با کیفیت و مدرن لذت خواهند برد. MX-30 سواری خوبی نیز دارد که دلیلش وزن نسبتاً پایین نسبت به دیگر رقبا می‌باشد.

مزدا MX-30 الکتریکی

مشخصات مزدا MX-30 فرست ادیشن

  • قیمت: ۲۷۴۹۵ پوند (پس از اعمال مشوق‌های دولتی)
  • پیشرانه: تک واحد الکتریکی، باتری ۳۵.۵ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۱۴۳ اسب بخار/۲۷۱ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۴۰ کیلومتر در ساعت (محدود شده)
  • شعاع حرکتی: ۲۰۰ کیلومتر
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مزدا MX , 30






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عارف : قابل توجه عزیزانی که غیرت داشتن و میخواستن برا گرفتن حق بحفشون تو تجمع دوشنبه شرکت کنن. بعلت سمپاشی مخالفین تجمع و مرد میدان نبودن طبل های توخالی، تجمع دوشنبه، متأسفانه کنسل شده است. توجه داشته باشید تجمع شاهین زمستان کنسل شده است. ما موندیم و سایپا، تا ببینیم چی قراره پیش بیاد
پوریا : والا من ۲۳ اردیبهشت نوشتم هنوز تحویل ندادن چطوری شما زودتر گرفتی
اطلس مرداد تکمیل : والا من ۳ تا ماشین دارم تو پارکینگم از خدامه ماشینو دیر بدن پول تاخیر بگیرم حالشو ببرم
J7مرداد مشکی : سلام j7 ثبت نام مرداد ماه امروز پیامک اومد واسم که شاسی شده ولی داخل سایت فقط قسمت فاکتور زرد شده
خدا : تکمیل وجه ۱۴ شهریور کسی هست اینجا فاکتور شده براش واقعاً ؟؟؟ آخه توی گروه ایتا اخبار خودرو زده فاکتور شده این تاریخ رنگ نقره ای مش
اطلس : اصلا اشتباه نکن من هر دو رو سوار شدم الان هم اطلس دارم اصلا قابل قیاس نیستند هم قدرت و هم آپشن اگه بیشتر داشتی بزار روش tu5 بگیر که اون از اطلس سر تره البته توی قدرت و بازدهی نه آپشن
اشکان : کادیلاک بهترین برند در دنیا هست و بهترین برند هم خواهد موند این ماشین نظیری نداره به خصوص با شاهکار جدید این کمپانی مرسدس بنز انگشت به دهن مونده ماشین کادیلاک اسکلید 2024 بهترین شاسی بلند دنیا
سایپا بی پدر : انشالا خدا همه شونو به خاک سیاه بشونه
J4مشکی گیلان : جهت اطلاع به عموم مردم خیای از کامنتای من تایید نشده ولی خلاصه بگم بنده ثب نامی ۳۱ خرداد هستم. اصلا شاسیییییی نشده حالا چه برسه به تحویل . دیگ خود دانید دوره فروش تموم شد کاربرای فیک . نمایندگی ها . شرکتا میان برای عذرخواهی و زبون درازی . تمام. شاسی نشده مردم. تمام 📢📢📢📢📢📢📢
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا : مگه 16 درصد سود نیست؟ میشه 27 میلیون که!
بشیری : سلام از دوستانی که وام بانک تجارت داشتن میخواستم بدونم چند روز طول میکشه واریز بشه تایید من 9.5 بود والی وام هنوز واریز نشد
رانا : تحویلی 29 مهر 20ام پلاک شد، الان رو گزینه تحویل به نمایندگی میچرخه گیلان هستم
رانا پلاس تبدیلی : سلام من تحویل 27 شهریور بودم از یزد امروز زد ارسال خودرو
مجید ایکس 22 : شیلنگ اب رو روزی ده دقیقه بگیر روش.البته ماشین سرش به سمت غرب باشه بهتره.اروپایی اب بندی میشه
مجید ایکس 22 : واسه چی میخای؟اگه وایه تخفیف بیمه هست که ف قی نداره همون پلاک باشه یا نه
امید : ازمن کارمزدتسهیلات هم کم شده ولی وام پرداخت نشده بانک گرشگری
پنج دنده : منم 21 آبانم احتمالا فردا پس فردا فاکتور میشه
یاسوج : سورن موتور جدید فروش فوق العاده طرح اخیر اینطور که مشخصه تا 3 دی فاکتور شدن درسته؟؟؟؟؟؟؟
رامین : سلام کدام استان هستید؟