اولین تجربه سواری با مزدا MX-30 الکتریکی جدید

 

وقتی بحث خودروهای الکتریکی پیش آید مزدا اولین خودروسازی نیست که به ذهن‌ها خطور خواهد کرد. درحالی‌که رقبا به شدت روی توسعه قوای محرکه الکتریکی تمرکز کرده‌اند این خودروساز مستقل ژاپنی اولویت اصلی خود را بهینه کردن پیشرانه‌های بنزینی دانسته است. البته مزدا زمان کافی برای تولید یک خودروی الکتریکی داشته و حاصل کار آن چیزی است که می‌بینید: MX-30.  مزدا MX-30 الکتریکی  این کراس‌اوور جمع‌وجور و الکتریکی به نوعی می‌تواند رقیب تسلا مدل Y و فولکس‌واگن ID.4 در نظر گرفته شود. البته محصول مزدا به شدت با خودروهای یاد شده متفاوت است.  مزدا MX-30 الکتریکی  ساده باید گفت مزدا علاقه‌ای به مسابقه‌ی باتری و شعاع حرکتی موجود بین خودروهای الکتریکی ندارد. مجموعه باتری این خودرو ظرفیت ۳۵.۵ کیلووات ساعتی داشته و حداکثر برد خودرو با یک‌بار شارژ نیز ۲۰۰ کیلومتر است، رقمی که نصف شعاع حرکتی رقباست.  مزدا MX-30 الکتریکی مزدا MX-30 الکتریکی تئوری مزدا این است که تولید باتری خودروهای الکتریکی با آلودگی محیطی همراه است و این موضوع ماهیت چنین خودروهایی را زیر سؤال می‌برد. همچنین باتری‌ها سنگین بوده و روی سواری خودرو تأثیر منفی می‌گذارند. از طرف دیگر باتری‌ها گران بوده و باعث می‌شوند تصمیم‌گیری درباره خرید این خودروها سخت باشد. مزدا معتقد است باتری کوچک‌تر MX-30 این مشکلات را مرتفع کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد ۹۵ درصد مشتریان هدف این خودرو روزانه کمتر از ۱۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند و به این ترتیب برد ۲۰۰ کیلومتری برای آن‌ها کافی خواهد بود.  مزدا MX-30 الکتریکی  نقطه فروش اصلی MX-30 طراحی آن است. این خودرو شبیه دیگر محصولات مزدا نبوده و درب‌های عقبی نیز اشاره‌ای ظریف به خودروی اسپورت RX-8 دارند که موضوعی قابل‌توجه است. البته نقطه‌ضعف این نوع طراحی هم عدم باز شدن شیشه‌های عقب است.  مزدا MX-30 الکتریکی  اما در جلو همه‌چیز عالی است. کابین راحت بوده و مدرن به نظر می‌رسد. از نظر تکنولوژی نیز مزدا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کنترل‌های صفحه لمسی برای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع باب میل همه نخواهد بود اما صفحه مرکزی ۸ اینچی خوب بوده و واکنش سریعی دارد. به این مجموعه باید اپل کارپلی و اندروید اتو را اضافه کرد.  مزدا MX-30 الکتریکی  در زمان حرکت متوجه خواهید شد که مزدا از صدای مصنوعی پیشرانه برای شکستن سکوت کابین این شاسی‌بلند الکتریکی استفاده کرده است. شاید بتوان گفت این خودروی الکتریکی‌ای است که ماشین بازها به راحتی آن را خواهند پذیرفت.        وجود باتری کوچک به این معنی است که MX-30 در مقایسه با رقبا خودروی نسبتاً سبکی بوده و وزن آن حدود ۱.۶ تن است. این موضوع تأثیر مثبت زیادی روی سواری خودرو داشته است. فرمان دقیق بوده و توازن وزنی خوبی دارد و ترمز هم حس طبیعی را منتقل می‌کند. همچنین وزن باتری باعث نشده خللی در عملکرد سیستم تعلیق به وجود آید. نتیجه اینکه MX-30 نه تنها سواری خوبی داشته بلکه از نظر هندلینگی نیز قابل‌توجه است. همانند اکثر خودروهای الکتریکی، ترمز احیا شونده را نیز می‌توان بکار گرفت.  مزدا MX-30 الکتریکی  البته قوای محرکه الکتریکی این خودرو کمی ناامید کننده ظاهر می‌شود. با قدرت ۱۴۳ اسبی و گشتاور ۲۷۱ نیوتون متری، خودروهای سریع‌تری وجود داشته و MX-30 در خط مستقیم خیلی احساس‌برانگیز ظاهر نمی‌شود. این خودرو بیشتر همانند شاسی بلندهای بنزینی یا دیزلی با قدرت متوسط حس می‌شود و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۷ ثانیه‌ای نیز مؤید این موضوع است.  مزدا MX-30 الکتریکی  اما تکنولوژی شارژ خودرو با دیگر خودروهای الکتریکی مدرن قابل‌مقایسه است. MX-30 از شارژ سریع ۵۰ کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و بنابراین ۸۰ درصد باتری را می‌توان در نیم ساعت شارژ کرد.  مزدا MX-30 الکتریکی  مزدا ۵۰۰ دستگاه اول تولیدی را با پسوند فرست ادیشن و قیمت ۲۷۴۹۵ پوندی عرضه خواهد کرد که این قیمت شامل مشوق‌های دولتی نیز هست.     مزدا MX-30 یک خودروی الکتریکی شیک با قیمت فوق‌العاده است و اگر بتوانید با شعاع حرکتی متوسط آن کنار بیایید یک خودروی خوب را مالک خواهید شد. خریداران این خودرو از کابینی با کیفیت و مدرن لذت خواهند برد. MX-30 سواری خوبی نیز دارد که دلیلش وزن نسبتاً پایین نسبت به دیگر رقبا می‌باشد.  مزدا MX-30 الکتریکی  مشخصات مزدا MX-30 فرست ادیشن  قیمت: ۲۷۴۹۵ پوند (پس از اعمال مشوق‌های دولتی) پیشرانه: تک واحد الکتریکی، باتری ۳۵.۵ کیلووات ساعتی قدرت/گشتاور: ۱۴۳ اسب بخار/۲۷۱ نیوتون متر گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۷ ثانیه حداکثر سرعت: ۱۴۰ کیلومتر در ساعت (محدود شده) شعاع حرکتی: ۲۰۰ کیلومتر

 

وقتی بحث خودروهای الکتریکی پیش آید مزدا اولین خودروسازی نیست که به ذهن‌ها خطور خواهد کرد. درحالی‌که رقبا به شدت روی توسعه قوای محرکه الکتریکی تمرکز کرده‌اند این خودروساز مستقل ژاپنی اولویت اصلی خود را بهینه کردن پیشرانه‌های بنزینی دانسته است. البته مزدا زمان کافی برای تولید یک خودروی الکتریکی داشته و حاصل کار آن چیزی است که می‌بینید: MX-30.

مزدا MX-30 الکتریکی

این کراس‌اوور جمع‌وجور و الکتریکی به نوعی می‌تواند رقیب تسلا مدل Y و فولکس‌واگن ID.4 در نظر گرفته شود. البته محصول مزدا به شدت با خودروهای یاد شده متفاوت است.

مزدا MX-30 الکتریکی

ساده باید گفت مزدا علاقه‌ای به مسابقه‌ی باتری و شعاع حرکتی موجود بین خودروهای الکتریکی ندارد. مجموعه باتری این خودرو ظرفیت ۳۵.۵ کیلووات ساعتی داشته و حداکثر برد خودرو با یک‌بار شارژ نیز ۲۰۰ کیلومتر است، رقمی که نصف شعاع حرکتی رقباست.

تئوری مزدا این است که تولید باتری خودروهای الکتریکی با آلودگی محیطی همراه است و این موضوع ماهیت چنین خودروهایی را زیر سؤال می‌برد. همچنین باتری‌ها سنگین بوده و روی سواری خودرو تأثیر منفی می‌گذارند. از طرف دیگر باتری‌ها گران بوده و باعث می‌شوند تصمیم‌گیری درباره خرید این خودروها سخت باشد. مزدا معتقد است باتری کوچک‌تر MX-30 این مشکلات را مرتفع کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد ۹۵ درصد مشتریان هدف این خودرو روزانه کمتر از ۱۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند و به این ترتیب برد ۲۰۰ کیلومتری برای آن‌ها کافی خواهد بود.

مزدا MX-30 الکتریکی

نقطه فروش اصلی MX-30 طراحی آن است. این خودرو شبیه دیگر محصولات مزدا نبوده و درب‌های عقبی نیز اشاره‌ای ظریف به خودروی اسپورت RX-8 دارند که موضوعی قابل‌توجه است. البته نقطه‌ضعف این نوع طراحی هم عدم باز شدن شیشه‌های عقب است.

مزدا MX-30 الکتریکی

اما در جلو همه‌چیز عالی است. کابین راحت بوده و مدرن به نظر می‌رسد. از نظر تکنولوژی نیز مزدا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. کنترل‌های صفحه لمسی برای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع باب میل همه نخواهد بود اما صفحه مرکزی ۸ اینچی خوب بوده و واکنش سریعی دارد. به این مجموعه باید اپل کارپلی و اندروید اتو را اضافه کرد.

مزدا MX-30 الکتریکی

در زمان حرکت متوجه خواهید شد که مزدا از صدای مصنوعی پیشرانه برای شکستن سکوت کابین این شاسی‌بلند الکتریکی استفاده کرده است. شاید بتوان گفت این خودروی الکتریکی‌ای است که ماشین بازها به راحتی آن را خواهند پذیرفت.

وجود باتری کوچک به این معنی است که MX-30 در مقایسه با رقبا خودروی نسبتاً سبکی بوده و وزن آن حدود ۱.۶ تن است. این موضوع تأثیر مثبت زیادی روی سواری خودرو داشته است. فرمان دقیق بوده و توازن وزنی خوبی دارد و ترمز هم حس طبیعی را منتقل می‌کند. همچنین وزن باتری باعث نشده خللی در عملکرد سیستم تعلیق به وجود آید. نتیجه اینکه MX-30 نه تنها سواری خوبی داشته بلکه از نظر هندلینگی نیز قابل‌توجه است. همانند اکثر خودروهای الکتریکی، ترمز احیا شونده را نیز می‌توان بکار گرفت.

مزدا MX-30 الکتریکی

البته قوای محرکه الکتریکی این خودرو کمی ناامید کننده ظاهر می‌شود. با قدرت ۱۴۳ اسبی و گشتاور ۲۷۱ نیوتون متری، خودروهای سریع‌تری وجود داشته و MX-30 در خط مستقیم خیلی احساس‌برانگیز ظاهر نمی‌شود. این خودرو بیشتر همانند شاسی بلندهای بنزینی یا دیزلی با قدرت متوسط حس می‌شود و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۷ ثانیه‌ای نیز مؤید این موضوع است.

مزدا MX-30 الکتریکی

اما تکنولوژی شارژ خودرو با دیگر خودروهای الکتریکی مدرن قابل‌مقایسه است. MX-30 از شارژ سریع ۵۰ کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و بنابراین ۸۰ درصد باتری را می‌توان در نیم ساعت شارژ کرد.

مزدا MX-30 الکتریکی

مزدا ۵۰۰ دستگاه اول تولیدی را با پسوند فرست ادیشن و قیمت ۲۷۴۹۵ پوندی عرضه خواهد کرد که این قیمت شامل مشوق‌های دولتی نیز هست.

مزدا MX-30 یک خودروی الکتریکی شیک با قیمت فوق‌العاده است و اگر بتوانید با شعاع حرکتی متوسط آن کنار بیایید یک خودروی خوب را مالک خواهید شد. خریداران این خودرو از کابینی با کیفیت و مدرن لذت خواهند برد. MX-30 سواری خوبی نیز دارد که دلیلش وزن نسبتاً پایین نسبت به دیگر رقبا می‌باشد.

مزدا MX-30 الکتریکی

مشخصات مزدا MX-30 فرست ادیشن

  • قیمت: ۲۷۴۹۵ پوند (پس از اعمال مشوق‌های دولتی)
  • پیشرانه: تک واحد الکتریکی، باتری ۳۵.۵ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۱۴۳ اسب بخار/۲۷۱ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۴۰ کیلومتر در ساعت (محدود شده)
  • شعاع حرکتی: ۲۰۰ کیلومتر
 
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مزدا MX , 30






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
akbar : ن داداش هیچ خبری نیست فاکتور هم نمیکنن.
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
علی هستم از بابل : اردیبهشت۱۴۰۳ مبلغ ۲۳۱ ملیون سهند ثبت نام کردم قرار بود دیماه تحویل داده بشه و در تاریخ ۳۱ فروردین ۴۰۴ بقیه مبلغ و واریز کردم الان که ۱۱ تیر هست هنوز خبری از تحویل ماشین نشد کی تجویل می دهند
شاهین پلاس : تکمیل بیست و دو اسفند دیروز ده تیر تحویل گرفتم
علی ریرا : سلام دوستان خبری جدید ندارین از تولید ری را؟ جدیدا فاکتور شده واسه کسی عایا
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
شاهین جی ال : دوستان الان زنگ زدم میگن شاهین جی ال تا ۲۸ فروردین فاکتور شده
شاهین پلاس : با سایپا تماس بگیرید داخلی سیصد و دوازده ازشون بپرسید که ماشین کجاس الان شاید رسیده باشه نمایندگی و باهاتون تماس نگرفته باشن هنوز منم همینطور شد یه هفته بعد پلاک شدن سند رسید زنگ زدم سایپا گفتن که ماشین سه روز پیش رسیده نمایندگی باید تا الان بهتون زنگ میزدن
شاهین پلاس : تکمیل بیست و دو اسفند دیروز ده تیر تحویل گرفتم
شاهین پلاس : کرمانشاه هستم از نمایندگی همین جا تحویل گرفتم ماشین هم زود رسید تقریبا 8ام رسید ولی دیر تماس گرفتن و خودم تماس گرفتم با سایپا که گفتن رسیده و میتونم برم تحویل بگیرم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شایان 7 اسفند : یکی جواب بده لطفا الان پیش فروش 7اسفند همه فاکتور شدن؟مال ما چرا نمیشه!
ساینا دوگانه تبدیل به تک : داداش بهترین کارو کردی منم تبدیل زدم
فوق العاده بهمن 6بهمن : 6 بهمن هستم دروغه
شایان 7 اسفند : منم 7 اسفند تکمیل وجه کردم ولی احراز سکونت رو 11م ثبت کردم.به نظرتون فاکتور میشم؟
شایان 7 اسفند : احراز سکونت رو چندم انجام دادین؟
فوق العاده تکمیل وجه 11 بهمن : 🔴توقف فاکتور از سوی سایپا و کند شدن روند فاکتور توسط ایرانخودرو ▪️طبق بررسی بعمل آمده از روند فاکتور خودروسازان شرکت سایپا حتی در فاکتور تعهدات کوئیک و ساینا دچار تاخیر در تحویل شده است و شرکت ایرانخودرو هم روند کندی را نسبت به اوایل سال طی می کند که به نظر می رسد امسال سال سختی را خودروسازان برای تحویل خودرو مشتریان درپیش دارند و مشتریان این نکته را در خرید از شرکت ها مدنظر قرار دهند. ▪️به نظر می رسد خودروسازان از فرصت پیش آمده برای ارسال دعوتنامه و برنامه فروش برای رفع بحران نقدینگی و تامین مالی استفاده می کنند .مردم نیز باید پیش از هر اقدامی نسبت به عملکرد گذشته شرکت و توانایی واقعی برای تحویل خودرو آگاه باشد . ❌️نکته آخر اینکه در بند قرارداد خودروسازان بندی تحت عنوان فورس ماژور وجود دارد که به شرایطی اشاره دارد که در صورت بروز حوادث غیرمنتظره و خارج از کنترل (تحریم ،جنگ؛اعتصابات ،بلاهای طبیعی و غیره....)امکان تعلیق یا فسخ قرارداد بدون اعمال خسارت وجود دارد..
علیزاده : خوردو تحویل وجع شده گفتن 14 خرداد تحویل میدن هنوز تحویل نگرفتیم
. : شرکت خودرو سازی سایپا غلط اضافی کرده برای ساینا اس فوری قول 3 ماهه داده و حالا عهده ی هیچ کاری برنمیاد ای کاش این شرکت بی حساب کتاب،هرج و مرج ،بدبخت گدا وجود نداشت لعنت خدا و.... بر شیخ زاده
امید : سلام دوستان ساینا من دو روزه فاکتور شده پلاک هم شده ،زنگ زدم نمایندگی گفت از کاشان باید بیاد تا کرج،گفت باید خودرو بر تکمیل شه بفرستن چند روزه میاد و تحویل میدن
سمندسورن 19اسفند : سلام پرداخت کل وجه 13ماه 12