تلاش خودروسازان برای توسعه سبد محصول با تکیه بر داخلی سازی

 

تلاش خودروسازان برای توسعه سبد محصول با تکیه بر داخلی سازی

 
همزمان با اجرای استانداردهای هشتاد و پنج گانه و توقف تولید برخی از محصولات قدیمی تلاش برای تولید محصولات جدید از سوی خودروسازان آغاز شده و اثرات آن در سال جاری به منصه ظهور خواهد رسید.
 
تنوع تولید و توسعه محصولات همگام با فناوری روز یکی از ضرورت های امروز صنعت خودرو به شمار می رود که این امر جز با تکیه بر توان شرکت های دانش بنیان محقق نخواهد شد.
 
امروز صنعت خودرو ناگزیر از حرکت به سمت هوشمندسازی و تولید خودروهای نسل جدید است چرا که در غیر اینصورت صنعت خودرو از مسیر توسعه جهانی عقب می ماند.
 
بر این اساس شرکت های خودروسازی به دنبال حذف محصولات قدیمی از چرخه تولید و افزایش و همچنین تنوع سبد محصولات با تکیه بر محصولات جدید هستند.
 
توقف تولید دو مدل پراید و همچنین برنامه ریزی برای توقف سومین مدل در تابستان امسال و افزایش ظرفیت ساینا و تیبا که در دستور کار گروه خودروسازی سایپا قرار گرفته در راستای تنوع سبد محصولات این گروه خودروسازی است. تولید شاهین و همچنین طراحی محصول دیگری از این پلتفرم نیز در راستای توسعه سبد محصولات بوده و در همین حال ایران خودرو نیز تولید چند محصول جدید را در دستور کار خود قرار داده است.
 
این اقدامات در حالیست که پیش از این خودروسازان به واسطه بازگشت تحریم ها و همچنین خروج شرکای خارجی از صنعت خودرو ناگزیر به تولید دوباره خودروهای قدیمی شده بودند که این امر نارضایتی مصرف کنندگان را به دنبال داشت.
 
این شرایط در کنار کمبود نقدینگی و همچنین زیان ۴۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان، تنوع و توسعه محصول را به رویایی برای صنعت خودرو تبدیل کرده بود .
 
بدون شک این امر به دلیل بی توجهی به تحقیق و توسعه در صنعت خودرو طی سال های گذشته بوده در حالی که این موضوع به‌عنوان موتور تغییرات تکنولوژی و به دنبال آن توسعه محصول در شرکت‌های بین‌المللی خودرو عمل می‌کند اما هزینه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو ایران رقم ناچیزی را به خود اختصاص داده در حالی که صنعت خودروی جهانی سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کند که در ایران رقمی حدود یک تا سه درصد گردش مالی خودروسازان صرف تحقیق و توسعه می‌شود و بیشتر بودجه‌های اختصاص یافته در قالب پروژه‌های توسعه محصول جدید به شرکت‌های بزرگ مشاور طراحی خودرو و مجموعه‌های آن اختصاص می‌یابد.
 
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش در گزارشی اعلام کرده بود که دلیل عدم رشد شرکت‌های طراحی و مهندسی داخلی توسط شرکت‌های خودروساز، صرف هزینه‌های پرسنلی و خدمات نمونه‌سازی، اندازه‌گیری و تست محصول جدید و بخش‌های نظارتی داخلی و نیز هزینه‌های انجام کار طراحی و توسعه محصول در خارج از کشور است.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سبد محصول






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهرام . : بنده خدا دفعه اولشه. من با پذیرش 12414233 در انتظار فاکتور اصلا خیلی نگرانی دوتا رقم آخرش رو صفر بزار ندزدن ماشینتو :))
شاهین G تیر ماه تبدیلی GL : سلام دوستان ما اینجا پیگیر هستیم تا یه خبر مثبت از همدیگه بگیریم برای حل مشکلمون - نه اینکه یه نفر با چند اسم متفاوت احتمالا که از خود سایپا بیاد اینجه فقط پیام الکی بده و توهین کنه (گفت سایپا چون اگر مثل ما مشکل تحویل خودرو داشت این پیام های توهین آموز را نمیداد) و همه با هم بحث کنن و فراموش کنیم که برای چی اینجا هستیم -البته باز مشکل اصلی سایپاست که فاکتور نمیکنه و هیچ پیامی در مورد فاکتور و تحویل و ... اینجا ما پیدا نمیکنیم . ولی دوستان وجدانا پیام های متفرقه دیگه نفرستید و بحث نکنید تا یه راه حلی ییدا کنیم برای حل مشکلمون.......سایپا مطمئن مطمئن مطمئن
X5 اسفند : یه چیز دیگم ک یادم رفت نمونه حرفم واسه دیگنیتی بهمن موتور هست که یا قیمت قطعی و تحویل فوری یک هفته ده روز باز بود تو سایتش و کسی نمیخرید آخرش خودشون بستن و فروش خوبی نداشتن نمایندگی های بهمن موتور برین بهتون میگن واسه همین تا این ور سال خودروسازهای داخلی ایران خودرو و سایپا و بهمن و کرمان و مدیران افزایش ندارن البته این با خودروهای وارداتی مثل مزدا و تویوتا و حتی وارداتی ها همین کرمان مثل هیوندای و اینجور برندها فرق داره اونو ممکنه افزایش بخورن قبل سال بخصوص هیبریدی ها
شاهین پلاس : سلام دوست عزیز بعد از اردیبهشت اولین دعوتنامه مربوط میشه به تیر که دعوتنامه اش 15مرداد اومد که 12روز مهلت واریز وجه داشت از اون تاریخ تا الان دیگه دعوتنامه نیومده.
X5 اسفند : سلام من خودم فطعی ثبت نام کردم تحویل اسفند ولی دوستانی که دومرحله ای ثبت نام کردن برن با خیال راحت بخوابن هیچ افزایش قیمتی این ور سال نیست... اینو یکی از دوستان بخش فروش کرمان موتور گفتند به دلیل سیاست های بنزین دولت و حذف سهمیه های سوخت و الزام خودروسازها به ساخت خودروهای با مصرف سوخت کمتر مثل هیبریدی ها (کرمان موتورم داره می سازه)بهشون اجازه افزایش قیمت نمیدن این ور سال..البته خودروهایی که از اول سال تا الان افزایش نخوردن میتونن یکبار افزایش بدن ابن ور سال کرمان موتور این ور سال افزایش داده و دیگ مجاز نیست فقط پیگیری تحویل بموقع خودروها و خسارت های دیرکرد و اینجور چیزا باشین تو این صفحه و نگران صحبت های دلال ها برای افزایش قیمت بازار ماشین هاشون نباشین ابنم بگم خودروهای صفر جدید از آخر ماه بخاطر همین نداشتن کارت سوخت تو بازار آزاد خیلی افت میکنه که برای مصرف کننده مهم نیست ولی برای دلال آزاردهنده است و سودش تو افزایش قیمت کارخونس فقط ...
Samirax5 : https://www.karzar.net/268769 اینو بزن دوستان لطفا با گوشی خانواده هم وارد بشید امضا کنید
J7خرداد : هیچکس نمیاد سود ۷۰۰ تومنی و ول کنه ۲۰۰ تومنی و بخاد همه دنبال منافع خودشون هستن
X5 03/03 . مشهد : با سلام و احترام ؛ گل گفتی رفیق ؛ درود به اون شرفت ...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
30 ابان : فک کنم کرمانشاه باشه
اطلس 24مهر : سلام.دقیقامنم شرایط شمارو دارم 50میلیون سودتاخیر برام زدن ولی پرداخت نکردن...نمی دونم چه راهی جواب میده چیکار کنیم با اینا؟؟؟
اکستند : چرا نیسان های تک سوز اکستند را پلاک نمیکنن فاکتور شده ولی پلاک نمیشه
دوگانه عادی 403 : سلام میشه شماره پذیرشتون رو بفرستید؟
علی پانا فولادی 30 دی : سلام مبارک باشه انشالله به خوشی سوار بشید 😍😍😍
مهندس : سلام صبح آدینه برهمگان خوش وخرم ی خبر خوب اینکه تاریخ بنزین فعلا نامعلوم شد و احتمالا همون کارت سوخت ها سرجاش باش بدلیل مشکلات نرم افزاری و دسترسی بحساب بانکی مردم . وخبر بد اینکه روند فاکتورگیری و تحویل خودرو بشدت کند شده و بدا بحال کسایی که تازه ثبت نام کردن امیدوارم از این مشکلات خودساخته دولت زودتر رها بشیم
خطاب ب مهدی از نیشابور : بنظر من تو برو یه فکری بکن ببین چجوری میتونی کار کنی که خدمتی بخلق الله باشه یا حداقل ناله پشتت نباشه این راه به هیچستان است و هیچ شاید چهار صباحی 2ریالی دستت باشه ولی عاقبتی نداره عاقبتم چشم برهم زدنی میاد
خطاب ب مهدی از نیشابور : عزیز میدونی با این غلط که داری میکنی داری خیانت ب چندهزار نفر میکنی؟ چندنا مثه تو هسن چندرغاز یا ارث رسیده یا گاو وگوسفند فروختن و ب اصطلاح بورسی شدن گوشکن بچه این نونی که میبری میخوری از نون کش دار بدتره با اینکار حق بقیه راضایع میکنی و گردن چارتا شرکت گردن کلفت را کلفت تر میکنی برو با سرمایه کاری بکن که به عده ایی خدمت کنی و به چند نفر نون حلال برسونی برو عزیز برو و یکم فکرکن ببین چیکار داری میکنی باخودت . راهی که میری به هیچستان است و قول میدم همش بعد بره جاهای ناخوشایند و دردناک التماس تفکر و انسانیت
رامین : منم از 20 آبان پلاک شدم هنوز تحویل نشدم . تهران هستم .