اقدامات‌‌ محافظتی‌ خودروسازان‌ جهانی‌ برای‌ مقابله‌ با‌ کرونا

 

اقدامات‌‌ محافظتی‌ خودروسازان‌ جهانی‌ برای‌ مقابله‌ با‌ کرونا

 
 با شیوع گسترده ویروس کرونا و اعمال محدودیت‎های قرنطینه، همه خودروسازی‌های جهان تحت تاثیر این ویروس خطرناک قرار گرفته و مجبور به تعطیلی کارخانه‌های خود شدند.
 
پس از آن که این نتیجه حاصل شد که این مهمان ناخوانده همچنان سایه خود را بر کل جهان افکنده و به این زودی ها نباید به رفتن آن امیدوار بود، همه مشاغل از جمله شرکت های خودروسازی نیز برنامه ریزی برای آغاز تولید با تغییر در ساعات و شیفت کاری و تاکید بر پروتکل های بهداشتی را آغاز کردند.
 
بر این اساس در برخی از خودروسازی ها، تولید با درصد پایین تری از ظرفیت آغاز شد به طوری که فولکس واگن اعلام کرد که حدود 10 تا 15 درصد تولید خود را از سر گرفته و به مرور زمان این ظرفیت را به 40 درصد سطح تولید پیش از کرونا خواهد رساند.
 
این خودروساز آلمانی در عین حال تدابیری برای حفظ سلامت کارکنان خود در نظر گرفت و از آنان خواست تا لباس‌های خود را در خانه عوض کنند تا به این ترتیب از شلوغی در اتاق‌های تعویض لباس جلوگیری شود. همچنین دمای بدن کارکنان این شرکت پیش از ورود به ساختمان سنجیده شد این در حالیست که در این شرکت، برای رعایت فاصله یک و نیم متری از یکدیگر علایمی روی زمین کشیده شده است.
 
ایالات متحده یکی از کشورهایی است که آمار مبتلایان بسیار بالایی را گزارش می‌کند اما با کاهش شمار مبتلایان و افزایش رکود اقتصادی، دولت ترامپ تن به بازگشایی پلکانی کسب و کارهای مختلف داد.  پس از راه اندازی مجدد کارخانه‌های خودروسازی در اروپا، اعتراضاتی از سوی خودروسازان آمریکایی برای بازگشایی کارخانه‌ها صورت گرفت.
 
تسلا، یکی از پر سر و صدا‌ترین کارخانه‌های خودروسازی در لغو محدودیت‌های بازگشایی بود اما در همین حال این شرکت از جمله خودروسازانی بود که پس از بازگشت دوباره به کار، تغییراتی را با هدف کنترل این ویروس در روند کار ایجاد کرد و در عین حال از جمله خودروسازانی بود که در جهت مقابله با کرونا دست به فعالیت هایی زد به طوری که تامین دستگاه های تهویه هوا برای برخی از بیمارستان های نیویورک بر عهده این خودروساز بود.
 
شرکت جنرال موتورز نیز به طور رسمی برای مقابله با ویروس کرونا وارد عمل شد و به جمع خودروساز‌هایی که برای مقابله با ویروس کرونا فعالیت می‌کنند، پیوست. این شرکت اعلام کرد که در نظر دارد هر ماه ۱۰ هزار دستگاه تهویه هوا در جهت مقابله با ویروس کرونا را وارد بازار کند.
 
همچنین بر اساس پیش بینی های جنرال موتورز، این شرکت انتظار دارد بتواند روزانه ۵۰ هزار ماسک تولید کند و همچنین این شرکت اعلام کرده با تجهیزات تحت اختیار خود توانایی تولید ۱۰۰ هزار ماسک در روز را دارد و شاید تولید ماسک خود در روز را به این رقم افزایش دهد.
 
بدون شک آغاز به فعالیت خودروسازان برای جبران رکود ناشی از چند ماه تعطیلی بسیار ضروری بود چرا که بیش از یک میلیون نفر در صنعت خودروسازی آمریکا مشغول به کار هستند و درآمد آن ها از این صنعت است، این در حالیست که صنعت خودروسازی حدود ۶ درصد از فعالیت اقتصادی آمریکا را تشکیل می دهد.
 
کارخانه فیات نیز تولید خود را از چهارم ماه می از سر گرفت و به دنبال آن نیز کارخانه‌های تویوتا، فولکس‌واگن و هیوندایی نیز همین برنامه را اجرایی و در عین حال پروتکل‌های مختلف بهداشتی را برای تامین ایمنی کارگران در برابر ویروس کرونا، اجرایی کردند. فولکس‌واگن و هیوندایی نیز اعلام کرده‌اند که دمای بدن کارگران را در هنگام ورود به کارخانه کنترل خواهند کرد. فولکس‌واگن علاوه بر این، تضمین داده است که تجهیزات حفاظتی مانند ماسک و دستکش برای کارگران فراهم کند.
 
به گزارش خودروکار، بازگشایی کارخانه‌ها با حفاظت از سلامتی کارکنان همراه بوده و اقداماتی همچون استفاده از تب سنج، شیلد حفاظتی، ضدعفونی محیط و فاصله گذاری اجتماعی ضروری شد. همچنین کارخانه‌ها با یک شیفت کمتر بازگشایی شدند، به این ترتیب که اگر کارخانه‌ای قبلا با سه شیفت کار می‌کرد، باید با دو شیفت کاری فعالیت می کرد. در همین حال شرکت فورد موتور با دو شیفت کاری و جنرال موتورز نیز با یک شیفت به تولید خودرو می پردازد و با این شرایط خودروسازان در سرتاسر جهان منتظر پایان همه گیری ویروس کرونا هستند تا فعالیت خود را همانند گذشته از سر بگیرند.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان‌ جهانی‌






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی cvt : انگار شهریور تولید cvt نداشتیم یا خیلی خیلی کم. چون تو گزارش ماهانه سایپا که تو کدال گذاشته. تولید شهریور شاهین ۲۵۰۰ تا بوده با میانگین قیمت فکر کنم ۴۷۰ میلیون. یعنی اکثرا gl بوده
علی مدبر : علی 22مرداد تکمیل وجه کردی فاکتور شد دست بردار من 25خردادم هنوز تف هم کف دستم ننداختن بعدش حمید رضا از کی به کی شکایت کنیم سایپا از خود دولت جوابمو نو نمی‌دن بازداشتم میشیم
شاهین GL : خودتون بیاد اون ابشن فعال میکردین که حدود ی تومن اختلاف قیمت دارع
Amir : دوسال پول رو گرفتن و ماشین تحویل نمیدن هر بار هم زنگ میزنیم میگن صبور باشین کلا از اسفند سال گذشته تا الان تحویل ندادن 7 ماه میشه تاخیر ولی اینا 2 ماه حساب میکنن تازه میخوان بدون ساندروف بدن
ناشناس : واسه من هم امروز پیامک دعوتنامه تکمیل وجه اومد چند روز مهلت داره برای پرداخت شاهین جی ال
حمیدرضا : سلام من امروز امور مشتریان سایپا رفتم دو تا ماشین دارم واریز ماشین شاهین g من 29 آذر بوده و یکی شاهین پلاس 12اردیبهشت انگار اونا از ما طلبکارن گفت هیچ کدوم رو بهت نمیدن مشکل سانروف داریم از صف جی میخانه بفرستمون صف جی ال به گفته خودش هم حداقل 1ماه طول می‌کشه جی ال رو بدن که بعید می‌دونم فقط باید از طریق مراجع قضایی شکایت کرد
J7 دو‌مرحله‌ای : J7دو مرحله ای‌کسی هست که تکمیل وجه کرده باشه ببینیم چقدر سود مشارکت تعلق گرفته
شاهین برباد رفته : ای چه وضعشه 4 ماهه هنوز خرداد فاکتور نکرده اینطوری باشه تا نوبت برسه به ما ی سال گذشته
شاهین 1405 : اقا تجمع کنیم قبل اینکه جنک شه دستمون بره تو پوست گردو
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امین فوری شهریور : امروز انگار خبری از فاکتور نیست
امین فوری شهریور : علی از کرمان آخرین پذیرشی که فاکتور شده رو بزار تو همون سایتی دیشب گذاشتی
پاناقالپاق فرسوده 13مردادتبدیل هفدهم : تبدیل به رینگ نزدین؟
امیر : خدا لعنتشون کنه دقیقا همین بلارو هم سر ما آوردن! بعد از واریز پیش پرداخت و گذشت چند هفته به ما گفتن که اقساط نداریم! و پرسیدم که شما به اسم اقساط با ما قرار داد بستین و خیلی راحت گفت نمیدیم اگه نمیخواید پولتونو دو ماه دیگه پس میدیم. روز بعدش به چندتا نمایندگی دیگه و همون نمایندگی به عنوان مشتری تماس گرفتم و مرسیدم شرایط اقساط هست و گفتن بله هیچ مشکلی نیست بیاید ثبت نام کنید اقساط هم داریم. تهش متوجه شدم این روش جدید کلاهبرادریشون هست و پول مردم رو مفت میگیرن و باهاش کار میکنن و چند ماه بعد بهشون پس میدن. از ماشین هم هیچ خبری نیست!
24 فوق : مال ما که با گذشت از 10 روز از فاکتور هنوز هیچ خبری نیست فاکتور نمیکرد بهتر بود حداقل نمیخواست هی هر ساعت چک کنی ببینی پلاک چی شد
افشار : چقدر ریختی ساعت چند بود
hamed : دوستانی ک 207 تیوفایو پلاس فاکتور شدین کسی بوده پلاک شده باشه؟
کلهر : اسد نیا ،جریان اون پیامه اومد برات چی شد،پرسیدی
ساینا اس فوق العاده : دوستان کسی هست از فوق العاده 27 که فاکتور نشده باشه ؟این مثبتو بزنه
hamed : توی تایم کاری اوکی میشه