هیوندای النترا ۲۰۲۰ با تغییرات بنیادی ظاهری

 

هیوندای النترا ۲۰۲۰ با تغییرات بنیادی ظاهری

 

رپورتاژ-النترای هیوندای که پیشتر آن در ایران با نام آوانته شناخته‌ایم، ابتدا در بین تولیدات اقتصادی این کمپانی قرار داشت. اما پس از جدا شدن جنسیس از این کمپانی و تولیدش در قالب برندی جدید، سوناتا و النترا جایگاهی متفاوت برای هیوندای پیدا کردند. به این ترتیب که سوناتا در رده محصولات لوکس این کمپانی قرار گرفت و سدان کامپکت النترا به کلاس میان‌رده هیوندای پیوست. به این ترتیب اکنون النترا سدان نیمه لوکس و جذاب هیوندای است که طرفداران خاص خود را دارد. هیوندای همچنین با ایجاد تغییرات بنیادی در طراحی سدان‌های خود، سعی در حفظ بازار سدان‌های شهری خانوادگی‌اش دارد. چرا که این روزها بازار جهانی به سمت کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای کوچک شهری تمایل بیشتری نشان می‌دهند و کمپانی‌هایی مانند هیوندای برای نگه داشتن آمار فروش سدان‌های خود در سطحی قابل قبول برنامه‌های مختلفی در طراحی و ساخت این نوع محصولات‌شان پیاده می‌کنند.

 

تغییرات اساسی در طراحی بدنه

بر اساس همین تغییرات، النترای ۲۰۲۰ که فیس‌لیفتی از نسل ششم این خودرو محسوب می‌شود با چهره‌ای کاملاً متفاوت وارد بازار شده است. به طوری که می‌توان آن را مانند نسل جدید سوناتا، سدانی لوکس در نظر گرفت. هیوندای با افزایش ابعاد النترا آن را از کلاس سدان‌های میان‌سایز دورتر و به سدان‌های فول سایز نزدیک کرده است. افزایش فاصله ۲.۵ سانتی محورهای عقب و جلو به وضوح طول خودرو را افزایش داده است. البته کاهش فاصله چرخ‌های جلو با سپر نیز بر بلندتر دیده شدن آن تأثیر بسزایی دارد. همچنین خودرو از عرض نیز حدود ۲ سانت افزایش داشته است. همین امر کابینی بزرگتر و راحت‌تر در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. هیوندای با کوتاه‌تر کردن سقف خودرو، فرم طراحی النترا را به کامپکتی اسپرت شبیه کرده است که عموماً کلاس خودروهای لوکس را شامل می‌شود. طراحی بدنه النترا ۲۰۲۰ نیز از سبک و سیاق جدید طراحی خودروها در جهان پیروی می‌کند و در جای‌جای آن خطوط تند و خشن و زاویه‌دار دیده می‌شود. این سبک طراحی که به خودرو چهره‌ای جسور می‌دهد، در النترا به گونه‌ای پیاده شده است که آن را اسپرت و در عین حال مجلل نشان می‌دهد. این خطوط حجمی در سپرها، چراغ‌ها، مه‌شکن‌ها و حتی گلگیرهای جلو و عقب رد و نشانی از خود به جا گذاشته و در هر جایی که امکانش وجود داشته با ایجاد تقاطع‌های همگون تشکیل فرم‌ها مثلثی شکل داده‌اند. این فرم مثلثی را حتی در نقطه انقطاع خطوط حجمی روی درهای کناری نیز شاهد هستیم.

شاید بتوان گفت اوج تغییرات النترا ۲۰۲۰ در جلوپنجره جدیدش نمایان شده است. این جلوپنجره که در سبک جدید طراحی هیوندای تعریف شده است فرمی مشبک و پنجره‌ای دارد. حالت محدب جلوپنجره النترا، کنتراست جالبی را با خطوط حجمی موجود در سپر و چراغ‌های جلو تشکیل داده است. شیب ملایم کاپوت جلو به سمت جلو پنجره نیز این فرم محدب را تکمیل کرده است. همین کنتراست را در عقب خودرو و با شیب ملایم سقف که به سمت صندوق بار می‌رود و خط شکست میانهٔ صندوق بار شاهد هستیم. نکتهٔ جالب اینکه این کنتراست عجیب و متفاوت در رینگ‌های خودرو نیز اعمال شده است.

 

کابین بزرگتر و مجلل‌تر

هیوندای تغییرات طراحی النترا را به بدنه خودرو محدود نکرده و با ارائه کابینی متفاوت مخاطبان را شگفت‌زده كرده است. به کار بردن نمایشگرهای بزرگ ۱۰.۳ اینچی در میانه جلو داشبورد و پشت فرمان از جمله این تغییرات هستند. لازم به ذکر است این نمایشگرهای لمسی در نسخه پایه ۸.۵ اینچ خواهند بود. تریم چرمی مشکی-طوسی کابین در ترکیب با متریال کرومی به کار رفته در بخش‌هایی از غربیلک فرمان، سردنده، کنسول وسط و روکش درها، فضایی مجلل را برای سرنشینان فراهم کرده است. ابعاد بزرگتر خودرو و فاصله محوری بیشتر آن نیز فضای پای کافی به سرنشینان عقب و جلو هدیه خواهد داد. جالب اینکه شیب سقف و کوتاه شدن ارتفاع آن برخلاف تصور مشکل چندانی برای سرنشینان عقب ایجاد نمی‌کند. این مزیت از برتری‌های هیوندای ۲۰۲۰ نسب به رقبایی همچون مزدا ۳ محسوب می‌شود. برای تماشای تصاویر این محصول جدید و جذاب به divar.ir/s/tehran/car/hyundai/elantra مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , هیوندای النترا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مجتبی : سلام من شاهین اتوماتیک G 5مهرماه 402مبلغ290میلیون واریز کردم که زدن تحویل اسفند ماه سال 403هنوزم از پیامک سایپا خبری نیست الان 3ماهه هر روز زنگ میزنم تهران میگن مشخص نیست کسی چیزی اعلام نکرده به ما نمی‌دونم چیکار کنم خدا لعنتشون کنه انشاالله
میلاد : دسته دنده تارا چرا اینقدر زشت و اینقدر سفته. مدل قبلیا بهتر بود.
حواله : دوستان من کارم خرید و فروش حواله هستش،علی آقا راست میگن فروش فوری زیاد اجازه تاخیر نمیدن به خاطر اینکه ۳۶ درصد جریمه داره،به جاش پیش فروش ها که ۱۲ درصد جریمه دارن رو میزارن تو اولویت آخر،بنده تو این چند ساله ندیدم که فورش فوری بیشتر از ۲۰ روز تاخیر بخوره،درضمن تارا اتومات چون طرفدار نداره پیش فروش هاشم داره فاکتور میشه
محسن : سلام وقت بخیر من پیش خرید ثبت نام کردم چطوری میتونم نانو سرامیک انتخاب کنم؟؟؟
شاهین اتومات طرح نیمه شعبان cvt : سلام تکمیل وجه دوم آذر بود تا امروز که خبری از فاکتور و پلاک نشد رفتم داخل سایت که بزنم تحویل حضوری و برم پارکینگ سایپا تحویل بگیرم شاید زودتر بشه پیام میده که خودرو شما در حال بار گیری به نمایندگی شهر مربوطه است یک اس ام اس هم اومده که مابهالتفاوت بیمه رو واریز کن من که هنوز ماشینی ندیدم که مابهالتفاوت بیمه رو واریز کنم
قلی : نخرید اقا نخرید.ما از مهر پول دادیم هنوز ماشین ندادن
حسین زند ایرانی : شیرینی سند یادت نره
Alireza : زنگ زدم میگن آخرین فاکتور برای 6 بهمن بوده
تاراv4خرداد : سلام من پیش فروش هستم و بدوم تاخیر فاکتور شدم.مشابهش یکی از دوستان فروش فوری هست و در انتظار صدور فاکتوره با 25روز تاخیر. این استدلال شما کاملا اشتباهه
میلاد : دسته دنده تارا چرا اینقدر زشت و اینقدر سفته. مدل قبلیا بهتر بود.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اف ایکس1403 : ازتجمع امروزچه خبر؟یکی بگه ببینیم به کجارسید
یونس : پیش فروشم
سورن جدید : سلام فاکتور شدید امروز
اطلس 24 مهر : من اطلس 24 مهر هستم ..فقط خدا کنه امروز وفردا فاکتور بشم ..خدا میدونه که چه قدر از شرکت سایپا ناراحت وناراضی هستم از استان فارس هستم خدا میدونه که چه قدر راهم دوره وگرنه میومدم از حقم دفاع میکردم
4 اسفند : تو این دو هفته فقط 17و 18 بهمن فاکتور شدن ، اگر برای هر روز تکمیل وجه، یک هفته طول بکشه برای من میشه 3 ماه دیگه چون برای اسفندیا از 27 بهمن شروع میشه این سایپا هم که زمان دقیق رو بهمون نمیگه
اطلس آذر : سلام محمدچکارکردی اگ کاری ازپیش بردی منم بلیط بگیرم بیام
ممد : همین الانشم قیمت این ماشینا خیلی بیشتر از قیمت واقعی هستش کجاشو باز میخوان افزایش بدن با چه استدلالی واقعا اگه قرار به گرونی باشه باید فاتحه ایرانخودرو و مسئولین زی ربط رو خوند درشو تخته کنن خدایی
س : شماره درخواست دراولین پیامک بعدازخرید نوشته شده. شماره پذیرش هم که درپیامک دعوتنامه او مده
بس کن : توحیددلال بس کن اینقدر با اسمهای مختلف دروغ نگو معلوم نیس به کجا وصلی چه نفعی داری که با اسمای مستعار مختلف به دروغ میگی فاکتورشدی میخوای چیو ثابت کنی؟!! اینکه تو پیشگو هستی و تاریخ دقیق میگی؟!!
اطلس جی : سلام محمدچکارکردی