اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 

اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 
اشکودا که برند اقتصادی گروه فولکس واگن محسوب می‌شود، یک اپلیکیشن موبایلی کاربردی با نام «تحلیلگر صدا» (Sound Analyser) توسعه داده است. این اپلیکیشن به تکنسین‌های کمپانی اجازه می‌دهد از طریق تلفن همراه هوشمند به راحتی خودروها را عیب‌یابی کنند.
 
تحلیلگر صدای شرکت اشکودا مکانیسم جالبی دارد. این اپلیکیشن هنگام روشن بودن خودرو، صدای تولیدی را ضبط کرده و آن را با الگوهای موجود در دیتابیس مقایسه می‌کند.
 
در صورت تفاوت الگوها، اپلیکیشن اشکودا موضوع را به تکنسین‌ها اطلاع داده و مشکل را با دقت 90 درصد ریشه‌یابی می‌کند. به گفته کمپانی این اپلیکیشن قادر است ده الگوی صوتی مربوط به سیستم‌های مختلف از جمله مجموعه فرمان، کمپرسور سیستم تهویه و کلاچ گیربکس DSG را تشخیص دهد.
 
 
همانطور که قابل حدس است، اپلیکیشن عیب‌یاب اشکودا برای انجام وظیفه از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد. این اپلیکیشن صدای ضبط‌شده را به طیف‌نگاره (Spectogram) تبدیل نموده و سیگنال‌های آکوستیک آن را بدست می‌آورد. در گام بعدی هوش مصنوعی با مقایسه این سیگنال‌ها و سیگنال‌های معیار دیتابیس میزان انحراف را شناسایی می‌کند. پس از این مرحله نوبت به الگوریتم پیشرفته می‌رسد تا نوع انحراف را تفسیر کرده و راهکار مناسب برای رفع مشکلات موجود را ارائه دهد.
 
 
اشکودا می‌گوید اپلیکیشن تحلیلگر صدا هم برای مالکین و هم برای نمایندگی‌ها چند مزیت دارد. بهینه‌تر شدن فرایندهای مربوط به نگهداری از خودرو و کاهش زمان مورد نیاز برای تعمیرات دو مورد از مهم‌ترین مواردی هستند که اشکودا به آنها اشاره کرده است. این شرکت معتقد است دو فاکتور مذکور در نهایت به افزایش میزان رضایتمندی مشتریان و ارتقای بهره‌وری منجر خواهند شد.
 
آنطور که اعلام شده، اپلیکیشن نوآورانه اشکودا به عنوان بخشی از یک برنامه پایلوت در 14 کشور مختلف در حال اجرا است و 245 نمایندگی از آن استفاده می‌کنند.
 
 
اشکودا افزوده در محصولات آتی خود از نوع تکامل یافته‌تر این تکنولوژی بهره خواهد برد که شامل نصب سنسور صوتی در قسمت‌های مختلف خودرو برای کشف هر گونه ایرادات احتمالی می‌شود. در این صورت نگهداری از وسیله نقلیه باز هم آسان‌تر شده و تنها با ارتباط اینترنتی می‌توان سرویس‌های دوره‌ای را هماهنگ کرد.
 
استانیسلاو پکار (Stanislav Pekař) مدیر خدمات پس از فروش اشکودا در اظهار نظری جالب گفته اپلیکیشن تحلیلگر صدا یک مثال بسیار خوب از فرصت‌های جدیدی است که دیجیتال‌سازی در اختیار آنها گذاشته است. وی اضافه کرده مهندسین این شرکت به طور مداوم از تکنولوژی هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتریان استفاده خواهند کرد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اشکودا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا سفیددستی : دوستان تاخیر چند روز بنظرتون
ستاره : من امروز زنگ زدم سایپا پرسیدم میگه تازه دارن ۲۹ مرداد رو فاکتور میکنن پس اینا که میگن فاکتور شدن دروغ میگن ؟ من خودم ۳۱ مردادم فاکتور نشدم😒
J4 اصفهان : لطفا به روابط عمومی صدا و سیما ۱۶۲ تماس بگیرید
مسعود مهجور نجم ابادی : برای من هم پیام نیومد رفتم شرکت سایپا گفتن برو پول جور کن ماشین شاهین هست چند یک سال ونیم هست نوشتم. هر چی داشتم فروختم آمدم بزنم درگاه از قبل بسته بودن رفتم صنعت معدن بازرسی شکایت کردم. انشالا ریس شرکت سایپا تاوان سنگینی باید بدهی. شک نکن
احسان : سلام دوست عزیز برو نمایندگی ببین پروندت نقص نداره...مثلا کد ملیتو چک کن سخا رو چک کن شماره حساب واریزی و اینکه پلاک ب اسمت نباشه چک کن...برگ سخا خیلی مهمه
مسعود مهجور نجم ابادی : پیام برای من نیامده بود رفتم سایپا گفتن برو پول بریز تا ظهر هر چی داشتم فروختم خواستم بزنم درگاه بسته بودن دیگه هیچ پوچ ریس شرکت سایپا به خدا واگزارت میکنم انشالا جواب ماهارو. بایید تاوان بدی شک نکن. چون بازرسی صنعت معدن رفتم شکایت زدم
احسان : سلام معمولا واریزی های دو مرحله ای یک ماه قبل از تحویل
تارا دستی : مبارک باشه شما کیی واریز وجهه داشتین؟!
J4سفید،اردیبهشت : سلام. ۱۸ اردیبهشت ثبت‌نام ۵ آبان شاسی حدود ۷ آذر کارت ماشین رسید امروز زنگ زدن که فردا خودرو رو تحویل بگیرم(که خب چون نیستم، هماهنگ کردم هفته اینده) تحویل ۶۰ روزه رو ۴ ماه و ۲۰ روز انجام دادن . یک نکته تو قرارداد نوشته تاخیر بابت پلاک و پست از تعهد شرکت خارجه(تاریخ پلاک و تحویل به پست که مشخصه) پس تاخیر بابت بارگیری رو هم تو شکایاتتون لحاظ کنید. فقط بر اساس تاریخ شاسی نباشه.
احسان x5 : سللم من با سه ماه تاخیر گرفتم برای شکایت از کجا شروع کنم بی زحمت راهنمایی کنین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایمان : شما دعوتنامه براتون اومده
اریزو 6 پرو : دوستان کسی خبر داره امروز مج‌وز اریزو 6صادر شده یا نه
یاسر : باید سخا رو عوض کنی تا پلاک بشه سخا شهر دیگه بده
مجید : به محض فاکتور شدن خودرو وام چند روزه واریز می شود به شرطی که ضامن و شما بدهی و برگشتی نداشته باشبد
محمد : سلام برامن پیام آمده ماشین تخصیص شده بزودی تحویل داده میشه چندروز طول میکشه برسه دستم
رانا : دوستان من تهرانم 17 مهر بودم تحویل گرفتم امروز ایشالا همگی زودتر بگیرید
مملی : چشم ،زودتر میگفتی
مانیتور خاموش : مطمئنید روشن نشدن مانیتور از هوای سرد است؟ چون هم دوربین دنده عقب نشون نمیده و هم مالتی مدیا کار نمیکنه. یک لحظه که سرباطری جدا بشه درست میشه. همیشه هم اینجور نیست و گاهی روشن میشه. تا الاتن نفهمیدم چشه.
مجید : واقعا خوش به حالتون منم 4 مهر ثبت نام کردم 18 مهر پذیرش شدم ولی هنوز فاکتور نشده 😔😔😔😔😔😔
رانا29 : تو میز خدمت مشتری قسمت فاکتور فروش سود تاخیر رو نوشته من 29مهرم 23 و خورده ای زده