اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 

اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 
اشکودا که برند اقتصادی گروه فولکس واگن محسوب می‌شود، یک اپلیکیشن موبایلی کاربردی با نام «تحلیلگر صدا» (Sound Analyser) توسعه داده است. این اپلیکیشن به تکنسین‌های کمپانی اجازه می‌دهد از طریق تلفن همراه هوشمند به راحتی خودروها را عیب‌یابی کنند.
 
تحلیلگر صدای شرکت اشکودا مکانیسم جالبی دارد. این اپلیکیشن هنگام روشن بودن خودرو، صدای تولیدی را ضبط کرده و آن را با الگوهای موجود در دیتابیس مقایسه می‌کند.
 
در صورت تفاوت الگوها، اپلیکیشن اشکودا موضوع را به تکنسین‌ها اطلاع داده و مشکل را با دقت 90 درصد ریشه‌یابی می‌کند. به گفته کمپانی این اپلیکیشن قادر است ده الگوی صوتی مربوط به سیستم‌های مختلف از جمله مجموعه فرمان، کمپرسور سیستم تهویه و کلاچ گیربکس DSG را تشخیص دهد.
 
 
همانطور که قابل حدس است، اپلیکیشن عیب‌یاب اشکودا برای انجام وظیفه از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد. این اپلیکیشن صدای ضبط‌شده را به طیف‌نگاره (Spectogram) تبدیل نموده و سیگنال‌های آکوستیک آن را بدست می‌آورد. در گام بعدی هوش مصنوعی با مقایسه این سیگنال‌ها و سیگنال‌های معیار دیتابیس میزان انحراف را شناسایی می‌کند. پس از این مرحله نوبت به الگوریتم پیشرفته می‌رسد تا نوع انحراف را تفسیر کرده و راهکار مناسب برای رفع مشکلات موجود را ارائه دهد.
 
 
اشکودا می‌گوید اپلیکیشن تحلیلگر صدا هم برای مالکین و هم برای نمایندگی‌ها چند مزیت دارد. بهینه‌تر شدن فرایندهای مربوط به نگهداری از خودرو و کاهش زمان مورد نیاز برای تعمیرات دو مورد از مهم‌ترین مواردی هستند که اشکودا به آنها اشاره کرده است. این شرکت معتقد است دو فاکتور مذکور در نهایت به افزایش میزان رضایتمندی مشتریان و ارتقای بهره‌وری منجر خواهند شد.
 
آنطور که اعلام شده، اپلیکیشن نوآورانه اشکودا به عنوان بخشی از یک برنامه پایلوت در 14 کشور مختلف در حال اجرا است و 245 نمایندگی از آن استفاده می‌کنند.
 
 
اشکودا افزوده در محصولات آتی خود از نوع تکامل یافته‌تر این تکنولوژی بهره خواهد برد که شامل نصب سنسور صوتی در قسمت‌های مختلف خودرو برای کشف هر گونه ایرادات احتمالی می‌شود. در این صورت نگهداری از وسیله نقلیه باز هم آسان‌تر شده و تنها با ارتباط اینترنتی می‌توان سرویس‌های دوره‌ای را هماهنگ کرد.
 
استانیسلاو پکار (Stanislav Pekař) مدیر خدمات پس از فروش اشکودا در اظهار نظری جالب گفته اپلیکیشن تحلیلگر صدا یک مثال بسیار خوب از فرصت‌های جدیدی است که دیجیتال‌سازی در اختیار آنها گذاشته است. وی اضافه کرده مهندسین این شرکت به طور مداوم از تکنولوژی هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتریان استفاده خواهند کرد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اشکودا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 60 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبر : معیار این افزایش قیمت چی بوده؟ مگه چقد مالیات و عوارض داره که 130 میلیون باید بابت دیون به دولت پرداخت شه؟ با چه معیاری این اعداد و ارقام تعیین شده
اکبر : معیار این افزایش قیمت چی بوده؟ مگه چقد مالیات و عوارض داره که 130 میلیون باید بابت دیون به دولت پرداخت شه؟ با چه معیاری این اعداد و ارقام تعیین شده
bacx3 Azar17 : سلام . ثبت نام چهارده آذر . بیست و سوم اردیبهشت شاسی زدن .
اکبر 2 : تنها چیزی ک ترامپ نمیدونست نحوه تحویل ماشین بود که کاش اینم میدونست و به روشون میآورد
bacx3 Azar17 : سلام . ثبت نام چهارده آذر . بیست و سوم اردیبهشت شاسی زدن .
اشکان شوریده x5 : مشهدی هستین شما ؟‌
رامین : هرکی دوست داره وقت بزاریم بریم جلوی تلاش خودرو ایرانیان اعتراض کنیم هرکس پایه هست + بزن هماهنگ بشیم من از تبریز هستم
سروش : طی تماس امروز با 096550 اعلام کرد که تا 15 اسفند فاکتور شده است. انشالله که تا اول خرداد ماشین ها فاکتور بشه
رضا : سلام تماس گرفتم ایران خودرو به خاطر تارا دستی کارشناسشون گفت تا آخر اردیبهشت اکثر تحویلی های اسفند فاکتور میشن
کرمان موتور بفرست : منم همین جوره آخه این چه دردیه ماشینی که الان ۱۵ روزه پلاک روش نصب شده را واسه چی نگه داشتند خوب بفرستین دیگه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
31خرداد : مثلشما 2اردیبهشت
جواب بنیامین اطلس خسته طلبکار : سلام تو اگه مطالبه گری برو جلو در شرکت سایپا پولت و اونجا واریز کردی الان اینجا یه عده از این بنده خدا ها جور مارو کشیدن اونجا بهشون گفتن امروز و فردا ،حالا بیان پاسخگوی تو باشن ،بخدا نوبری
207پانا : منم تبدیل زدم فاکتور نشد
ایکس 55 پرو : اینا از همه ما زرنگ ترن در جا موعد تحویل رو پاک کردن .شاسی رو پاک کردن که ملت شکایت هم بکنه دستش به جایی بند نشه پس فکر پول باشیم والسلام
23بهمن فروش فوق العاده : سلام دوستان هرکی فاکتور شد لطفاً شما ره پذیرش هم بزاره
شیخ زاده کچل : چقدر دوستداری باشه من مدیر سایپام
جواب بهنام : نتایج رزرو،تقریبا 2،3 روز بعد از اتمام مهلت واریز وجه نفرات اول میاد.
ساینا اس : داداش آخری خودتم ندانستی که اولویت با پیش اسفنده یا فروش فوق‌العاده بهمن توم گرفتار کارشناسها شدی خواهشن تحقیق نکن فشار روت نیاد
سورن پلاس تک گانه 31 خرداد : 2 اردیبهشت ماه شما کی تکمیل وجه کردین
اطلس 18مهر : سایپا امروز هیچکسو فاکتور نکرد .انگار فقط روزاییکه تجمع هست دوسه نفرو فاکتور میکنه