اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 

اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 
اشکودا که برند اقتصادی گروه فولکس واگن محسوب می‌شود، یک اپلیکیشن موبایلی کاربردی با نام «تحلیلگر صدا» (Sound Analyser) توسعه داده است. این اپلیکیشن به تکنسین‌های کمپانی اجازه می‌دهد از طریق تلفن همراه هوشمند به راحتی خودروها را عیب‌یابی کنند.
 
تحلیلگر صدای شرکت اشکودا مکانیسم جالبی دارد. این اپلیکیشن هنگام روشن بودن خودرو، صدای تولیدی را ضبط کرده و آن را با الگوهای موجود در دیتابیس مقایسه می‌کند.
 
در صورت تفاوت الگوها، اپلیکیشن اشکودا موضوع را به تکنسین‌ها اطلاع داده و مشکل را با دقت 90 درصد ریشه‌یابی می‌کند. به گفته کمپانی این اپلیکیشن قادر است ده الگوی صوتی مربوط به سیستم‌های مختلف از جمله مجموعه فرمان، کمپرسور سیستم تهویه و کلاچ گیربکس DSG را تشخیص دهد.
 
 
همانطور که قابل حدس است، اپلیکیشن عیب‌یاب اشکودا برای انجام وظیفه از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد. این اپلیکیشن صدای ضبط‌شده را به طیف‌نگاره (Spectogram) تبدیل نموده و سیگنال‌های آکوستیک آن را بدست می‌آورد. در گام بعدی هوش مصنوعی با مقایسه این سیگنال‌ها و سیگنال‌های معیار دیتابیس میزان انحراف را شناسایی می‌کند. پس از این مرحله نوبت به الگوریتم پیشرفته می‌رسد تا نوع انحراف را تفسیر کرده و راهکار مناسب برای رفع مشکلات موجود را ارائه دهد.
 
 
اشکودا می‌گوید اپلیکیشن تحلیلگر صدا هم برای مالکین و هم برای نمایندگی‌ها چند مزیت دارد. بهینه‌تر شدن فرایندهای مربوط به نگهداری از خودرو و کاهش زمان مورد نیاز برای تعمیرات دو مورد از مهم‌ترین مواردی هستند که اشکودا به آنها اشاره کرده است. این شرکت معتقد است دو فاکتور مذکور در نهایت به افزایش میزان رضایتمندی مشتریان و ارتقای بهره‌وری منجر خواهند شد.
 
آنطور که اعلام شده، اپلیکیشن نوآورانه اشکودا به عنوان بخشی از یک برنامه پایلوت در 14 کشور مختلف در حال اجرا است و 245 نمایندگی از آن استفاده می‌کنند.
 
 
اشکودا افزوده در محصولات آتی خود از نوع تکامل یافته‌تر این تکنولوژی بهره خواهد برد که شامل نصب سنسور صوتی در قسمت‌های مختلف خودرو برای کشف هر گونه ایرادات احتمالی می‌شود. در این صورت نگهداری از وسیله نقلیه باز هم آسان‌تر شده و تنها با ارتباط اینترنتی می‌توان سرویس‌های دوره‌ای را هماهنگ کرد.
 
استانیسلاو پکار (Stanislav Pekař) مدیر خدمات پس از فروش اشکودا در اظهار نظری جالب گفته اپلیکیشن تحلیلگر صدا یک مثال بسیار خوب از فرصت‌های جدیدی است که دیجیتال‌سازی در اختیار آنها گذاشته است. وی اضافه کرده مهندسین این شرکت به طور مداوم از تکنولوژی هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتریان استفاده خواهند کرد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اشکودا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
یوسف : سلام برای منم تحویل مهر ماه هست ولی دعوتنامه هنوز نیومده . سایپا چون نمیتونه خودرو رو به موقع تحویل بده دعوتنامه نمی‌فرستند چون باید یکماه پس از تکمیل وجه خودرو رو تحویل دهد. وگرنه جریمه تاخیر باید بدهد
حمید : باسلام مگه هنوز هفته ی چهارم مهررسیده که پیگیری کنی من شهریورم وپیامی برام نیامده حتی مردادی هاهم براشون پیام نرفته سایپا 2ماه عقبه خودتو برااخراذر آماده کن نه حالا
محمد : متاسفانه درست است ، تعهدات سایپا بیشتر از چیزی است که تنها محدود و معطوف به شاهین پلاس باشد ، متاسفانه این صبر تا نیمه ابتدایی آینده شهریور سال آینده حداقل برای برخی ادامه دار خواهد بود ، سایپا توان تولید و تحویل این تعداد را تا پایان امسال ندارد. واقعیت این است هر چند قابل پذیرش نباشد .
شاهین زمستان 1403 : منم همینطور ، نه پیام اومده و نه خبری هست . اقا جنگ بشه باید چکار کنیم ؟ ماشین بهمون میدن ؟؟؟؟؟
منصور : سلام بم خودرو دعوتنامه ارسال کرده بعد چند روز مجدد پیام داده بدلیل اشکال در سامانه اشتباها دعوتنامه ها صادر شده و همه رو باطل کرده کسی از این موضوع اطلاع دقیق داره لطفا شرح بده
علی : سلام شاهین g پیش فروش تحویل خرداد بودم واریز اولیه ۲۰ اذر ۱۴۰۳ تبدیل به جی ال ۲۲مرداد زدم ۳ مهرماه پلاک و فاکتور شده
Shahin : بخدا دیوونه ای دیگ فقط مرض اعصاب نصیبت میشه من شاهین فروش فوری بعد از ده ماه مجبور شدم تبدیل ب جی ال بزنم
شاهین : خودت جی ال نیستی مردم و گمراه نکن که بخای زودتر به ماشینت برسی
سهند بهمن : من دیروز زنگ زدم تحویل بهمن هستم کی دیگه فاکتور میشه گفت هنوز دیماه فاکتور نشدن همشون اگر تامین قطع بشه دوماه دیگه بهمن شروع میکنن خدا داند چ به سرمون بیاد، فقط پیش فروش میکنن پول از ما می‌گیرند، بکجا میتونیم شکایت کنیم؟ چ کنیم دوستان
شاهین G کرج : اصلا عجله نکنید سانروف براشون اومده و داره فاکتور میشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سارا : چشم.حتما
راستین : یعنی انقدر حالم گرفته هست که نگو ثبت نام کردیم پول دادیم ماشین بهمون نمیدن بعد برامون تغییر هم نمیدن بلاتکلیف گذاشتنمون
امیری : لطفا هر وقت فاکتور شدید میشه پیام بذارید ممنون
ساینا دوگانه پیش فروش بهمن : سلام دوستان کسی هست پیش فروش بهمن که دعوتنامه برش اومده باشه؟ برای من شهریور بود ولی هنوز دعوتنامه نیومده
مهدی : گروه شده سعید سعید شعید
وحید : سلام آقا سعید یه ماشین دیگه به نامم باید خلافی اون صفر کنم تا این پلاک بشه یا نیاز نیست
سایپا : ما هم 24 بهمن بودیم یکم فاکتور ششم پلاک دیروز تحویل گرفتیم... زنگ بزن کاشان بهت میگه کی میاد ماشینت
سورن 31 شهریور : سلام تحویل 31 شهریور ، 1 مهر فاکتور و 5 مهر پلاک شد ، 9 مهر هم حمل برای تحویل تیک خورد. به نظرتون کی تحویل میدن؟ امکان داره امروز تحویل بدن؟
ساینا : سلام دوست عزیز برای ساینا اس شماره ای ندارین برای سود تاخیر
اخرتیری : تووووووف ب شرف مسولین سایپا چرا پیش فروشهای بهمن و فاکتور نمیکنین خدالعنتتون کنه بی نافوسها