اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 

اپلیکیشن تحلیلگر صدای اشکودا با گوش دادن به صدای خودرو، عیوب آن را شناسایی می‌کند

 
اشکودا که برند اقتصادی گروه فولکس واگن محسوب می‌شود، یک اپلیکیشن موبایلی کاربردی با نام «تحلیلگر صدا» (Sound Analyser) توسعه داده است. این اپلیکیشن به تکنسین‌های کمپانی اجازه می‌دهد از طریق تلفن همراه هوشمند به راحتی خودروها را عیب‌یابی کنند.
 
تحلیلگر صدای شرکت اشکودا مکانیسم جالبی دارد. این اپلیکیشن هنگام روشن بودن خودرو، صدای تولیدی را ضبط کرده و آن را با الگوهای موجود در دیتابیس مقایسه می‌کند.
 
در صورت تفاوت الگوها، اپلیکیشن اشکودا موضوع را به تکنسین‌ها اطلاع داده و مشکل را با دقت 90 درصد ریشه‌یابی می‌کند. به گفته کمپانی این اپلیکیشن قادر است ده الگوی صوتی مربوط به سیستم‌های مختلف از جمله مجموعه فرمان، کمپرسور سیستم تهویه و کلاچ گیربکس DSG را تشخیص دهد.
 
 
همانطور که قابل حدس است، اپلیکیشن عیب‌یاب اشکودا برای انجام وظیفه از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد. این اپلیکیشن صدای ضبط‌شده را به طیف‌نگاره (Spectogram) تبدیل نموده و سیگنال‌های آکوستیک آن را بدست می‌آورد. در گام بعدی هوش مصنوعی با مقایسه این سیگنال‌ها و سیگنال‌های معیار دیتابیس میزان انحراف را شناسایی می‌کند. پس از این مرحله نوبت به الگوریتم پیشرفته می‌رسد تا نوع انحراف را تفسیر کرده و راهکار مناسب برای رفع مشکلات موجود را ارائه دهد.
 
 
اشکودا می‌گوید اپلیکیشن تحلیلگر صدا هم برای مالکین و هم برای نمایندگی‌ها چند مزیت دارد. بهینه‌تر شدن فرایندهای مربوط به نگهداری از خودرو و کاهش زمان مورد نیاز برای تعمیرات دو مورد از مهم‌ترین مواردی هستند که اشکودا به آنها اشاره کرده است. این شرکت معتقد است دو فاکتور مذکور در نهایت به افزایش میزان رضایتمندی مشتریان و ارتقای بهره‌وری منجر خواهند شد.
 
آنطور که اعلام شده، اپلیکیشن نوآورانه اشکودا به عنوان بخشی از یک برنامه پایلوت در 14 کشور مختلف در حال اجرا است و 245 نمایندگی از آن استفاده می‌کنند.
 
 
اشکودا افزوده در محصولات آتی خود از نوع تکامل یافته‌تر این تکنولوژی بهره خواهد برد که شامل نصب سنسور صوتی در قسمت‌های مختلف خودرو برای کشف هر گونه ایرادات احتمالی می‌شود. در این صورت نگهداری از وسیله نقلیه باز هم آسان‌تر شده و تنها با ارتباط اینترنتی می‌توان سرویس‌های دوره‌ای را هماهنگ کرد.
 
استانیسلاو پکار (Stanislav Pekař) مدیر خدمات پس از فروش اشکودا در اظهار نظری جالب گفته اپلیکیشن تحلیلگر صدا یک مثال بسیار خوب از فرصت‌های جدیدی است که دیجیتال‌سازی در اختیار آنها گذاشته است. وی اضافه کرده مهندسین این شرکت به طور مداوم از تکنولوژی هوش مصنوعی برای بهبود تجربه مشتریان استفاده خواهند کرد.
 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , اشکودا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس : آقای سبحان باز اشتباه کردی ،سود تاخیر ۱۲ درصد است نه ۱۶ درصد که نوشتی.قرارداد را دقیق نخواندی.ضمنا خودرویی که کمپانی سند بزند،اصلا هزینه نقل و انتقال ندارد!!!!( نقل و انتقال اسمش روی خودش هست،برای خودروی دست دوم است ،که به دیگری میفروشید و در محضر میگیرند)...اطلاعاتت خیلی ضعیف است.
سجاد : درود بر همگی اینجوری نمیشه که همش صبر وانتظار بکشیم بیاین بریم سایپا کارخونه اونجا بشینیم تا ماشینامونوبدن
فیروز x5 : خودرو پلاک شده تاریخ پست مدارک 1404/4/11 در قسمت مشخصات سایت ثبت شده کسی میدونه کی خودرو تحویل میشه ممنون میشم
X5 : 22آذر ثبت نام کردیم تحویل31اردیبهشت بود تازه 20خردادشاسی شد امروز تازه پلاک شد کی به دستم میرسه نمیدونیم
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
تجمع گسترده : تاریخ تجمع سشنبه ۱۷ تیر ماه صبح ساعت ۹ همه بیایین دوستان شاهین g که الان رفته توی ۸ ماه واریز وجه به ولله تجمع نکنیم تا ۳ ماه دیگه هم نمیدن لطفا اطلاع رسانی کنید همه ۱۷ تیر بیان همه از جاهای دور و نزدیک
شاهههههین : توروخدا یکی جواب منو بده خیلی استرس دارم اصلا نمیدونم چرا همچین اشتباهی کردم همچین خریتی کردم آذر ماه300میلیون پول ریختم برای دعوتنامه شهریور1404 الان به خودم اومدم که چه خبطی کردم برای وجه دومش باید ماشین زیر پامو بفروشم . که بینم اونم کی تحویل بدن
پاسخ به NT ایگل : شما ایگل ثبت نام نقدی بودین یا اقساطی تحویل 60 روزه؟
پاسخ به مجتبی ایگل : شما ایگل ثبت نام نقدی بودین یا قسطی تحویل 60 روزه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا : شما هم میاین که نزدیک ببینیمتون؟؟
سمندسورن13اسفند : سلام خداروشکرالان چک کردم فاکتورشدم دیروززنگ زدم شرکت 11خردادبودم سمندسون موتورجدیدرنگ مشکی
نمایندگی سپهر خودرو صبا(قرچک) : عزیزان با تجمع و اعتراض به جایی نمیرسید،لطفا صبور باشید
فوق العاده بهمن 6بهمن : یعنی نفرستید برای رسانه ها ..چون اگه رسانه های فارسی زبان بفرستید شاید فردا فاکتور کنن .خلاصه نفرستید اگر خواستید بفرستید همه باهم بفرستید 🤣
آذربایجان : تحویلی های تیر ماه دوسه بار ماشینشونو بردن کارواش ما خرداد ماهی ها فعلن منتظریم فاکتور شه🤣
فوق العاده بهمن 6بهمن : اسکرین شات تمام پیام های غفوریان مشهد و اکانت های دیگه فرستاده شد بزای رسانه های فارسی زبان که خیلی دنبال اینا هستن
ساینا اس بهمن : آره خودغفوریان گفت که مگر اونجا واستون کاری کنن
فوق العاده بهمن 6بهمن : کاش مرد بود جلوم رو در رو این حرف های امروز میزد بخدا شاهرگ تو گردنش دندون می گرفتم دیگه رد دادم
فوق العاده بهمن 6بهمن : به گفته نمایندگی غفوریان مشهد اعتراض باید جلو سایپا باشه راس ساعت 10 دوشنبه 16 تیر 1404 کیلومتر 11 جاده مخصوص..روبه روی کروز ...دفتر بازاریابی و فروش خراب شده سایپا
یاغی : دوستان چند نفر با صدا سیما تماس بگیرن و بگن دوشنیه تجمع داذیم،بیان رسانه ای کنن،یماه کسی ماشین ثبت نام نکنه بیچاره میشن