هیوندای کوپه 2007 یکی از ارزان ترین کوپه های بازار است که با توجه به قیمت پایین خود در این کلاس، کم تر رقیبی توان مقابله با آن را دارد. از رقبای اصلی این خودرو می توان به تویوتا سلیکا (celica)، اپل استرا (astra)، و پژو 407 اشاره کرد. هر سه رقیب به دلیل قدیمی و همیشگی بودن طراحی، زیاد مورد استقبال قرار نگرفتند؛ ازاین رو، هیوندای کوپه توانست به راحتی با طرحی مبتکرانه و جدید با کنار زدن این رقبا، از همه آن ها پیشی بگیرد. گذشته از این ها، جالب است بدانید که موتور این خودرو در سایر محصولات هیوندای از جمله سانتافه و توسان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
اگرچه با دقت در طراحی این خودرو می بینیم که جذابیت چندانی در آن به چشم نمی خورد، اما از آن جا که این کوپه قیمت نسبتاً پایین تری در مقایسه با سایر مدل های موجود در بازار دارد، از زمان معرفی آن، روز به روز به تعداد طرفداران آن که بیش تر جوانان هستند و قدرت خرید آن را دارند، افزوده شده است.
از نمای جلو، خطوط نرم روی بدنه، دریچه های هوا، و چراغ های زنون با طرح کشیده و روکش کریستالی از برجسته ترین ویژگی های این هیوندای به شمار می روند. اگرچه نمای جانبی این خودرو طراحی نسبتاً ساده ای دارد و در درازمدت ممکن است خسته کننده باشد، اما رینگ های آلومینیومی و دریچه موجود روی گل گیر جلو به خوبی حس اسپرت بودن را القا می کند.
از نمای عقب، بال روی صندوق، چراغ های هالوژن، و سراگزوزهای دوگانه، به زیبایی به ویژگی اسپرت بودن این هیوندای افزوده است. گفتنی است، چراغ های جلو، از کیفیت بالایی برخوردار هستند و برخلاف سایر خودروها، پس از گذشت زمان، تیره نمی شوند.
از نقطه نظر فضای داخلی، فرمان، پدال ها، و قطعات آلومینیومی به کار رفته روی داشبورد، حس اسپرتی بودن را به نهایت کمال رسانده اند. البته ناگفته نماند که کیفیت پایین برخی قسمت های داخلی باعث شده است تا این طراحی ساده و زیبا، اندکی با تزلزل مواجه شود. از این میان می توان به کیفیت پایین صندلی ها اشاره کرد که با گذشت زمانی کوتاه، دچار پوسیدگی و افت کیفیت می شوند. با وجود ارتفاع کم صندلی ها، دسترسی به دکمه ها و کنترل کننده های مختلف و نیز دید اطراف نسبتاً خوب است.
اگرچه استاندارد ایمنی آمریکا، از نقطه نظر ایمنی، چهار ستاره به این هیوندای اختصاص داده است، اما در این خودرو فضای بیش از حد کوچک در ردیف عقب، سرنشینان را از نظر ایمنی با مشکل جدی مواجه خواهد کرد. گفته شده است که دلیل کم بودن این فضا شاید قوس زیاد سقف در قسمت عقب خودرو باشد. از جمله امکانات این کوپه می توان به سیستم کنترل فشار باد تایر، ترمز ضد قفل، کروز کنترل، شیشه های دودی، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک و قفل ضدسرقت اشاره کرد.
با این که سیستم تعلیق هیوندای 2007 نسبتاً خشک است و ضربه های وارده از سطح جاده را به داخل کابین راننده انتقال می دهد، اما عملکرد رانندگی، سواری، و قدرت مانور نسبتاً خوبی دارد. شتاب 0 تا 100 این هیوندای نیز چیزی در حدود 5.8 ثانیه است و به طورکلی دو تیپ موتور برای این خودرو در نظر گرفته شده است: یکی موتور چهار سیلندر خطی به حجم 2,000 سی سی و قدرت موتور 138 اسب بخار و دیگری موتور V6 به حجم 2,700 سی سی و قدرت موتور 172 اسب بخار. به ترتیب دو انتخاب نیز برای سیستم گیربکس این موتورها درنظر گرفته شده است: یکی 4 سرعته اتوماتیک و دیگری 6 سرعته دستی.
1Carلازم به ذکر است، از آن جا که موتور این خودرو در شرایط آب و هوایی مختلف، دوام و مقاومت بالایی از خود نشان می دهد، بنابراین، هزینه تعمیر و نگهداری پایین تری دارد. میزان مصرف سوخت این کوپه به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی چیزی در حدود 10 لیتر است. گفته شده است که عدم کارایی درست سیستم فرمان از نقاط ضعف اصلی این خودرو به شمار می رود و گذشته از آن حس خوبی را به راننده انتقال نمی دهد. اما در مقابل، از سیستم ترمز این خودرو که از نوع دیسکی است و بسیار خوب عمل می کند، از جمله نقاط قوت این خودرو یاد کرده اند.
آن چه در این مقاله از نظر شما گذشت، نگاه کوتاهی بود به هیوندای کوپه 2007 که کم تر ماشین بازی را می توان یافت که تجربه رانندگی با این خودرو را نداشته باشد. در خاتمه، 1Car بسیار خوشحال خواهد شد اگر ادامه بحث را با در میان گذاشتن اطلاعات و تجربیات خودتان از این ماشین کامل نمایید. بی صبرانه منتظر دیدن نظرات و دیدگاه های شما هستیم!