حذف موتورهای درون‌سوز از کامیون‌ها تا سال ۲۰۴۰ قطعی شد

 

حذف موتورهای درون‌سوز از کامیون‌ها تا سال ۲۰۴۰ قطعی شد

 
اروپایی‌ها علاقه فراوانی به خودروهای دیزلی دارند، از این رو بسیاری از مدل‌های سواری به فروش رسیده در قاره سبز با پیشرانه‎ دیزلی نیز قابل انتخاب هستند. اما سپتامبر گذشته برای نخستین بار در تاریخ، آمار کلی فروش مدل‌های هیبریدی، هیبریدی شارژی و تمام الکتریکی از آمار فروش مدل‌های دیزلی پیشی گرفت.
 
با توجه به تصمیمی که اروپایی‌ها برای حذف موتورهای درون‌سوز گرفته‌اند، به نظر می‌رسد در ماه‌ها و سال‌های پیش رو، بازار مدل‌های دیزلی با شتاب بیشتری کوچک و کوچک‌تر خواهد شد. روند حاکم علاوه‌بر سازندگان خودروهای سواری، سازندگان کامیون‌ها و کشنده‌های سنگین را نیز تحت تاثیر قرار داده، طوری که برخی از آنها برنامه‌هایی را برای تولید محصولاتی با آلایندگی صفر در آینده نزدیک تدوین کرده‌اند.
 
 
 
اما برندهای بزرگی مثل دایملر، اسکانیا، مان، ولوو، داف، ایویکو و فورد اخیرا تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که بر اساس آن تا سال 2040 فروش مدل‌های مجهز به موتور درون‌سوز را متوقف می‌کنند. این هدفگذاری یک دهه زودتر از ضرب‌العجلی تعیین شده قبلی است. طبق سیاست‌گذاری‌ اروپایی‌ها، بین 50 الی 100 میلیارد یورو (معادل 61 الی 122 میلیارد دلار) برای توسعه تکنولوژی پیشرانه‌های هیدروژنی، الکتریکی و سوخت‌های پاک صرف خواهد شد.
 
حذف موتورهای درون‌سوز از کامیون‌ها تا سال ۲۰۴۰ قطعی شد
 
هنریک هنریکسن (Henrik Henriksson) مدیرعامل اسکانیا و عضو هیئت مدیره ACEA (انجمن خودروسازان اروپا) در مصاحبه اخیری که با Financial Times داشته، گفته «برای اینکه این اتفاق بیفتد، ما نیاز به همکاری با یکدیگر داریم.»
 
 
 
شاید بدانید صنعت حمل و نقل با خودروهای سنگین به دو دسته درون‌شهری و بین شهری (دوربرد) تقسیم می‌شود. از بین این دو، دسته اول را می‌توان راحت‌تر به سمت پیشرانه‌های الکتریکی هدایت کرد، اما دسته دوم به خاطر محدودیت‌های مرتبط با تکنولوژی ساخت باتری و سرعت شارژ که نتیجه آن مسافت قابل پیمایش نه چندان مناسب و هدر رفت زمان است، کماکان به موتورهای درون‌سوز وابسته باقی خواهند ماند.
 
حذف موتورهای درون‌سوز از کامیون‌ها تا سال ۲۰۴۰ قطعی شد
 
پرفسور یوهان راکستروم (Johan Rockström)، مدیر موسسه پست‌دام (Potsdam Institute) کشنده‌های سنگین را همانند ستون فقرات تمامی جوامع می‌داند؛ وی در عین حال وابستگی زیاد آنها به موتورهای درون‌سوز را امری نامطلوب توصیف کرده است.
 
آنطور که شواهد و قرائن نشان می‌دهد، در آینده نزدیک بخش حمل و نقل سنگین به چند دسته تقسیم خواهد شد. در این صورت مدل‌های شهری با پیشرانه‌های تمام الکتریکی به فروش خواهند رسید، مدل‌های بین شهری و دوربرد هم به احتمال زیاد از پیشرانه‌های هیدروژنی سود خواهند برد. بیوفیول یا سوخت‌ زیستی نیز به عنوان یک راهکار کوتاه مدت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
 
 
آقای هنریکسن در اظهار نظری جالب افزود:
 
«راهکار همه جانبه‌ای وجود ندارد و تکنولوژی خاصی نخواهد توانست پاسخگوی تمام نیازها باشد. تکنولوژی‌ها با سرعت متفاوتی پیشرفت می‌کنند و اگر ما بنشینیم و منتظر ظهور نمونه کامل باشیم، سیاره زمین را به آتش خواهیم کشید!»
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , درون‌سوژ , کامیون






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین Gl : مبارک باشه نهایتا ی هفته تا دو هفته بستگی داره کی بارش کنن
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
زری : الهی روز خوش نبینید مدرسه ها داره کم کم باز میشه ما هم با بچه مدرسه ایی بی وسیله تو سرمای پاییز چ فکرا داشتیم ک ماشین دیه میاد فقط خدا زجرتون بده .100گرم طلام رفت باد هوا خدا ب زمین گرم بزنتون انشالله این نفرینها گریبان گیرتون بشه
اردی پلاس : احسان خان،قرار داد رو با دقت بخوان 16%سود مشارکت است که هنگام پرداخت مبلغ تکمیلی از کل قیمت خودرو کسر کردند و تسویه شد.سود تاخیر 12% است ،که به کل مبلغ پرداختی( مثلا 800 میلیون) تعلق میگیرد،اما چون در هنگام تکمیل وجه ، بشما اعلام کردند تحویل خودرو یکماه دیگر،این سود تاخیر از یکماه بعد از تکمیل وجه شما تا موعد تحویل خودرو پرداخت میشود،مثلا اکر شما اول اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشی و مثلا اول مهر خودرو را تحویل بگیری،از اول خرداد تا پایان شهریور( چهار ماه) به آن 800 م تومان سود تاخیر 12 درصد سالانه تعلق میگیرد، برای 4 ماه جمعا یه مبلغی حدود 32 میلیون تومان.بر خلاف تصور عموم ،مبلغ زیادی نیست و آن مبالغ بالا که بعضی دوستان گفتند صحیح نیست.،تازه آن را هم 6 تا 7 ماه بعد ( اگر موجودی داشته باشند)پرداخت میکنند. خلاصه کلام:رویش خیلی حساب نکن،اصل تحویل ماشین است.
شاهین جی : سلام یکی که به تجمع رفته بود میگفت ۱۷۵ تا مااشین باهاش فاصله داره فاکتور شدی؟چون بهت گفته بودن ۱۳ روز بعدش فاکتور میشی درست از آب دراومد؟؟؟
سهند ۷اردیبهشت : من امروز تماس گرفتم کارشناساشون نبودن که پاسخگو باشن شما چه تایمی تماس گرفتید ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پاسخ به احمدجنوب : داداش دعوت نامه مرداد که اوایل تیربود اومد من دعوتنامه شهریورهستم تکمیل وجه کردم بعد شما میگی مرداد هنوز نیومده؟؟؟؟
علی رض بودا : سلام . شماره پذیرشت چند بود؟
متین : کجا زنگ زدی سایپا مگه تعطیل نیست چرا دروغ میبافی
ساینا اس پیش فروش : مال من سایناست تیر اومد دعوت نامه تیر 5
isac : یکی توضیح بده این مراحل وارد شدن و دیدن اینکه چراغ چه مرحله ای روشن هست رو
رحمان : سلام دوستان ببخشید من ماشین تعویل گرفتم پول لازم شدم میخام بفروشم ولی کارت ماشین نیومده میتونم بفروشم تعویز پلاک برم بقیه مدارک آمده ممنون
سامیار : رحیم جان ،چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟
isax : چه سایتی؟همین saipa.iranecar?
رحیم : سلام خدمت دوستان من امروز رفتم توسایت چراغ فاکتوربرام روشن شده بود پارسال آذرمبلغ اولیه روزدم ماه پیش تبدیل دوگانه به تک اومد قبول کردم توبرگه هم زده بودتحویل30روزه،ممنون ازسایپا...ایشالاقسمت همه دوستان باذ ذات دار
راهب : برو ماشینتو بیار .همین وبس