هزینه شارژ تسلا مدل 3 از نیویورک تا فلوریدا، ۷۰ دلار است

 

هزینه شارژ تسلا مدل 3 از نیویورک تا فلوریدا، ۷۰ دلار است

 
یک محقق به نام ریچارد کلمنتس با خودروی الکتریکی تسلا مدل ۳، مسیر ۱۸۴۵ کیلومتری نیویورک تا فلوریدا را با هزینه شارژ ۷۰ دلار طی کرد که در مقایسه با معادل بنزینی، بسیار مقرون‌به‌صرفه  است.
 
موضوعی که مسلماً به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، هزینه شارژ خودروی الکتریکی است. این سؤالی است که مطمئناً بسیاری از افراد هنگام خرید خودروی الکتریکی می‌پرسند. متغیرهای زیادی در این امر دخیل هستند که انگشت گذاشتن روی آن‌ها کار آسانی نیست. آیا خودرو را در خانه شارژ می‌کنید؛ در کجا زندگی می‌کنید؛ آیا از شارژ سریع عمومی استفاده می‌کنید؛ از کدام ایستگاه‌های شارژ بازدید می‌کنید؛ وضعیت آب‌وهوای محل زندگی شما چگونه است؟ و شاید سؤالات دیگری که به ذهن شما بیاید.
 
عجیب نیست که مردم دوست دارند تسلا مدل ۳ بخرند، اما توانایی خرید آن را ندارند. این سخن ممکن است درست باشد؛ اما چنین افرادی احتمالاً به‌ دنبال هزینه کلی مالکیت خودروی الکتریکی نیستند. اگر بخواهیم انصاف داشته باشیم، حفظ موجودی حساب پس‌انداز یا صرفه‌جویی در هزینه‌های ماهانه دشوار است؛ حتی اگر اطمینان کامل داشته باشید که می‌توانید در طولانی مدت پس‌انداز کنید. اگر اطمینان کامل ندارید یا پس‌انداز شما تخمینی است، فقط تصمیم‌گیری شما دشوارتر می‌شود.
 
به گزارش Insideevs، یکی از مالکان خودروهای برقی تسلا با نام ریچارد کلمنتس، اخیرا با مدل ۳ مسیر ۱۸۴۵ کیلومتری (۱۲۴۹ مایلی) شهر بوفالوی نیویورک تا ملبورن فلوریدا را رانندگی کرده است. او بررسی ‌کرده که چقدر پول در ایستگاه‌های سوپرشارژر تسلا پرداخت کرده است تا ایده‌ای کلی از هزینه‌ی شارژ خودروی برقی به مردم ارائه دهد. این تجربه‌ی موردی، اختصاصی و منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد؛ اما اگر می‌خواهید بدانید هزینه مالکیت و تأمین انرژی یک خودروی الکتریکی چه مقدار است، می‌توانید این تجربه را به بایگانی اطلاعات ارزشمند خود اضافه کنید.
 
بر اساس داده‌‌ها و محاسبات کلمنتس، هزینه شارژ خودروی برقی او در طی رانندگی مسیر فقط ۶۹٫۹۶ دلار بود. او ​​هزینه‌ی شارژ خودرو را با سوپرشارژ تسلا به‌طور متوسط ۰٫۲۵ دلار در کیلووات ساعت اعلام کرده است. کلمنتس همچنین در مورد اوقات سفر تجربیاتی در وبلاگ خود نوشت. این یکی دیگر از سؤالات مهم مالکان احتمالی است. اگر با خودروی شخصی رانندگی کنم، سفرهای جاده‌ای من چقدر بیشتر طول می‌کشد؟ برای جزئیات بیشتر می‌توانید به وبلاگ کلمنتس مراجعه کنید. کلمنتس در وبلاگ خود درباره سفرش این‌طور می‌نویسد:
 
به‌عنوان یک امر عملی، ما به‌طور کلی بیش از ۳٫۵ ساعت بدون نیاز به استراحت یا خوردن غذا دوام نمی‌آوریم، بنابراین در مجموع بخشی از زمان ما به توقف برای صرف وعده‌های غذایی سپری شد ... با فرض ناهار و سایر استراحت‌های متفرقه در فلوریدا، به‌راحتی حدود ۲ ساعت دیگر تلف شد. افزودن این دو ساعت به زمان سوخت‌گیری بنزین، کل زمان را به ۱۶۰ دقیقه می‌رساند. این در مقایسه با ۱۶۷ دقیقه برای رانندگی با خودروی برقی تسلا و تفاوت ۷ دقیقه‌ای، بسیار ناچیز است.
 
هزینه‌ی سفر مشابه با خودروی بنزینی متوسط ​​چقدر است؟ باز هم باید گفت متغیرهای بسیاری در این زمینه دخیل هستند؛ اما برخی محاسبات ریاضی ساده می‌توانند ما را به جواب نزدیک کنند.
 
طبق استاندارد EPA، مصرف سوخت یک خودروی بنزینی جدید به‌طور متوسط ۸٫۷۱ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر (​​۲۷ گالن در مایل) است. متوسط ​​هزینه‌ی بنزین در ایالات متحده امروز حدود ۲٫۲۹ دلار به ازای هر گالن است. برای این سفر حدود ۱۷۴ لیتر (۴۶ گالن) بنزین مورد نیاز خواهد بود؛ بنابراین حدود ۱۰۶ دلار هزینه بنزین برای سفر از نیویورک تا فلوریدا نیاز است. البته به خاطر داشته باشید که شارژ در ایستگاه‌های سوپرشارژ تسلا گران‌تر از شارژ در خانه است. پس‌انداز در این سفر طولانی جاده‌ای فقط ۳۶ دلار برآورد می‌شود؛ اما در رانندگی روزانه و شارژ در خانه احتمالا صرفه‌جویی اقتصادی بسیار بیشتر خواهد بود.
 
به گزارش Carscoops، تیمی از روزنامه‌نگاران به‌ تازگی رکورد جدیدی برای رانندگی در ایالات متحده ثبت کرد. این تیم در ۴۴ ساعت و ۲۵ دقیقه و ۵۹ ثانیه با خودروی برقی پورشه تایکان مسیر نیویورک تا کالیفرنیا را پیموده است.
 
خودروی الکتریکی پورشه تایکان / Porsche Taycan سفید رنگ در جاده
 
کایل کانر، راننده اصلی و همان کسی است که رکورد قبلی را با مدل دوربرد تسلا مدل ۳ ثبت کرد. تیم همراه ‌با درو پیترسون و تیجمن شرور، پورشه تایکان را با سرعت متوسط ​​۱۰۳ کیلومتر بر ساعت (۶۴ مایل‌ بر ساعت) در سراسر مسیر راندند.
 
رکوردشکنی این تیم فقط از نظر سرعت رانندگی و مسیر طی‌شده در خور توجه نیست. یکی از بزرگ‌ترین مزایایی که تسلا هنوز در این نوع رکوردها دارد، شبکه شارژ آن است. اینکه تسلا مدت‌زمان بیشتری روی ایجاد شبکه شارژ اختصاصی کار کرده است، به رانندگان گزینه‌های بیشتری در مورد مکان‌های دسترس‌پذیر برای شارژ ارائه می‌دهد.
 
شبکه‌ی پورشه توسط شرکت Electrify America راه‌اندازی شده؛ اما ظاهراً آنقدر خوب است که می‌تواند در سراسر کشور به خودروهای الکتریکی خدمت‌رسانی داشته باشد. نرم‌افزار مکان‌یابی تایکان فقط یک اشکال کوچک داشت؛ اما می‌توانست به اندازه کافی و در حد نرم‌افزار تسلا خوب کار کند. اشکال به این صورت بود که به طرز عجیبی، نرم‌افزار تصمیم گرفت پورشه تایکان باید صرف ‌نظر از موقعیت واقعی آن، برای شارژ به اوهایو برود. این امر یافتن ایستگاه شارژ را دشوار می‌کرد؛ بنابراین تیم مجبور به استفاده از نقشه‌های گوشی هوشمند اعضا شد و سپس مسیر درست را برای دستیابی به ایستگاه شارژ پیدا کرد.
 
خطای نقشه مشکلاتی برای سفر ایجاد کرد؛ اما رانندگی با تایکان مزایایی داشت. به‌عنوان مثال، پورشه تایکان می‌تواند از ۵ تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری را فقط در ۲۲٫۵ دقیقه شارژ کند و چنین مزیتی به دلیل پری‌کاندیشنر (preconditioner) آن است. پری‌کاندیشنر با نزدیک شدن خودرو به ایستگاه شارژ، باتری‌ها را گرم می‌کند تا خیلی سریع‌‌تر شارژ شوند. شارژ همه خودروها با یک سرعت مشخص اتفاق نمی‌افتد. هرچه باتری بیشتر پر شود، شارژ آن سخت‌تر می‌شود. در نتیجه، شارژ باتری از ۹۰ تا ۱۰۰ درصد طولانی‌تر از ۲۰ تا ۳۰ درصد است.
 
گاهی اوقات تلاش برای محاسبه مدت‌زمانی ‌که باید بین توقف‌ها خودرو شارژ شود، به کاری بسیار پیچیده تبدیل می‌شود. در این شرایط راننده باید نگرانی ظرفیت پیمایش (شعاع حرکتی) را با نگرانی زمان رسیدن به مقصد مقایسه کند و اولویت آن‌ها را بسنجد. اما به نظر می‌رسد اعضای تیم همه چیز را به‌درستی تحلیل کرده بودند؛ زیرا با وجود ظرفیت پیمایش پایین‌تر پورشه تایکان و شبکه شارژ کمتر در ایالات متحده، آن‌ها حدود یک ساعت زودتر از تسلا مدل ۳ مسیر را پیمودند و عصر روز اول سال نو به مقصد رسیدند.

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا مدل 3






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 62 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین زمستان 03 : منظور اینه که شما ممکنه آذر403 پیش پرداخت واریز کرده باشی و موعد تحویلت آذر 404 باشه و شماره پذیرشت جلوتر از کسی باشه که دی 403 واریز کرده و موعد تحویلش شده مرداد 404 :)
علیرضا : تارا دستی تیتانیوم طرح مادران واریزی اول ۱۵ مهر واریزی دوم ۵ اسفند فاکتور ۲۸ اردیبهشت
میثم یا علی از تو مدد : من شاهدم که پول داد به رفیقم و ما با هم حواله خریدیم و من سود کردم
تبدیل به j7 : از ما بیچاره تر کسی نیست بعد ۱۱ ماه الان ۱۲ روزه پلاک و شاسی شدم روزی ۱۰ بار گوسی چک میکنم ببینم کی زنگ میزنند واسه تحویل ولی هیچ هیچ
رامین : سلام جناب میرزاده مشفقی،مبارکتون باشه و چرخش همیشه به سلامت بچرخه،لطفا بگید وضعیت ماشین توی سربالایی چطوره، باتوجه به سنگین بودن وزن ماشين و اتوماتیک بودن جواب میده؟ممنون میشم.
ایگل : دکتر عجله نکن میدن
Sr3 : اینا برای اینکه الان موعد تحویل رسیده اینکارو می کنن ک بهانه داشته باشن بگن باید مابه التفاوت رو واریز می کردی ک زودتر تحویل بدیم
قلی نیا : عزیزان مدیران خودرو رو ببینید چقدر شلوغ کردن مردم حالا ما که کل پول رو دادیم هیچی به هیچی زنگ زدم 096550 گفته شما 11 اذر تکمیل وجه کردی ولی سخا شما در 27 دی ثبت شده گفته تا 11 اذر همه رو تحویل داده الله علم نمیدونیم واقعا چیکار باید کرد خسته شدیم دیگه تا میتونم تمام اکانت های سایپا تو اینستا ضدشون میگم اظهارنامه ارسال کردم هیچی ک هیچی در بازرسی کل کشور هم شکایت کردم باید صبر کنیم ببینیم چی میشه اقایون خواهش میکنم شما هم از بازرسی کل کشور علیه سایپا شکایت کنید خداشاهده دو دقیقه هم زمان نمیبره انلاین با گوشی میتونین انجام بدید
سینا : سلام آقا سعید؛ البته نظر و علاقه شخصی و متفاوت. بنظر من رنگ سفید هم زیباست و هم زود فروش و خط و خش هو زیاد بچشم نمیاد. نظر شما هم قابل احترام.
مازیار : من بک ایکس ۳ با قیمت قطعی و پرداخت نقدی و موعد تحویل خرداد ثبت نام کردم. امروز برام پیام اومده و درخواست ما به التفاوت ۵۷ میلیونی کردند. اصلا مگه این ماشین مونتاژ داخل نیست؟ مشتري محترم به شماره قرارداد و شماره درخواست با سلام و احترام جهت ارائه چک مابه التفاوت مبلغ خودرو به شرح ذيل و تکميل فرآيند خريد به نمايندگي ثبت نام مراجعه فرمائيد. مابه التفاوت بيمه و شماره گذاري : 27,817,384 ريال افزايش بند ج ماده 69 : 82,589,827 ريال افزايش عوارض گمرکي و حقوق ورودي : 459,592,789 ريال جمع مبلغ قابل دريافت : 570,000,000 ريال با تشکر سازمان فروش شرکت خودروسازان بم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
خسارت دیده از سایپا : عزیز داخل قراردادت هردوش قید شده. چطور میگی ندادن
دنا اپشنال 25 خردا : سلام دوستان نیمه دوم خرداد کسی فاکتور شده اگر شدین خبر بدین ممنون میشم
مسعود : من موندم یه چیزی رو با قیمت قطعی خریدیم و پولش رو تمام و کمال تسویه کردیم و بعد چند ماه که میخواهیم تحویل بگیریم باید دوباره پول چی بدیم
حسین تهران : سلام من17 بهمن تکمیل وجه کردم دیروز پلاک فعال شده ماشینم کاشانه چند روزه تحویل میدن
وحید : باید از جایه مطمئن خرید کنی .چرا سود نداره هر دنا اتو آپشنال فوق العاده خرج در رفته پول حواله رو کم کنی 150 تومن سود داره تو دو ماه کمه؟ حواله هر ماشینی خواستید من در خدمتم برات سفته تضمین میگیرم قولنامه ، وکالت نامه و اقرار نامه تو دفتر خونه برات میگیرم ی سیمکارت هم میگیرم که خودتون کاستومر رو چک کنید
مهرداد : اقا توحید هارداسان پس بابا تکلیف این 29 بهمن طرح یکپارچه چی شد؟
مراد بیگ : شرکت زامیاد که 100میلیون گذاشت رو ماشین های نیسان خدا کنه ساینا نزاره ای کاش بازار آزاد خریده بودیم
شایعه : شایعه بود زنگ زدم پرسیدم هنوز هیچی تولید نشده
دانیال : آقا توحید منم 29بهمن پیش فروش تکمیل وجه کردم از طریق سامانه یکپارچه دوم معرفی شدم به سایپا من کی فاکتور میشم؟؟؟
علیرضا پانا 31خرداد فولادی : سلام نه پیام نمیاد