بررسی کلی محصولات کیا، معایب و مزایای مشترک

 

بررسی کلی محصولات کیا، معایب و مزایای مشترک

 

رپورتاژ - صنعت خودروسازی نه چندان قدیمی کره، با کیا در ایران ریشه دواند. همین که بدانیم پرفروش‌ترین خودروی تاریخ ایران، عقبه‌ای در کیا دارد و چند سالی با آرم این کمپانی در کشور رفت و آمد داشت، کافی است تا از تاثیرش بر خودروسازی ایران و عمق همکاری‌اش با کمپانی‌های مطرح کشور آگاه شویم.

سایپا، با واردات و سپس شروع مونتاژ پراید کیا جان تازه گرفت. همین همکاری‌های عمیق و بلند مدت و حضور پررنگ کیا با نسل‌های مختلف از کلاس‌های متفاوت در ایران، باعث شد تا این کمپانی علاوه بر محبوبیت، اعتماد زیادی نیز در میان ایرانیان کسب کند. اما آیا این محصولات در حد و اندازه  مقبولیت و محبوبیت‌شان، هستند و بازده و عملکرد مناسبی دارند؟

 

معضلات مشترک

اگر سراغ خرید مدل‌های مختلف کیا رفته و به بررسی بازار آن‌ها پرداخته باشید، خواهید دید که طی سال‌های گذشته با وجود توقف واردات، کراس‌اور اسپورتیج و سدان اپتیما، همواره در بین ۱۰ خودروی خارجی پرفروش‌ بازار بوده‌اند. بازار خرید و فروش انواع کیا همواره در ایران داغ است و مشتری‌های دست به نقد خود را دارد.

در بررسی تخصصی انواع کیا، عملکرد فنی همه آن‌ها قابل قبول و مناسب است. موتور بازده خوبی دارد، مصرف سوخت متناسب با کلاس خودرو است و کیفیت ساخت نیز در سطحی که باید قرار دارد. همچنین خودروهای کیا در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی همیشه از بهترین‌های زمان خود هستند.

در واقع تولیدات کره‌ای، به‌خصوص کیا به ارائه لیستی بلند و بالا از تجهیزات و امکانات متعدد و به روز معروفند. اما در عین حال، یک معضل نیز همواره به دنبال خودروهای کیا است. سواری خشک و تعلیق نامناسب. انتقال ضربات در تمام محصولات کیا، سدان، کوپه و کراس‌اور و شاسی بلند دیده می‌شود.

همچنین، محصولات کیا خودروهای کم استهلاکی نیستند. هزینه نگهداری نمونه‌های وارداتی آن‌ها بالاست و حساسیت سیستم فنی‌شان کم نیست. همچنین کابین انواع کیا زودتر از آنچه انتظار می‌رود به صدا می‌افتد.

در واقع، انتظار نمی‌رود که در اتاق خودرویی با قیمت اسپورتیج، اپتیما یا سراتو، پس از چند ده هزار کیلومتر کارکرد، صدایی ناشی از تحلیل رفتن قطعات و اجزای داخلی شنیده شود. البته این نکته بیشتر در نمونه‌های قدیمی کیا دیده می‌شود و مدل‌های ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ آن از کیفیت ساخت بالاتری برخوردارند.

نباید فراموش کرد آخرین شاسی بلند تولیدی کیا، تلوراید، به خودروی سال ۲۰۲۰ تبدیل شد. این پیروزی بزرگ به راحتی نصیب یک خودروساز کره‌ای نمی‌شود.

 

محاسن مشترک

در بررسی مشخصات فنی خودروهای مختلف و مقایسه نمونه‌های هم‌سطح با تولیدات کیا، متوجه می‌شویم که هیوندای در ایران، رقیب همیشگی کیا بوده است، اما هیوندای بیش از کیا مورد قبول بوده و اعتماد بیشتری را جلب کرده است. برای مثال هیوندای سانتافه در سطحی بالاتر از کیا اسپورتیج قرار گرفته و هیوندای آزرا قابل اعتمادتر از کیا اپتیما شناخته می‌شود. برخی این را به طراحی بدنه و عضلانی‌تر بودن محصولات هیوندای مربوط می‌دانند. اما در حقیقت با بررسی دقیق، متوجه می‌شویم که هیوندای‌های موجود در بازار ایران هم سواری نرم‌تری دارند و استهلاک پایین‌تری. کیفیت ساخت خودروهای هیوندای مانند آزرا و جنسیس با نمونه‌های ژاپنی مقایسه می‌شود.

این دست محصولات هیوندای در بین خودروهای لوکس بازار قرار می‌‌گیرند. البته نباید این حقیقت را نادیده گرفت که همین اعتماد بیشتر، قیمت تولیدات هیوندای را در ایران بالاتر از خودروهای کیا برده است. احتمالا همین اختلاف قیمت باعث می‌شود که کیا، همواره بازار پرفروشی داشته باشد و خریداران و طرفداران خود را حتی با گذر زمان حفظ کند. ضمن اینکه خدمات پس از فروش اطلس خودرو، یکی از بهترین‌ها در ایران است و معضلات تعمیرات و تامین قطعات محصولات کیا، به واسطه پشتیبانی مناسب این شرکت، کمتر از دیگر برندهای وارداتی است.

در نهایت، باید گفت طراحی بدنه و کابین محصولات کیا، از برگ‌های برنده آن‌ها محسوب میشود. کیا همواره، در ارائه طراحی‌های به روز با فیس‌لیفت‌های میان نسلی پیشتاز بوده و به این ترتیب از ایجاد هرگونه یکنواختی و کسالت در محصولات پیشگیری کرده است. بنابراین، باید گفت مزایای کلی محصولات کیا بر معایب آن‌ها می‌چربد و همین امر محبوبیت روز افزون آن‌ها را در ایران به همراه دارد.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , محصولات کیا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : سلام آره من خودم فوری آدر بودم بگم مثه قبل دوسه ساعت فاکتور نمیشی ولی یه هفته ای ده روز بستگی داره چنده آدر بی چون الان خیلی از فوریا دارن تبدیل می زنن
T8 : ببخشید دوستان میخواستم بدونم تحویل 90روزه‌هارو زودتر تحویل میدن یا دو مرحله ای؟
حسام : دوستان الان من فروش فوق العاده اذر ماه هستم برم تبدیل بزنم به جی ال بهم ماشین زود میدن یا نه هنوز معلوم نیست مرسی ممنون میشم راهنمایی کنید خدا ازشون نگذره چه گرفتارمون کردن لعنت به سایپا دزد
پیمان x5 خرداد : اگر افزایش قیمت بده دیگه با بازار فرقی نداره و کسی هم ثبت نام نمیکنه دیگه
وحید : سلام هنوز برای شهریور که نیومده
حمید : باسلام نهایت کیلومتر ماشین صفر من ۲تا تا الان گرفتم ۸تادونه بود ۸کیلومتر اونم پرسیدم گفت براتست اخره
رضا x5 : ن یسنا خانم‌قیمت قطعی به جز دیون دولتیش افزایش نداره شاید شما قطعی نبوده
حمید : بابا ایران‌خودرو گفته میخواد محصولاتشو گرون کنه اونم بخاطر اینکه خصوصی شده شخصی شده چکاربه سایپا داره لطفاشایعه پراکنی نکنید مردم پولشون کجابود
آرش شاهین جی : سلام دوستان چرا شایعه درست میکنید کی گفته کجا گفته کدوم سایت گفته چرا علکی جو میدید نمیدونم این آقایون چی گیرشون میاد که امیده مردم رونا امید می‌کنند خواهشا ما خودمون هزار بدبختی داریم لطفا شما دیگه نمک نباشید رو زخممون .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فروش فوقالعاده اسفند : سلام من فروش فوقالعاده واریزی 9 اسفندم، 11 اسفند پذیرشم رو زده ولی توی این 8 ماه هروقت به سایپا زنگ زدم گفت تو سایت ما زده 12 اسفند پذیرشت رو، شماره پذیرشم 3*122021 هستش، بنظرتون روند فاکتور روی 4 اسفند قفل کرده و رفتن سراغ تبدیلی ها؟ از 4 اسفند به بعد چند نفر فوق العاده اسفندی اینجا داریم؟ اعلام حضور کنید با تاریخ پذیرش و شماره پذیرش ببینیم چند نفریم
سجاد : بعضیا فقط حرفن نشستن تو خونه بعدم اینجا چس ناله میکنن
اطلس : دوستانی که دارن تبدیل میزنند خبر دارن چقدر دارن ضرر می کنند مثال اگه اسفند قبل از تکمیل وجه اطلس جی تبدیل می زدند 230 تومان میگرفتند برای اطلس جی ال العان 260 گرفتند خسارت سانرف حدودا ده تومن برآورد گردن یعنی 20 تومان از پولمون دزدیدند 6 ماه الافمون کردن لعنت بر سایپا دزد
تبدیلی مهر ماه : سلام ممنون از اینکه خبر دادی ان شاالله که اینطور باشه من 2 شهریور تکمیل وجه کردم
پاناقالپاق فرسوده 13مردادتبدیل هفدهم وتبدیل 7مهر : نه بابا دوماه روزگارپیرشدیم بابت فاکتور.الانم بقیه عمرمون بایدمنتظرحمل باشیم
ساینا : اگر وضعیت کشور نرمال بود و اگر خودرو ساز مشکل قطعه نداشت، برو خرداد 1405 منتظر پاشینت باش، ولی اگه شرایط کشور یا خودرو ساز نرمال نبود، روی همون خرداد 1405 هم حساب باز نکن
فوق العاده 25 بهمن : چند روز بعد از تحویل گرفتن ماشین سند و کارت ماشین و میدن؟ اصلا سود تاخییر و نگفتن چند میشه از کجا باید بفهمیم؟
فوق العاده 25 بهمن : من دیروز ماشینم و هم تحویل گرفتم فاکتور چیه برو پیگیری کن چرا فاکتورت نکردن
سورن پلاس موتور جدید : دوست عزیز تاریخ اول 4مهر بعد شد 30 مهرماه ولی فاکتور شدن من روز اول دعوتنامه واریز کردم طرح تبدیل برای من نیامده ایران خودرو. براساس واریز وجه بعد دعوتنامه نامه فاکتور می کنند من 26 تیر واریز انجام دادم
الطلس : از زمان فاکتور شدن تا تحویل خودرو چقدر طول کشید؟