بررسی کلی محصولات کیا، معایب و مزایای مشترک

 

بررسی کلی محصولات کیا، معایب و مزایای مشترک

 

رپورتاژ - صنعت خودروسازی نه چندان قدیمی کره، با کیا در ایران ریشه دواند. همین که بدانیم پرفروش‌ترین خودروی تاریخ ایران، عقبه‌ای در کیا دارد و چند سالی با آرم این کمپانی در کشور رفت و آمد داشت، کافی است تا از تاثیرش بر خودروسازی ایران و عمق همکاری‌اش با کمپانی‌های مطرح کشور آگاه شویم.

سایپا، با واردات و سپس شروع مونتاژ پراید کیا جان تازه گرفت. همین همکاری‌های عمیق و بلند مدت و حضور پررنگ کیا با نسل‌های مختلف از کلاس‌های متفاوت در ایران، باعث شد تا این کمپانی علاوه بر محبوبیت، اعتماد زیادی نیز در میان ایرانیان کسب کند. اما آیا این محصولات در حد و اندازه  مقبولیت و محبوبیت‌شان، هستند و بازده و عملکرد مناسبی دارند؟

 

معضلات مشترک

اگر سراغ خرید مدل‌های مختلف کیا رفته و به بررسی بازار آن‌ها پرداخته باشید، خواهید دید که طی سال‌های گذشته با وجود توقف واردات، کراس‌اور اسپورتیج و سدان اپتیما، همواره در بین ۱۰ خودروی خارجی پرفروش‌ بازار بوده‌اند. بازار خرید و فروش انواع کیا همواره در ایران داغ است و مشتری‌های دست به نقد خود را دارد.

در بررسی تخصصی انواع کیا، عملکرد فنی همه آن‌ها قابل قبول و مناسب است. موتور بازده خوبی دارد، مصرف سوخت متناسب با کلاس خودرو است و کیفیت ساخت نیز در سطحی که باید قرار دارد. همچنین خودروهای کیا در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی همیشه از بهترین‌های زمان خود هستند.

در واقع تولیدات کره‌ای، به‌خصوص کیا به ارائه لیستی بلند و بالا از تجهیزات و امکانات متعدد و به روز معروفند. اما در عین حال، یک معضل نیز همواره به دنبال خودروهای کیا است. سواری خشک و تعلیق نامناسب. انتقال ضربات در تمام محصولات کیا، سدان، کوپه و کراس‌اور و شاسی بلند دیده می‌شود.

همچنین، محصولات کیا خودروهای کم استهلاکی نیستند. هزینه نگهداری نمونه‌های وارداتی آن‌ها بالاست و حساسیت سیستم فنی‌شان کم نیست. همچنین کابین انواع کیا زودتر از آنچه انتظار می‌رود به صدا می‌افتد.

در واقع، انتظار نمی‌رود که در اتاق خودرویی با قیمت اسپورتیج، اپتیما یا سراتو، پس از چند ده هزار کیلومتر کارکرد، صدایی ناشی از تحلیل رفتن قطعات و اجزای داخلی شنیده شود. البته این نکته بیشتر در نمونه‌های قدیمی کیا دیده می‌شود و مدل‌های ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ آن از کیفیت ساخت بالاتری برخوردارند.

نباید فراموش کرد آخرین شاسی بلند تولیدی کیا، تلوراید، به خودروی سال ۲۰۲۰ تبدیل شد. این پیروزی بزرگ به راحتی نصیب یک خودروساز کره‌ای نمی‌شود.

 

محاسن مشترک

در بررسی مشخصات فنی خودروهای مختلف و مقایسه نمونه‌های هم‌سطح با تولیدات کیا، متوجه می‌شویم که هیوندای در ایران، رقیب همیشگی کیا بوده است، اما هیوندای بیش از کیا مورد قبول بوده و اعتماد بیشتری را جلب کرده است. برای مثال هیوندای سانتافه در سطحی بالاتر از کیا اسپورتیج قرار گرفته و هیوندای آزرا قابل اعتمادتر از کیا اپتیما شناخته می‌شود. برخی این را به طراحی بدنه و عضلانی‌تر بودن محصولات هیوندای مربوط می‌دانند. اما در حقیقت با بررسی دقیق، متوجه می‌شویم که هیوندای‌های موجود در بازار ایران هم سواری نرم‌تری دارند و استهلاک پایین‌تری. کیفیت ساخت خودروهای هیوندای مانند آزرا و جنسیس با نمونه‌های ژاپنی مقایسه می‌شود.

این دست محصولات هیوندای در بین خودروهای لوکس بازار قرار می‌‌گیرند. البته نباید این حقیقت را نادیده گرفت که همین اعتماد بیشتر، قیمت تولیدات هیوندای را در ایران بالاتر از خودروهای کیا برده است. احتمالا همین اختلاف قیمت باعث می‌شود که کیا، همواره بازار پرفروشی داشته باشد و خریداران و طرفداران خود را حتی با گذر زمان حفظ کند. ضمن اینکه خدمات پس از فروش اطلس خودرو، یکی از بهترین‌ها در ایران است و معضلات تعمیرات و تامین قطعات محصولات کیا، به واسطه پشتیبانی مناسب این شرکت، کمتر از دیگر برندهای وارداتی است.

در نهایت، باید گفت طراحی بدنه و کابین محصولات کیا، از برگ‌های برنده آن‌ها محسوب میشود. کیا همواره، در ارائه طراحی‌های به روز با فیس‌لیفت‌های میان نسلی پیشتاز بوده و به این ترتیب از ایجاد هرگونه یکنواختی و کسالت در محصولات پیشگیری کرده است. بنابراین، باید گفت مزایای کلی محصولات کیا بر معایب آن‌ها می‌چربد و همین امر محبوبیت روز افزون آن‌ها را در ایران به همراه دارد.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , محصولات کیا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهریار : 6اردبهشت تکمیل وجه کردم تا حالا فاکتور نشدم توی سایت میرم وی نویسد در نوبت ترخیص خودرو هستید
فتوحی : سلام سانیا دوگانه اسفند کی میدن دیگه خسته شدیم تکلیف روزش کنی تا کی
محمد اریسان : سایت خراسان تگرگ اومده یه سری ماشین ها رو شاسی مجدد میزنن
تارا دستی تبدیل به v1p : 6دنده همون پلاس است 5دنده تارا دستی معمولی است
J7 : قرارداد ۲ آذر ۱۱ اردیبهشت فاکتور ۳۰ اردیبهشت پلاک ۷ خردا کارت ماشین رسیده از تحویل خبری نیس
رویا : سلام دعوتنامه مرداد ، تیر میاد یا همون مرداد ؟
تارا v1p : این دروغ میگه روز ۱۵ خرداد تعطیل کیه سرکار که بخاد فاکتور بزنه
تارا v4 : سلام مال من تحویل 3فروردینه گفتند مرداد فاکتور میشی
اشکان : دوستامن تبدیل پژوپارس بخشنامه ۴۷۱۴ به تارادستی ۶ دنده رو زدم.۵۸۷ تومن هم دادم.کسی اطلاع داره این ماشین همون v1p یا تارای معمولیه؟ چون تو قرارداد نوشته تارای دستی با گیربکس ۶ سرعته حرفی از تارا v1p ننوشته تو قرارداد. ممنون میشم اگه کسی اطلاع داره جواب بده
J4سفید : من ۱۹ اردیبهشت ام هنوز تکمیل وجه زرده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس معمولی : سلام منم 4712هستم نمی دونم چکار کنم
رانا 29 اسفند 4بهمن وجه : کسی هست رنگ مشکی تازه فاکتور شده باشه؟
اسفند : کوئیک برا فروش کسی می‌خره؟
م : روزش دیگ کی میاد
حق گرفتنیه : دعوت نامه ساینا دوگانه صادر شد روزی خواهد آمد که با این پیام مواجه خواهیم شد انشالا
م : یعنی پیام نمیاد رو گوشیم. اگ دعوت نامه اسفند بفرستن
احمدی : نه بعداز پنج روز رفت رو صدور فاکتور و همونطور میچرخه
سورن تیر : سلام. شما دعوتنامه براتون نیومده؟ تحویل کی هستید؟ من تحویل تیر هستم و منتظر دعوتنامه.
ناهید . ار اتومات تحویل فروردین : لطفاً فردا هرکی با پارس خودرو تماس گرفت بپرسه تولید ار اتومات شروع شده یا نه.جوابش رو کامنت کنه تا جوابها رو با هم مقایسه کنیم
2.7 سقف فلزی تحویل 29 اسفند تکمیل 23 دی : جهندم