چرا بی ام و i4 رقیبی مهم برای محصولات تسلا است

 

چرا بی ام و i4 رقیبی مهم برای محصولات تسلا است

 
خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i4 تا اواخر سال جاری میلادی راهی بازار می‌شود و به احتمال زیاد دارای شعاع حرکتی ۵۹۰ کیلومتر با یک ‌بار شارژ خواهد بود که قابل مقایسه با تسلا مدل ۳ است.
 
تا به حال علاقه‌مندان به رانندگی که می‌خواستند خودروی الکتریکی خریداری کنند، واقعاً دامنه‌ی بسیار محدودی از وسایل نقلیه برای انتخاب داشتند. بهترین انتخاب برای چنین رانندگان مشتاقی که به‌ دنبال خرید خودروی برقی هستند، پورشه تایکان است؛ اما قیمت بسیار بالایی دارد (البته در مدل پایه RWD با قیمت معقول‌تر و پایین‌تری عرضه می‌شود) تسلا مدل ۳ نیز رانندگی نسبتاً خوبی دارد؛ اما لزوماً برای جلب رضایت علاقه‌مندان به رانندگی طراحی نشده است.
 
به گزارش insideevs، تسلا مدل ۳ ‌بهترین گزینه برای کسانی است که رانندگی سریع و پرجنب‌وجوش را دوست دارند اما از انتشار گازهای خروجی آینده متنفر هستند و البته امکان خرید پورشه تایکان هم ندارند. ‌اکنون خودروی جدیدی در این کلاس وجود دارد که می‌تواند سلسله مراتب را بر هم بزند. بله، ما درباره‌ی بی‌ام‌و i4 صحبت می‌کنیم؛ نسخه کاملاً برقی و چهاردر بی‌ام‌و سری ۴ که به‌تازگی رونمایی شده است.
 
تمام آنچه ما در اختیار داریم، برآورد اولیه درباره‌ی ظرفیت پیمایش آن است. انتظار می‌رود جدیدترین خودروی الکتریکی بی‌ام‌و بتواند از نظر تئوری، مسافت ۵۹۰ کیلومتر (۳۶۷ مایل) را طبق استاندارد WLTP یا  ۴۸۲ کیلومتر (۳۰۰ مایل) طبق استاندارد EPA با یک ‌بار شارژ بپیماید که تقریبا با شعاع حرکتی تسلا مدل ۳ برابری می‌کند. البته ممکن است بی‌ام‌و بیش از یک گزینه برای بسته باتری این خودرو ارائه بدهد. حال باید منتظر بمانیم؛ زیرا خودروساز آلمانی چند نسخه با خروجی متفاوت دارد (اگر بسته‌های باتری نیز از نسخه‌ای به نسخه‌ی دیگر متفاوت باشد، این اتفاق دور از ذهن نخواهد بود).
 
برای مقایسه، بد نیست بدانید تسلا مدل ۳ به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب بی‌ام‌و i4 در شرایط کنونی، در نسخه‌های دوربرد می‌تواند با یک ‌بار شارژ مسافت بیشتری بپیماید. شعاع حرکتی مدل دوربرد AWD طبق استاندارد EPA حدود ۵۶۸ کیلومتر (۳۵۳ مایل) یا ۵۸۰ کیلومتر (۳۶۰ مایل) طبق استاندارد WLTP است. احتمالاً تسلا مدل ۳ که وزن آن در همان پیکربندی دوربرد AWD حدود ۱۸۴۷ کیلوگرم است، کمی سبک‌تر از خودروی برقی جدید بی‌ام‌و باشد و پیش‌بینی می‌کنیم در نهایت وزن i4 از مرز ۲ تن عبور کند یا به وزن مدل ۳ بسیار نزدیک شود.
 
قدرتمندترین نسخه‌ی بی‌ام‌و i4 حدود ۵۲۳ اسب ‌بخار قدرت خواهد داشت و می‌تواند در کمتر از ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ البته بی‌ام‌و هنوز رقم نهایی را ارائه نداده است. سریع‌ترین نسخه‌ی تسلا مدل ۳ یعنی پرفورمنس، ۴۵۰ اسب ‌بخار قدرت دارد و در ۳٫۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اما حتی اگر i4 سنگین‌تر باشد، قدرت اضافه باعث شتاب‌گیری سریع‌تر آن می‌شود که حداقل نزدیک به تسلا مدل ۳ است (بی‌ام‌و با تخمین زمان کمتر از ۴ ثانیه، احتمالاً در این زمینه محافظه‌کار است).
 
انتظار داریم بی‌ام‌و i4 به همراه باتری ۸۰ کیلووات ساعتی ارائه شود و می‌توان آن را از طریق شارژر سریع DC تا ۱۵۰ کیلووات شارژ کرد. این خودرو می‌تواند شعاع حرکتی ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) را با شارژ باتری در مدت‌زمان ۶ دقیقه در اختیار قرار بدهد یا در حدود ۳۰ دقیقه شارژ حدود ۸۰ درصد از ظرفت باتری آن پر می‌شود. برای مقایسه، بد نیست بدانید بزرگ‌ترین بسته باتری تسلا مدل ۳ بسته ۷۵ کیلووات ساعتی است؛ اما به لطف سلول‌های جدید با ۵ درصد چگالی انرژی بهتر، ظرفیت آن به بیش از ۸۰ کیلووات ساعت رسیده است؛ بنابراین با ظرفیت باتری تسلا با بی‌ام‌و کاملاً برابری می‌کند (یا حتی از آن عبور می‌کند). در زمینه‌ی شارژ، حداکثر توان شارژر باتری تسلا مدل ۳ به ۲۵۰ کیلووات می‌رسد.
 
باید منتظر نتایج واقعی درباره‌ی شعاع حرکتی نهایی بی‌ام‌و i4 باشیم؛ از آنجا که i4 با باتری تقریباً یکسان (طبق استاندارد EPA) مسافت کمتری می‌پیماید، به نظر می‌رسد تسلا مدل ۳ از انرژی برق و الکترون‌های خود کمی کارآمدتر استفاده می‌کند. تسلا ادعا می‌کند که نسخه‌ی دوربرد AWD تسلا مدل ۳ فقط ۲۹ کیلووات ساعت در ۱۰۰ مایل مصرف می‌کند و اگرچه ما هیچ آمار دقیقی نداریم، بر اساس تخمین شعاع حرکتی و شایعات احتمال می‌دهیم که i4 دارای باتری ۸۰ کیلووات ساعت و کمی با ظرفیت بالاتر نسبت به تسلا باشد.
 
بی‌ام‌و به‌تدریج اطلاعات مربوط به i4 را در رسانه‌ها منتشر خواهد کرد و هنگامی که تمام این مشخصات را داشته باشیم، دوباره این دو خودروی برقی را بررسی خواهیم کرد. اگر اطلاعاتی که گفتیم درست باشند، کاملاً واضح است که بی‌ام‌و i4 با تسلا مدل ۳ تقریبا برابری می‌کند؛ اما مسئله این است که اگر رانندگی جذاب به‌عنوان معیار اصلی انتخاب مورد نظر باشد، برخی از خریداران بالقوه هنوز هم بی‌‌ام‌و را ترجیح می‌دهند؛ حتی اگر خودروی الکتریکی تسلا مدل ۳ ظرفیت پیمایش بالا و فناوری نیمه خودران داشته باشد.
 
احتمالاً بهترین قسمت در مورد بی‌ام‌و i4 قیمت رقابتی مشابه تسلا مدل ۳ است. انتظار می‌رود قیمت i4 در محدوده ۵۰ هزار دلار باشد؛ درحالی‌که نسخه لانگ رنج تسلا مدل 3، آستانه قیمت ۴۷ هزار دلار دارد. آیا بی‌ام‌و i4 رقیبی جدی برای تسلا مدل ۳ خواهد بود یا فقط تلاشی نیمه‌کاره از خودروساز آلمانی است که حتی زحمت استفاده از پلتفرم اختصاصی برای این محصول به خود نداده است؟
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : اقا اس ام اس دوم اومده ثبت نام شما تا ششم فعال است یعنی چی بنظرتون پیام اخر هست اینو باید بگیریم؟؟
منصف : مثل اینکه اخیرا v4 ها رو با ۲ ماه تاخیر میدن v2 هار و با ۴ ماه تاخیر و v1p رو زودتر از موعد! البته بجز رنگهای خاص
تارا v4 اتوماتیک : امروز خدا روشکر تحویل گرفتم ایشالا قسمت همه اما به دلم ننشست اول اینکه بدنش از اون چیزی که میگفتن ضعیفتره دوم بوی پلاستیک بی کیفیت خیلی تو ذوق میزنه . لاستیک بارز بود گرمکن صندلی و شیشه بالابر سمت شاگرد کار نمیکرد فردا میبرم نمایندگی هماهنگی بین گیربکس و موتور صفر
محمد : با سلام امیر آقا شما چه تاریخی تکمیل وجه کردید جزء ثبت نامی های ۱۴۰۱ هستید یا ثبت نامی اسفند ۱۴۰۲ میباشید ،با تشکر از شما
علی : سلام امروز رفتم نمایندگی سیستم نگاه کرده ثبت نام یازدهم شهریور تحویل مشتری شده ولی من دوازدهم شهریور ثبت نام کردم هنوز شاسی نشده این یعنی کسی که پارتی داشته باشه تحویل میدن
S5۲۷مهر : دیروز رفتم نمایندگی خودش بیشتر از من فحششون داد من غلاف کردم🙃
فرهاد : با فروش خودروهای مازاد برقی وارداتی از امروز دوباره میخوان یه سری رو مثل ما سر کار بذارن خدا خودش بخیر کنه تازه بماند که این سری دست به مهره بازیه و یه سامانه جدید هم براش راه انداختن
شاهین منتظر : ماهم هستیم.پذیرش ۲۳ دی
فرزاد : ۸۵ میلیون کاملا غیر منطقی هست ، حدود ۱۵ میلیون احتمالا باید باشد
م : منم پانزده اسفند تکمیل وجه کردم ولی پیامک نیومده برا ۸۵ملیون الباقی فقط از طریق پیامک اطلاع میدن دوست عزیز
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیما : عزیرم شرکت حمل نقل زیادند شاید 10 الی 15 تا معلوم نیست نمایندگیت بپرس میدونه
مازنی ریکا : ممنون که خبر دادی
دنا بهار تبدیل ef7p : منم مثل شما هستم نمیدن تاخیر داره پرسیدم ناراحت نباشید
نیما : جواد بنده شهر ابدا..ن19 اسفند تکمیل کرم 5 ملیون مابه‌التفاوت هم اولین فرصت پرداخت کردم با ردیف قرارداد17717030 تاریخ 25 ام فاکتور و 30 ام امروز پلاک شد برام. اگه 5 مابالتفاوت ریختی براشون دوسه روز دیگه فاکتور میشی تا 17 خرداد نهایتا خودرو میگیری
ساینا دوگانه : مبارک وممنون از اطلاع رسانی.
احد دوگانه دی : واریزی و سخا یک اردیبهشت الان فاکتور شدم.دی ماهی هستم.
.... : یاااااخدا جدایی از رییس جمهوربودنش .اونم یه ایرانیه‌.یه هموطن.یه انسان. انشاالله خودش وهمراهاش در سلامت باشن. ماشین مانم زودتربدند.اتفاقی بیفته دوباره بعد دوسال دوباره تاخیر میخوریم😔
احمد x33 cvt : پانیذ خانم ما رو گرفتار کردن از دیماه که قرار بود 45روزه بدن ماشین م رو ...لعنت بهشون خدا کرفتارشون کنه حالا اگه رییسی فوت کنه دیگه بازم بهونه هاشون بیشتر میشه این پولای مردم سرطان بشه برا مدیران خودرو...چرا مجوز x33cvt صادر نمیشه ...بدون ماشین واقعا سخته
ابراهیم : سلامتی سید ابراهیم وهمراهانش
پارس خون جگر : کسی راضی به مرگ کسی نیست ولی خدا جای حق نشسته