چرا بی ام و i4 رقیبی مهم برای محصولات تسلا است

 

چرا بی ام و i4 رقیبی مهم برای محصولات تسلا است

 
خودروی الکتریکی بی‌ام‌و i4 تا اواخر سال جاری میلادی راهی بازار می‌شود و به احتمال زیاد دارای شعاع حرکتی ۵۹۰ کیلومتر با یک ‌بار شارژ خواهد بود که قابل مقایسه با تسلا مدل ۳ است.
 
تا به حال علاقه‌مندان به رانندگی که می‌خواستند خودروی الکتریکی خریداری کنند، واقعاً دامنه‌ی بسیار محدودی از وسایل نقلیه برای انتخاب داشتند. بهترین انتخاب برای چنین رانندگان مشتاقی که به‌ دنبال خرید خودروی برقی هستند، پورشه تایکان است؛ اما قیمت بسیار بالایی دارد (البته در مدل پایه RWD با قیمت معقول‌تر و پایین‌تری عرضه می‌شود) تسلا مدل ۳ نیز رانندگی نسبتاً خوبی دارد؛ اما لزوماً برای جلب رضایت علاقه‌مندان به رانندگی طراحی نشده است.
 
به گزارش insideevs، تسلا مدل ۳ ‌بهترین گزینه برای کسانی است که رانندگی سریع و پرجنب‌وجوش را دوست دارند اما از انتشار گازهای خروجی آینده متنفر هستند و البته امکان خرید پورشه تایکان هم ندارند. ‌اکنون خودروی جدیدی در این کلاس وجود دارد که می‌تواند سلسله مراتب را بر هم بزند. بله، ما درباره‌ی بی‌ام‌و i4 صحبت می‌کنیم؛ نسخه کاملاً برقی و چهاردر بی‌ام‌و سری ۴ که به‌تازگی رونمایی شده است.
 
تمام آنچه ما در اختیار داریم، برآورد اولیه درباره‌ی ظرفیت پیمایش آن است. انتظار می‌رود جدیدترین خودروی الکتریکی بی‌ام‌و بتواند از نظر تئوری، مسافت ۵۹۰ کیلومتر (۳۶۷ مایل) را طبق استاندارد WLTP یا  ۴۸۲ کیلومتر (۳۰۰ مایل) طبق استاندارد EPA با یک ‌بار شارژ بپیماید که تقریبا با شعاع حرکتی تسلا مدل ۳ برابری می‌کند. البته ممکن است بی‌ام‌و بیش از یک گزینه برای بسته باتری این خودرو ارائه بدهد. حال باید منتظر بمانیم؛ زیرا خودروساز آلمانی چند نسخه با خروجی متفاوت دارد (اگر بسته‌های باتری نیز از نسخه‌ای به نسخه‌ی دیگر متفاوت باشد، این اتفاق دور از ذهن نخواهد بود).
 
برای مقایسه، بد نیست بدانید تسلا مدل ۳ به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب بی‌ام‌و i4 در شرایط کنونی، در نسخه‌های دوربرد می‌تواند با یک ‌بار شارژ مسافت بیشتری بپیماید. شعاع حرکتی مدل دوربرد AWD طبق استاندارد EPA حدود ۵۶۸ کیلومتر (۳۵۳ مایل) یا ۵۸۰ کیلومتر (۳۶۰ مایل) طبق استاندارد WLTP است. احتمالاً تسلا مدل ۳ که وزن آن در همان پیکربندی دوربرد AWD حدود ۱۸۴۷ کیلوگرم است، کمی سبک‌تر از خودروی برقی جدید بی‌ام‌و باشد و پیش‌بینی می‌کنیم در نهایت وزن i4 از مرز ۲ تن عبور کند یا به وزن مدل ۳ بسیار نزدیک شود.
 
قدرتمندترین نسخه‌ی بی‌ام‌و i4 حدود ۵۲۳ اسب ‌بخار قدرت خواهد داشت و می‌تواند در کمتر از ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ البته بی‌ام‌و هنوز رقم نهایی را ارائه نداده است. سریع‌ترین نسخه‌ی تسلا مدل ۳ یعنی پرفورمنس، ۴۵۰ اسب ‌بخار قدرت دارد و در ۳٫۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اما حتی اگر i4 سنگین‌تر باشد، قدرت اضافه باعث شتاب‌گیری سریع‌تر آن می‌شود که حداقل نزدیک به تسلا مدل ۳ است (بی‌ام‌و با تخمین زمان کمتر از ۴ ثانیه، احتمالاً در این زمینه محافظه‌کار است).
 
انتظار داریم بی‌ام‌و i4 به همراه باتری ۸۰ کیلووات ساعتی ارائه شود و می‌توان آن را از طریق شارژر سریع DC تا ۱۵۰ کیلووات شارژ کرد. این خودرو می‌تواند شعاع حرکتی ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) را با شارژ باتری در مدت‌زمان ۶ دقیقه در اختیار قرار بدهد یا در حدود ۳۰ دقیقه شارژ حدود ۸۰ درصد از ظرفت باتری آن پر می‌شود. برای مقایسه، بد نیست بدانید بزرگ‌ترین بسته باتری تسلا مدل ۳ بسته ۷۵ کیلووات ساعتی است؛ اما به لطف سلول‌های جدید با ۵ درصد چگالی انرژی بهتر، ظرفیت آن به بیش از ۸۰ کیلووات ساعت رسیده است؛ بنابراین با ظرفیت باتری تسلا با بی‌ام‌و کاملاً برابری می‌کند (یا حتی از آن عبور می‌کند). در زمینه‌ی شارژ، حداکثر توان شارژر باتری تسلا مدل ۳ به ۲۵۰ کیلووات می‌رسد.
 
باید منتظر نتایج واقعی درباره‌ی شعاع حرکتی نهایی بی‌ام‌و i4 باشیم؛ از آنجا که i4 با باتری تقریباً یکسان (طبق استاندارد EPA) مسافت کمتری می‌پیماید، به نظر می‌رسد تسلا مدل ۳ از انرژی برق و الکترون‌های خود کمی کارآمدتر استفاده می‌کند. تسلا ادعا می‌کند که نسخه‌ی دوربرد AWD تسلا مدل ۳ فقط ۲۹ کیلووات ساعت در ۱۰۰ مایل مصرف می‌کند و اگرچه ما هیچ آمار دقیقی نداریم، بر اساس تخمین شعاع حرکتی و شایعات احتمال می‌دهیم که i4 دارای باتری ۸۰ کیلووات ساعت و کمی با ظرفیت بالاتر نسبت به تسلا باشد.
 
بی‌ام‌و به‌تدریج اطلاعات مربوط به i4 را در رسانه‌ها منتشر خواهد کرد و هنگامی که تمام این مشخصات را داشته باشیم، دوباره این دو خودروی برقی را بررسی خواهیم کرد. اگر اطلاعاتی که گفتیم درست باشند، کاملاً واضح است که بی‌ام‌و i4 با تسلا مدل ۳ تقریبا برابری می‌کند؛ اما مسئله این است که اگر رانندگی جذاب به‌عنوان معیار اصلی انتخاب مورد نظر باشد، برخی از خریداران بالقوه هنوز هم بی‌‌ام‌و را ترجیح می‌دهند؛ حتی اگر خودروی الکتریکی تسلا مدل ۳ ظرفیت پیمایش بالا و فناوری نیمه خودران داشته باشد.
 
احتمالاً بهترین قسمت در مورد بی‌ام‌و i4 قیمت رقابتی مشابه تسلا مدل ۳ است. انتظار می‌رود قیمت i4 در محدوده ۵۰ هزار دلار باشد؛ درحالی‌که نسخه لانگ رنج تسلا مدل 3، آستانه قیمت ۴۷ هزار دلار دارد. آیا بی‌ام‌و i4 رقیبی جدی برای تسلا مدل ۳ خواهد بود یا فقط تلاشی نیمه‌کاره از خودروساز آلمانی است که حتی زحمت استفاده از پلتفرم اختصاصی برای این محصول به خود نداده است؟
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ایمان : نه هنوز که نیامده
احسان شاهین دستی : درجواب رسول تاده روزدیگه بهش میدنش مشخص میشه سانروف داره یانه اون موقعه خبرشومیدم
عباسی : اقا من واقعا موندم چیکارکنم یه هفته است اعصابم خورده S3 تیرماه ثبت نام کردم الان میگند تبدیل کن اونم با چه شرایطی و چه زمان تحویلی نمیدونم خانمم بگم طلا بفروشه x5 تبدیل کنم چه خاکی سرمون کنیم بعد از 6 ماه انتظار واسه تحویل خودرو
مهدی : احتمالا حذف شدید یه عده رو حذف کردن برید سایت سایپا ببینید اسمتون هست یا نه
محمد : سلام امروز حوالی ساعت 4/5 بعدازظهر با آقای فراغت صحبت کردم گفت همه ماشین ها اومده گمرک و به نوبت شماره پذیرش داره فاکتور میشه و اونایی هم که فاکتور شدن نهایت تا آخر هفته پلاک میشه و بعد تحویل میشه. من پرسیدم به فرض من نفر آخر هستم تا کی منتظر باشم چون پروفایلم هیچ تغییری نکرده هنوز. گفت قراره نهایت تا آخر دی قرار شده دیگه این قضیه جمع بشه. دقیقاً صحبت ایشون رو منتقل کردم
سجاد ۱۷ مرداد : دوستان تحویل حضوری کدوم شهره، کاشان؟
بهمن ۴۰۳ : اطلسعلی واسه بهمن چقدر باید بدیم بنظرت؟
J7خسته : سلام OK شاسی و فاکتور
رامین : سایپا دیگه از کشتن با پراید دست برداشته. با درگاه و پیش فروش داره بلا میاره سرمون.عزت نفس هم ندارم از خیر سود کم این آشغالا بگذرم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
X55 سعید : سلام دوستان مراحل من 3 آبان ثبت نام 17 آبان تایید لیزینگ 3 آذر فاکتور 4 آذر پیامک واریز 2 تومان 20 آذر پیامک کارمزد برداشت واریز وام 21 صدور بیمه نامه 22 صدرو پلاک 25 ارسال مدارک همه چراغ ها بجز تحویل سبز کسی ایکس 55 هست اعلام کنه و بنظتون کی بهم تحویل میدن تحویل سیستمی 25 اسفند
عموجون : عموجون ماش فقط موتورش از 16 سوپاپ میکردن 8سوپاپ افزایش قیمت میدادن کلی اپشن دیگه از کروز و رینگ اسپرت و غیره ازش کم کردن افزایش قیمت هم دادن:/
علی : گواهینامه میخواد، مادران نمیخواد
شاهرخ : با چی هست این ردیف قراداد
عموجون : عموجون نمیدونم چرا اینجا در مورد موضوع روشن اینقدر توضیح میدن تا روز افزایش قیمت هرکسی تکمیل وجه کرده یا موعد قراردادش تا روز قبل از افزایش قیمت بهت نمیخوره به همه دیگه میخوره تامام، به آذری ها هم میخوره
محمد : سلام چطور فهمیدی تیک خورده لطفا راهنمایی کنید
6gt : 18 مهر تایید لیزینگ شد 15 ابان فاکتور و منتظر واریز وام صادرات
ساینا 1مهر عارف : مشگل تبصره13برای منم اورده که شماره شاسی از وزارت سمت یافت نشد،بعد زنگ زدم شرکت سایپا میگه برو پلیس+10 منم گوش کردم رفتم اصلا سه ساعت توضیح دادم گفتن به اینجا مربوط نمیشه،آخه این شرکت سایپا آشغال اصلا حق و حقوقی واسه مشتری قائل نیست،آخه الان بریم کجا شماره شاسی چاپ کنیم بیاریم یا بخریم،این مسخره بازی ها چیه درمیاره،سایپا آشغال
دی : همون هفته آخر دعوتنامه گفتن میاد من نمایندگی پرسیدم
مهدی : سلام من 3مهر واریز داشتم برا ساینا ولی کد پذیرش ندادن کد درخواست هستش اونم 19191954هستش چطوری باید پیگیری کنم ببینم کی فاکتور میشه ممنون