شرکت تیونینگ اپوس از نسخهی تقویتشدهی مرسدس ایامجی GT سری سیاه با قدرت ۱۱۱۱ اسب بخار رونمایی کرد که تا ماه ژوئن به بازار عرضه میشود.
هنگامی که مرسدس-AMG در سال ۲۰۱۵ مدل GT را معرفی کرد، این کوپهی اسپرت و قدرتمند فقط ۴۵۶ اسب بخار قدرت داشت. به گزارش موتوروان، قدرت تولیدی مدل GT با عرضهی نسخههای قدرتمند بعدی افزایش یافت و این موضوع با معرفی سری سیاه (Black Series) با قدرت ۷۲۰ اسب بخار که سال گذشته به بازار عرضه شد، به اوج خود رسید. خودروساز آلمانی میللنگ پیشرانهی ۴ لیتری را از مدل ضربدری به میللنگ تخت تبدیل کرد تا گشتاور اضافه ایجاد شود و این پیشرانه توربوشارژرهای بزرگتری به دست آورد.
با گذشت چند سال از عرضهی مرسدس ایامجی GT، علاقهمندان باید برای دیدار با سری سیاه ۱۱۱۱ اسب بخاری آماده شوند. قدرت این مدل تقریباً به دو و نیم برابر نسخهی اولیه و ۶ سالهی AMG GT میرسد و این خودروی قدرتمند که توسط متخصصان تیونینگ اپوس (Opus) در آلمان ارتقا یافته، حتی از ابرخودروی AMG One قدرتمندتر است. اگر مقدار اسب بخار این مدل به اندازه کافی برایتان رعبآور نیست، باید بدانید این خودرو همچنان محرک عقب است.
اپوس برای کسانی که تمایل زیادی به قدرت بسیار زیاد ندارند، نسخههای ضعیفتری عرضه کرده است که تغییرات کمتری روی آن انجام میشود و خروجی پایینتری دارند. بهعنوان مثال پکیج ارتقای پایینتری وجود دارد که خروجی آن را به بوگاتی ویرون (۱۰۰۱ اسب بخار) میرساند و پکیجهای ارزانقیمت با قدرت ۹۲۰ و ۸۲۵ اسب بخار نیز ارائه میشوند. مورد دوم صرفاً از بازسازی نرمافزاری برای پیشرانه V8 تشکیل شده است؛ درحالیکه سایر پکیجها با توربوشارژرهای اصلاحشده، پیستونهای آلیاژی، شاتونهای بزرگتر و سیستم سوخت سفارشی ارائه میشوند. جعبهدنده خودکار هفت سرعته و دو کلاچه نیز برای کنار آمدن با قدرت اضافهی پیشرانه، تقویت شده است.
سیستم اگزوز سفارشی نیز تولید شده است که در آن فیلتر ذرات خارج میشود. این بدان معنا است که چنین خودرویی در اروپا قانونی نیست؛ اما مشتریان میتوانند از آن در پیستهای مسابقه و همچنین خارج از قاره سبز استفاده کنند. این سیستم اگزوز، صدای بسیار واقعی از پیشرانه ارائه میدهد؛ ولی مشتریان میتوانند به تنظیمات استاندارد پایبند باشند و فقط سیستم کنترل الکترونیکی فلپ را اضافه کنند تا از راه دور نویز تولیدشده توسط پیشرانهی خورجینی هشت سیلندر را تغییر بدهند. رینگهای فوق سبک و برخی از پیشرفتهای آیرودینامیک، این تغییرات را به نهایت خود میرسانند.
اگر مشتریان نگران باشند که این مقدار قدرت برای یک خودروی محرک عقب (RWD) کمی خطرناک است، تیونر آلمانی برای کشش بهینه و طول عمر پیشرانه، گشتاور را بهصورت الکترونیکی به حداقل برمیگرداند. علاوه بر این، اپوس خاطرنشان میکند که قدرت بسیار زیاد تولیدشده توسط پیشرانهی خورجینی هشت سیلندر در یک منحنی خطی شبیه به پیشرانهی تنفس طبیعی ارائه میشود.
اپوس نسخههای باینری (Binary Editions) را از مرسدس ایامجی GT سری سیاه عرضه میکند که تقویتشده هستند و نمونههایی با قدرت ۱۰۰۱ و ۱۱۱۱ اسب بخار در ژوئن امسال به فروش میرسند. کیتهای ارتقا با قدرت ۸۲۵ و ۹۲۰ اسب بخار تا اواسط ماه آوریل در دسترس مشتریان خواهند بود.