آئودی TT کوپه پرقدرت

آئودی TT کوپه پرقدرت

کمپانی آئودی مدت ها قبل از این که مدل TT-RS را تولید و روانه بازار فروش کند، ساخت یک مدل کوپه اسپرت و پرقدرت را در سر داشت. در آن زمان مهندسان این خودروساز آلمانی تصمیم به ساخت مدل پرقدرت کوپه آئودی TT گرفتند.  موتور شش سیلندر خورجینی 2.7 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه پیشرانه ای بود که از مدل RS4 آوانت برای استفاده در این آئودی کوپه قرض گرفته شد.

آئودی TT کوپه پرقدرت آئودی TT کوپه پرقدرت
آئودی TT کوپه پرقدرت

استفاده از این موتور، مهندسان را با یک مشکل رو به رو کرد؛ موتور شش سیلندر آوانت به صورت مایل در آئودی TT جای نمی گرفت! علی رغم وجود این مشکل طراحان در اقدامی تمام پلتفرم آوانت که شامل گیربکس، دیفرانسیل عقب، محورها، سیستم ترمز و سیستم چرخ ها می شد را برای آئودی TT کوپه در نظر گرفتند.

آئودی TT کوپه پرقدرت
آئودی TT کوپه پرقدرت آئودی TT کوپه پرقدرت
آئودی TT کوپه پرقدرت

در راستای جای دادن همه این قسمت ها در یک بدنه جمع  و جورتر، طراحان پلتفرم مدل جدید را به اندازه 170 میلی متر کوتاه تر کردند. طراحی داخلی این مدل نیز تقریباً به غیر از فرمان چرمی و صندلی های ریکاردو تفاوتی با مدل TT ندارد. ساخت کوپه TT هشت ماه به طول انجامید و پس از آن نیز در مسافتی معادل 20,000 کیلومتر تست های مختلفی را پشت سر گذاشت. این مدل خبر از شاخ و شانه کشیدن یک رقیب سرسخت برای پورشه 911 می داد.

آئودی TT کوپه پرقدرت

موتور شش سیلندر این خودرو قابلیت تولید 378 اسب بخار نیرو و 440 نیوتن متر را دارد و در فاصله 4.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد. طبق اعلام کمپانی آلمانی بالاترین سرعت TT کوپه 295 کیلومتر بر ساعت است. متاسفانه این خودروی اسپرت بنا به دلایل نامشخصی (البته احتمالاً هزینه بالای ساخت) به مرحله تولید نرسید و تنها یک دستگاه از آن ساخته شد. گفتنی است که عکس های این پست همگی در نمایشگاه آئودی و توسط آقای "گونتر استاشون" (Gunter Stachon) عکاس آلمانی گرفته شده است و اخیراً بر روی اینترنت قرار گرفته است.


منبع

CarScoops

برچسب : آئودی TT , TT RS , آوانت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پانا 18 : پانا مشکی 14 خرداد فاکتور شد
فوق العاده بهمن 6بهمن : اطلاع رسانی کنید خواهشا دوشنبه 16تیر ساعت 10 ...کیلومتر 11 جاده مخصوص دفتر بازار یابی سایپا
تیگو8 : سلام دوست عزیز تاریخ سیستم شما کی بوده
واریزی 9 فروردین1404 : همش الکیه .این بی شرف ها دارن با اعصاب مردم بازی میکنن ، این ها همون خائن ها وطن هستند باید بگیرنشون اعدامشان کنند
خسارت دیده از سایپا : دوشنبه کیامیان بریم دم در اون خراب شده؟ اعلام کنید جمع شیم
اطلس آذر : مثل این که هنوزآذر 3ماه دیگ مشخص نیست من بعدتعطیلات میرم ک پولموبگیرم ازاین دزدا چادرم میبرم همونجامیزنم هرکی آمد خوش آمدمن تاپولمونگیرم هم چادرجمع نمیکنم دیگ 17ساعت هم فاصله دارم ولی دیگ چاره ای نیست بایدبرم شماهم خواهش میکنم بیاین
ساینا اس بهمن : امید خدا یک دست باشیم حق مونو میگیریم
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه
ساینا فوری : آفرین لطفا همگی همکاری و شرکت کنید تا نتیجه عالی بگیرید چون هر چه دست رو دست گذاشته بشه از فاکتور خبری نیست.
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم