تمرکز رانندگان بعد از اتمام تماس تصویری به‌شدت کاهش می‌یابد

 

تمرکز رانندگان بعد از اتمام تماس تصویری به‌شدت کاهش می‌یابد

 
براساس گزارش‌های مؤسسه‌های بیمه‌، نیمی از رانندگان آمریکایی که پس از تماس تصویری با خودرو رانندگی می‌کنند، در تمرکز روی جاده مشکل دارند که به افزایش ۲۴ درصدی تلفات رانندگی منجر شده است.
 
آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۰ مجموعا ۲/۸۳ تریلیون مایل رانندگی کردند که درمقایسه‌با سال ۲۰۱۹، کاهش ۱۳/۲ درصدی (بیشتر به‌علت همه‌گیری کرونا) را نشان می‌دهد. بااین‌حال طبق گزارش NHTSA، تلفات ناشی از حوادث رانندگی در این کشور ۸ درصد افزایش یافته است. به‌گزارش Carscoops، این یعنی براساس مسافت رانندگی، تلفات ۲۴ درصد افزایش یافته‌ است که بزرگ‌ترین جهش سال‌به‌سال را از سال ۱۹۲۴ نشان می‌دهد.
 
افزایش تلفات رانندگی به تعدادی از عوامل مرتبط با رانندگی خطرناک بر‌می‌گردد؛ اما یکی از عواملی که انتظار ندارید نامش را بشنوید، تماس تلفنی تصویری یا کنفرانس ویدئویی است. مطالعه‌ی مؤسسه‌ی ویکفیلد پژوهش (Wakefield Research) به سفارش مؤسسه‌ی بیمه‌ای Root Insurance نشان می‌دهد که ۵۴ درصد از ۱،۸۰۰ پاسخ‌دهنده پس از یک تماس ویدئو کنفرانس، مشکل تمرکز را گزارش کرده‌اند.
 
بخشی از رانندگان به‌طور‌فزاینده‌ای به‌واسطه‌ی فناوری دچار حواس‌پرتی می‌شوند. به‌نظر می‌رسد افزایش زمان صرف‌شده در خانه و تماشای صفحه‌نمایش (گوشی و کامپیوتر و تلویزیون) باعث می‌شود توانایی ما برای مقاومت در‌برابر استفاده از فناوری هنگام رانندگی کاهش یابد.
 
الکس تیم، مدیرعامل بیمه روت می‌‌گوید:
 
کووید۱۹ اساسا نحوه‌ی تعامل ما را با وسایل نقلیه‌مان تغییر داد. همان‌طور‌که بسیاری از افراد به‌طور‌ناگهانی به محیط مجازی روی آوردند، اعتماد آمریکایی‌ها به فناوری به‌طور‌چشمگیری همراه‌با زمان خیره‌شدن به صفحه‌نمایش افزایش یافت و باعث شد اکثر رانندگان این رفتارهای پرخطر را در خودرو تکرار کنند.
 
طبق این مطالعه، رانندگان هنگام رانندگی بیشتردر حال بررسی تلفن‌هایشان هستند. تقریبا دو‌سوم (۶۶ درصد) گزارش داده‌اند که در سال ۲۰۲۰، هنگام رانندگی تلفن‌هایشان را دیده‌‌اند که ۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است. علاوه‌بر‌این، در سال ۲۰۲۱ یک‌چهارم تمام رانندگان می‌گویند که از زمان ورود به داخل خودرو، تلفن‌هایشان را ۱۵ دقیقه بررسی می‌کنند که درمقایسه‌با سال ۲۰۱۹، تقریبا ۱۰ درصد افزایش یافته است.
 
به‌نظر می‌رسد این بیماری همه‌گیر بر درک رانندگان از توانایی‌شان برای کار با وسیله‌ی نقلیه هنگام حواس‌پرتی تأثیر منفی گذاشته است. اگرچه ۹۳ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند معتقدند بررسی تلفن‌هایشان بر رانندگی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد، ۳۰ درصد از آنان گفتند هنوز‌هم می‌توانند ایمن و بدون مشکل رانندگی کنند. ۵۰ درصد از این افراد را نسل Z و ۴۲ درصد را نسل هزاره تشکیل می‌دهند.
 
 
الکس تیم بیان می‌کند:
 
بسیاری از آمریکایی‌ها استفاده از فناوری و توانایی چندوظیفه‌ای خود را در طول همه‌گیری ویروس کرونا بهبود بخشیده‌اند؛ اما داشتن مهارت‌های مربوط به اتاق نشیمن به‌معنی عملکرد مناسب در پشت فرمان ترجمه نمی‌شود. رانندگان هنگام بازگشت به جاده، خطرهای اعتماد‌به‌نفس کاذب را باید تشخیص دهند تا از خود و مسافران محافظت کنند.
 
مؤسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه (IIHS) می‌گوید بررسی تلفن به‌طور‌متوسط ​​۴/۶ ثانیه طول می‌کشد. با سرعت ۸۸ کیلومتربرساعت (۵۵ مایل‌برساعت)، زمانی به‌اندازه‌ی طی‌کردن طول یک زمین فوتبال، چشم راننده از جاده برداشته می‌شود که ممکن است خطرهای زیادی برای جان سرنشینان به‌همراه داشته باشد.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین 403 : شر و ور تحویل ما نده این سایپا بیشرف همه ماشین هاشو به دلال فروخته پاشو برو تهرانسر پر شاهینه. کد ملی هایی که برای دلال ها بوده و با پلاک های شهرستان همرو تحویلشون دادن . اصلا ماشین نداره سایپا خط تولید بخوره تو سرش
ایگل سفید : سلام خرید اقساطی بودین دیگه درسته؟
کاشفی : کی ام سی a5اشغالترین ماشینه اصلا بدرد نمیخوره هرکی داره سریع بفروشه
Hi : میش بفرمایید کی ماشین پلاک شده و رفته توی مرحله ارسال مدارک ؟
هلیا : دلم بیشتر از خودم برای عمو سهراب میسوزه. چه ملت بدبخت و نجیبی داریم.
تارا دستی 1ماهه : سلام دوستان به نظر من وبا توجه به تجربه های قبلی ایران خودرو را تو بازی دیگه فک نکنم با زودتر از یک ماه تاخیر ماشینمونو بده مطمئن باشید تحویل 30مرداد بودم.
سعید : سهراب جان،دلبندم،داره میگه :انشالله ماههای پیش رو ،یعنی وقت چله زمستون.تقصیر خودته،رفتی نیسان رو فروختی که شاهین پلاس سوار بشی.صبر کن عمو جان.
سهراب لره : عمو جان ،مو سختمه .ای حرفهای قشنگ و بالاشهری هم نمیفهوم.به زبون لری خومون بگو ای ماشین مو کی میدی؟
ارزو مرداد : شاهین تیر ماه سلام بی زحمت شماره پذیرش تونو مینویسید؟🙏🌹
عبدی : جاااااااااااااااااان ؟....عمو سرمون گیچ رفت!.....این انشاء به چه درد من میخوره؟فاکتور چی شد؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
رانا7تیر : هیچ خبری نیس؟
رانا7تیر : انگارتعطیل کردن هیچ مرحله ای جلونمیره.یه هفته اس همینجوری ثابت مونده دوروزفاکتورکردن دلمون خوش بودماشین میدن
سلیم : برو به احراز سکونت جدید توی سخا ثبت کن و بعد برگه رو ببر نمایندگی. ثبت کنه برات
حمید : شماره دیگه ای ندارید ازشون؟؟؟ چرا اینجوری سایپای خراب شده؟؟؟ دم ایرانخودرو گرم حداقل جواب میدن
شیما : سلام راه ارتباط شماره تماس با ایران خودرو چطوره بعد چه داخلی لطفا اگه کسی میدونه کامل بفرمائین
Ariana تحویل مهر : با قیمت قبل هم فاکتور شده!!!!
ساینا : من امروز صبح زنگ زدم یکی دوبار اول زنگ نخورد ولی بعدش جواب دادن
رستا 31 خرداد رینگ فولادی سفید : اره نمیشه رفت دیگه من شهرستان اومدم خطم اصلا انتن نمیده دیگه نمیتکنم ببینم البتع فاکتور هم نمیشم میدونم😔
ایوب تحویل مهر : دوستان ظاهرا کاستومر رو دیگه با رمز کردن.ای تف
دناپلاس 1404مهر : https://customer.ikco.ir/login