تمرکز رانندگان بعد از اتمام تماس تصویری به‌شدت کاهش می‌یابد

 

تمرکز رانندگان بعد از اتمام تماس تصویری به‌شدت کاهش می‌یابد

 
براساس گزارش‌های مؤسسه‌های بیمه‌، نیمی از رانندگان آمریکایی که پس از تماس تصویری با خودرو رانندگی می‌کنند، در تمرکز روی جاده مشکل دارند که به افزایش ۲۴ درصدی تلفات رانندگی منجر شده است.
 
آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۰ مجموعا ۲/۸۳ تریلیون مایل رانندگی کردند که درمقایسه‌با سال ۲۰۱۹، کاهش ۱۳/۲ درصدی (بیشتر به‌علت همه‌گیری کرونا) را نشان می‌دهد. بااین‌حال طبق گزارش NHTSA، تلفات ناشی از حوادث رانندگی در این کشور ۸ درصد افزایش یافته است. به‌گزارش Carscoops، این یعنی براساس مسافت رانندگی، تلفات ۲۴ درصد افزایش یافته‌ است که بزرگ‌ترین جهش سال‌به‌سال را از سال ۱۹۲۴ نشان می‌دهد.
 
افزایش تلفات رانندگی به تعدادی از عوامل مرتبط با رانندگی خطرناک بر‌می‌گردد؛ اما یکی از عواملی که انتظار ندارید نامش را بشنوید، تماس تلفنی تصویری یا کنفرانس ویدئویی است. مطالعه‌ی مؤسسه‌ی ویکفیلد پژوهش (Wakefield Research) به سفارش مؤسسه‌ی بیمه‌ای Root Insurance نشان می‌دهد که ۵۴ درصد از ۱،۸۰۰ پاسخ‌دهنده پس از یک تماس ویدئو کنفرانس، مشکل تمرکز را گزارش کرده‌اند.
 
بخشی از رانندگان به‌طور‌فزاینده‌ای به‌واسطه‌ی فناوری دچار حواس‌پرتی می‌شوند. به‌نظر می‌رسد افزایش زمان صرف‌شده در خانه و تماشای صفحه‌نمایش (گوشی و کامپیوتر و تلویزیون) باعث می‌شود توانایی ما برای مقاومت در‌برابر استفاده از فناوری هنگام رانندگی کاهش یابد.
 
الکس تیم، مدیرعامل بیمه روت می‌‌گوید:
 
کووید۱۹ اساسا نحوه‌ی تعامل ما را با وسایل نقلیه‌مان تغییر داد. همان‌طور‌که بسیاری از افراد به‌طور‌ناگهانی به محیط مجازی روی آوردند، اعتماد آمریکایی‌ها به فناوری به‌طور‌چشمگیری همراه‌با زمان خیره‌شدن به صفحه‌نمایش افزایش یافت و باعث شد اکثر رانندگان این رفتارهای پرخطر را در خودرو تکرار کنند.
 
طبق این مطالعه، رانندگان هنگام رانندگی بیشتردر حال بررسی تلفن‌هایشان هستند. تقریبا دو‌سوم (۶۶ درصد) گزارش داده‌اند که در سال ۲۰۲۰، هنگام رانندگی تلفن‌هایشان را دیده‌‌اند که ۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ است. علاوه‌بر‌این، در سال ۲۰۲۱ یک‌چهارم تمام رانندگان می‌گویند که از زمان ورود به داخل خودرو، تلفن‌هایشان را ۱۵ دقیقه بررسی می‌کنند که درمقایسه‌با سال ۲۰۱۹، تقریبا ۱۰ درصد افزایش یافته است.
 
به‌نظر می‌رسد این بیماری همه‌گیر بر درک رانندگان از توانایی‌شان برای کار با وسیله‌ی نقلیه هنگام حواس‌پرتی تأثیر منفی گذاشته است. اگرچه ۹۳ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند معتقدند بررسی تلفن‌هایشان بر رانندگی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد، ۳۰ درصد از آنان گفتند هنوز‌هم می‌توانند ایمن و بدون مشکل رانندگی کنند. ۵۰ درصد از این افراد را نسل Z و ۴۲ درصد را نسل هزاره تشکیل می‌دهند.
 
 
الکس تیم بیان می‌کند:
 
بسیاری از آمریکایی‌ها استفاده از فناوری و توانایی چندوظیفه‌ای خود را در طول همه‌گیری ویروس کرونا بهبود بخشیده‌اند؛ اما داشتن مهارت‌های مربوط به اتاق نشیمن به‌معنی عملکرد مناسب در پشت فرمان ترجمه نمی‌شود. رانندگان هنگام بازگشت به جاده، خطرهای اعتماد‌به‌نفس کاذب را باید تشخیص دهند تا از خود و مسافران محافظت کنند.
 
مؤسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه (IIHS) می‌گوید بررسی تلفن به‌طور‌متوسط ​​۴/۶ ثانیه طول می‌کشد. با سرعت ۸۸ کیلومتربرساعت (۵۵ مایل‌برساعت)، زمانی به‌اندازه‌ی طی‌کردن طول یک زمین فوتبال، چشم راننده از جاده برداشته می‌شود که ممکن است خطرهای زیادی برای جان سرنشینان به‌همراه داشته باشد.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
msuD : این عدد شما رو من کم کردم شد دقیقا ۳۸۳۷ اینجوری مطمئنی محاسبه میشه این عدد خیلیه
فربد : 3 مهر یا 3 شهریور هستید؟؟ من زنگ زدم پشتیبانی ایران خودرو گفت ممکنه هفته اینده فاکتور بشه ممکنه هم تا اخر مهر ماه هم طول بکشه
محمد ۳اردیبهشت : من سوم اردیبهشت ساعت ۱۱صبح واریز وجه کردم ولی متاسفانه چون پنجشنبه تعطیل بود شنبه شیشم ثبت شده شرکت نا محترم سایپا از هر ترفندی استفاده میکنه که سود کمتری پرداخت کنه
msuD : پیام قبلی در جواب داریوش ۲ اردیبهشت بود اشتباه ریپلای کردم
msuD : شماره درخواست که نوشته بودی من ۱۱۱۰ تا جلوتر از تو هستم یکم اردیبهشت فاکتور نشدم
شاهین سی وی تی : سلام تا 16ام مهر
محمد 3اردیبهشت : شماره درخواست خودم 19140148 هست
لرستان جی ال : آقای مدیر عامل بیشرف سایپا کی میخوای تکمیل وجه های تیر رو تحویل بدی ما که از اول جی ال بودیم چرا باید بیفتیم پشت سر تبدیلی ها خدا ازتون نگذره خدا هیچی بهتون نده جز درد و رنج و غم که زندگیمون رو نابود کردید
شاهین : تبدیل نزن این همه صبر کردی اینم روش فرقش ۱۵۰ ملیون سانروف خوبه سانروف
msuD : یک اردیبهشت پیامک تکمیل وجه اومده خیلیا تا آخرین لحظه تونستن تکمیل کنن .. 27 ام 28 ام کلا نداشتیم چون مهلت تکمیل وجه تا 26 ام بوده .. این اطلاعات ما آخر نفهمیدیم دوستان از کجا میآرند!!!
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهمن مضر : حمل اش رو نمیدونم، ششم پلاک شده ، امروز هم گفتند بیا تحویل بگیر ، من تهرانم
Jxl : من امروز تماس گرفتم گفت تا 13خرداددیروز تماس گرفتم گفتن تا 14خرداد ولی معلوم نیست کدومشون راست میگن کی دروغ
6 دنده آلمینیوم تحویل 31شهریور : سلام دوستان 6دنده المینیوم دیروزکه کسی فاکتور نشد امروزخبری شد بگید ممنون میشم 🙏🙏
آریوبرزن : به من گفتن مردادماه 404 تحویل میدن الان وارد مهرماه شدیم هنوز سرکاریم.لعنت اله علی قوم سایپا
بهمن مضر : خودشون الان تماس گرفتند که برم واسه تحویل انشاالله به شما هم زنگ میزنند🩵
والاس : من 23 تیر تکمیا وجه کردم برام 24 ثبت شده با اینکع صبح پول واریز کردم
پذیرش 27 بهمن1403 : سلام من پذیرش 27 بهمن 1403 فروش فوق العاده بودم دیروز 9/7/04 فاکتور شدم شماره پذیرش 12184127 انشاالله به زودی بقیه دوستان هم فاکتور بشن
فائزه : از وقتی که حمل شد چند وقت شد ماشینت رسید
بهمن مضر : سلام دوستان همین الان نمایندگی تماس گرفت برم خودرو رو تحویل بگیرم انشاالله قسمت همه دوستان 💙
اردیبهشت طرح فرسوده : ساینا اس طرح فرسوده اردیبهشت کسی جدیدا فاکتور شده اینجا بنویسه بدونیم کجای کاریم !!