تسلا مدل اس در تصادفی مرگبار؛ خودروی خودران جان دو نفر را گرفت

 

بررسی کلی محصولات کیا، معایب و مزایای مشترک

 
یک اتومبیل تسلا مدل اس درحالی‌که کسی در صندلی راننده حضور نداشت، با سرعت بالا با درخت کنار جاده تصادف کرد و دو سرنشین آن جان خود را از دست دادند.
 
امروز بار دیگر سیستم خودران اتومبیل‌های تسلا زیر سؤال رفت و دلیل آن، رخ دادن یکی از مرگبارترین تصادف‌ها با تسلا مدل اس بود؛ در این تصادف کسی پشت فرمان قرار نداشت و اتومبیل به‌صورت خودران هدایت می‌شد.
 
به نقل از انگجت، یک دستگاه تسلا مدل اس به درختی در شمال هیوستون برخورد کرد و در این تصادف مرگبار دو مرد جان خود را از دست‌ دادند. بر اساس اطلاعات منتشرشده، یکی از سرنشینان این خودرو روی صندلی کنار راننده قرار داشت و سرنشین دیگر روی صندلی عقب نشسته بود.
 
البته هنوز هیچ مدرکی منتشر نشده است که فعال بودن حالت خودران اتومبیل مدل اس را تأیید کند. هویت افراد کشته‌شده در این تصادف مشخص نیست؛ اما اعلام شده که یکی از این افراد ۵۹ سال و دیگری ۶۹ سال داشته است. تسلا هنوز واکنشی به این تصادف نشان نداده است.
 
اگر عامل تصادف واقعا سیستم خودران تسلا مدل اس باشد، قطعا شک بزرگی در صاحبان این خودرو نسبت به حالت خودران یا راننده خودکار ایجاد خواهد کرد.
 
این نگرانی همیشه وجود داشت که تکنولوژی خودران اتومبیل‌های تسلا دست بالا گرفته می‌شود و خیلی از مردم فکر می‌کنند اگر دست خود را از روی فرمان بردارند، حالت خودران هدایت اتومبیل را بدون هیچ مشکلی به دست می‌گیرد و راننده می‌تواند کنترل اتومبیل را رها کند و روی صندلی دیگری بنشیند.
 
سیستم خودران اتومبیل‌های تسلا هیچ‌وقت به‌صورت کامل کنترل اتومبیل را به دست نمی‌گیرند و راننده همیشه باید روی کنترل اتومبیل تمرکز کامل داشته باشد. اتومبیل همیشه از راننده درخواست می‌کند که فرمان خودرو را در دست داشته باشد و هیچ‌وقت برای مدت‌زمان طولانی فرمان را رها نکنند.
 
از طرف دیگر این تصادف بار دیگر به تیم‌های اورژانس و پزشکی یادآوری کرد که استفاده از باتری‌های بزرگ لیتیومی در اتومبیل‌های برقی می‌توانند حادثه‌ی بزرگی خلق کند. به گزارش ورج، اتومبیل تسلا مدل اس در این تصادف نزدیک به ۴ ساعت در حال سوختن بود و برای خاموش کردن آن از ۳۰ هزار گالن آب استفاده شد.
 
دلیل طولانی شدن مدت‌زمان آتش‌سوزی این خودرو استفاده از باتری لیتیومی اعلام شده است که روند آتش‌سوزی را تجدید می‌کرد. گفته شده است مقامات محلی برای خاموش کردن آتش با تسلا هم تماس گرفته‌اند تا شاید شیوه‌ای دیگر برای خاموش کردن آتش پیدا کنند.
 
البته تسلا راهنمایی برای خاموش کردن آتش باتری‌های لیتیومی منتشر کرده است؛ اما این باتری‌ها توانایی شعله‌ور کردن مجدد آتش دارند و دلیل آن، انرژی ذخیره‌شده در باتری‌ است. تسلا اعلام کرده است که در این لحظه، به‌ جای تلاش برای خاموش کردن آتش باید باتری را به حال خود رها کرد تا انرژی آن به پایان برسد.
 
گزارش‌های اولیه به این موضوع اشاره دارند که این اتومبیل تسلا با سرعتی بسیار زیاد در حال حرکت بوده و کنترل خود را در لحظه رسیدن به پیچ جاده از دست‌ داده و با درخت‌ کنار جاده برخورد کرده است.
 
تا این لحظه ۲۳ حادثه برای اتومبیل‌های تسلا پیش‌ آمده است که در تمام آن‌ها، حالت رانندگی خودکار نقش مهمی ایفا کرده و تحقیقات درباره این تصادف‌ها ادامه دارد.
 
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، درگذشته پیشنهاد استفاده از تکنولوژی‌های نظارتی در خودرو برای عملکرد بهتر سیستم خودران را رد کرده بود. مهندسان تسلا پیشنهاد داده بودند که در خودروهای این شرکت از دوربین‌های دنبال‌کننده حرکت چشم و حسگرهایی روی فرمان استفاده کنند؛ اما ماسک استفاده از این تکنولوژی‌ها را بی‌تأثیر دانست.
 
ماسک در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که تسلا باید به‌صورت مرتب اطلاعات امینی مربوط به خودروهای خودران خود را منتشر کند؛ اما نظر منفی رسانه‌ها هم دلیل دیگری بر بی‌علاقگی مردم از حالت رانندگی خودران خواهد بود.

منبع

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا مدل اس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : تقریبا بیشتر ۲ ماه از مهلت ۳ماهه ای که سایپا خواسته بود برای تحویل ماشین ها گذشته ولی حتی خرداد هم کامل فاکتور نشده
تارا وی۴ : سلام. به این تاریخها توجه نکن.لااقل با ۱۵ روز تاخیر تحویل میدن
شاهین cvt : من امروز سایپا بودم ، یک آشنایی توی اداره فروش داشتم.گفت روزی ۴ ~۵ تا بیشتر تولید ندارن.اصلا روی cvt نمیشه حساب کرد. به من گفت اگه عجله نداری صبر کن وگرنه به دنده ای تبدیل بزن. من ۲۱ اسفند تکمیل وجه کردم.گفت حداقل ۳ الی ۴ ماه دیگه باید صبر کنی.
پلاس پوشالی 8 اردیبهشت : جای اپراتورهای سایپا خر بزارن کاراییشون بیشتره هر سوالی میپرسی میگن نمیدونم نمیدونم پس حقوق واسه چی میگیری اینکه مردم رو دست به سر کنی فقط با 4 تا دروغ که از قبل هماهنگ شده بزرگترین اشتباه زندگیم بود اینکه به این طویله اعتماد کردم
spr : بچها داستان این spr چیه؟
معین : سلام لطفا دوستانی که خرداد تکمیل وجه کردن و تبدیل زدن به اس بی آر لطفا اعلام کنین تا چندم فاکتور شدین من خودم ۲۶خردادم یک هفته م هست تبدیل کردم اما فعلا فاکتور خبری نیست
cvt : آقا کجا کنده تعطیله الان بیش 30 روز شد یک عدد cvt فاکتور نشده. نفرات 18 و 19 اسفند زیاد هستن
شاهین cvt اتومات : برای من تبدیل به cvt بدون سانروف gl باز نیست. برای شما توی پنل کاربری الان امکان تبدیل هست؟
یونس : اگه تبدیل بزنیم سود تاخیر بهمون میدن
خدایا ببین : الهی بچه های مسئولین سایپا جلوشون پر پر بزنن خون به جیگرمون کردن هم پول دادیم هم روحو جسممون مریض شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زارع : من پانا دنده ای تحویل 31 مرداد بوده هنوز فاکتور نشده
رضا : داداش خبر چی دیگه همه فهمیدن چخبره گذاشتنت سرکار فعلا خبری از پلاک ماشین تک و دوگانه مدل قدیمی نیست علتش هم استاندارد بوده و احتمال زیاد باید چند ماهی منتظر باشیم تا ببینیم چه خوابی میبینن برامون و فقط در حال حاظر اکستنت پلاک میشه و تحویل میدن خدا کنه برا ما هم تغیر بدن
پاناقالپاق فرسوده 13مردادتبدیل هفدهم وتبدیل 7مهر : برامنم امروزپلاک شد
207 : الان پلاک شدم
پانا فولادی شهریور : من تحویل 31 شهریور، تبدیل زدم به پلاس
اسفند ماهی : دوستانی که پذیرش اسفند هستند یه لایک بدن
رانا تحویل 30مهر فرحان : آقا وحید ممنون بابت راهنمایی شما.
ساینا دوگانه : سلام ساینا دوگانه پیش فروش دعوتنامه برا کسی اومده؟
شهریور را : من تبدیل زدم نهم فاکتور شدم ولی تاریخ صور فاکتور هر روز اپدیت میشه امروزم تاریخ پرونده اپدیت شد اما خبری نیست از فاکتور تا الان
ارش : سلام من 20 مهر هستم فاکتور نشدم البته نوع طرح مهمه من فوق العاده تیرماه بودم