تسلا مدل اس در تصادفی مرگبار؛ خودروی خودران جان دو نفر را گرفت

 

بررسی کلی محصولات کیا، معایب و مزایای مشترک

 
یک اتومبیل تسلا مدل اس درحالی‌که کسی در صندلی راننده حضور نداشت، با سرعت بالا با درخت کنار جاده تصادف کرد و دو سرنشین آن جان خود را از دست دادند.
 
امروز بار دیگر سیستم خودران اتومبیل‌های تسلا زیر سؤال رفت و دلیل آن، رخ دادن یکی از مرگبارترین تصادف‌ها با تسلا مدل اس بود؛ در این تصادف کسی پشت فرمان قرار نداشت و اتومبیل به‌صورت خودران هدایت می‌شد.
 
به نقل از انگجت، یک دستگاه تسلا مدل اس به درختی در شمال هیوستون برخورد کرد و در این تصادف مرگبار دو مرد جان خود را از دست‌ دادند. بر اساس اطلاعات منتشرشده، یکی از سرنشینان این خودرو روی صندلی کنار راننده قرار داشت و سرنشین دیگر روی صندلی عقب نشسته بود.
 
البته هنوز هیچ مدرکی منتشر نشده است که فعال بودن حالت خودران اتومبیل مدل اس را تأیید کند. هویت افراد کشته‌شده در این تصادف مشخص نیست؛ اما اعلام شده که یکی از این افراد ۵۹ سال و دیگری ۶۹ سال داشته است. تسلا هنوز واکنشی به این تصادف نشان نداده است.
 
اگر عامل تصادف واقعا سیستم خودران تسلا مدل اس باشد، قطعا شک بزرگی در صاحبان این خودرو نسبت به حالت خودران یا راننده خودکار ایجاد خواهد کرد.
 
این نگرانی همیشه وجود داشت که تکنولوژی خودران اتومبیل‌های تسلا دست بالا گرفته می‌شود و خیلی از مردم فکر می‌کنند اگر دست خود را از روی فرمان بردارند، حالت خودران هدایت اتومبیل را بدون هیچ مشکلی به دست می‌گیرد و راننده می‌تواند کنترل اتومبیل را رها کند و روی صندلی دیگری بنشیند.
 
سیستم خودران اتومبیل‌های تسلا هیچ‌وقت به‌صورت کامل کنترل اتومبیل را به دست نمی‌گیرند و راننده همیشه باید روی کنترل اتومبیل تمرکز کامل داشته باشد. اتومبیل همیشه از راننده درخواست می‌کند که فرمان خودرو را در دست داشته باشد و هیچ‌وقت برای مدت‌زمان طولانی فرمان را رها نکنند.
 
از طرف دیگر این تصادف بار دیگر به تیم‌های اورژانس و پزشکی یادآوری کرد که استفاده از باتری‌های بزرگ لیتیومی در اتومبیل‌های برقی می‌توانند حادثه‌ی بزرگی خلق کند. به گزارش ورج، اتومبیل تسلا مدل اس در این تصادف نزدیک به ۴ ساعت در حال سوختن بود و برای خاموش کردن آن از ۳۰ هزار گالن آب استفاده شد.
 
دلیل طولانی شدن مدت‌زمان آتش‌سوزی این خودرو استفاده از باتری لیتیومی اعلام شده است که روند آتش‌سوزی را تجدید می‌کرد. گفته شده است مقامات محلی برای خاموش کردن آتش با تسلا هم تماس گرفته‌اند تا شاید شیوه‌ای دیگر برای خاموش کردن آتش پیدا کنند.
 
البته تسلا راهنمایی برای خاموش کردن آتش باتری‌های لیتیومی منتشر کرده است؛ اما این باتری‌ها توانایی شعله‌ور کردن مجدد آتش دارند و دلیل آن، انرژی ذخیره‌شده در باتری‌ است. تسلا اعلام کرده است که در این لحظه، به‌ جای تلاش برای خاموش کردن آتش باید باتری را به حال خود رها کرد تا انرژی آن به پایان برسد.
 
گزارش‌های اولیه به این موضوع اشاره دارند که این اتومبیل تسلا با سرعتی بسیار زیاد در حال حرکت بوده و کنترل خود را در لحظه رسیدن به پیچ جاده از دست‌ داده و با درخت‌ کنار جاده برخورد کرده است.
 
تا این لحظه ۲۳ حادثه برای اتومبیل‌های تسلا پیش‌ آمده است که در تمام آن‌ها، حالت رانندگی خودکار نقش مهمی ایفا کرده و تحقیقات درباره این تصادف‌ها ادامه دارد.
 
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، درگذشته پیشنهاد استفاده از تکنولوژی‌های نظارتی در خودرو برای عملکرد بهتر سیستم خودران را رد کرده بود. مهندسان تسلا پیشنهاد داده بودند که در خودروهای این شرکت از دوربین‌های دنبال‌کننده حرکت چشم و حسگرهایی روی فرمان استفاده کنند؛ اما ماسک استفاده از این تکنولوژی‌ها را بی‌تأثیر دانست.
 
ماسک در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که تسلا باید به‌صورت مرتب اطلاعات امینی مربوط به خودروهای خودران خود را منتشر کند؛ اما نظر منفی رسانه‌ها هم دلیل دیگری بر بی‌علاقگی مردم از حالت رانندگی خودران خواهد بود.

منبع

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تسلا مدل اس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Amir : خدابگم چیکارشون کنه از برج ۵ اسم نوشتم تا الان الانم نه پیانکی میاد نه چیزی خب لامصب نزدیک یک سالو نیم شده تکلیفو روشن کن انگار میخوای فراری تحویل بدی
اطلس ارومیه تحویل بهمن : اینا رو از کجا آوردی مهندس؟
مهدی : سایپا با هر فریبی خریداران شاهین گیج کرد و برخی ساینا خریدن برخی واسه سال آینده تکمیل وجه کردن خلاصه خریدارانو از لحاظ روحی داغون کرد آخرشم تعداد حواله هاشو تکمیل کرد یک پنجم مونده اونم ماها هستیم که دی ماه میاد و خلاص
j4سفید تیرماه : دوستان ارسال مدارک نارنجی شده چطوری باید پیگیری کنم ممنون از راهنماییتون
حسین : برادر اول اینکه دراصل ماچون تحویل آذرهستیم ودعوت نامه باید آبان میومده نباید افزایش بخوره ولی شما این اطلاعاتو ازکجاداری؟؟وبعدی پایین نوشتی به اونایی که سود مشارکت میخوره افزایش به کل قیمته اینم کاملا اشتباه نوشتی چون مصویه هست به نصفش افزایش میخوره نه به کلش ولی دیگه سود مشارکت نمیدن وسود تورمی به نصف مبلغ لحاظ میشه
مهدی : عزیزان نگران نباشید برا کسایی که پیام نیومده فروش فوری میاد واسه داداشم پارسال که باز تحویل زمستان بود برج ده پیام فروش فوری اومد قبلش هم براش تبدیلی زیاد اومد قبول نکرد دی ماه بیاد برا همه پیامک میاد صدرصد
امیر : باید ماشین بده ن تاتکمیل ظرفیت والا یعنی چی
مال باخته سایپا : سلام برامن این مشکل پیش اومده باید یه کاری کنیم اعتراض کنیم یعنی چی مهلت ۲ دور روز کی ۶۰۰ میلیون نقد داره
اطلسعلی : دوستان سوال کرده بودن از نمایندگی ها که گفته بودن آذر شامل افرایش نمیشه ، خودم حضورا از بازاریابی سایپا پرسیدم گفتن افزایش هست چون سودمشارکت دارین چندبار هم تاکید کردم که مطمئن هستین گفتن بله گفتم کی دعوتنامه میاد گفتن ۲۸ آذر یا اواسط دی ! بنظرم شما ۲۵۰ میلیون توی حسابتون داشته باشین تا به مشکل نخورین
میسم : سلام من صبح زنگ زدم سایپا اپراتور گفت منم خودم مثل شمام و هنوز پیامک‌نیومده گفت پولتون آماده‌ باشه فقط سه روز وقت دارید اعتراض کردم گفت مقصر دولت هست ما 100 هزار تولید داریم دولت 500هزار پیش فروش کرده تا شهریور هم پر شده.و اینکه هر 5000 هزار نفر گروه بندی و پیامک میاد امشب هم احتمالا برای عده پیامک بره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهزاد : 2مهر
لاینرفورش فوری 30 : 7000یکی گفت
جواب : سلام از کجا میدونید
ابی : دناپلاس اتومات تکمیل وجه 13 شهریور موعد تحویل 30 مهر هنوز فاکتور نشده خواهشا کسی از فاکتور شدنش خبری داره؟
آریزو 6 پرو : کسی از آخرین وضعیت آریزو 6 پرو خبر نداره؟
محمدعلی : سلام تاریخ پذیرش لطفا
امیررضا : دو‌روز‌دیگه‌نهایتا3روز
ناصر : دوستان سوال فنی پیش فروش موعد تحویل دی ماه زده کی بقیه پول رو میگیرن همون دی ما
آذری : خسته شدیم. به منم جواب درستی ندادن اصلا. خودشون هم نمیدونن
ایمان : خیلی کم