سوپراسپرت بریتانیایی لوتوس تایپ 2-62 با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی شد

 

سوپراسپرت بریتانیایی لوتوس تایپ 2-62 با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی شد

 
رادفورد با الگوبرداری از طراحی لوتوس تایپ 62، سوپراسپرت تایپ 2-62 را با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی کرد.
 
کاملا طبیعی است که تاکنون نام رادفورد را نشنیده‌ باشید؛ چون فعالیت این شرکت بریتانیایی در اواخر دهه ۱۹۶۰ متوقف شد. باوجوداین، اکنون مارک استابز، طراح، اِنت انستید، متخصص موتور و و جنسون باتن، قهرمان فرمول یک جهان دوباره آن را احیا کرده‌اند و اولین پروژه رادفورد با هم‌فکری سه استعداد و با نام لوتوس تایپ  62-2 معرفی شده است.
 
برای ساخت تایپ 2-62، از نمونه مسابقه‌ای لوتوس تایپ 62 در دهه ۱۹۶۰ الگوبرداری شد و ظاهر کهنه آن را با شاسی مدرن و جدید لوتوس اِوُرا (Evora) ترکیب کرده و در بخش میانی بدنه بهترین نسخه آن، پیشرانه‌ای ۳/۵ لیتری V6 با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار قرار داده‌اند.
 
رادفورد برای نام‌گذاری نمونه استاندارد تایپ 2-62 از واژه کلاسیک و از پیشرانه ۳/۵ لیتری سوپرشارژ مدل اِوُرا با قدرت ۴۳۰ اسب‌بخار بهره می‌برد. نسخه دیگری از تایپ 2-62 با پیشرانه‌ای همانند نسخه کلاسیک وجود دارد. نمونه یادشده را «برگ طلایی» می‌نامند و به‌لطف ارتقای پیستون و میل‌بادامک‌ها، قدرتش به ۵۰۰ اسب‌بخار می‌رسد. مدل قوی‌تر تایپ 2-62 به نام JPS شناخته می‌شود و رادفورد در آن از سوپرشارژی جدید استفاده کرده‌ و با بهبود تیونینگ نرم‌افزاری قدرتش را به ۶۰۰ اسب‌بخار رسانده است.
 
در نمونه استاندارد مدل کلاسیک، از جعبه‌دنده دستی شش‌سرعته استفاده شده است و در‌صورت نیاز، امکان سفارش جعبه‌دنده هفت‌سرعته دو‌کلاچه وجود دارد. مدل‌های برگ طلایی و JPS به جعبه‌دنده DCT و محدود‌کننده الکترونیکی لغزش مجهز شده‌اند. درمقابل، نسخه‌های کلاسیک و برگ طلایی از ترمزهای چهار‌پیستونی مسابقه‌ای AP و نسخه JPS از ترمزهای قدرتمند و دیسک‌های کربن سرامیکی برخوردار‌‌ند.
 
تمام تایپ‌های 2-62 بدون در‌نظر‌گرفتن نسخه انتخابی، روی شاسی یکپارچه لوتوس ساخته شده‌اند و رادفورد قاب فرعی عقب آن را برای افزایش مقاومت و سختی و بهبود هندلینگ طراحی کرده است. این اقدام موجب سبک‌ نگه‌داشتن وزن 2-62 شده است؛ به‌گونه‌ای که این خودرو یک تُن وزن دارد. رادفورد تأکید می‌کند به‌منظور دستیابی به تجربه رانندگی بی‌نظیر، کالیبراسیون تایپ  2-62 را جنسون باتن شخصا انجام می‌دهد.
 
 
از نظر سبک‌شناسی، نسخه کلاسیک تایپ 2-62 به‌دلیل فقدان طراحی بال عقب و به‌کارگیری رینگ ۱۷ و ۱۸ اینچی در چرخ‌های جلو و عقب، چندان جلب توجه نمی‌کند. نسخه برگ طلایی نمادی از نمونه مسابقه‌ای و قدیمی لوتوس 62 در دهه ۱۹۶۰ است؛ به‌همین‌دلیل، از آیرودینامیکی با تمرکز بر مسابقه‌، دو اسپویلر مخصوص لوتوس به‌شکل دُم ارک برای افزایش نیروی رو‌به‌پایین و رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی در جلو و عقب بهره می‌برد.
 
در لوتوس تایپ 2-62، از دو دوربین به‌جای آینه‌های جانبی استفاده می‌شود و تصاویرشان برای به‌کارگیری راننده و سرنشین از‌طریق نمایشگرهای نصب‌شده بر ستون A پخش خواهد شد. همچنین با‌‌توجه‌‌‌به نصب قابی مستحکم به‌جای شیشه عقب، دوربینی به‌عنوان جایگزین آینه‌عقب در نظر گرفته شده است و تصاویرش بر نمایشگری ۶ اینچی و درست در پشت فرمان پخش می‌شود. کیلومترشمار دیجیتالی لوتوس 2-62 امکان اتصال به وای‌فای و بلوتوث دارد؛ ازاین‌رو با اتصال تلفن‌همراه به آن، صدای دلخواه خود را از‌طریق پنج بلندگو می‌توانید پخش کنید.
 
رادفورد قیمت لوتوس تایپ 2-62 را اعلام نکرده است و نباید تصور کرد که خودرو ارزان‌قیمتی است؛ چون تنها ۶۲ دستگاه از آن تولید خواهد شد. این خودرو از اواخر امسال در کارخانه رادفورد کالیفرنیا تولید و بر‌‌اساس پیش‌بینی‌ها، اولین نمونه‌‌اش اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , محصولات کیا , لوتوس تایپ 2 , 62






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
j7 : احتمالا از ماشین فقط شاسیش موجود بوده ،هنوز بدنه ای برای پلاک نداره
j7 : سلام تا زمانی که به شما شاسی تعلق نگیره تکمیل وجهتون سبز نمیشه
علی : داداش توصیه می کنم یه عکس از فاکتور شدنت بفرست برای پیج هایی مثل havale.yab تا بقیه هم بفهمن که شاهین اتوماتیک شروع کرده فاکتور شدن و یه ذره امیدوار بشن.
محسن : . .... سلام ✋✋✋ . . ... .دوست عزیز ، ما که ثبت نامی زمستان ۱۴۰۱ برای سورن دوگانه با تکمیل وجه ۹ بهمن ۱۴۰۲ با مبلغ ۳۷۶ میلیون تومان و موعد تحویل اسفند ماه هستیم هنوز هیچ خبری نیست ، نه پیامکی اومده و نه تبدیل ... . . . ... دوگانه سوز ها رو تا آخرای آذر ماه فاکتور کردن . . ... برای ما هم احتمالاً در تبر ماه تحویل دهند
مهدی ایکس ۵۵ : سلام متاسفانه خودروی ابتدا و برج ۷ بنام یک خانم در تهران ثبت نام شده بوده و برج‌ ۹ همون خودرو رو بنام من انتقال دادند و پولش رو از من گرفتند !!! برج ۱۲ بیمه ثالث و بدنه صادر شده و ۲۹ اسفند کارت ماشین با مدل ۴۰۲ صادر شده ، تا الان دوتا قسطشو پرداخت کردم ، خودم دفتر بیمه دارم و بیمه بدنه تیگو میزنم ۵ تومن ! اینا از ما واسه بینه بدنه ۹ میلیون و ۳۰۰ گرفتند! ده روز دیگه قسط سوم ماشین میرسه و هیچکس جوابگو نیست. خرید از مدیران خودرو بزرگترین اشتباه در موقع خرید ماشینه ماشینیکه قرار بوده یکماهه تحویل بشه !! اگه میشد اینجا عکس مدارک بفرستم تا ببنید برای من کتبا توی نمایندگی نوشتن تحویل یکماه !!!! مدیران کی جواب مشتری رو داده که حالا جواب ما رو بده ؟!!!
اریسان۲ : سلام دوستان ثبت نام کی باز میشه کی میشه ثبت نام کرد
افروز : ماشین بدی نیست ولی صندلی عقب خفه است و برای افرادی که بد ماشین هستند گزینه خوبی نیست.
اریسان۲ : سلام دوستان کسی از ثبت نام اریسان اطلاع نداره الان ثبت نام دارن بی زحمت منو راهنمایی کنید کی میتونم ثبت نام کنم ممنونم از دوستانم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهمن : دعوتنامه اسفند،دقیقا 5 یا6 خردادمیاد
رانا : تحویل بهمن ماه تا چندم فاکتور شده ؟
ابراهیم : سلام ببخشید از شما هم پیش فروش یکساله بوده؟
دلتنگ پرهام : آقا پرهام امروز انشاله دعوتنامه اسفند میاد ؟
محمد607 اتو : بصورت دستی جمع میشه
تحویل 30دی : مثل اینکه 207 اتومات ها دیگه در جا زدن خبری از فاکتور نمی‌رسه تا اینجا فقط تا 25 آذر که تکمیل وجه کردن فاکتور شده ،اعدامش کی شروع میشه خدا داند.
علی‌ازایلام : سلام‌من‌207جانبازان‌واریز‌15هم‌دی‌ماه‌تحویل‌15اسفندسقف‌فلز‌نه‌تبدیلی‌نه‌فاکتور‌هیچ‌خبری‌ازش‌نیست
احمد : سلام کسی از دوستان که پارس ای ال ایکس 1403/02/17 و یا 1403/02/18 برای بخشنامه 4714 واریز کردند فاکتور شده ؟ ممنون میشم پاسخ بدین
م : اسفند یم همچنان منتظر😭😭😭😭خسته شدم😭
ابراهیم : ممنون و سپاس گزار منم 19 دی تکمیل وجه کردم ولی شانس ما گفتن قطعه کم اوردن