سوپراسپرت بریتانیایی لوتوس تایپ 2-62 با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی شد

 

سوپراسپرت بریتانیایی لوتوس تایپ 2-62 با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی شد

 
رادفورد با الگوبرداری از طراحی لوتوس تایپ 62، سوپراسپرت تایپ 2-62 را با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی کرد.
 
کاملا طبیعی است که تاکنون نام رادفورد را نشنیده‌ باشید؛ چون فعالیت این شرکت بریتانیایی در اواخر دهه ۱۹۶۰ متوقف شد. باوجوداین، اکنون مارک استابز، طراح، اِنت انستید، متخصص موتور و و جنسون باتن، قهرمان فرمول یک جهان دوباره آن را احیا کرده‌اند و اولین پروژه رادفورد با هم‌فکری سه استعداد و با نام لوتوس تایپ  62-2 معرفی شده است.
 
برای ساخت تایپ 2-62، از نمونه مسابقه‌ای لوتوس تایپ 62 در دهه ۱۹۶۰ الگوبرداری شد و ظاهر کهنه آن را با شاسی مدرن و جدید لوتوس اِوُرا (Evora) ترکیب کرده و در بخش میانی بدنه بهترین نسخه آن، پیشرانه‌ای ۳/۵ لیتری V6 با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار قرار داده‌اند.
 
رادفورد برای نام‌گذاری نمونه استاندارد تایپ 2-62 از واژه کلاسیک و از پیشرانه ۳/۵ لیتری سوپرشارژ مدل اِوُرا با قدرت ۴۳۰ اسب‌بخار بهره می‌برد. نسخه دیگری از تایپ 2-62 با پیشرانه‌ای همانند نسخه کلاسیک وجود دارد. نمونه یادشده را «برگ طلایی» می‌نامند و به‌لطف ارتقای پیستون و میل‌بادامک‌ها، قدرتش به ۵۰۰ اسب‌بخار می‌رسد. مدل قوی‌تر تایپ 2-62 به نام JPS شناخته می‌شود و رادفورد در آن از سوپرشارژی جدید استفاده کرده‌ و با بهبود تیونینگ نرم‌افزاری قدرتش را به ۶۰۰ اسب‌بخار رسانده است.
 
در نمونه استاندارد مدل کلاسیک، از جعبه‌دنده دستی شش‌سرعته استفاده شده است و در‌صورت نیاز، امکان سفارش جعبه‌دنده هفت‌سرعته دو‌کلاچه وجود دارد. مدل‌های برگ طلایی و JPS به جعبه‌دنده DCT و محدود‌کننده الکترونیکی لغزش مجهز شده‌اند. درمقابل، نسخه‌های کلاسیک و برگ طلایی از ترمزهای چهار‌پیستونی مسابقه‌ای AP و نسخه JPS از ترمزهای قدرتمند و دیسک‌های کربن سرامیکی برخوردار‌‌ند.
 
تمام تایپ‌های 2-62 بدون در‌نظر‌گرفتن نسخه انتخابی، روی شاسی یکپارچه لوتوس ساخته شده‌اند و رادفورد قاب فرعی عقب آن را برای افزایش مقاومت و سختی و بهبود هندلینگ طراحی کرده است. این اقدام موجب سبک‌ نگه‌داشتن وزن 2-62 شده است؛ به‌گونه‌ای که این خودرو یک تُن وزن دارد. رادفورد تأکید می‌کند به‌منظور دستیابی به تجربه رانندگی بی‌نظیر، کالیبراسیون تایپ  2-62 را جنسون باتن شخصا انجام می‌دهد.
 
 
از نظر سبک‌شناسی، نسخه کلاسیک تایپ 2-62 به‌دلیل فقدان طراحی بال عقب و به‌کارگیری رینگ ۱۷ و ۱۸ اینچی در چرخ‌های جلو و عقب، چندان جلب توجه نمی‌کند. نسخه برگ طلایی نمادی از نمونه مسابقه‌ای و قدیمی لوتوس 62 در دهه ۱۹۶۰ است؛ به‌همین‌دلیل، از آیرودینامیکی با تمرکز بر مسابقه‌، دو اسپویلر مخصوص لوتوس به‌شکل دُم ارک برای افزایش نیروی رو‌به‌پایین و رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی در جلو و عقب بهره می‌برد.
 
در لوتوس تایپ 2-62، از دو دوربین به‌جای آینه‌های جانبی استفاده می‌شود و تصاویرشان برای به‌کارگیری راننده و سرنشین از‌طریق نمایشگرهای نصب‌شده بر ستون A پخش خواهد شد. همچنین با‌‌توجه‌‌‌به نصب قابی مستحکم به‌جای شیشه عقب، دوربینی به‌عنوان جایگزین آینه‌عقب در نظر گرفته شده است و تصاویرش بر نمایشگری ۶ اینچی و درست در پشت فرمان پخش می‌شود. کیلومترشمار دیجیتالی لوتوس 2-62 امکان اتصال به وای‌فای و بلوتوث دارد؛ ازاین‌رو با اتصال تلفن‌همراه به آن، صدای دلخواه خود را از‌طریق پنج بلندگو می‌توانید پخش کنید.
 
رادفورد قیمت لوتوس تایپ 2-62 را اعلام نکرده است و نباید تصور کرد که خودرو ارزان‌قیمتی است؛ چون تنها ۶۲ دستگاه از آن تولید خواهد شد. این خودرو از اواخر امسال در کارخانه رادفورد کالیفرنیا تولید و بر‌‌اساس پیش‌بینی‌ها، اولین نمونه‌‌اش اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , محصولات کیا , لوتوس تایپ 2 , 62






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : دوستان فقط تجمع تجمع ۱۷ خرداد یادتون نره این بی صاحاب باز از ۱۹ خرداد فروش محصولاتشو داره میزاره لطفاااااا فقط تجمععععععع خواهش می‌کنم ازتون مگه قرار نبود اول ماشینای مردمو بده پس این فروش محصول شده
تارا : سلام نرگس خانم ماشین شما به دستتون رسید
شاهین پلاس اتوماتیک : من ارومیه هستم، 1 2 ماه پیش تو سایت تحویل حضوری رو ثبت کرده بودم
خانعلی اچن گان : کمک کنید داداشم رو دارن اع دام می کنن بخاطر اینکه به مردم ایران تو هین کرده ، خودم رفتم لو دادمش، من خیلی عوض ی هستم
خانعلی اچن گان : خانعلیم خانعلی ماشینم فاکتور شد بعدش نشد
شاهین : سلام من ۱۰ اردیبهشت تبدیل زدم هنوز خبری نیست امروز میگن انگار خیلی ها فاکتور شدن
شاهین : سلام من ۱۰ اردیبهشت تبدیل زدم هنوز خبری نیست امروز میگن انگار خیلی ها فاکتور شدن
ایگل مشکی : سلام من 13 اردیبهشت ثبت نام کردم و هیچ‌اتفاقی هم هنوز نیفتاده زنگ زدم نمایندگی گفتن تاخیر داره احتمالا تا آخر تیر شاسی بشه و مرداد تحویل که البته بعید میدونم،من تحویل 60 روزه بودم و پس فردا اولین چک رو باید پاس کنم
Tina : برید چک کنید امروز خیلی ها فاکتور شدند
X5 آذر 403 : ابتدای آذر ثبت نام ایکس 5 مشکی . 20 اردیبهشت شاسی و پلاک و بیمه شده ولی تحویل ندادن . هر روز زنگ میزنم میگم در صف باربری هست .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدی : من پکنیکم میارم سیخ و سنجاق یادت نره
پیام : مهمان محرمانه چطور واست کاری نمیکنه که نامه دیده آدم مهمیه بدبخت بگو ماشینتون بیاره واست اگه راست میگی 😂😂😂
مژگان ساینا اس : باسلام ،عزیزان دعوتنامه شهریور برکسی آمده تک سوز؟
فوق العاده بهمن 6بهمن : دوستان طبق نامه محرمانه که امشب یکی فامیل فرستاده شرکت سایپا به سران نوشته که ورشکسته شده فقط بخاطر شرایط توش هستیم اعلام رسمی نشده...بدبخت شدیم رفت تو نامه قید شده شرکت سایپا 86 همت پول گرفته و طلب قطعه ساز داده و الان پولی وجود نداره که قطعه خریداری کنه و ماشین تولید کنه ...دوشنبه با زیر انداز و پتو میام
فوق العاده بهمن 6بهمن : سایپا دزد مطعمن
سپهر : سایپا مطمئن 🥴🥴کاملا نامطمئن😂😂
دنا خاکستری تحویل تیر : سلام کی تگمیل وجه کردین؟
مجتبی : منم پذیرش 25آذر و تکمیل وجه 2 اردیبهشتم هنوز خبری نیست
دنا اپشنال 6 تیر : موعود تحول 6 تیر تا الان فاکتور نشده واسه سود تاخیر هم زده هیچ سود تاخیر برای شما محاسبه نشده کسی میدونه چرا راهنمایی کنید ممنونم
مجتبی : سلام.کوییک جی ایکس 2 اردیبهشت تکمیل وجه کردم سخا 8 اردیبهشت هنوز فاکتور نشده