سوپراسپرت بریتانیایی لوتوس تایپ 2-62 با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی شد

 

سوپراسپرت بریتانیایی لوتوس تایپ 2-62 با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی شد

 
رادفورد با الگوبرداری از طراحی لوتوس تایپ 62، سوپراسپرت تایپ 2-62 را با پیشرانه ۶۰۰ اسب‌بخار معرفی کرد.
 
کاملا طبیعی است که تاکنون نام رادفورد را نشنیده‌ باشید؛ چون فعالیت این شرکت بریتانیایی در اواخر دهه ۱۹۶۰ متوقف شد. باوجوداین، اکنون مارک استابز، طراح، اِنت انستید، متخصص موتور و و جنسون باتن، قهرمان فرمول یک جهان دوباره آن را احیا کرده‌اند و اولین پروژه رادفورد با هم‌فکری سه استعداد و با نام لوتوس تایپ  62-2 معرفی شده است.
 
برای ساخت تایپ 2-62، از نمونه مسابقه‌ای لوتوس تایپ 62 در دهه ۱۹۶۰ الگوبرداری شد و ظاهر کهنه آن را با شاسی مدرن و جدید لوتوس اِوُرا (Evora) ترکیب کرده و در بخش میانی بدنه بهترین نسخه آن، پیشرانه‌ای ۳/۵ لیتری V6 با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار قرار داده‌اند.
 
رادفورد برای نام‌گذاری نمونه استاندارد تایپ 2-62 از واژه کلاسیک و از پیشرانه ۳/۵ لیتری سوپرشارژ مدل اِوُرا با قدرت ۴۳۰ اسب‌بخار بهره می‌برد. نسخه دیگری از تایپ 2-62 با پیشرانه‌ای همانند نسخه کلاسیک وجود دارد. نمونه یادشده را «برگ طلایی» می‌نامند و به‌لطف ارتقای پیستون و میل‌بادامک‌ها، قدرتش به ۵۰۰ اسب‌بخار می‌رسد. مدل قوی‌تر تایپ 2-62 به نام JPS شناخته می‌شود و رادفورد در آن از سوپرشارژی جدید استفاده کرده‌ و با بهبود تیونینگ نرم‌افزاری قدرتش را به ۶۰۰ اسب‌بخار رسانده است.
 
در نمونه استاندارد مدل کلاسیک، از جعبه‌دنده دستی شش‌سرعته استفاده شده است و در‌صورت نیاز، امکان سفارش جعبه‌دنده هفت‌سرعته دو‌کلاچه وجود دارد. مدل‌های برگ طلایی و JPS به جعبه‌دنده DCT و محدود‌کننده الکترونیکی لغزش مجهز شده‌اند. درمقابل، نسخه‌های کلاسیک و برگ طلایی از ترمزهای چهار‌پیستونی مسابقه‌ای AP و نسخه JPS از ترمزهای قدرتمند و دیسک‌های کربن سرامیکی برخوردار‌‌ند.
 
تمام تایپ‌های 2-62 بدون در‌نظر‌گرفتن نسخه انتخابی، روی شاسی یکپارچه لوتوس ساخته شده‌اند و رادفورد قاب فرعی عقب آن را برای افزایش مقاومت و سختی و بهبود هندلینگ طراحی کرده است. این اقدام موجب سبک‌ نگه‌داشتن وزن 2-62 شده است؛ به‌گونه‌ای که این خودرو یک تُن وزن دارد. رادفورد تأکید می‌کند به‌منظور دستیابی به تجربه رانندگی بی‌نظیر، کالیبراسیون تایپ  2-62 را جنسون باتن شخصا انجام می‌دهد.
 
 
از نظر سبک‌شناسی، نسخه کلاسیک تایپ 2-62 به‌دلیل فقدان طراحی بال عقب و به‌کارگیری رینگ ۱۷ و ۱۸ اینچی در چرخ‌های جلو و عقب، چندان جلب توجه نمی‌کند. نسخه برگ طلایی نمادی از نمونه مسابقه‌ای و قدیمی لوتوس 62 در دهه ۱۹۶۰ است؛ به‌همین‌دلیل، از آیرودینامیکی با تمرکز بر مسابقه‌، دو اسپویلر مخصوص لوتوس به‌شکل دُم ارک برای افزایش نیروی رو‌به‌پایین و رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی در جلو و عقب بهره می‌برد.
 
در لوتوس تایپ 2-62، از دو دوربین به‌جای آینه‌های جانبی استفاده می‌شود و تصاویرشان برای به‌کارگیری راننده و سرنشین از‌طریق نمایشگرهای نصب‌شده بر ستون A پخش خواهد شد. همچنین با‌‌توجه‌‌‌به نصب قابی مستحکم به‌جای شیشه عقب، دوربینی به‌عنوان جایگزین آینه‌عقب در نظر گرفته شده است و تصاویرش بر نمایشگری ۶ اینچی و درست در پشت فرمان پخش می‌شود. کیلومترشمار دیجیتالی لوتوس 2-62 امکان اتصال به وای‌فای و بلوتوث دارد؛ ازاین‌رو با اتصال تلفن‌همراه به آن، صدای دلخواه خود را از‌طریق پنج بلندگو می‌توانید پخش کنید.
 
رادفورد قیمت لوتوس تایپ 2-62 را اعلام نکرده است و نباید تصور کرد که خودرو ارزان‌قیمتی است؛ چون تنها ۶۲ دستگاه از آن تولید خواهد شد. این خودرو از اواخر امسال در کارخانه رادفورد کالیفرنیا تولید و بر‌‌اساس پیش‌بینی‌ها، اولین نمونه‌‌اش اوایل سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , محصولات کیا , لوتوس تایپ 2 , 62






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
Vt9 : اونا کل پولو یک جا دادند،سهمیه نماسندگی هست و خود کرمان موتورم میگه اول اونارو تحویل میده
Vt9 : من ۵ اسفندم هنوز شاسی نشده
شاهین نگو خونه خراب کن بگو : چرا نظرات منو نمیزارید به والله خونه خراب شدم بخدا غرورمون شکسته دیگه هیچی ندارم ..
احمد ۲۵ اسفند : امیدوارم برای همه به زودی فاکتور بشه و همه خوشحال بشیم.
احمد ۲۵ اسفند : سلام اقایون من نگاه کردم همین الان برای منم فاکتور شد تکمیل وجه 25 اسفند سخا ۲۸ اسفند.
علی : تکمیل وجه ۱۳هم برگشته به دعوتنامه
سهند : سلام کسی مثل من هست 25تا31اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشه
شاهین سی وی تی : سلام دی و بهمن سایپا تعهد سی وی تی نداره ؟؟؟ همه پیش فروش اسفند هستند سی وی تی
اردی پلاس : فاصله بین فاکتور شدن تا تحویل خودرو( حتی در تهران) حداقل ۴ تا ۵ روزه،بعضی ها حتی بلد نیستند چطور دروغ بگن...این آتنا همون بیتا و همون شقایق هست،یه بیمار روحی که همش هم با اسم دختر میآد اینجا،کمبود داره.
امیر : هنوز ۲۵ اسفندی ها تمام نشدند،بعد شما ۲۶ ام هم فاکتور شدی ،هم سریع پلاک شدی و هم بلافاصله تحویل گرفتی!!!؟؟؟....،مگه میشه؟ ،مگه داریم ؟....سرکاریه ؟ دوربین مخفیه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6 دنده فولادی 31 خرداد : دوستان دریافت پرونده بروز شده تاریخ امروز و اماده برای صدور فاکتور تا یخ بروز خورده امروز نتیجه خاصی هم داره
تحویل 31تیر فولادی : دقیقا شما فولادی هستین ؟
تحویل 22 مهر : نه خیر
پژو 207پانا با رینگ تحویل شهریور : سلام تا اخر ماه فاکتور میشین
عیسی : بله متاسفانه اشتباه بزرگ قبول دارم چون خود ماشینم سرپا بود اومدیم بهتر کنم که بدتر شد. البته دوستانی که قصد راهنمایی دارن الان وضعیتم روی مرحله 2 هست و پرداخت دعوتنامه مونده خواهشا کمک کنین پیشنهاد بدین.از راهور بگین رفتم تا دفتر فرسوده ولی جواب قانع کننده نگرفتم
دوگانه تیر : رفقایی که اینجا هستید... کسی اطلاع داره بعد از فاکتور شدن... چند روز بعد پلاک میشه؟؟؟
علیرضا قربانی : سلام من حدود برج 11 .1402 ثبت نام کردم و برج 10 . 1403 تکمیل وجه انجام شده ولی هنوز خبری نیست لطفا یه نفر منو راهنمایی کنه
وانت بار : بزرگ ترین اشتباهی کردی اسقاط او ماشین بود از بازار می گرفتی الآنم صبوری نمیکردی
عیسی : نتایج قرعه کشی 16 مرداد اومد 5 مرداد هم تازه اطلاعیه صادر کردن برا ثبت نام چطوریا هست؟!!!!!
مصوبه : الان ایران خودرو حکم تعزیراتو پذیرفته الان با این قیمت خریدیم چی میشه