افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 

افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 
آمارهای منتشر شده در حوزه رضایت مشتریان حاکی از افزایش فعالیت خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به سال 98 است.
 
در این باره رضایت مشتریان از ارائه این خدمات و همچنین کیفیت اولیه محصول نموداری صعودی است که می توان آن را برای سال جاری نیز ادامه دار دانست.
 
سعید مدنی مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا  با اشاره به علت روند صعودی نمودار خدمات پس از فروش بیان کرد: با توجه به اینکه خروج خودروهای فرسوده از چرخه با سرعت کمی انجام می شود درنتیجه حجم فعالیت مراکز خدمات پس از فروش همچون تعمیرگاه ها سال به سال رو به افزایش است.
 
وی اظهار کرد: البته در چند سال گذشته یکی از مشکلات موجود در این مراکز تامین قطعات یدکی و استاندارد بودن آنها بود. البته زمانی که این قطعات از شرکت های مادر تهیه می شود اطمینان بیشتری نسبت به استاندارد آنها وجود دارد اما عمدتا مردم مجبور هستند این قطعات را از بازار آزاد تهیه کنند که مشکلاتی در زمینه کیفیت و استاندارد قابل مشاهده است. زیرا به دلیل گرانی و کمبود بیشتر قطعاتی با کیفیت پایین از سوی مردم تهیه می شود.
 
مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا در ادامه افزود: اما در مجموع مراکز خدمات پس از فروش در حال انجام فعالیت بوده چندان تاثیر پذیر از شرایط خودروسازی ها نیستند، زیرا می توان گفت بازار نسبتا مستقلی از خودرویی ها داشته و عمدتا به حدود 16 میلیون دستگاه خودرو که شاید حدود 80 درصد آن خودروهای ایرانی است، سرویس می دهند. به همین دلیل کمتر دچار مشکل می شوند زیرا جدای از خودروسازان عمل می کنند. البته خودروسازان وظایفی در حوزه تامین قطعات استاندارد در مقابل مراکز خدمات پس از فروش دارند که حتی اگر این موضوع هم اجرایی نشود با توجه به خودگردان بودن این حوزه، خودشان می توانند این نیاز را تامین کنند.
 
مدنی میزان فعالیت مراکز خدمات پس از فروش برای سال جاری را هم رو افزایش پیش بینی کرد و گفت: بدون شک در سال جاری با مدیریت هایی که اعمال می شود حجم کار این مراکز بیشتر خواهد بود و کمتر با تلاطم مواجه می شوند.
 
وی تنها مشکل را در حوزه تامین قطعات استاندارد دانست و گفت: مشکل تنها در این حوزه به ویژه برای خودروهای مونتاژی جدید مانند خودروهایی چینی است.
 
مدنی در ادامه با اشاره به افزایش خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به 98 نیز افزود: به هر حال با توجه به افزایش قیمت قطعات و دستمزد ها این نمودار صعودی شده است. درواقع یکی از دلایل اثر گذار را باید افزایش نرخ ارز دانست که این بازار را هم تحت تاثیر قرار داده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

تیبا2تحویل هفته چهارم
0

دروغ چرا میگید الان دهم شهریور ما هنوز پلاک نشدیم درصورتی ک باید تو مرداد ماه تحویل میدادید بی وجدان ها
10:03  1400/06/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین Gl : مبارک باشه نهایتا ی هفته تا دو هفته بستگی داره کی بارش کنن
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
زری : الهی روز خوش نبینید مدرسه ها داره کم کم باز میشه ما هم با بچه مدرسه ایی بی وسیله تو سرمای پاییز چ فکرا داشتیم ک ماشین دیه میاد فقط خدا زجرتون بده .100گرم طلام رفت باد هوا خدا ب زمین گرم بزنتون انشالله این نفرینها گریبان گیرتون بشه
اردی پلاس : احسان خان،قرار داد رو با دقت بخوان 16%سود مشارکت است که هنگام پرداخت مبلغ تکمیلی از کل قیمت خودرو کسر کردند و تسویه شد.سود تاخیر 12% است ،که به کل مبلغ پرداختی( مثلا 800 میلیون) تعلق میگیرد،اما چون در هنگام تکمیل وجه ، بشما اعلام کردند تحویل خودرو یکماه دیگر،این سود تاخیر از یکماه بعد از تکمیل وجه شما تا موعد تحویل خودرو پرداخت میشود،مثلا اکر شما اول اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشی و مثلا اول مهر خودرو را تحویل بگیری،از اول خرداد تا پایان شهریور( چهار ماه) به آن 800 م تومان سود تاخیر 12 درصد سالانه تعلق میگیرد، برای 4 ماه جمعا یه مبلغی حدود 32 میلیون تومان.بر خلاف تصور عموم ،مبلغ زیادی نیست و آن مبالغ بالا که بعضی دوستان گفتند صحیح نیست.،تازه آن را هم 6 تا 7 ماه بعد ( اگر موجودی داشته باشند)پرداخت میکنند. خلاصه کلام:رویش خیلی حساب نکن،اصل تحویل ماشین است.
شاهین جی : سلام یکی که به تجمع رفته بود میگفت ۱۷۵ تا مااشین باهاش فاصله داره فاکتور شدی؟چون بهت گفته بودن ۱۳ روز بعدش فاکتور میشی درست از آب دراومد؟؟؟
سهند ۷اردیبهشت : من امروز تماس گرفتم کارشناساشون نبودن که پاسخگو باشن شما چه تایمی تماس گرفتید ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا اس پیش فروش : مال من سایناست تیر اومد دعوت نامه تیر 5
isac : یکی توضیح بده این مراحل وارد شدن و دیدن اینکه چراغ چه مرحله ای روشن هست رو
رحمان : سلام دوستان ببخشید من ماشین تعویل گرفتم پول لازم شدم میخام بفروشم ولی کارت ماشین نیومده میتونم بفروشم تعویز پلاک برم بقیه مدارک آمده ممنون
سامیار : رحیم جان ،چه تاریخی تکمیل وجه کردی؟
isax : چه سایتی؟همین saipa.iranecar?
رحیم : سلام خدمت دوستان من امروز رفتم توسایت چراغ فاکتوربرام روشن شده بود پارسال آذرمبلغ اولیه روزدم ماه پیش تبدیل دوگانه به تک اومد قبول کردم توبرگه هم زده بودتحویل30روزه،ممنون ازسایپا...ایشالاقسمت همه دوستان باذ ذات دار
راهب : برو ماشینتو بیار .همین وبس
دنا اتومات 27 بهمن : اصلا اینطوری که میگی نیست اولویت با تکمیل وجه و ارسال پرونده است مثلا من واریز اولم 27 بهمن بود تکمیل وجه 8 تیر بود ولی یکی از دوستان همین گروه واریز اولش 28 بهمن بود تکمیل وجه 2 تیر بود و الان 5 روزه فاکتور شده و امروز هم پلاک شدن
دنا قالپاق 31خرداد : دوست عزیز،تاخیر من 12200بودامروز از ایران خودرو تماس گرفت که کارت طلایی میخوای یا پول رو،گفتم پول،اونم گفت10200برات واریز میشه،مال شما هم همینطوربود؟
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : در جواب پناه واریز اولم 23بهمن بود