افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 

افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 
آمارهای منتشر شده در حوزه رضایت مشتریان حاکی از افزایش فعالیت خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به سال 98 است.
 
در این باره رضایت مشتریان از ارائه این خدمات و همچنین کیفیت اولیه محصول نموداری صعودی است که می توان آن را برای سال جاری نیز ادامه دار دانست.
 
سعید مدنی مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا  با اشاره به علت روند صعودی نمودار خدمات پس از فروش بیان کرد: با توجه به اینکه خروج خودروهای فرسوده از چرخه با سرعت کمی انجام می شود درنتیجه حجم فعالیت مراکز خدمات پس از فروش همچون تعمیرگاه ها سال به سال رو به افزایش است.
 
وی اظهار کرد: البته در چند سال گذشته یکی از مشکلات موجود در این مراکز تامین قطعات یدکی و استاندارد بودن آنها بود. البته زمانی که این قطعات از شرکت های مادر تهیه می شود اطمینان بیشتری نسبت به استاندارد آنها وجود دارد اما عمدتا مردم مجبور هستند این قطعات را از بازار آزاد تهیه کنند که مشکلاتی در زمینه کیفیت و استاندارد قابل مشاهده است. زیرا به دلیل گرانی و کمبود بیشتر قطعاتی با کیفیت پایین از سوی مردم تهیه می شود.
 
مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا در ادامه افزود: اما در مجموع مراکز خدمات پس از فروش در حال انجام فعالیت بوده چندان تاثیر پذیر از شرایط خودروسازی ها نیستند، زیرا می توان گفت بازار نسبتا مستقلی از خودرویی ها داشته و عمدتا به حدود 16 میلیون دستگاه خودرو که شاید حدود 80 درصد آن خودروهای ایرانی است، سرویس می دهند. به همین دلیل کمتر دچار مشکل می شوند زیرا جدای از خودروسازان عمل می کنند. البته خودروسازان وظایفی در حوزه تامین قطعات استاندارد در مقابل مراکز خدمات پس از فروش دارند که حتی اگر این موضوع هم اجرایی نشود با توجه به خودگردان بودن این حوزه، خودشان می توانند این نیاز را تامین کنند.
 
مدنی میزان فعالیت مراکز خدمات پس از فروش برای سال جاری را هم رو افزایش پیش بینی کرد و گفت: بدون شک در سال جاری با مدیریت هایی که اعمال می شود حجم کار این مراکز بیشتر خواهد بود و کمتر با تلاطم مواجه می شوند.
 
وی تنها مشکل را در حوزه تامین قطعات استاندارد دانست و گفت: مشکل تنها در این حوزه به ویژه برای خودروهای مونتاژی جدید مانند خودروهایی چینی است.
 
مدنی در ادامه با اشاره به افزایش خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به 98 نیز افزود: به هر حال با توجه به افزایش قیمت قطعات و دستمزد ها این نمودار صعودی شده است. درواقع یکی از دلایل اثر گذار را باید افزایش نرخ ارز دانست که این بازار را هم تحت تاثیر قرار داده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

تیبا2تحویل هفته چهارم
0

دروغ چرا میگید الان دهم شهریور ما هنوز پلاک نشدیم درصورتی ک باید تو مرداد ماه تحویل میدادید بی وجدان ها
10:03  1400/06/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارااااا : سلام برای من که تحویل 20 اسفند بود سیزده خرداد تحویل دادن برای 3 ماه دیرکرد 43 میلیون عودت دادن در واقع 6 ماهه تحویل میدن
رضا : سلام تارا جدید با تاریخ تحویل ۱۴ خرداد امروز برایم فاکتور شد انشاالله برای همه دوستان فاکتور بشه
رضا : سلام تارا با مواد تحویل ۱۴ خرداد امروز ۱۵ خرداد فاکتور شد
کریمی تارا پلاس : توی قراداد من که سود مشارک رو هم ۱۴ درصد کتبا نوشتن ولی در عما حتی ی ریال هم نمیدن ....داداش عمل مهمه نه نوشته و متن ....طبق افراد که سود تاخیر گرفتن البته توی پیش فروش های تارا پلاس همشون ۱۹۵ تومن ذکر کردن...
کریمی تارا پلاس : سلام مبارک باشه چه رنگی و پیش فروش بودین یا فروش فوری؟تحویلتون توی برگه چندم بود؟ مرسی از لطفتون
علی رضا : درجواب کسری نه کارشناس نبردم ولی فکر نمیکنم رنگ داشته باشه با تجربه که دارم کفتم مخوام کارشناس رنگ بیارم ولی نمایندگی با قاطعیت گفت برو بیار
جواب به مهدی : چته تو حمله میکنی به مردم بدبخت یکم تحقیق کن ببین چه رنگی میگه بنده خدا بعد بیا زر بزن کاری میکنی کسی هم فاکتور بشه نیاد بگه مشکی تا ۱۵ آذر فاکتور شده
علی : J4 متاسفانه فقط موقع دریافت وجه خوش قول هستند.کار که تموم شد هیچکس پاسخگو نیست. الان 3 ماهه ثبت نام کردم ولی انگار تازه رفتم نمایندگی و برگشتم.
تارا دستی تبدیل به v1p : مبارک باشه به سلامتی . خواهشا راهنمایی بفرمایید از ما تحویل 21خرداد است اما الان نزدیک یه ماه است توی کاستومر وضعیت ما به ثبت نام تغییر کرده اخه قبلش وضعیت رو زده بود احراز هویت. نمایندگی و ایران خودرو هم زنگ زدم گفتن مشکل نداره دوست عزبز شما هم همچین موردی داشتید.باید کاری انجام بدهیم یا مشکلی نداره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
الف : دوستان شماره چند باید بگیری با کارشناسان صحبت کنی
تیگو 7 تبریز : موعد تحویل را به صورت دستی محاسبه می نمایید یا در سیستم قابل رویت می باشد؟؟
تیگو 7 تبریز : یعنی می خواهند قیمت را 50 درصد افزایش دهند؟ این افزایش شامل تمامی محصولات ایران خودرو خواهد بود؟؟
راناپلاس 4بهمن : سلام تکمیل وجه 4 بهمن طرح مادران امروز فاکتورشدم انشاله قسمت همگی
دنا تابستان : واسه منم میزنه دارای ظرفیت نمی باشد
محمد : یک ماه دیگه میشه
تیگو 7 تبریز : دو ماه از تخصیص شماره شاسی؟؟
پارس زمستان سفارشی : واریزی 19 فاکتور 30 پلاک 13 الان زده حمل برای تحویل چند روزه میرسه؟؟
Rana : خیر4 بهمن در انتظار هستیم علف زیر پامون سبز شده .....
Fx *Khani : سلام مالک با کارت خودرو و کارت ملی به پلیس +10مراجعه کنید ثبت نام کنید اگر تهران باشید یک ماه تا 45 روز