افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 

افزایش رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش/ پیش بینی رشد دوباره در سال جاری

 
آمارهای منتشر شده در حوزه رضایت مشتریان حاکی از افزایش فعالیت خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به سال 98 است.
 
در این باره رضایت مشتریان از ارائه این خدمات و همچنین کیفیت اولیه محصول نموداری صعودی است که می توان آن را برای سال جاری نیز ادامه دار دانست.
 
سعید مدنی مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا  با اشاره به علت روند صعودی نمودار خدمات پس از فروش بیان کرد: با توجه به اینکه خروج خودروهای فرسوده از چرخه با سرعت کمی انجام می شود درنتیجه حجم فعالیت مراکز خدمات پس از فروش همچون تعمیرگاه ها سال به سال رو به افزایش است.
 
وی اظهار کرد: البته در چند سال گذشته یکی از مشکلات موجود در این مراکز تامین قطعات یدکی و استاندارد بودن آنها بود. البته زمانی که این قطعات از شرکت های مادر تهیه می شود اطمینان بیشتری نسبت به استاندارد آنها وجود دارد اما عمدتا مردم مجبور هستند این قطعات را از بازار آزاد تهیه کنند که مشکلاتی در زمینه کیفیت و استاندارد قابل مشاهده است. زیرا به دلیل گرانی و کمبود بیشتر قطعاتی با کیفیت پایین از سوی مردم تهیه می شود.
 
مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا در ادامه افزود: اما در مجموع مراکز خدمات پس از فروش در حال انجام فعالیت بوده چندان تاثیر پذیر از شرایط خودروسازی ها نیستند، زیرا می توان گفت بازار نسبتا مستقلی از خودرویی ها داشته و عمدتا به حدود 16 میلیون دستگاه خودرو که شاید حدود 80 درصد آن خودروهای ایرانی است، سرویس می دهند. به همین دلیل کمتر دچار مشکل می شوند زیرا جدای از خودروسازان عمل می کنند. البته خودروسازان وظایفی در حوزه تامین قطعات استاندارد در مقابل مراکز خدمات پس از فروش دارند که حتی اگر این موضوع هم اجرایی نشود با توجه به خودگردان بودن این حوزه، خودشان می توانند این نیاز را تامین کنند.
 
مدنی میزان فعالیت مراکز خدمات پس از فروش برای سال جاری را هم رو افزایش پیش بینی کرد و گفت: بدون شک در سال جاری با مدیریت هایی که اعمال می شود حجم کار این مراکز بیشتر خواهد بود و کمتر با تلاطم مواجه می شوند.
 
وی تنها مشکل را در حوزه تامین قطعات استاندارد دانست و گفت: مشکل تنها در این حوزه به ویژه برای خودروهای مونتاژی جدید مانند خودروهایی چینی است.
 
مدنی در ادامه با اشاره به افزایش خدمات پس از فروش در سال 99 نسبت به 98 نیز افزود: به هر حال با توجه به افزایش قیمت قطعات و دستمزد ها این نمودار صعودی شده است. درواقع یکی از دلایل اثر گذار را باید افزایش نرخ ارز دانست که این بازار را هم تحت تاثیر قرار داده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خدمات پس از فروش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

تیبا2تحویل هفته چهارم
0

دروغ چرا میگید الان دهم شهریور ما هنوز پلاک نشدیم درصورتی ک باید تو مرداد ماه تحویل میدادید بی وجدان ها
10:03  1400/06/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی هستم از بابل : اردیبهشت۱۴۰۳ مبلغ ۲۳۱ ملیون سهند ثبت نام کردم قرار بود دیماه تحویل داده بشه و در تاریخ ۳۱ فروردین ۴۰۴ بقیه مبلغ و واریز کردم الان که ۱۱ تیر هست هنوز خبری از تحویل ماشین نشد کی تجویل می دهند
علی ریرا : سلام دوستان خبری جدید ندارین از تولید ری را؟ جدیدا فاکتور شده واسه کسی عایا
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
شاهین جی ال : دوستان الان زنگ زدم میگن شاهین جی ال تا ۲۸ فروردین فاکتور شده
شاهین پلاس : با سایپا تماس بگیرید داخلی سیصد و دوازده ازشون بپرسید که ماشین کجاس الان شاید رسیده باشه نمایندگی و باهاتون تماس نگرفته باشن هنوز منم همینطور شد یه هفته بعد پلاک شدن سند رسید زنگ زدم سایپا گفتن که ماشین سه روز پیش رسیده نمایندگی باید تا الان بهتون زنگ میزدن
شاهین پلاس : تکمیل بیست و دو اسفند دیروز ده تیر تحویل گرفتم
شاهین پلاس : کرمانشاه هستم از نمایندگی همین جا تحویل گرفتم ماشین هم زود رسید تقریبا 8ام رسید ولی دیر تماس گرفتن و خودم تماس گرفتم با سایپا که گفتن رسیده و میتونم برم تحویل بگیرم
Mina : سلام مبارکتون باشه، پلاک من هم ثبت شد
بردیا شاهین پلاس اردیبهشت : همشون اسفند ماه هستن فکر کنم تکمیل وجه اردیبهشت تو مرداد تحویل بدن
جک s3 به sr3 : مبارک هممون باشه برای منم ثبت شده انشالله شنبه همگی سوار ماشینامون باشیم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : سلام دوستان ساینا من دو روزه فاکتور شده پلاک هم شده ،زنگ زدم نمایندگی گفت از کاشان باید بیاد تا کرج،گفت باید خودرو بر تکمیل شه بفرستن چند روزه میاد و تحویل میدن
سمندسورن 19اسفند : سلام پرداخت کل وجه 13ماه 12
نیما : تبدیل اجباری هست یااختیاری
رانا : اگه قرارباشه تبدیل کنن پیامک میفرستن روسایت مهم نیست که پیامکی برای مانیامده
ساینا دوگانه آخر مرداد : امروز واسه من دعوتنامه تبدیل به تک اومد منم تکمیل وجه کردم سخا رو هم بردم تحویل دادم با این وضع دوگانه ها دیدم صبر جایز نیست
محمد : فاکتور نشده عزیز من تکمیل وجه 8 اردیبهشتم فاکتور نشده
احسان : ار اس واسه عادی هاتا 1اردیبهشت فاکتور شده،من خودم تکمیل وجه 2اردیبهشت هستم هنوز فاکتور نشدم
222222 : خدا کنه بجای ایکس ال ، اس بیاد یک مقدار سود کنیم ، توی بازار که قیمت اشون فرق نداره ولی توی کارخانه 50 میلیون به نفع آمون هست
توحید ارومیه : منصور شیبانی جنابعالی فکر کنم تمام تجمعاتی که میری خشونت آمیزه من منظورم اگر تمام دوستانی که فروش فوق العاده هستن در هر شهری هستید باهم هماهنگ باشید و به نمایندگی اون شهر خود مراجعه کنید که واسه شرکت قابل فهم بشه مشتری با هزار مشکلی پول جور کرده وحالا با این طرز فاکتور مواجهه میشه که کسی بعداز اون ودر تاریخی خیلی بعد فاکتور بشه اما خودرو او نمیشه شرکت متاسفانه تمام روی کرد خود راتعقیر داده دلیل شم نا معلومه این راهی که من گذاشتم جلو راه تون بهترین گزینه هست حالا دوست دارد انجام ندید بهتون قول میدم فوق العاده بهمن شهریور تحویل میده
سید مهدی : فروش فوری روزی 608هزار سود تاخیر دارد ولی پیش فروش روزی 200تومن