مسابقات کارتینگ

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

در قسمت پایانی مجموعه مقالات کارتینگ قصد داریم شما را با انواع پیست ها و تجهیزات ایمنی مورد استفاده رانندگان آشنا سازیم.

پیست های کارتینگ

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

پیست های کارتینگ، بر اساس نوع استفاده، انواع مختلفی دارند:

پیست کوتاه

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

تمامی پیست های قرار گرفته در فضای باز با طول کمتر از 1,500 متر در این دسته قرار می گیرند. این پیست ها که معمولا بین 1,100 تا 1,200 متر طول و 7 تا 9 متر عرض دارند، با پیچ هایی به چپ و راست، حس رانندگی با اتومبیل های مسابقه ای را به راننده القا می کنند. در پیست های کوتاه، کارت های گیربکسی و غیرگیربکسی در مسابقات Sprint به رقابت با یکدیگر می پردازند. در شرایط خاص می توان از جاده های شهری و یا پارکینگ های بزرگ به عوان پیست کوتاه استفاده کرد. از جمله این موارد می توان به مسابقات Junior Monaco Kart Cup که هر ساله در شهر موناکو فرانسه برگزار می شود و رقابت های SKUSA SuperNationals در هتل ریو لاس وگاس اشاره کرد.  

پیست بلند

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

در این پیست ها که بیش از 1,500 متر طول دارند، دیگر مسابقات موتورسواری نیز، برگزار می شود. شایان ذکر است، در پیست های بلند که صرفا مخصوص سوپر کارت ها طراحی شده اند، کارت های مسابقه ای با سرعتی بیش از 250 کیلومتر بر ساعت با یکدیگر به رقابت می پردازند. 

پیست سرپوشیده

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

در پیست های سرپوشیده که معمولا برای مسابقات غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرند، کارت های تفریحی یا بسیار کوچک به رقابت می پردازند. بیشتر افراد اولین تجربه خود از کارتینگ را در پیست های سرپوشیده سپری می کنند. گفتنی است، استفاده از این پیست ها در دهه 1990 در انگلستان، فرانسه، بلژیک و دیگر کشورهای اروپایی گسترش یافت.

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

از جمله مهم ترین پیست های کارتینگ در سراسر جهان می توان به پیست های استرالیا، شرق یونان، گرندپری فیلیپ آیلند، نیوکسل، لاتویا، اسلوونی، Swedbank kartodroms، انگلستان، آمریکا، و غیره اشاره کرد.

 

تجهیزات ایمنی

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

به منظور حفظ ایمنی رانندگان کارت، از تجهیزات ویژه ای استفاده می شود:

- کلاه ایمنی که تمام سر و صورت آن ها را بپوشاند ( دارای گواهی Snell SA2005 یا K2005)

- لباس مخصوص مقاوم در برابر سایش

- دستکش مخصوص

- کفش مخصوص که قوزک پا را بپوشاند

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)
مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم) مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

اگرچه محافظ دنده و گردن از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، اما در بسیاری از کشورها جزو تجهیزات سفارشی محسوب می شوند. رانندگان سوپرکارت ها باید همانند موتورسواران از لباس های چرمی استفاده کنند.

 

اساطیر کارتینگ

نام ملیت
سباستین فتل آلمانی
فرناندو آلونسو اسپانیایی
جنسون باتن انگلیسی
لوئیس همیلتون انگلیسی
مایکل شوماخر آلمانی
آیرتون سنا برزیلی
آلن پروست فرانسوی
تکنو پیوما ایتالیا
کارتا وست بند (معروف به The very first KART) ایالات متحده آمریکا
جیووانی پاریلا ایتالیایی

مسابقات کارتینگ به عنوان یکی از کم هزینه ترین و ایمن ترین راه های آشنایی افراد با مسابقات اتومبیل رانی محسوب می شود. اگرچه افراد بسیاری این رشته را مختص جوانان می دانند، اما بزرگسالان نیز در این زمینه بسیار فعال هستند.

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

کارتینگ، به عنوان نخستین مرحله از مسابقات اتومبیل رانی، با بهبود عکس العمل ها، کنترل خودرو، و مهارت های تصمیم گیری، رانندگان را آماده رقابت های حرفه ای می کند. هم چنین با افزایش آگاهی راننده در خصوص فشار تایرها، وضعیت دنده، صندلی، و غیره وی را برای رقابت های حرفه ای آماده می سازد. تمامی رانندگان حرفه ای از پیست های کارتینگ به مسابقات فرمول 1 و نسکار راه پیدا کرده اند که از جمله آن ها می توان به آیرتون سنا، مایکل شوماخر، فرناندو آلونسو، لیک اسپید، ریکی راد، تونی استوارت، و غیره اشاره کرد. 

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)


منبع

WikiPedia

برچسب : کارتینگ , پیست , اتومبیل رانی , کارت , فرمول 1 , نسکار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

meysam
0

tu tehran koja mishe be surate herfeyi in varzesho yad gereft?hazinash cheghadre?
21:11  1392/08/28
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
جعفری : منم دقیقا تو همین شرایطم تحویل تابستان شاهین دستی دیروز رفتم سایپا گفتن احتمالا دیگه نیاد پیام منتظر نباشید خدا لعنتشون کنه
S3 : لطفا هر چه سریعتر اقدام کنین برای تجمع دقیقا تحویل خودرو های جایگزینشون هم ۶ ماهه هست اصلا زیر بار تبدیل نباید رفت و شکایت کنیم
مريم : دوستان نگران نباشيد پيامك مياد در ضمن فعلا دو روزه شهريور پر نشده، اين نشون ميده كه به كسايي كه پيام دادنبعضياشون نميخوان واريز كنن
فرید : نمیدونم والا امروز تو نمایندگی و بعد از وارد کردن کد ملی ام تو سیستم اینو بهم گفتن
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام ۱۸ اردیبهشت شاسی ۶ابان ارسال کارت ماشین ۱۷ آبان ارسال مدارک ماشین ۲۸ آبان که هنوز بدستم نرسیده امروز زنگ زدن که برم تحویل بگیرم
فیروزی : من خودم خداروشکر چندتاماشین دارم برام زیاد مهم نیست تی ۸ ثبتنام کردم که فقط برای صحرا می خوام پاژن هم دارم ولی دوستانی هستن که ماشینشون فروختن به امید اینکه ۶۰روزه صاحب ماشین بشن الان شش ماهه ماشین ندارن سخته
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : دوستان یه سوال دعوتنامه اومد هر کی زودتر واریز بکنه، زودتر خودرو بهش تحویل میدن؟ یا فرقی نداره ؟
وحید : منم خرداد j4 نوشتم فعلا خبری نیست!!
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : احتمالا از شنبه دعوتنامه آذر فعال بشه...
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فقط خدا : سلام شبخیر دوستان عزیز لطف کنید کسایی که فاکتور میشن اعلام حضور کنن وتاریخ پذیرش وتاریخ فاکتور رو اعلام کنه ممنونم 👌👌👌
محمد بوشهر رانا پلاس : برادرا کسی هست جواب ما رو بده تاییدیه راهور یا پست فرق دارن تو سامانه سخا یا نه چون بخاطر همین هست که پلاک نشده ماشینم هر کی هست جواب بده پلاک هم نشده لطفا اعلام کنه بفهمیم
سعید : برا منم اومدم جریان این پیام چیه
دی ماه : مثل سگ پشیمانم بخدا کااااااش ثبت ونام نمیکردم. لعنت روسای سایپا
.1.Mehrdad : سوکت مانیتور شله ربطی ب هوای سرد نداره
سعید : باید بابت خدمات گارانتی که مثلاً کمک ماشین رو عوض نمی کنند به کجا شکایت کرد
آبتین : سلام. دوستان چراموعدتحویل ما15اسفندبوده تغییرکرده شده30اسفند. دوستان کسی هست اسفندباشه وزمان تحویلش تغییرکرده باشه؟
آبتین : سلام. دوستان چراموعدتحویل ما15اسفندبوده تغییرکرده شده30اسفند. دوستان کسی هست اسفندباشه وزمان تحویلش تغییرکرده باشه؟
محمد : چطور شماره پذیرش من 1535تا قبل ازشماست خودروی من سفید مشکی هنوز فاکتور نشده خواهشا راست بگید
محمد : چطور پذیرش من 480تا زودتر ازشماست فاکتور نشده