مسابقات کارتینگ

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

در قسمت پایانی مجموعه مقالات کارتینگ قصد داریم شما را با انواع پیست ها و تجهیزات ایمنی مورد استفاده رانندگان آشنا سازیم.

پیست های کارتینگ

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

پیست های کارتینگ، بر اساس نوع استفاده، انواع مختلفی دارند:

پیست کوتاه

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

تمامی پیست های قرار گرفته در فضای باز با طول کمتر از 1,500 متر در این دسته قرار می گیرند. این پیست ها که معمولا بین 1,100 تا 1,200 متر طول و 7 تا 9 متر عرض دارند، با پیچ هایی به چپ و راست، حس رانندگی با اتومبیل های مسابقه ای را به راننده القا می کنند. در پیست های کوتاه، کارت های گیربکسی و غیرگیربکسی در مسابقات Sprint به رقابت با یکدیگر می پردازند. در شرایط خاص می توان از جاده های شهری و یا پارکینگ های بزرگ به عوان پیست کوتاه استفاده کرد. از جمله این موارد می توان به مسابقات Junior Monaco Kart Cup که هر ساله در شهر موناکو فرانسه برگزار می شود و رقابت های SKUSA SuperNationals در هتل ریو لاس وگاس اشاره کرد.  

پیست بلند

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

در این پیست ها که بیش از 1,500 متر طول دارند، دیگر مسابقات موتورسواری نیز، برگزار می شود. شایان ذکر است، در پیست های بلند که صرفا مخصوص سوپر کارت ها طراحی شده اند، کارت های مسابقه ای با سرعتی بیش از 250 کیلومتر بر ساعت با یکدیگر به رقابت می پردازند. 

پیست سرپوشیده

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

در پیست های سرپوشیده که معمولا برای مسابقات غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرند، کارت های تفریحی یا بسیار کوچک به رقابت می پردازند. بیشتر افراد اولین تجربه خود از کارتینگ را در پیست های سرپوشیده سپری می کنند. گفتنی است، استفاده از این پیست ها در دهه 1990 در انگلستان، فرانسه، بلژیک و دیگر کشورهای اروپایی گسترش یافت.

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

از جمله مهم ترین پیست های کارتینگ در سراسر جهان می توان به پیست های استرالیا، شرق یونان، گرندپری فیلیپ آیلند، نیوکسل، لاتویا، اسلوونی، Swedbank kartodroms، انگلستان، آمریکا، و غیره اشاره کرد.

 

تجهیزات ایمنی

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

به منظور حفظ ایمنی رانندگان کارت، از تجهیزات ویژه ای استفاده می شود:

- کلاه ایمنی که تمام سر و صورت آن ها را بپوشاند ( دارای گواهی Snell SA2005 یا K2005)

- لباس مخصوص مقاوم در برابر سایش

- دستکش مخصوص

- کفش مخصوص که قوزک پا را بپوشاند

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)
مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم) مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

اگرچه محافظ دنده و گردن از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، اما در بسیاری از کشورها جزو تجهیزات سفارشی محسوب می شوند. رانندگان سوپرکارت ها باید همانند موتورسواران از لباس های چرمی استفاده کنند.

 

اساطیر کارتینگ

نام ملیت
سباستین فتل آلمانی
فرناندو آلونسو اسپانیایی
جنسون باتن انگلیسی
لوئیس همیلتون انگلیسی
مایکل شوماخر آلمانی
آیرتون سنا برزیلی
آلن پروست فرانسوی
تکنو پیوما ایتالیا
کارتا وست بند (معروف به The very first KART) ایالات متحده آمریکا
جیووانی پاریلا ایتالیایی

مسابقات کارتینگ به عنوان یکی از کم هزینه ترین و ایمن ترین راه های آشنایی افراد با مسابقات اتومبیل رانی محسوب می شود. اگرچه افراد بسیاری این رشته را مختص جوانان می دانند، اما بزرگسالان نیز در این زمینه بسیار فعال هستند.

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

کارتینگ، به عنوان نخستین مرحله از مسابقات اتومبیل رانی، با بهبود عکس العمل ها، کنترل خودرو، و مهارت های تصمیم گیری، رانندگان را آماده رقابت های حرفه ای می کند. هم چنین با افزایش آگاهی راننده در خصوص فشار تایرها، وضعیت دنده، صندلی، و غیره وی را برای رقابت های حرفه ای آماده می سازد. تمامی رانندگان حرفه ای از پیست های کارتینگ به مسابقات فرمول 1 و نسکار راه پیدا کرده اند که از جمله آن ها می توان به آیرتون سنا، مایکل شوماخر، فرناندو آلونسو، لیک اسپید، ریکی راد، تونی استوارت، و غیره اشاره کرد. 

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)


منبع

WikiPedia

برچسب : کارتینگ , پیست , اتومبیل رانی , کارت , فرمول 1 , نسکار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

meysam
0

tu tehran koja mishe be surate herfeyi in varzesho yad gereft?hazinash cheghadre?
21:11  1392/08/28
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس : بله به نظر ما نیست قطعا باید بدن و میدن هم فقط زمانش معلوم نیست کی بدن
ماهان : سلام مبارکه شما هم تکمیل وجه16اسفند بودی
مجید X5 : پس تو انفرادی باهاش حال کن
تارا دستی فرسوده : سلام من ۱۳ ام ظهر تحویل گرفتم. روزهای تعطیل پارکینگ تعطیله
زاگرب : سپاسگزارم. توکل به خدا.
شاهین پلاس اتوماتیک : کسی میدونه چندروز بعدازفاکتورشدن تحویل میدن
تکمیل وجه اول اسفند : دوستان هیچکس از هیچکس نباید گله داشته باشه بجز اینکه سایپا بدقول من اردیبهشت پیامک اومد هفته ۴ دی قبول کردم با اینکه خیلی دیرکرد داشت و افزایش قیمت خورد بهم ولی یکی که آذر بود افزایش نخورد یکی مهر ۱۴۰۲ پیامک اومده واسش هفته۴ اسفند و قبول کرده و یکی از دوستانم هفته چهارم مرداد ۱۴۰۳ پیامک اومد شاهین پلاس بعد پیش پرداخت یک ماه بعدش تکمیل وجه کرد و مهرماه تحویل گرفت شاید اگر من هم پیش پرداخت نمیدادم ۲ماه بعد پیامک شاهین پلاس میومد پس خودم انتخاب کردم
شاهین پلاس اتوماتیک : تکمیل وجه ۱۶ام.سخا۲۱ام الان دیدم زده فاکتورشده
مریم : محمد جز کسانیه که هر چی گرونیه تو این مملکت میشه میگه هیس بی صدا
ساسان : سلام عزیزان...ساعت تجمع رو ۱۰ به بعد صبح باشه که اکثریت بتونن شرکت کنن...تشکر از همکاریتون وبه امید موفقیت همه عزیزان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد : در حالت خوشبینانه باید بین 400تا 410 میلیون آماده کنیم
نرگس : سلام دوستان بنظرتون ما باید به شرکت ایرانخودرو زنگ بزنیم؟ دنا لاس 6دنده پاییز 1403 رنگ سفید که 9اسفند تکمیل وجه کامل کردیم زده بود تحویل 31 فروردین هنوز خبری نیست کسی تحویلی 31 فروردین نبوده؟ برا ما رو فاکتور شدن میچرخه
دنااتومات آپشنال سفید : سلام دوستان ببخشید دعوت نامه دنا آپشنال تحویلی 30 شهریور کی میادرزرو طرح مادران واریزی اول 28 بهمن1403
207 : اونایی که فروش فوق العاده بودن کسی تواین چندروز فاکتور نشده؟؟
احمد : پاسخ به ایکس 33 کراس Mt منم مثل شما نزدیک 3 ماه از بیمه میگذره
دنا شش دنده خرداد سفید : تاریخ تحویل ت تو قرار دادت چی نوشته شده؟
احمدرضا : کسورات یعنی این مبلغ از شما گرفته نشده یه جور تخفیف هست،نه اینکه بهتون پس میدن
خسارت دیده از سایپا : خدایااااااا خسسسسسسسسته شدم خدایا
فرزانه : خدا از دهنت بشنوه. دیگه خسته شدیم.
کویین rs : منم 18اردیبهشت تکمیل وجه کردم فعلا فاکتور نشدم کوییک rs