مسابقات کارتینگ

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

در قسمت پایانی مجموعه مقالات کارتینگ قصد داریم شما را با انواع پیست ها و تجهیزات ایمنی مورد استفاده رانندگان آشنا سازیم.

پیست های کارتینگ

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

پیست های کارتینگ، بر اساس نوع استفاده، انواع مختلفی دارند:

پیست کوتاه

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

تمامی پیست های قرار گرفته در فضای باز با طول کمتر از 1,500 متر در این دسته قرار می گیرند. این پیست ها که معمولا بین 1,100 تا 1,200 متر طول و 7 تا 9 متر عرض دارند، با پیچ هایی به چپ و راست، حس رانندگی با اتومبیل های مسابقه ای را به راننده القا می کنند. در پیست های کوتاه، کارت های گیربکسی و غیرگیربکسی در مسابقات Sprint به رقابت با یکدیگر می پردازند. در شرایط خاص می توان از جاده های شهری و یا پارکینگ های بزرگ به عوان پیست کوتاه استفاده کرد. از جمله این موارد می توان به مسابقات Junior Monaco Kart Cup که هر ساله در شهر موناکو فرانسه برگزار می شود و رقابت های SKUSA SuperNationals در هتل ریو لاس وگاس اشاره کرد.  

پیست بلند

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

در این پیست ها که بیش از 1,500 متر طول دارند، دیگر مسابقات موتورسواری نیز، برگزار می شود. شایان ذکر است، در پیست های بلند که صرفا مخصوص سوپر کارت ها طراحی شده اند، کارت های مسابقه ای با سرعتی بیش از 250 کیلومتر بر ساعت با یکدیگر به رقابت می پردازند. 

پیست سرپوشیده

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

در پیست های سرپوشیده که معمولا برای مسابقات غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرند، کارت های تفریحی یا بسیار کوچک به رقابت می پردازند. بیشتر افراد اولین تجربه خود از کارتینگ را در پیست های سرپوشیده سپری می کنند. گفتنی است، استفاده از این پیست ها در دهه 1990 در انگلستان، فرانسه، بلژیک و دیگر کشورهای اروپایی گسترش یافت.

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

از جمله مهم ترین پیست های کارتینگ در سراسر جهان می توان به پیست های استرالیا، شرق یونان، گرندپری فیلیپ آیلند، نیوکسل، لاتویا، اسلوونی، Swedbank kartodroms، انگلستان، آمریکا، و غیره اشاره کرد.

 

تجهیزات ایمنی

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

به منظور حفظ ایمنی رانندگان کارت، از تجهیزات ویژه ای استفاده می شود:

- کلاه ایمنی که تمام سر و صورت آن ها را بپوشاند ( دارای گواهی Snell SA2005 یا K2005)

- لباس مخصوص مقاوم در برابر سایش

- دستکش مخصوص

- کفش مخصوص که قوزک پا را بپوشاند

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)
مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم) مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

اگرچه محافظ دنده و گردن از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، اما در بسیاری از کشورها جزو تجهیزات سفارشی محسوب می شوند. رانندگان سوپرکارت ها باید همانند موتورسواران از لباس های چرمی استفاده کنند.

 

اساطیر کارتینگ

نام ملیت
سباستین فتل آلمانی
فرناندو آلونسو اسپانیایی
جنسون باتن انگلیسی
لوئیس همیلتون انگلیسی
مایکل شوماخر آلمانی
آیرتون سنا برزیلی
آلن پروست فرانسوی
تکنو پیوما ایتالیا
کارتا وست بند (معروف به The very first KART) ایالات متحده آمریکا
جیووانی پاریلا ایتالیایی

مسابقات کارتینگ به عنوان یکی از کم هزینه ترین و ایمن ترین راه های آشنایی افراد با مسابقات اتومبیل رانی محسوب می شود. اگرچه افراد بسیاری این رشته را مختص جوانان می دانند، اما بزرگسالان نیز در این زمینه بسیار فعال هستند.

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)

کارتینگ، به عنوان نخستین مرحله از مسابقات اتومبیل رانی، با بهبود عکس العمل ها، کنترل خودرو، و مهارت های تصمیم گیری، رانندگان را آماده رقابت های حرفه ای می کند. هم چنین با افزایش آگاهی راننده در خصوص فشار تایرها، وضعیت دنده، صندلی، و غیره وی را برای رقابت های حرفه ای آماده می سازد. تمامی رانندگان حرفه ای از پیست های کارتینگ به مسابقات فرمول 1 و نسکار راه پیدا کرده اند که از جمله آن ها می توان به آیرتون سنا، مایکل شوماخر، فرناندو آلونسو، لیک اسپید، ریکی راد، تونی استوارت، و غیره اشاره کرد. 

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

مسابقات کارتینگ (قسمت پنجم)


منبع

WikiPedia

برچسب : کارتینگ , پیست , اتومبیل رانی , کارت , فرمول 1 , نسکار






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

meysam
0

tu tehran koja mishe be surate herfeyi in varzesho yad gereft?hazinash cheghadre?
21:11  1392/08/28
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا : مبارک باشه چه رنگی بودی؟
سوم بهمن : سلام جناب x5 که۱۸ بهمن قراردادتون هست و ۱۳ خرداد پلاک شدید شما ثبت نام سازمانی هستید (سندرهنی)یا آزاد؟
اطلس مادران : منم که ۲۰ فاکتور شدم ۲۳ پلاک امروز ساعت ۱۳ چک کردم نوشته بود تحویل شد ولی گویا اومده نمایندگی چون پنجشنبه بود زنگ زدم نمایندگی تعطیل بود فکر کنم رفت شنبه تحویل بگیرم
تارا وی ۴ : سلام . ۳۱ فروردین ماه فاکتور شد.
مسعود : سلام دوستانی که اطلس قطعی فروش سه ماه پذیرش اسفند تحویل گرفتن اعلام کنند
تارا V1پللس : سلام دوستان تارا V1امرروز تکمیل وجه کردم احتمال داره که تا پایان برج بعدی تیر بهم ماشین رو بدن
x5 : ۱۸ بهمن قرار داد 13 خرداد پلاک شده و رو ارسال مدارک گیر کرده
TOYOTA : لندکروزر شاه خودرو ها
چانگان ۵۵ : آقا محمد حق با شماست چون پیامک سایپا هم گفته ۲۰۲۴ ولی بقول شما احتمالا یه عده که زودتر گرفتن با مدل ۲۳ و میخوان بفروشن تا بازار برای مدل اونا نیاد پایین شدیدا مخالف ورود چانگان مدل بالاتر هستن
وحید : ؟کجا می ری، حالا بودی، چی شد؟ تحویل گرفتی بسلامتی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شایان بهاری : بله اینکه واضحه پلاک از تهران صادر میشه الان یکی از دوستان قروینی امروز پلاگ شده در حالیکه چندین تن از دوستان قمی یه هفته هست پلاک نشدن . پلاک هم سیستمی تخصیص داده میشه اگر فیزیک پلاک کسری داشته باشه اینطور ناهماهنگی ها به وجود میاد
مرتضی سورن طرح مادران : در جواب دوستمون که گفته بود باید 1 ماه منتظر پلاک باشیم، من 22 خرداد فاکتور شدم و 23 خرداد هم پلاک شدم و هم آماده جهت تحویل تیک خورد سورن پلاس ef7 تک تکمیل وجه 7 بهمن سفید موعد تحویل 29 اسفند
207 پاناما تحویل 31اردیبهشت : دوستان بنده بیستم خرداد فاکتورشدولی درقسمت سایت ایران خودروایرادات پلاک..نوشته درانتظارتایید ستادماده10 کسی اطلاعی داره دراین مورد.لطفا راهنمایی کنید.
علی : سلام مال کدوم شهرید
حسین : سلام آقامحسن مبارک باشه انشاالله پیش فروش بودید یا فروش فوری؟
تیگو7پرو پریموم سفید : سلام خرید نقدی 23بهمن ماه سفید رنگ اخرین پیگیری این بود که فعلا بارگیری نشده حتی تحویل پیمانکار هم نشده 5ماه شد
تیگو7پرو پریموم سفید : سلام وقت بخیر خرید نقدی تیگو7پروپریموم سفید 23بهمن ماه نقدی فعلا هیچ خبری از بارگیری محوز خروج نیست بلاتکلیف
گلادیاتور : سلام پلاک بشی قسمت وضعیت خودرو مشتری ثبت میشه
دوگانه بهمنم : نه نگران نباش منم هستم،چندم سخا را تحویل دادی
احسان : ستاره خانم، من که حرف بدی نزدم، منظورم این بود که نیاز نبود در تحویل ماشین این همه وسواس به خرج می دادید، چون ماشینهای تگرگ خورده رو کارخونه از طریق مزایده، 5 درصد زیر قیمت بازار خواهد فروخت و نیاز نیست که ماست مالی کرده و به ما قالب کنه و اعتبارشو زیر سوال ببره