پیش نیازهای بهبود شرایط تولید در 2 ماه پایانی سال/ ضرورت پیش بینی روش های تامین مالی جدید از سوی خودروسازان

 

پیش نیازهای بهبود شرایط تولید در 2 ماه پایانی سال/ ضرورت پیش بینی روش های تامین مالی جدید از سوی خودروسازان

 
آمارها در حالی از خواب بیش از 150 هزار دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ های خودروسازان حکایت دارد که وزارت صمت و آمار منتشرشده خودروسازان بر روی کدال حاکی از رشد تولید خودرو در نیمه دوم سال است. با این وجود قطعه سازان به عنوان حلقه اصلی زنجیره تولید این روزها با کمبود شدید نقدنیگی مواجه شده و خواستار پیش بینی روش های جدید تامین مالی از سوی خودروسازان هستند.
 
این شرایط در حالیست که زمزمه های احیای برجام و رفع برخی از تحریم ها تا پیش از پایان سال مطرح است که در صورت تحقق می تواند موانع موجود در مسیر واردات قطعات را بردارد که این امر ضرورت افزایش نقدینگی قطعه سازان را بیش از پیش می کند.
 
در حال حاضر که میزان مطالبات قطعه سازان سر به فلک کشیده و خودروساز نیز توان پرداخت این بدهی را ندارد تامین نقدینگی از روش های مختلفی انجام می شود که به گفته قطعه سازان با پرشدن سقف اعتباری فعالان این حوزه این روش ها کارایی گذشته را نداشته و باید به دنبال روش های جدید بود.
 
حال با وجود تحمیل چنین شرایطی به صنعت خودرو این پرسش مطرح می شود که پیش نیازهای بهبود شرایط تولید در دو ماه باقی مانده از سال در صنعت خودرو چیست و آیا تکمیل خودروهای ناقص در کنار افزایش تیراژ تولید خودرو که در نیمه دوم سال رقم خورده می تواند در کنار احیای برجام در ماه های باقی مانده از سال ، این صنعت را به بهبود شرایط امیدوار کند؟
 
امیرحسین جلالی، نایب رییس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی استان تهران  با تاکید بر این که بخشی از کمبود قطعات خودروهای ناقص به دلیل خواب این قطعات در گمرک است، می گوید: بخشی از این قطعات به دلیل نبود نقدینگی در گمرکات باقی مانده اند و لازم است در ابتدا نسبت به تسویه مطالبات به بانک ها و خریداران خارجی اقدام و سپس نسبت به ترخیص آن ها اقدام کنیم.
 
وی می افزاید: در حال حاضر خودروسازان بدهی بالایی به قطعه سازان دارند بنابراین توان تامین به موقع قطعات از سوی صنعت قطعه وجود ندارد و طبیعتا امکان تولید به موقع قطعات را ندارند بر این اساس شاهد تولید خودروهای ناقص خواهیم بود.
 
جلالی با اشاره به کمبود تراشه های الکترونیک در دنیا این عوامل را از اصلی ترین دلایل تولید خودروهای ناقص عنوان و تصریح می کند: خارج از این مشکلات قطعه سازان به دلیل مطالبات معوق بالا توان تولید ندارند در حالی که با پرداخت این ارقام توان ترخیص قطعات از گمرک افزایش می یابد که در نهایت به افزایش تیراژ تولید از سوی خودروسازان منجر خواهد شد.
 
نایب رییس انجمن صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی استان تهران یادآور می شود: در حال حاضر خودروسازان در پرداخت های خود به قطعه سازان از ابزارهای متفاوتی بانکی نظیر خرید دین، قراردادهای سه جانبه و معرفی به بانک ها بهره می گیرند که بیشتر این روش ها بستگی به سقف اعتباری قطعه سازان دارد این در حالیست که هم اکنون به دلیل نامساعد بودن شرایط مالی، سقف اعتباری قطعه سازان تکمیل شده و طرح های اجرایی گذشته کارایی لازم را ندارد بنابراین خودروسازان باید هرچه سریع تر نسبت به یافتن راهکارهای جدید پرداخت به قطعه سازان اقدام کنند.
 
وی با تاکید بر این که در غیر این صورت شاهد شرایط دشواری در صنعت قطعه خواهیم بود، در خصوص راهکارهای پیشنهادی قطعه سازان اظهار می کند: بهترین شیوه پرداخت، پرداخت مطابق با قراردادهای قطعه سازان است که در قرارداد با خودروسازان قید شده است بنابراین لازم است پرداخت ها بر اساس متن قرارداد  انجام شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تامین مالی خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : سلام من هم امروز زنگ زدم شرکت گفتن شرکت با یک مشکل مواجه شده فعلا ماشین نیست که بدن ولی شرکت طبق تعهدات خودش حتما عمل می‌کنه و تاریخ دقیقی مشخص نکردکی ماشینو تحویل میدن
شاهین : سلام من هم امروز زنگ زدم شرکت گفتن شرکت با یک مشکل مواجه شده فعلا ماشین نیست که بدن ولی شرکت طبق تعهدات خودش حتما عمل می‌کنه و تاریخ دقیقی مشخص نکردکی ماشینو تحویل میدن
حسین : فاکتور 4/7 تحویل امروز .سفید رنگ .نمایندگی شیراز هستم .
مژگان : سلام دوستان کسی اطلاع داره تیتانیوم فروش فوری تا چه تاریخی فاکتور شده؟
Mj : سلام ،طبق تحقیقاتی که من کردم ظاهرا بخشی سایپا قراره واگذار بشه به بخش خصوصی از طرفی در حال حاضر بدهکاری بسیار زیادی هم به کارکنان هم به پیمانکاران دارن که طبق شنیده ها حقوق کاگرها رو هم به زور جور میکنن یعنی از همین پیش فروش ها و تکمیل وجه ها و میدن بهشون ،ظاهرا تعداد خیلی خیلی محدودی روزانه تولید دارن اونم فقط بخاطر اینکه کاگرا بیکار نباشن ،خلاصه اینکه باید یه کفش آهنی بپوشیم بیافتیم دنبال ماشینمون یا اینکه یه فرجی بشه این وسط و ماشینارو تحویل بدن، شاید تجمع بهترین گزینه باشه
شاهینg : خوب کاری کردین انشاالله ماشینتونو تحویل بگیرین به ما هم اطلاع بدین لطفا اگه فاکتور شدین لازم باشه ما هم بیایم صر وصدا کنین حقمونو بگیریم
A5معراج : چرا ماشین ها بیمه نمیشن شاسی شدن ولی بیشون نمی کنن
Mosa : Kmc t9 برج ۱۲ اسفند ثبت نام کردم هنوز از طرف شرکت تماسی دریافت نکردم .کسی هست که ماشینو تحویل گرفته باشه ممنون میشم پاسخ بدید
Puya : ماده ۶ قراردادی که امضا کردی زمان و مکان تحویل خودرو قید شده
شاهین : سلام آقا محمد ما هم مثل شما اردیبهشت ماه تبدیل زدیم ولی هنوز خبری از فاکتور نیست من ۱۰ اردیبهشت تبدیل زدم😞
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس مهر ماه : 28 مهرماه تکمیل وجه هنوز فاکتور نشده خراسان جنوبی
207 پانا مشکی قالپاق : منم تحویل 14 خردادم کارگزار فرستادم تهران گفت هفته آینده فاکتور میشن
هستی : اونایی ک برای 31 تیر بودن دوگانه بودن . سورن پلاس فوق العاده اصلا تیرماه فاکتور نکرده
مصطفی د : آره سودی 6 میلیونی پارسال تا الان که ندادند دیگه بدن هم ارزش ندارد
محمد : سلام. دوستان بنده کوییک جی ایکس آر ال 27فروردین طرح مادران فروش فوق العاده ثبت نام کردم. با این تفاسیر پس 27خرداد که 3ماه تکمیل میشه.فاکتور نمیشه؟!
پانا فولادی : من 153970 هستم ولی فاکتور نشدم تاریخ 18 خردادم
دنا شش دنده خرداد سفید : جواب به وحید . پیچ ها اکثرا دروغ میگن تا چهار تا مخاطب بیشتر پیدا کنن. واقعیت چیز دیگه ای است مگه ایران خودرو دیوانه است به بقیه پول تاخیر روزانه بده بعد بره از دو ماه بعد تر همون ماشین رو فاکتور کنه . یه حساب ساده است
کوییک : اره میشه چون دو هفته اول فروردین تعطیل بوده و دو هفته دوم هم فراخوان برای ثبت نام نداده بودن
اطلس آذر : بله بعدش نوبت ماس
فروش فوری 7 بهمن : پول ملت سرطان بشه سر سفرتون