کروز میگوید دادخواست جدیدش که به همراه شرکت مادر یعنی جنرال موتورز ثبت شده است، نشان میدهد که خودروی اوریجین چگونه به اهداف ایمنیِ استانداردهای فعلی دست مییابد و به تدوین قوانین آیندهی صنعت خودروهای خودران کمک میکند.
خودروی کروز اوریجین قرار است در کارخانهی ZERO شرکت جنرال موتوروز در شهر دیترویت ایالت میشیگان آمریکا تولید شود. فرایند تولید خودرو در اواخر سال جاری میلادی آغاز و تحویل خودرو در سال ۲۰۲۳ انجام میشود.
قوانین ایالات متحده به شرکتهای خودروسازی امکان میدهد معافیتهای موقتی از قوانین ایمنی برای تولید حداکثر ۲٬۵۰۰ خودرو دریافت کنند. جنرال موتورز پیشتر بهدنبال دریافت معافیت برای طراحی قدیمیتری بر اساس خودروی شوی بولت بود. در اوایل سال ۲۰۱۹ ادارهی NHTSA معافیت را صادر کرد، اما جنرال موتورز یک سال بعد تصمیم گرفت درخواستش را پس بگیرد.
برند وایمو، از زیرشاخههای آلفابت گوگل، در سال ۲۰۲۱ سرویس خودروی خودران را برای مشتریان در سان فرانسیسکو ارائه داد. وایمو تا قبل از آن سرویس خود را در حومهی فینکس آریزونا هم ارائه میداد. چند شرکت دیگر نیز برنامههای مشابهی در سر میپرورانند.کروز میگوید سرویس تاکسی بدونرانندهای که متکیبر سیستم اوریجین باشد مزایای ویژهای برای افرادی به ارمغان میآورد که توانایی رانندگی ندارند یا بهراحتی نمیتوانند به سامانههای حملونقل عمومی دسترسی پیدا کنند. سه هفته پیش کروز امکان ثبتنام را برای کسانی فراهم کرد که تمایل داشتند در خودرویی بدون راننده در سان فرانسیسکو حضور پیدا کنند. ادارهی وسایل نقلیهی موتوری کالیفرنیا مجوز این کار را صادر کرده بود. خودرویی که ثبتنام برای حضور در آن آغاز شد، بر اساس شوی بولت طراحی شده و جنرال موتورز هنوز کروز اوریجین را به کار نگرفته است.
جنرال موتورز در حال حاضر بهعنوان مالک اصلی کروز شناخته میشود. سافت بانک، هوندا، مایکروسافت و والمارت جزو دیگر سرمایهگذاران کروز هستند.