پورشه ۹۴۴ با پیشرانه تسلا، خودروهای الکتریکی می‌توانند سبک باشند!

 

پورشه ۹۴۴ با پیشرانه تسلا، خودروهای الکتریکی می‌توانند سبک باشند!

 

علیرغم اینکه ۹۴۴ جزو محصولات چندان محبوب پورشه نبوده است اما هنوز هم هویت کلاسیک متمایزی دارد و این مدل مجهز شده به پیشرانه تسلا به یک حلقه مفقوده درباره ۹۴۴ اشاره کرده است: قدرت بیشتر! اشتباه نکنید، پورشه ۹۴۴ توربو که در واقع نسخه اصلی بوده است پرفورمنس سطح پایینی نداشته است اما خب هرگز نمی‌توانست گشتاور آنی این مدل دارای پیشرانه الکتریکی را ارائه کند.

 

۹۴۴ اولیه اما فاقد پیشرانه توربو بوده است. نیروگاه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری این خودرو از قطعات مشترک زیادی با پیشرانه ۸ سیلندر بکار رفته در پورشه ۹۲۸ استفاده می‌کرد. پورشه در همان اوایل تولید ۹۴۴ متوجه شد که این خودرو نیازمند قدرت بیشتری است و بنابراین ۹۴۴ توربو را معرفی کرد که در خود کارخانه با نام ۹۵۱ شناخته می‌شد. این خودرو قدرت ۲۱۷ اسب بخاری داشت و بعدها قدرتش به ۲۴۷ اسب بخار رسید و با توجه به توزیع وزن عالی ۵۰/۵۰، پورشه ۹۴۴ توربو جزو محصولات اسپرت بسیار خوب دوران خود بود.

پورشه ۹۴۴ با پیشرانه تسلا، خودروهای الکتریکی می‌توانند سبک باشند!

البته هنوز هم مالکان ۹۴۴ توربو به دنبال قدرت بیشتر هستند و در این مدل ویژه که مشاهده می‌کنید پیشرانه اسمال درایو تسلا به همراه مجموعه باتری ۴۸ کیلووات ساعتی روی خودرو نصب شده است. این مجموعه قدرت ۳۰۰ اسب بخاری را فورا به چرخ های عقب می‌فرستد و نیازی به صبر کردن برای دور گرفتن توربو نیست. نکته شوکه کننده این است که تیم الکتریک کلاسیک کارز وزن کلی خودرو را تقریباً مشابه نمونه اصلی نگه داشته‌اند. وزن دقیق ۹۴۴ الکتریکی اعلام نشده است اما تیم سازنده چندین بار به این نکته یعنی پایین نگه داشتن وزن خودرو تأکید کرده‌اند.

پورشه ۹۴۴ با پیشرانه تسلا، خودروهای الکتریکی می‌توانند سبک باشند!

آن‌ها حتی باتری کوچکی را برای بخش عقب تدارک دیده‌اند تا توزیع وزن خودرو متوازن باشد. علیرغم تمامی تغییرات شما هرگز نخواهید دانست که این پورشه چه تغییراتی داشته است. حتی فضای بار نیز دست‌نخورده باقی مانده است.

نتیجه نهایی نشان می‌دهد که خودروهای بازسازی شده با قوای محرکه الکتریکی حتماً نباید وزن بالایی داشته باشند. اگرچه ما شعاع حرکتی ۹۴۴ توربوی موردبحث را نمی‌دانیم که اما تیم سازنده به برد حدود ۲۲۵ کیلومتری اشاره داشته است که برای سواری آخر هفته کفایت می‌کند.

پورشه ۹۴۴ با پیشرانه تسلا، خودروهای الکتریکی می‌توانند سبک باشند!

همچنین نگهداری این پیشرانه الکتریکی در درازمدت می‌تواند راحت‌تر باشد. احتمالاً با وجود مزیت‌هایی همچون قدرت بیشتر و نبود آلایندگی، در آینده شاهد کلاسیک‌های الکتریکی بیشتری خواهیم بود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پیشرانه تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آیدین بخشعلی x5 : سلام کی زنگ زده کرمان موتور شماره قرارداد منو ک اینجا گذاشتم گفته بعد پرسیده چرا بارا از من کاراش انجام شده ولی بقیه نه؟
بهمن : یعنی دیونه بشید دیگه از سایپا ماشین بگیرید، ما از بهمن هنوز خدا داند چند ماه دیگه تحویل بدن، چوم حسابی به این مملکت نیس شاید شما 3ماهه هس بدن
مهدی : 8 ماهه همین حرفو میزنن
شاهین جی پذیرش اذر ماه : دقیقا این هایی که میگن تبدیل زدیم دارن دروغ میگن خود نفوذی های سایپا هست چرا جی رو بده 596 جی ال رو تو پاچمون میکنه با همون قیمت سود تاخیر هم اصلا نمیده و این شاهین g هایی که تولید شده رو چند وقت دیگه ثبت نام میزاره با قیمت 700 تومن کارخونه حالا هرکی عقل داره تبدیل نمیزنه هرکسم که ندار..... میره تبدیل میزنه
نازنین : دوستان زنگ زدم شرکت میگه تیر ماهی ها درحال حاضر دعوتنامه هاشون ارسال داره میشه .بعدش میشه مرداد .تیر ماهی های شاهین جی .بیاید بگید ببینم راسته دعوتنامه امده براتون؟؟ شاهین تبدیل امده یا چی؟
علی مدنی : این هایی که میگن تبدیل زدیم دارن دروغ میگن خود نفوذی های سایپا هست چرا جی رو بده 596 جی ال رو تو پاچمون میکنه با همون قیمت سود تاخیر هم اصلا نمیده و این شاهین g هایی که تولید شده رو چند وقت دیگه ثبت نام میزاره با قیمت 700 تومن کارخونه حالا هرکی عقل داره تبدیل نمیزنه هرکسم که ندار..... میره تبدیل میزنه
شاهین g : اقا خدایی تبدیل نزنید من با معاونت فروش سایپا اقای تاج الدینی صحبت کردم گفته شرایط تولید داره خوب میشه اصلا تبدیل نزنید شاهین g ۱۲ هزار تولید شده توی پارکینگه فقط منتظرن قطعاتی که خرید کردن بیاد وفقط لنگ یه سنسور و سانروفن وقتی تولید کردن با سانروف و جاشو گذاشتن نمیان سقف ماشین هارو عوص کنن که خواهشا عوض نکنید بعدا همین شاهین g هایی که سهم ما هست رو ثبت نام میزنن و به بقیه میرسه گفت تا ماه اینده ابان اکثر g هارو تحویل میدیم
شاهین پلاس : امروز تحویل گرفتم. کیفیت رنگ افتضاح. دور گلگیرها رنگ شره کرده و مثل قندیل نوک تیز آویزونه. درب صندوق یه لکه قلم گرفتگی آبرنگ داره که در برگه تحویل هم نوشتم. درب های ماشین را مثل در نیسان باید بکوبی تا بسته بشه. صدای لرزش یه چیزی شبیه میله ای که آویزون باشه از داخل درب جلو میاد. آینه بغل ها خیلی لرزش داره. گیربکس بسیار تنبل. شتاب نسبت به ساندرو بسیار پایین تره. کولر عالی. روشنایی مانیتور در نور روز خیلی کمه و تاخیر زیادی داره. بلندگوها در حد سیستم صوتی پراید. تعلیق نسبتا خوب، لرزش و تکان دست اندازهای معمولی را منتقل نمیکنه. در حد ماشین ایرانی بد نیست.
x5 : زنگ زدن گفتن شنبه برم تحویل بگیرم
اکبر 2 : لعنت ب جد و آباد سایپا هر چقدر مارو دور بدین هر چقدر حق مارو بخوریم یک چیز فراموش نشه باید برین و خیرین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
24بهمن : فاکتور کردن و فاکتور نکدنشون یکیه ما الان نزدیک دوهفتش فاکتور شدیم خبری از ماشین نیس
حلبی : لعنت لعنت لعنت
سعید : سلام دوستان از دیروز هر کی فاکتور نشده موتور تیوفایو پلاس میدن دیگه موتور تیوفایو نیست باید پرداخت کنید
کوییک آر اس : منم دقیقا شرایط شما را دارم تحویل شهریور دوگانه اصلا نمیشه گفت تو کی میاد ولی احتمال زیاد اواخر این برج بیاد و گر افزایش قیمت تا اون موقع نخورده باشه که به احتمال زیادم نمی خوره حدودا 250 تومان در مورد مدل ماشین هم اگر بیفته 20 بهمن به بعد برا فاکتور و این چیزا مدل 405 می خوره
ایمان : واسه من یه هفته شده خبری نشده احتمالا با آقا بهمن که تحویل گرفتن منم نوبتم بشه
حافظ : پیش فروش بودین؟
حافظ : موتورش هم تغییر کرده شده پلاس
علی 207 : سلام اینکه نوشته خودرو فاقد صف فاکتور هست کسی اطلاعی داره یعنی چی باید چکار کنیم
حافظ : آره الان رفتم دیدم تغییر کرده چقدر باید بریزیم؟ باید صبر کنیم پیامک بیاد؟
رانا 31 شهریور : سلام رفقا من تحویل 31 شهریور هستم امروز پیام اومده مابه التفاوت موتور tu5pمبلغ 3700 باید پرداخت کنی