صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 

صندوق توسعه ملی یار جدید کمکی خودروسازان/ راهکارهای تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو چیست؟

 
چالش های صنعت خودرو که همزمان با تحریم های دوباره و تشدید آن ها به ابرچالش تبدیل شده این روزها زنجیر دست و پاگیری برای این صنعت بوده و هرچند محدودیت ها تا اندازه ای توانست خودکفایی را پررنگ کند اما از سوی دیگر رکورد زیاندهی را در صنعت خودرو رقم زد. حال اهداف جدید پیش بینی شده برای این صنعت پیشران که تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال آینده و همچنین توسعه محصول است نیز در گرو رفع این بحران ها خواهد بود.

بدهی خودروسازان به زنجیره تامین و سیستم بانکی و به دنبال آن عدم توان نقدینگی جدید به این صنعت از اصلی ترین چالش های موجود به شمار می رود تا جایی که کارشناسان این حوزه معتقدند در کنار تنفس و یا امهال بدهی ها لازم است نهادهایی همچون صندوق توسعه ملی به کمک صنعت خودرو بیایند.

سعید مدنی، مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در گفت و گو با خبرنگار خودروکار با تاکید بر ضرورت اجرای ۸ دستور رییس جمهور در صنعت خودرو می گوید: بخشی از راهکارهای تحقق اجرای این دستورات در اختیار خودروساز بوده و بخشی به همکاری نهادها مرتبط است و باید وزارت صمت و سازمان گسترش به کمک خودروسازان بیایند.
 
وی با بیان این که در صورت ادامه روند فعلی عملکرد خودروسازان،تحقق تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو با چالش هایی روبرو خواهد شد،می افزاید: خودروسازان همواره به دنبال افزایش تولید بوده اند اما در این میان با چالش هایی دست به گریبان هستند و تنها راهکار اینست که به صورت موقت نسبت به افزایش تولید اقدام شود چرا که حتی در صورت اصلاح قیمت ها، بعدها شاهد اثرات این زیاندهی در تولید خواهیم بود.
 
این کارشناس صنعت خودرو بر ضرورت تزریق نقدینگی مناسب به قطعه سازی از طریق خودروسازان تاکید و تصریح می کند: پیش بینی تنفس یک تا دوساله برای خودروسازان برای بازپرداخت تسهیلات و دریافت کمک نقدی از صندوق توسعه ملی با هدف سفارش گذاری قطعات از اکنون از اقدامات و راهکارهای ضروری افزایش تولید است.
 
مدنی ادامه می دهد: تعطیلی دو هفته ای خودروسازان بدون انجام هیچ اقدامی تنها از دست دادن زمان است و تا به امروز اتفاق خاصی برای خودروسازان و قطعه سازان رخ نداده است بنابراین در صورت ادامه این رویه حتی با دستور هم تولید افزایش نخواهد یافت.
 
وی با اشاره به ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو و سابقه تولید این میزان اظهار می کند: ظرفیت دو خودروساز حتی بیشتر از این میزان است اما تحقق این اهداف و رفع بحران های صنعت خودرو در گرو رفع چالش هایی این حوزه است ضمن آن که توسعه محصول نیز از دیگر دستورات رییس جمهوری است که این امر هم نیاز به نقدینگی دارد.
 
مدنی می افزاید: تویعه محصول از جمله برنامه بلندمدت است و خودروسازان همواره این برنامه ها را در دستور کار خود داشته اند و آن چه تحقق این هدف را به تاخیر انداخته بود، مشکل تامین نقدینگی بود اما برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه باید تزریق نقدینگی به خودروسازان صورت گیرد و اگر این نقدینگی به صورت تسهیلات باشد که تنها خودروسازان را بدهکارتر خواهد کرد و دوباره جریان زیاندهی بر سر جای خود باقی خواهد ماند مگر آن که تنفسی به آن ها داده شود.
 
این کارشناس صنعت خودرو توسعه محصول را در گرو تامین نقدینگی از محل صندوق توسعه ملی عنوان و اظهار می کند: اختصاص بودجه جدا به این امر و عدم استفاده از بودجه های جاری می تواند کمک کننده باشد به هرحال خودروسازان باید نسبت به دریافت مطالبات اقدام کنند در غیر این صورت روز به روز بر مشکلات نقدینگی آن ها افزوده خواهد شد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صندوق توسعه ملی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
چانگان cs55 : نمایندگی انتخاب کردیم
شصت چی : برا من هم نیومده وای اگه فروش فوری بیاد من پولم جور نیست من فقط برا پیش فروش اونم به بدبختی پول جور کردم از پیامهای قبلی که تبدیل میزدند اگه محض خاطرتون باشه اخرین پیام را فوری ۳۰ روزه میزدند از ما هم فکر کنم ۳۰ روزه بیاد
اطلسعلی : اولویت واریزی اول مثلا بعضی ها بهمن ثبتنام کردن بعضی ها هم اسفند و اینکه میتونه از استان و شهرتون هم باشه
شاهین : هنوز برای ما که اخر مهر ماه بودیم و ندادن چه برسه به اذر
شاهین جی : سلام کسی میدونه شرکت ماشین سایپا تو کدوم شهرهاست که برای تحویل حضوری بریم؟
رحیم : سلام دوستان کسی می دونه کی دعوتنامه باقی مانده زمستان رو ارسال میکنن
حامد : جناب اسفند ۱۴۰۲ پیش فروش ثبت نام گذاشتن مخصوص همین گروه .مگه همون موقع برات اسمس نیامد که بری ثبت نام کنی؟ برو اداره صنعت معدن شاید بشه کاری کرد چون خیلی دیر پیگیری کردی پیش فروشها هم ماشینشون گرفتن ...
دارابی : لطفاً اسم پیچ و بگین
رویا : S3 ثبت نام تیرماه بودم. تحویل ۶ ابان. تحویل ک ندادن هیچ . الان خودم تماس گرفتم گفتن طرح تبدیل خورده. خودروهایی هم ک گذاشتن یا گرونترن یا j4ک بدردنمیخوره.دوستان زیر بار تبدیل نرید.توو قرارداد هم بند تبدیل نداره و دارن زور میگن. بعد از ۶ ماه تازه یادشون افتاده ک ماشین ندارن.
لعنت به سایپا : سلام. یه جا رو اشتباه گفتید تا جایی که من میدونم اون بخش پرداختی که امسال واریز کردیم چون سود مشارکت بهش تعلق میگیره، اگر سال اینده افزایش قیمت داشته باشه کلش شامل ما هم میشه. البته من این رو از ثبت نام ایران خودرو میدونم. اونایی که تو قرعه کشی شهریور برنده شدن و نصف مبلغ رو دادن الان که گرون شد گفتن چون اون پول اولیه سود مشارکت نداشته پس به اون واریزی اول افزایش قیمت نمیخوره. ولی فکر میکنم در مورد شاهین ما چون سود بهش تعلق میگیره اگر سال دیگه افزایش بخوره کلش شامل ما میشه. البته میگن مطمین نیستم ولی منطقیش همینه با شناختی که از نامردی شرکت سایپا سراغ دارم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 آذر پانا : واریزی چندم بودین؟؟؟
فاطمه : سلام کسی هست امروز فاکتور شده باشه؟؟
سیده : واریز 5مهر پذیرش 7مهر 11964201
دنا غمگین : دوستانی ک دنا اپشنال فاکتور شدید پیشفروش رنگ سفید لطفا ردیف قراردادتون رو بزارید ببینم ما کی فاکتور میشیم؟
علی : من دو مهر بودم. فقط دو تا پنج میلیون پیامکش اومده. این رقم های بالای سود تاخیر را از کحا آوردین؟
دنا غمگین : منم دنا اپشنال سفیدم تکمیل وجه 13 ام.چرا 14 ام فاکتور شد واسه ما نشد ؟جریان چیه
جواد : سلام دوستان اونایی که سورن تحویل گرفتند آیا از ترمز ماشینشون راضی هستند پدال ترمزشدن نرمه یا سفت
مسعود : حسن جان ایران خودرو گفت داداش
ااا : رانا ارتقا یافته میدن رانا تولید نمیشه اصلا خیالت راحت
محمد : سلام تاریخ واریزی چندم مهر ماه است ؟