حذف شارژر آیفون به صنعت خودرو نیز سرایت کرد؛ خودروهای تسلا ازاین‌پس بدون شارژر عرضه می‌شوند

 

حذف شارژر آیفون به صنعت خودرو نیز سرایت کرد؛ خودروهای تسلا ازاین‌پس بدون شارژر عرضه می‌شوند

 

ایلان ماسک می‌گوید به‌دلیل استفاده‌ی اندک از شارژر قابل‌حمل، تسلا تصمیم گرفته است ارائه‌ی این شارژر را با خودروهای جدید متوقف کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با انتشار چند توییت اعلام کرد این شرکت تصمیم گرفته است ارائه‌ی شارژر قابل‌حمل (موسوم به Tesla Mobile Connector) به خریداران خودروهای جدید را متوقف کند و به‌جای این کار، بسته‌ی نسل دو (سطح یک) را جداگانه با قیمت کمتر از قبل (۲۰۰ دلار) بهفروشد. بسته‌ی شارژر تسلا شامل آداپتوری است که به رانندگان امکان می‌دهد خودرو الکتریکی خود را ازطریق خروجی استاندارد ۱۱۰ ولت خانگی شارژ کنند و سایر آداپتورها را جداگانه می‌توان خرید.

ایلان ماسک در توییتر گفته است که براساس بازخوردهای دریافت‌شده، تسلا تصمیم گرفته است که قیمت شارژر قابل‌حمل را به ۲۰۰ دلار کاهش دهد تا سفارش آن به‌همراه خودرو راحت‌تر باشد. به‌گفته‌ی ماسک، اگر رانندگان بخواهند از ایستگاه‌های سوپرشارژ استفاده کنند یا کانکتور دیواری تسلا را داشته باشند، به شارژر قابل‌حمل نیازی ندارند.

به‌گزارش The Verge، شب گذشته حساب کاربری Tesla_Adri@ در توییتر متوجه شد تسلا صفحه‌ی پشتیبانی وب‌سایت خود را به‌روز کرده است تا اعلام کند بسته‌ی شارژر قابل‌حمل ازاین‌پس به‌همراه خودرو ارائه نمی‌شود. تا قبل از اِعمال این تغییر، رانندگان با خرید هر خودرو تسلا شارژر قابل‌حمل را نیز دریافت می‌کردند.

به‌نظر می‌رسد خطایی در صفحه‌ی پشتیبانی سایت تسلا دیده می‌شود. در این صفحه، نموداری می‌بینیم که تصویری از بسته‌ی شارژر قابل‌حمل نسل دو را نمایش می‌دهد؛ اما در‌کنار آن قیمت بسته‌ی ۴۰۰ دلاری نسل یک (سطح دو) به‌چشم می‌خورد. این بسته را نیز جداگانه می‌توان خرید است.

ایلان ماسک در منشنی که زیر توییت یکی از کاربران گذاشت، تأیید کرد تسلا ازاین‌پس شارژر نسل دو را با خودروها عرضه نمی‌کند. به‌گفته‌ی ماسک، آمار استفاده از شارژ قابل‌حمل بسیار اندک بود؛ به‌همین دلیل عرضه‌ی آن با خودرو اقدامی بیهوده به‌نظر می‌رسید. او می‌گوید تسلا در آینده آداپتورهای دوشاخه‌ی بیشتری با بسته‌ی شارژر قابل‌حمل عرضه می‌کند. فعلاً مشخص نیست که تسلا در ابتدا کدام آداپتورها را در بسته قرار می‌دهد.

شارژر قابل‌حمل نسل دو تسلا همچنان در وب‌سایت رسمی این شرکت ۲۷۵ دلار قیمت دارد و حتی اگر بخواهید، نمی‌توانید آن را بخرید؛ چون موجودی شارژر به‌اتمام رسیده است. این گفته برای شارژر نسل یک نیز صدق می‌کند. مشخص نیست که اتمام موجودی شارژرهای تسلا از چه زمانی آغاز شده است و تصمیم جدید تسلا نتیجه‌ی مشکل در زنجیره‌ی تأمین است یا خیر.

کاربران واکنش‌های متفاوتی به تصمیم اخیر تسلا نشان داده‌اند. رانندگان تسلا می‌توانند ازطریق شارژر دیواری در خانه‌ی خودشان یا مراجعه به ایستگاه‌های سوپرشارژ، خودرو الکتریکی خود را شارژ کنند؛ به‌همین‌دلیل، شارژر قابل‌حمل چندان ضروری به‌نظر نمی‌رسد. بااین‌حال، شماری از رانندگان می‌گویند اگر هنگام سفر شارژر قابل‌حمل را نیز با خود داشته باشند، احساس راحتی بیشتری دارند.

این وسیله‌ی جانبی هنگام کمپینگ یا سفر به مناطق فاقد ایستگاه شارژ بسیار مفید است؛ چون رانندگان می‌توانند خودرو خود را به پریزی استاندارد وصل کنند. سرعت شارژ خودروهای تسلا ازطریق این شارژر کُندتر است. برای مثال، شارژر نسل دو پس از یک ساعت شارژ امکان طی‌کردن یک تا سه مایل (۱٫۶ تا ۴٫۸ کیلومتر) را فراهم می‌کند.


در سال ۲۰۲۰، اپل در تصمیمی بحث‌برانگیز اعلام کرد که شارژر را از جعبه‌ی گوشی‌های آیفون حذف می‌کند و سامسونگ و گوگل و دیگر شرکت‌ها نیز مسیر مشابهی در پیش گرفتند. گرچه شباهت‌های واضحی بین شرایط صنعت موبایل و اقدام تسلا به‌چشم می‌خورد، سخت است پیش‌بینی کنیم که دیگر شرکت‌های فعال در بازار خودرو نیز بخواهند در مسیر تسلا قدم بردارند.برخی دیگر از رانندگان می‌گویند شارژر قابل‌حمل می‌تواند جایگزین مناسبی برای شارژر دیواری گران‌قیمت تسلا باشد و برخی دیگر می‌گویند تقریباً از این شارژر اصلاً استفاده نمی‌کنند. عرضه‌ی کانکتورهای دارای آداپتور ۱۲۰ ولت یا ۲۴۰ ولت به‌همراه خودروهای الکتریکی اتفاقی معمول است. امروزه، خودروهای نیسان لیف، فورد موستانگ Mach-E، شورولت بولت و تمام خودروهای الکتریکی BMW با کانکتور عرضه می‌شوند؛ البته خودرو کیا EV6 از این قاعده مستثنی است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

 

برچسب : خودرو , شارژر تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
حسام پارسایی x5 : والا به من گفتن از 22 همین ماه ماشین تهرانه ولی تحویل نمیدن میگن کارشناسیه نمیدونم دیگه این چه کوفتیه
شاهین g : واریزی ۱۱ اذر ۱۴۰۳ پذیرش ۱۲ اذر سخا ۱۳ اذر کسی هست شرایط منو داشته باشه ایا کسی توی سخا ۱۲ و ۱۳ اذر فاکتور شده این روزا؟
تارا دستی : انتخاب نمايندگي 1404/04/30 پرداخت كل وجه 1404/04/30 دريافت پرونده 1404/05/28 آماده براي صدور فاكتور 1404/05/28 فاكتور شده 1404/05/28 تخصيص پلاک
,شاهین زمستان : دارند چه غلطی میکنند. چرا این مملکت صاحب و پاسخگو نداره؟؟؟؟
علی ری را : تحویل اسفند 1403زمان تکمیل وجه تا 18 بهمن بود نمیدونم بعدشم تمدید شد یا نه ولی من خودم 11 بهمن متوجه شدم که واسه اسفندیا هم دعوتنامه رفته و 16 بهمن تکمیل وجه کردم
خسروی : در ایران بعد از انقلاب،تا بوده همینطور بوده:شرکتهای دولتی دچار عارضه رکود و درجا زدن و عدم تحول و به روز نبودن هستند و کارکنان آنها به گشادبازی و تنبلی عادت کردند،فقط منتظرند ساعت اداری تمام شود تا از شرکت فرار کنند.شرکتهای خصوصی را هم باندهای قدرت اصلا نمیگذارند پا بگیرند و رشد کنند،چنان سدهای محکمی جلوی سرمایه گذاران آنها میگذارند که فرار را بر قرار و تولید ترجیح میدهند.شرکتهای خصولتی( مثل ایرانخودرو و سایپا) هم شترمرغ هستند،نه بار میبرند و نه پرواز میکنند.هر سال بودجه تپل ارزی از دولت میگیرند و دور خودشان می چرخند و چند محصول از رده خارج ،برای رفع تکلیف مونتاژ میکنند و تمام....این وسط مصرف کننده بینوا هم سرش بی کلاه میماند.
حسام پارسایی x5 : انقدر بی نظم و بدون مسئولیت هست این کرمان موتور من از 20 خرداد فاکتور شدم تا امروز تقریبا 70 روز گذشته امور مشتریان میگه هنوز منتظر بارگیری هست اداره تحویل تهران در انتظار کارشناسی گیر کرده نمیدونم کدومشون درست میگن واصلا معلوم نیست کی تحویل بشه ماشین اگه برا خودتون ارزش قائلین فراموش کنین خرید از این شرکت خون مرددم رو تو شیشه کردن از اولین مرحله که فاکتور شدن هستن باید هفت حان رستم رد کنی حالا ام که اخرین مرحله هست هیچ پیگیری و تعهدی نداره شرکت به خریدار
پلاس : این تحلیل به این دلیل غلط است که اگر همین امروز خبر سایتها( مثل باشگاه خبرنگاران و ...) را ملاحظه کنید،سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس ( عباسپور) گفته:هم سایپا و هم ایرانخودرو حقوق کارگران خود را با تاخیر پرداخت میکنند که موجب نارضایتی شده،بنابراین وضع ایرانخودرو هم تعریفی ندارد،هر دو شرکت دارای زیان انباشته سرسام آور هستند و حتی با افزایش قیمت های متعدد محصولات،هر روز فعالیت آنها با ضرر همراه است.مدیران نالایق این دو کارخانه را به خاک سیاه نشاندند،هم کارگران شاغل و هم خریداران ناراضی هستند.فقط مدیران رده بالا با دریافت حقوقهای نجومی و سهم از فروش و فوق العاده مزایا،درحال چپاول هستند.
X5بهمن : سلام دوست عزیز میگه واسه x5 شیفتر گذاشتن جدیدا شما که تحویل گرفتید میشه خبر بدید درسته یا نه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بزرگ آقا : شرایط قرارداد رو نخوندی . اگه بین واریز اول و دوم ، شرکت افزایش قیمت بده ، دیگه سود به واریز اول تعلق نمیگیره . فقط سود دیرکرد بهت میدن .
دنا 6 دنده رینگ فولادی،تبدیل : سلام دوستان عزیز تحویل 31 خرداد هستم، دیروز تبدیل به آلومینیومی زدم، کی فاکتور میشه؟؟
دنا 5دنده14مرداد تحویل سفید : سلام آفا دنا بورسی خبری از فاکتور نیست ؟؟؟؟
امیر rs شهریور : کوییک s تکمیل وجه 28 خرداد فاکتور شده . پیش فروش
13تیر : دقیقا ما هم فاکتور نشدیم
اصغر : عرفان پایین نوشتی روی فاکتور قید شده بهت جک گفته 😂😂
13تیر : واریز وجه شما چه تاریخی بود؟؟
رضا : فرسوده تبت نام چه ماهی آمده
سلین6دنده 31تیر فولادی : برای تو هم میزنه دهه سوم خرداد در حال فاکتور ؟
وانت بار : این صفارزادهه کیه. فازمنفی میده اینجا نده برو جای دیگهبده0