بررسی کامیون اویکو تراکر

بررسی کامیون اویکو تراکر

تراکر صرفاً برای کار در مسیرهای آف رود و شرایط سخت طراحی و ساخته شده است , مناسب کار در کارگاه‌های ساختمانی و معادن بوده و یکی از کامیون‌های مطرح بازار می‌باشد. این کامیون مجهز به کابین به روز و جادار و پیشرانه Cursor 13 می‌باشد. کابین تراکر بر اساس کابین استرالیس طراحی و ساخته شده است و به همین دلیل دارای قطعات مشترک فراوانی هستند.

بررسی کامیون اویکو تراکر

همچنین کابین های Active Time و Active Day برای این کامیون نیز قابل سفارش می‌باشند. بر خلاف استرالیس که قادر به حمل 44 تن بار است، تراکر می‌تواند 72 تن بار را حمل نماید و در انواع 4x4، 6x4، 6x6 و 8x4 موجود می‌باشد.

 

طراحی خارجی

بررسی کامیون اویکو تراکر

تراکر مانند استرالیس و اغلب کشنده های اروپایی، کابین روی موتور می‌باشد و موقعیت قرارگیری راننده بر روی محور جلو است.درب های جلو بالای تایرها قرار دارند و زاویه پایینی شیشه های جانبی به نحوی طراحی شده اند که دید خوبی را برای راننده به ارمغان می‌آورند.

بررسی کامیون اویکو تراکر

بخش اعظمی از تفاوت نسل جدید با قدیم در نمای جلویی و جلوپنجره V شکل این کامیون خلاصه می‌شود. جلوپنجره از دو خط افقی تشکیل شده و بر روی آن نوشته IVECO و در قسمت پایین شیشه جلو نیز نوشته Trakker به چشم می‌خورد. بر خلاف استرالیس، تراکر چهره ای تنومند تر دارد و این به لطف ارتفاع بیشتر آن از سطح زمین می‌باشد. قسمت پایینی کامیون به رنگ مشکی بوده و این امر موید روح سرسخت و کارای این کامیون است.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون اویکو تراکر

همانطور که از ارتفاع 371 میلی متری این کامیون از سطح زمین مشخص است، ورود به داخل کامیون کمی مشکل می‌باشد. البته به لطف پله های آرگونومیک تراکر، این مشکل تا حد زیادی مرتفع گردیده است. با ورود به داخل کابین، متوجه شباهت آن با کابین استرالیس خواهید شد که خوشبختانه این مورد بدی نیست. جنس مواد به کار رفته مرغوب و دارای ساختار مستحکم می‌باشند.

بررسی کامیون اویکو تراکر

ادوات و دکمه های کنترلی کاملاً در دسترس بوده و آرگونومی بسیار خوبی دارند. کابین Active Day بسیار جادار بوده و قفسه های زیادی برای قرار دادن اشیا دارد در پشت صندلی ها دارد. بالای سر راننده نیز قفسه هایی برای قرار دادن اشیا تعبیه شده است. صندلی ها راحت بوده و بدن را به خوبی در بر می‌گیرند. همچنین به لطف صندلی سوم در کابین، به غیر از راننده دو نفر دیگر می‌توانند به راحتی داخل این کامیون جای بگیرند. صندلی راننده در چند جهت قابل تنظیم می‌باشد و به لطف موقعیت قرارگیری راننده، دید خوبی به اطراف خواهید داشت.

 

موتور و کارایی

بررسی کامیون اویکو تراکر

اویکو تراکرمجهز به موتور Cursor 13 می‌باشد که استاندارد یورو 5 دارد. این موتورها قادر هستند 380 الی 440 اسب بخار نیرو تولید کنند و در تمامی مدل ها مجهز به ترمز موتور می‌باشند. گیربکس های 12 سرعته اتوماتیک  Euro Tronic با اهرم تعویض بر روی ستون فرمان و 16 سرعته دستی ZF Ecosplit برای این کامیون قابل سفارش می‌باشند. موتورهای Cursor به لطف گشتاور بالا، کارایی بالایی داشته و با دوام هستند. توربوشارژر نیز قدرت مناسب را در دورهای پایین در اختیار راننده قرار می‌دهد. عملکرد گیربکس اتوماتیک بسیار دقیق بوده و نمی‌توان ایرادی از آن گرفت. عملکرد گیربکس دستی نیز بسیار مناسب و روان است و در بارگیری کامل نیز درست عمل می‌کند. تمام این موارد در کنار هم کارایی تراکر را بالا برده و هزینه های نگهداری آن را کاهش داده‌اند. 

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی کامیون اویکو تراکر

فنرهای پارابولیک استیل در کنار سیستم تعلیق بادی سبک با قابلیت فعال و غیرفعال شدن، در مدل‌های 6x4 و  8x4 وجود دارند. سیستم تعلیق بادی جدید برای کارهای سنگین نیز در این مدل‌ها قابل سفارش هستند. کیفیت سواری تراکر بسیار خوب بوده و ضربات جاده را به خوبی جذب می‌کند. برای کشنده های اتاق بلند سیستم تعلیق پنوماتیک نیز در دسترس می‌باشد. قرارگیری کابین در بالای محور جلو، فرمان پذیری و سواری خوبی را فراهم می‌کند و سیستم کمکی فرمان نیز از موارد قابل توجه می‌باشد.

بررسی کامیون اویکو تراکر

عایق بندی کابین بسیار خوب بوده و میزان نفوذ صدا و باد به داخل کم است. در کل باید گفت کابین بسیار راحت بوده و در کارکردهای طولانی، راننده را دچار خستگی زیاد نمی‌کند. در نهایت می‌توان گفت با توجه به این که نسل قبلی تراکر کامیونی مستحکم و بادوام بود، نسل جدید پا را فراتر گذاشته و به لطف امکانات بیشتر، در میان رانندگان کامیون جایگاه خوبی به دست آورده است. کاربرد این کامیون بسیار زیاد بوده و می‎تواند در معدن، کارگاه های ساختمانی و در نقش نیروهای امدادی انجام وظیفه نماید.

بررسی کامیون اویکو تراکر

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی کامیون اویکو تراکر


منبع

TopSpeed

برچسب : IVECO TRAKKER






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

23 نظر

Hosein
0

سلام خسته نباشید من یه ایویکو تراکر ۳۸۰ وارداتی دارم ریتاردی که ترمزش خیلی قوی و اصلا پمپش روغن نمیزنه
21:51  1399/08/29
پاسخ دادن
شهرام
0

سلام محور وسط ایویکو تراکر۳۸۰ چگونه رگلاژ میشود
10:14  1399/06/14
پاسخ دادن
امید
0

اویکو 330 هستش که رنگ شاسی ان تابه حال ازبین نرفته حتا رنگ موتورش هم خراب نشده
گیربکسش zf دفرنسیالش خیلی بادوامه فقط کمک دفرنسیالش زعیف هستش
12:29  1399/03/07
پاسخ دادن
امید
0

سلام اوکو تنها کامیونی هستش که شاسی ولوازم وقطعاتی دارد که الیاز مقاومی در برابر گرما و سرما دارد
12:25  1399/03/07
پاسخ دادن
محمد سلطانی
0

اویکو قدرتش بسیار بالاست ام پی ۳۸۰ با وزن کل تا ۶۴ تن بار مخلوط زدم ۵ سال داشتم زیربندی نسبت به اف ام ۱۳ هزارتومن خرج هم نداره فقط مشکل اصلیش ترمز است و روغن زدن پمپ بادش از لحاظ بارگیری هیچ وقت وزن کل بارگیریم زیر ۴۷ تن نبود ولی بعد از فروشش اف ام ۱۳ خریدم هزینه زیر بندیش بیچارم کرد خیلی پر خرجه اصلا زیر بندیش به درد بار سنگین نمیخوره خدا برکت بده اویکو رو (شاعر میگه اویکو مرده راننده اویکو باغبون در بهشته)
😎😎😏
20:07  1398/07/05
پاسخ دادن
مصطفی تعمیرکار ایویکو
0

باسلام خواهشا اگه میشه کاتالوگ یا فیلمی از تعمیرموتر تراکر ارسال کنید ممنون میشم یانحوه فیلرگیری وتایم گیری میلسوپاپ
12:28  1398/04/04
پاسخ دادن
مهدی فروتن
0

من یه اویکو ۴۴۰ دارم خیلی خیلی رضایت دارم
23:53  1398/01/18
پاسخ دادن
سجاد
0

من دنبال اتاق کامل ایکو مدل ام پی۳۸۰هستم
23:27  1397/09/20
پاسخ دادن
پارسا
5

80 میلیون.......
اگه به گذشته برگردیم نه زمان باباهامون همین دو سه سال پیش می شد یه چیزی زیر 30میلیون حال دیگه اختلاف سطح درآمدی رو در نظر هم نگیریم که ما چه قد در امد داریم اونا چه قدر......
17:02  1393/03/06

علی
0

BENZ عالی
20:01  1396/11/29
پاسخ دادن
رضا
1

من فروشگاه لوازم یدکی دارم .
با ایویکو تراکر زیاد برخورد داشتم .تو این متن گفته شده که موتور این کامیون Cursor 13 هستش .در حالی که شرکتی که با من کار میکنه ایویکو تراکر 6*6 با موتور Cursor 9 داره .
البته من برخی قطعاتشون رو تامین میکنم .
اگه کسی اطلاعات بیشتر خواست با کمال میل در خدمت هستم .
09191427175
13:55  1394/11/04
پاسخ دادن
تعمیرکاه ماهان تراک
0

تعمیرکاه ماهان تراک تعمیرنسل جدید کامیونهای ولو و رنو با کادر مجرب در خدمت شما ت ت :09126855270 یارمرادی
20:28  1394/02/08
پاسخ دادن
سعید
0

من 2سال راننده اویکو تراکر کمپرسی هستم شرکتی که در ان کار میکنم20دستگاه تراکر داره .گیربگسش خیلی زود خراب میشه- پمپ بادش همه زود روغن رد میکنه.درمقابل ولوو که30دستگاه ازش داریم خوب جواب داده.
22:45  1393/02/20
پاسخ دادن
سامان
1

من در شرکتی کار می کنم که تعداد 60 دستگاه از این ایویکو ها دارند. نسبت به قیمتشان ماشین های خوبی می باشد. یه ایرادی که این چند مدت توشون زیاد بود این بود که ترمز دنده آنها بعد از مدتی سریع ساییده میشد و نیاز بود گیربکس پایین بیاید تا ترمز دنده ها عوض شود. دلیل این امر هم استفاده از ترمز دنده گرافیتی می باشد. مزیت این نوع ترمز دنده ها در نرم عوض شدن دنده ها می باشد ولی حیف که یه خورده حساس هستند و زود خراب می شوند.
00:31  1393/02/19
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
0

خب آقا علیرضا، شما که اینقدر طرفدار ولوو هستین، بگین ببینم دلیلتون چیه؟! چرا فقط ولوو؟! و چرا ایویکو بدرد نمیخوره؟!
خوشحال میشم اگه بیاین به قسمت مقاله بررسی ولوو FH16 و در بحثی که در اونجا در همین رابطست شرکت کنین.منتظرتونم بیاین و نظرات بنده رو در اونجا بخونین...
23:07  1393/02/03
پاسخ دادن
حامد
2

لطفا در مورد کاتالوگ تعمیراتی محصولات اویکو مطلب بزارین،چطور میتونم دوره آموزشی محصولات ایویکو برم،مکانیک ایویکو تا مدل۷۲۰کار کردم و فوق دیپلم مکانیک هستم.
متشکرم
08:07  1393/01/05
پاسخ دادن
کاربر: مهدی قلی زاده
3

بسیار عالی. همه محصولات ایویکو عالی هستن.
21:02  1392/12/18
پاسخ دادن
علیرضا
1

هیچ کدوم به درد نمیخورن فقط ولوو
19:32  1393/01/30

omid
0

به نطر باک حجمش کمه
23:05  1392/10/10
پاسخ دادن
کاربر: .::Behrooz::.
1

انشاالله که در آینده نزدیک , این کامیون ها و امثالشون جای بنز های فعلی رو بگیرن ...
12:07  1392/10/09
پاسخ دادن
وحید
0

داش مگه بنز چشه ؟!!!
20:44  1392/10/10

.::Behrooz::.
0

نه داداش , بنزی چیزیست نیست , من خودم عشق 2426 و 1924 هستم ,
من برای راحتی راننده ها می گم , و آلوذگی کمتر هوا ...
21:54  1392/10/10

محمد
0

اویکو اصلا قدرتی نیست .بنز 2624 تا 40 تن بار را به راحتی حمل می کند ولی اویکو یا ولوو باموتوری با این قدرت نمی توانند این بار ها را ببرند.مرسدس آروکس بهترین کامیون برای معادن وکارهای سخت است
11:44  1393/01/05

Robbit
1

جالب بود ممنون.

لطفا در مورد کامیونهای اسکانیا هم مطلب بزارید.
02:34  1392/10/09
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : منم ثبت نام نقدی ۲۷‌شهریورم شاسی نشدم اینا که الان شاسی شدن همه قسطی و ان تکمیل وجه نکردن اصن
علی اس۵ : سیاست کرمان موتور این هست که اونی نقدی پول داده که هیچ و اونی که قسطی خریداری چون چک دومشون نزدیک هست را شاسی میکنند که همه چک هاشونو پاس کنند
J7 مشکی : پاسخ به j7:ثبت نام تهران
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
21فروردین : سلام فعلا دارن اسفندرو فاکتور میکنن
پاسخ به یاشار قسمت دوم : ادامه . خب مزایا و معایب اطلس را گفتیم حالا رسیدیم به رانا پلاس ارتقایافته 1- مزایا : موتور شناخته شده و اصیل پرتوان و کم صدا و کم مصرف و کم استهلاک TU5 با حجم موتور 1600 سی سی با قدرت 105 اسب‌بخار و با گشتاور142 نیوتن‌متر و صرف سوخت ترکیبی6.9 لیتر در صد کیلومتر - دارای استاندارهای 85 گانه مثل اطلس فقط با چند آپشن بیشتر مثل کروز کنترل - پوزیشن لامپ (ساده بگم مثل دیلایت منتها در چراغهای عقب هست )- آیینه وسط الکتروکرومیک(که باعث میشه نور ماشینها در هنگام شب چشم را اذیت نکند)-ترمز های مطمِن و قابل قبول - شاسی محکم مناسب خانواده و مسافرت -صندوق جادار-طراحی پخته و هماهنگ -و مقداری تغییرات در چراغها و جلو پنجره و صفحه کیلومتر و آمپر (مثل اطلس) و سیستم مالتی پلکس . 2- معایب : فضای کم در ردیف عقب و نداشتن مانیتور . دیگه بقیه چیزها مثل نمایشگر تعوض دنده و دکمه های کنترلی روی فرمان و سنسور دنده عقب هر دو خودرو دارن . یاشار جان دیگه انتخاب با خودته میتونی اطلس بگیری میتونی یه پنجاه شصت بذاری روش رانا پلاس ارتقایافته بگیری ببین کدومش منطقی و بصرفه تره .
طاهره : سلام ببخشید من دی ماه بودم یکم اردیبهشت تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده کسی هست دی ماه باشه براش فاکتور شده باشه ممنون میشم جوابمو بدید
joni جون : هیچ اطلاعاتی از سمت عرضه کننده ارسال نشده است. بله برای منهم نوشته
S5 : من هم شهریورم دی ماه تکمیل وجه همون اول کار که ۲۰۰ دادیم دو ماه بعد جمعا شد ۶۰۰ بقیه هم دیماه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل تیر ماه : نه دیگه به ما افزایش نمیخوره خیلی رفته بالا همین الانشم
تبدبل به 207 : دوستان تبدیل به 207 واریزی 13 دیماه داریم ؟ مثبت بزنین
زهره 55 : خیر حساب نمیشه
احد دوگانه دی : با سلام من تکمیل یک اردیبهشت هستم دی ماهی فعلا فاکتور نشدم.کسی امروز فاکتور شده؟
تحویل تیر ماه : سلام اقای بهادری تحویل تیرماه دعوتنامه کی میاد الان قیمت وانت 310 نظرتون بازم شرکت افزایش قیمت داره ..؟
207اتومات رضا دی : منم 23اذر فاکتور نشدم
پیش فروش دی ماه دوگانه : بله من دی ماهی هستم ومتاسفانه هنوز فاکتور نشدم
aaaaa : سلام دوستان 2 روز پیش برام از نمایندگی نصیراللهی پیام اومد مشتری گرامی جهت تکمیل فرایند ثبت نام در اسرع وقت به یکی از شعب نمایندگی نصیراللهی مراحعه کنید میشه یگید برا چی میخوان؟؟ لطفا جواب بدید
207 اتو تکمیل 28 آذر ساری : ظاهرا فقط سفید داره فاکتور میشه. و 207 اتو مشکی سقف فلز طرح عادی تا 20 آذز فاکتور شدن. اینجور که از شواهد و اعلان دوستان برمیاد. نکته جالب اینکه پیج حواله هیچ فاکتوری از 207 های اتومات سقف فلز نمیزاره. دریغ از یه دونه. نمیدونیم جریان چیه واقعا
اتومات دی مشکی : سلام منم 30 آذر تکمیل وجه کردم ولی هنوز خبری نیست