تحریم‌ها علیه خودروهای روسی: بازگشت به قرن بیستم بدون کیسه هوا و سایر امکانات

 

تحریم‌ها علیه خودروهای روسی: بازگشت به قرن بیستم بدون کیسه هوا و سایر امکانات

 

تحریم‌ها علیه روسیه در پی حمله این کشور به اوکراین به شدت صنعت خودرو را تحت‌تأثیر قرار داده ‌است و به دلیل کاهش واردات قطعات خودرو مشکلات زیادی برای مشتریان و صاحبان خودروها ایجاد کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این باعث شده تا خودروسازی لادا، که شرکت مادر وی به تازگی توسط دولت روسیه از رنو بازخرید شد، عرضه نسخه جدیدی از لادا گرانتا به نام کلاسیک ساخته‌شده با قطعات داخلی را آغاز کند که فقط 13 هزار دلار قیمت دارد.

متأسفانه عنوان "کلاسیک" در نام این مدل به ظاهر آن اشاره ندارد و منظور از آن کمبود امکاناتش است. این خودرو بدون امکانات ایمنی از جمله ترمز ضدقفل، کیسه‌های هوای سرنشین یا حتی تهویه مطبوع به فروش می‌رسد. این مدل از موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر با توان 90 اسب بخار بهره می‌برد که استانداردهای آلایندگی اروپایی فعلی را رعایت نمی‌کند. این مدل در واقع با استانداردهای آلایندگی سال 1996 مطابقت دارد که برای خودرویی که در سال 2011 معرفی شده جالب است.

دیوید وارد، رئیس اجرایی برنامه جهانی ارزیابی خودروهای جدید به سی‌ان‌ان گفت که این یک "گام نزولی و کنایه‌آمیز" برای این کشور است که نایب رئیس مجمع جهانی تنظیم مقررات خودرو در سازمان ملل متحد است.

در همین حال، کارشناسان این اقدام را به تاکتیک‌های اتحاد جماهیر شوروی در زمان جنگ سرد تشبیه کرده‌اند. جفری ادموندز، یک متخصص در امور روسیه که در دولت اوباما خدمت کرده است، گفت که این نشانگر "تمایل دولت روسیه برای فدا کردن کالاهای باکیفیت و ایمنی در ازای این حمله" است.

 

لادا گرانتا

 

در همین حال، گزارش‌های تأییدنشده حاکی از آن هستند که لادا قصد دارد نسخه‌های بدون امکانات سایر خودروهای خودش مانند نیوا 45 ساله را نیز عرضه کند.

کمبود قطعات روی صاحبان کنونی خودروها هم تأثیر می‌گذارد

در همین حال، وضعیت افرادی که از قبل صاحب خودرو بودند هم چندان بهتر نیست. با توجه به کاهش واردات قطعات، هزینه تعمیر خودروها گران‌تر خواهد شد. الدار قاضی‌یف، که صاحب چهار تاکسی اشکودا در مسکو است، به روزنامه گاردین گفت که اگر خودروی شما خراب شود نمایندگی‌ها هیچ کاری برای شما نمی‌کنند و تعمیرکارها برای چند ماه آینده به شما نوبت می‌دهند.

وب سایت‌ها تلاش کرده‌اند تا این مشکلات را تا حدودی حل کنند اما قاضی‌یف گفته است که بازار احتکاری شده است. او گفت که پیدا کردن قطعات یدکی تقریباً غیرممکن است و حتی اگر بتوانید آن‌ها را پیدا کنید قیمت بعضی از آن‌ها با قیمت خودروی شما برابر است.

قاضی‌یف با اشاره به اینکه بسیاری از این قطعات سرقتی هستند گفت: "این همان دزدی و راهزنی در روز روشن است." حتی قیمت چیزهای ساده مانند روغن موتور ۱۰ برابر نسبت به سال ۲۰۲۱ بیشتر شده است، که نشانگر سختی‌های به وجود آمده برای مردم عادی روسیه به دلیل حمله به اوکراین است.

 

 
 
 
 

منبع (source)

khodrobank

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروی روسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : سلام موعد تحویلتون کی بود ؟
سعید : سلام موعد تحویلتون کی بود ؟
عاطفه شیرمحمدی : سلام . خانم کاظمی دفار مرکزی کرمان موتور کجاس؟
محمد : دوست عزیز بهتره اطلاعی ندارید بی مورد صحبت نکنید ۳ هفته ۳ شیفت داریم تولید تارا میکنیم علت فاکتور نشدن اطلاعی ندارم چون بخشش جداست. یاد بگیریم بی مورد حرف نزنیم اول آگاهی داشته باشیم و بعد نظر ثبت کنیم موفق باشید
J7 : آدرس می فرمایید کجا رفتید جنت آباد یا جاده مخصوص
محسن : سورن دوگانه ، تکمیل وجه : ۹ بهمن . . تحویل : ۲۹ اسفند . . .....همچنان منتظر
اطلس مادران : والا ماه پیش من زنگ زدم دی ماهو گفت فاکتور شدن هیچ وقت نگفتن تا ۱۴ بهمن فاکتورشده چطوری میگید ۲ ماه پیش همینو گفتن؟
تارا دستی زمستان : الکی جو ندهید خیلیا به این جو دادن شما دل میبندن .واین گناه محسوب میشه
پرهام : با سلام خدمت تمامی دوستان حواله داران طی جلسات شورای این هفته سایپا مدیر شرکت سایپا تصمیم گرفته دعوتنامه ساینا اس دوگانه اسفند ماه را در اول تیر ماه بفرستد... وبه قیمت جدید محاسبه میشود .. و بعد از تکمیل وجه ۲ماه طول میکشد تحویل دهد.. .....مدیریت محترم شرکت سایپا.....
سید : شما مطمئنی تا دوشنبه میاد ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پارس : 12روزه فاکتور شدیم از پلاک خبری نیست میگن مجوز پلاک ندارم
سجاد : این سایپا چکار میکنه 3 خرداد پلاک شدم هنوز میگه تخصیص داده شده درحالی ک بعد من تحویل گرفتن
مازنی ریکا : دوست عزیز برو نمایندگی اطلاع بده خودشون مشکلتو حل میکنن نگران نباش
ساندرو استپ وی دستی : لطفا منو راهنمایی کنید همدان منم ب پولم برسم
اس7 : منم فاکتورم حذف شده
احد دوگانه : سلام من فاکتور شدم ولی پیامک اومده که چون سخا شما مغایرت داشته پلاک نشدید. کسی می دونه مشکل از چی هست؟الان من چیکار کنم؟ تو را خدا هر کی می دونه کمکم کنه من چیکار کنم؟
مرتضی 207 اتومات سقف فلز : ما دو نفریم و هنوز فاکتور نشدیم. 4 دی تکمیل 30 دی تحویل
پدرام : مریم جان تو ک میگفتی به هیچ وجه تبدیل نمیکنی
علیرضا x55 : تاریخ قرارداد 14دی تایید لیزینگ 7بهمن 26مجوز خروج وتو صف بارگیری هست تاریخ سیستمی 23خرداد ماه امروز نمایندگی ‌صدای مشتری جفتشون زنگ زدم گفتن تایید به باربری شده بقیش توکل بخدا
آپشنال تحویل 3 خرداد سفید رنگ : نه بابا خالی بستن پس چرا ماها هنوز فاکتور نشدیم