تاکسی‌های کاملاً خودران و بدون راننده بایدو در دو شهر چین مستقر می‌شوند

 

تاکسی‌های کاملاً خودران و بدون راننده بایدو در دو شهر چین مستقر می‌شوند

 

بایدو، رقیب گوگل در بازار موتورهای جست‌و‌جو، مجوزهای لازم را دریافت کرده است تا تاکسی‌های کاملاً خودران و بدون راننده‌ی خود را در دو شهر چین مستقر کند.

بایدو (Baidu)، موتور جست‌و‌جوی بزرگ چینی، می‌گوید مجوزهای لازم را از دو شهر چین دریافت کرده است تا خدمات ربوتاکسی بدون راننده را در جاده‌های بین‌شهری ارائه دهد. رویترز می‌نویسد این نخستین‌بار است که چنین مجوزی در چین صادر می‌شود.

مجوزهای مذکور را شهرداری جنوب‌‌غرب چونگ‌کینگ و شهر مرکزی ووهان صادر کرده‌اند و به تاکسی‌های رباتیک تجاری امکان می‌دهند بدون نیاز به حضور راننده در داخل خودرو مسافران را جابه‌جا کنند. بایدو می‌گوید مجوزهایش از امروز وارد مرحله‌ی اجرایی می‌شود.

طبق اعلام بایدو، دریافت مجوز از دو شهر چونگ‌کینگ و ووهان نشان‌دهنده‌ی تغییری چشمگیر در سیاست‌گذاری چین در حوزه‌ی خودروهای خودران است. وی دانگ، مدیر ارشد عملیات ایمنی در گروه تجاری رانندگی هوشمند شرکت بایدو می‌گوید: «این مجوزها اهمیت بسیار زیادی برای صنعت دارند. اگر به اکتشاف فضا فکر کنیم، این لحظه مثل فرودآمدن روی ماه است.»

در ابتدا بایدو قرار است گروهی شامل پنج تاکسی رباتیک در هر شهر مستقر کند. این تاکسی‌ها اجازه دارند در مناطق تعیین‌شده در شهر ووهان از ساعت ۹ تا ۱۷ و در شهر چونگ‌کینگ از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۶:۳۰ فعالیت کنند. ناحیه‌ی سرویس‌دهی ربوتاکسی‌های بایدو ۳۰ کیلومترمربع از منطقه‌ی یونگ‌چوان شهر چونگ‌کینگ و ۱۳ کیلومترمربع از منطقه‌ی توسعه‌ی اقتصادی و تکنولوژیکی ووهان را دربر می‌گیرد.

در اوایل سال ۱۴۰۱، شرکت Pony.ai که از شرکت‌های Apollo Global Management و تویوتا کمک مالی دریافت کرده است، از دریافت مجوزهایی ویژه در شهر پکن خبر داد تا ربوتاکسی‌های خود را در ناحیه‌ای به مساحت ۶۰ کیلومترمربع مستقر کند. مجوزی که Pony.ai در شهر پکن دریافت کرد، اعلام می‌کند به حضور هیچ‌کس روی صندلی راننده نیازی نیست؛ اما فردی متخصص باید روی صندلی مسافر جلو حضور داشته باشد. رویترز می‌گوید خدمت‌دهی ربوتاکسی‌های Pony.ai در پکن آغاز شده است.

دختر در حال ورود به ربوتاکسی بایدو خودرو مشکی خیابان

بایدو در حال مذاکره با مقام‌های رسمی پکن و شانگهای و شنژن است تا در یک سال آینده، مجوزهایی برای آزمایش ربوتاکسی کاملاً خودران در این شهرها دریافت کند. ظاهراً بایدو به‌دنبال مستقرکردن تاکسی‌هایی است که خدماتشان را رایگان ارائه می‌دهند. تاکسی‌هایی که در چونگ‌کینگ و ووهان مستقر می‌شوند، از مسافران هزینه دریافت می‌کنند.

تلاش‌های چین برای صدور سریع مجوز استفاده از خودروهای خودران در حالی پیگیری می‌شود که قانون‌گذاران ایالات متحده نیز در حال تصویب قوانین جدیدی در این حوزه هستند. Cruise، شرکت تحت مالکیت جنرال موتورز، در اوایل سال جاری میلادی گفت از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا مجوز دریافت کرده است تا در برخی از خیابان‌های منتخب سان‌فرانسیسکو در بازه‌ی‌ زمانی بین ساعت ۲۲ تا ۶ مسافران را با خودروهای کاملاً خودران و بدون راننده جابه‌جا کند. ناگفته نماند سرویس‌هایی که Cruise ارائه می‌دهد، پولی است.

Apollo Go، سرویس ربوتاکسی بایدو، از زمان آغاز به کار در سال ۲۰۲۰ تاکنون، بیش از یک‌میلیون سفر در ۱۰ شهر چین انجام داده است. بایدو می‌گوید تاکنون هیچ مشکلی در سرویس مشاهده نکرده است. فعلاً مشخص نیست که بایدو برای رسیدن به جایگاه فعلی چقدر سرمایه‌گذاری کرده است.


در همین حین، وزارت حمل‌و‌نقل چین در پیش‌نویس قوانین جدیدی که برای قاعده‌مندکردن صنعت خودروهای خودران تصویب خواهد شد، می‌گوید این کشور باید با احتیاط استفاده از خودروهای خودران در سیستم‌های حمل‌و‌نقل شهری را امکان‌پذیر کند. وزارت حمل‌و‌نقل چین می‌گوید که بهتر است خودروهای خودران نظیر ربوتاکسی‌ها در جاده‌های کم‌ترافیک و در موقعیت‌هایی استفاده شوند که به‌راحتی امکان کنترل‌کردن آن‌ها وجود داشته باشد. به‌گفته‌ی این وزارت، دولت چین قبل از صدور هرگونه مجوز باید ایمنی مسافران را در اولویت قرار دهد.

چین و ایالات متحده در رقابتی مستقیم برای تجاری‌سازی سیستم‌های خودران هستند؛ از ابداع فناوری‌های جدید در حسگرها گرفته تا تصویب قوانینی جدید برای صدور مجوز استفاده از خودروهای خودران در جاده. دراین‌میان، ایالت‌هایی در آمریکا مثل آریزونا به شرکت‌های حمل‌و‌نقل اجازه داده‌اند از خودروهای خودران بدون راننده استفاده کنند.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بایدو , خودروی خودران






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهریور : عزیز؛ تعصب را کنار بگذارید. من نه طرفذار A5 هستم و نه X5! , و قرار نیست ما به خاطر دو نوع خودرو چینی که هر دو تفاوت آن ها را با خودروهایی مانند هیوندا، بی ام، و............... میدانیم جدل کنیم؛ اما توصیه می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کنید.
شاهین جی : سلام تمام گروه‌ها دوشنبه ۱۶تیر میرن تجمع بهتره باهم هماهنگ باشیم
X5 : X5 و A5 هردو موتور ۱۵۰۰ توربو دارن منتهی موتور جک موتور سگ جون و باسابقه در ایران و امتحان پس داده هستش و قویتر هم هستش ۱۷۲ در مقابل ۱۳۷ اسب a5 رو توربو کردن که یکم راه بره اگه توربو نبود میشد ۱۰۰ اسب و معادل کوییک
ساسان : خدایا قسمت میدم به حق محمد وآل محمد..به دستان بریده حضرت ابوالفضل عباس.به گلوی بریده حسین.به این روز عزیز..از مسئولین وبانیان این برنامه تحویل خودرو نگذر وانشاالله به دردی گرفتارشون کن حقی که ازماپایمال کردن رو بیارجلوی چشاشون وبه شام شب محتاجشون کن....آمین یارب ال عالمین
شهریور : ببخشید قربان متن قبلی را بدین شرح اصلاح می کنم: این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیداند. بهتر است با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت کند. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : این کارشناس عزیز ظاهرا تفاوت بین GDI و تنفس طبیعی و توربو شارژ را نمیدانید. پیشنهاد می کنم با یک مهندس مکانیک- گرایش تبدیل انرژی باسواد (نه اینکه صرفا مدرک مهندسی را یدک بکشد) مشورت نمایید. ضمنا نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
شهریور : باید عرض کنم که نقطه بهینه عملکرد موتور 172 اسب بخار در دور بهینه تقریبا 129 اسب بخار است. تحت این شرایط، مصرف سوخت، گشتاور و توان موتور متوازن هستند. بنابراین نباید فریب 172 اسب بخار را خورد.
حمزه : بخداوندگی خدا هنوز بدی هیچ کسیو نخواستم ولی این شرکت سایپا خیلی ازیت کرد مارو خدا لعنت کنه امشب شام غریبانه شمع روشن میکنم ک همی دوستان هاجت روا بشن و انشاالله زود تر فاکتور بشه
شاهین : خدا لغنت کنه سایپا بهت واقعا این روز هارو بدون ماشین موندیم من دیگه اول و آخرم بود ای سایپای لغنتی ثبت نام کردم
شاهین مهر1402 : آقا من راهم دور دوهزار کیلومتر راه دارم خواهشا تجمع کنید و تا جواب درست ندن وعمل نکن دست نکشید بزارید به رسانه برسه که اینا چقدر دروغ گو هستن با جانو مالو اعصاب مردم بازی میکنن مثل زالو فقط پول میمکن و جواب سربالا میدن تلبکارم هستند شمارو بخدا جمع بشید من از مهر402پول دادم هنوز دعوت نامه هم نفرستادن توو این اوضاع جنگ هم بش تعلیق میکنم دیگه نمی دن ماشینو ککشونم نمیگزه که مشتری چه ضربه ای میخوره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آذربایجان : سلام دوستان پانا تحویلی 31 خرداد هستم تبدیل به رینگ زده بودم که دیروز فاکتور شدم تو وضعیت نوشته فاکتور شده ولی اون فرفره هنوز داره رو فاکتور شده مچرخه یعنی اون تیک سبز رو نخورده
فوقالعاده : دقیقا پر دیواره با ساینا تحویل از یه هفته تا ده روز قبل بعد میپرسی چه طرحی بوده که تحویل گرفتی اصلا جواب نمیدن از این طرفم دو ماه زنگ میزنی 096550 فوق العاده 7 بهمن پیش فروش ام 6 اسفند....ولی این ماشینا با چه ظرحی داره فروش میره اونم تاریخ روز مشخص نیست چیه
حمزه : دوستان 17تیر تهران شرکت سایپا بیایید ببینیم چرا فاکتور نمیکنن7ماه تکمیل وجع کردم فاکتور نمیکنن زنگ میزنم فقط میگن صبوری بفرمایید 14اذر تکمیل وجع کردم خدا لعنت کنه باعث و بانیشو
فوق العاده : کدام گروه
پانا 207 : منظورتان همان تاریخ مندرج در قرارداد (31 تیر) هست دیگه؟ یعنی اگر تا 31 تیر فاکتور نشه از اول مرداد جریمه تاخیر محاسبه خواهد شد؟
پانا 207 : یعنی همان تاریخ مندرج در قرارداد هست دیگه؟
حسن پیش مرداد پانا فولادی : سلام همون که تو کاستومر نوشته شده
امیر : سلام ما را تا پلاک کردن دو روز بعد تحویل دادن تکمیل وجه 27مهر بودیم
سورنن : سلام تیر هم تموم شد فعلا خرداد فاکتور نشد
#عدم تعهد تحویل خودرو سایناs : دوستان دوگانه با تبدیل زدن کار سایپا رو راحت میکنن که تو بازار آزاد با خیال راحت بفروشه اینجور دوگانه من مصرف کننده باید با قیمت بالا بخرم گول شرکت پدرسوخته نخورید ماشین دیر تحویل مشتری میده وقتیم اعتراضی نباشه کشش میده بعد واسه خودش پر بازار کرده الان تهران واکثر شهرها شرکت هایی هستن چه نقدی چه قسطی ماشین میفروشن حتی تحویل به روز از کارخانه که معلومه مال دست منو تو نیست امتیازش مال خود مافیای کارخانس 😔😔😔