فقط ۲۷۰ میلیون تومان؛ معرفی کیا سونت ۲۰۲۲ با شانس واردات به ایران

 

فقط ۲۷۰ میلیون تومان؛ معرفی کیا سونت ۲۰۲۲ با شانس واردات به ایران

 

طبق گفته‌های مسئولان وزارت صنعت به‌تدریج شاهد ورود خودروهای اقتصادی به بازار ایران خواهیم بود. بنابراین در این مقاله یکی از محصولات اقتصادی کیا موتورز را معرفی خواهیم کرد که قیمت نسخه پایه آن در بازارهای بین‌المللی چیزی حدود ۹ هزار دلار یا ۲۷۰ میلیون تومان است. کیا سونت ۲۰۲۲ یکی از کراس اوورهایی خواهد بود که احتمال راهیابی آن به بازار ایران به عنوان یک خودروی وارداتی نسبتا ارزان‌قیمت، بسیار بالاست. بنابراین در ادامه به معرفی کامل این خودرو می‌پردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

معرفی کیا سونت – KIA SONET

کیا سونت یک کراس اوور سابکامپکت بسیار جمع‌وجور است که نخستین بار در فوریه ۲۰۲۰ در قالب یک کانسپت پا به میدان گذاشت. نسخه نهایی این خودرو نیز چند ماه بعد رونمایی شد تا شاهد عرضه یک محصول نسبتا باکیفیت و جذاب برای بازارهای در حال رشد نظیر هندوستان، آفریقای جنوبی، ویتنام، اندونزی و خاورمیانه باشیم.

فقط ۲۷۰ میلیون تومان؛ معرفی کیا سونت ۲۰۲۲ با شانس واردات به ایران

کیا سونت از لحاظ ابعادی تقریبا در سگمنت ساندرو استپ وی قرار می‌گیرد. البته به دلیل تخفیفاتی که دولت هند در عوارض عمومی برای خودروهای زیر چهار متر قائل شده است، کیا سونت در نسخه ویژه هندوستان چیزی کمتر از ۴ متر طول دارد، اما در دیگر کشورها درازای آن به بیش از ۴ متر خواهد رسید.

 جالب است بدانید که این خودرو در بازار هندوستان طی سال ۲۰۲۰ حدود ۳۹ هزار دستگاه فروش داشته اما در سال بعد یعنی ۲۰۲۱ رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در آمار فروش کیا سونت رخ داده و چیزی نزدیک به ۷۹ هزار دستگاه از این کراس اوور کوچک کره‌ای در بازار هندوستان به فروش رسیده است. پیک نمودار فروش کیا سونت در آفریقای جنوبی نیز طی سال ۲۰۲۱ رقمی معادل ۲ هزار ۴۰۰ دستگاه را نشان می‌دهد.

بررسی طراحی کیا سونت


کیا سونت (KIA SONET) به شیوه‌ای طراحی شده که در نگاه اول چندان مشخص نباشد با یک محصول اقتصادی و نسبتا ارزان‌قیمت طرف هستیم. به ویژه اگر این خودرو به بازار ایران بیاید، احتمال می‌رود که با محصولات گران‌قیمت‌تر در کلاس‌های بالاتر اشتباه گرفته شود؛ البته همه میدانیم که شرایط و ماجرای بازار ایران از سایر بازارها جداست. به هرحال با نگاه به کیا سونت می‌توان یک کراس اوور نسبتا زیبا را مشاهده کرد؛ در نمای روبرو جلوپنجره معروف کیا موسوم به پوزه ببر دیده می‌شود که با تزیینات کرومی رنگ تزیین شده و بدون فاصله به چراغ‌های جلو پیوند خورده است. طرح سپر جلو و مه شکن‌ها نیز در هماهنگی کامل با چراغ‌ها و جلوپنجره به نظر می‌رسد.

در نمای بغل کیا سونت سادگی بیشتری مشاهده می‌شود و می‌توان آثار زبان‌های طراحی قدیمی را در این بخش مشاهده کرد. با این حال گلگیرهای برآمده در کنار سایر حجم‌پردازی‌های منطقی روی درها، باعث شده تا استایل بدنه این خودرو نسبتا خوش‌تراش و جذاب به چشم آید.

 در نمای عقب نیز به نظر می‌رسد طراحان سعی داشته‌اند همه چیز را به صورت موازی طراحی کنند و تقریبا اکثر المان‌های اصلی از بالا تا پایین به صورت هم‌راستا با یکدیگر قرار گرفته‌اند. چراغ‌های به‌هم‌پیوسته از جمله ترندهای این روزها است که در قسمت عقب کیا سونت نیز مشاهده می‌شود و تا حدودی انسان را به یاد طراحی کیا اسپورتیج ۲۰۱۶ می‌اندازد. در مجموع به عنوان یک کراس اوور اقتصادی می‌شود گفت که نمای بیرونی این خودرو تقریبا متعادل و چشم‌نواز ترسیم شده است.

فقط ۲۷۰ میلیون تومان؛ معرفی کیا سونت ۲۰۲۲ با شانس واردات به ایران

طراحی داخل کابین کیا سونت ۲۰۲۲ چیزی فراتر از یک خودروی اقتصادی است و به نظر می‌رسد که با الگوبرداری از زبان طراحی محصولات رده‌بالاتر کیا ترسیم شده باشد. استفاده از نمایشگر ایستاده و غربیلک فرمان جذاب از ویژگی‌های مثبت در کابین این خودرو به حساب می‌آیند. احتمالا از لحاظ کیفیت متریال نیز شاهد سطح کیفی تقریبا رضایت‌بخشی خواهیم بود.

فقط ۲۷۰ میلیون تومان؛ معرفی کیا سونت ۲۰۲۲ با شانس واردات به ایران

 ضمنا به دلیل فاصله محوری ۲۵۰۰ میلی‌متری بین چرخ‌های جلو و عقب این خودرو، احتمالا تا حدودی فضای کابین به ویژه در ردیف دوم کمی تنگ و کم‌جا احساس شود که البته برای خودرویی در این کلاس چندان غیرعادی نیست. همچنین نسخه‌های سه ردیفه این خودرو نیز در بازار برخی کشورها عرضه شده که البته ردیف سوم بسیار تنگ بوده و در صورت برافراشته شدن صندلی‌های ردیف سوم، دیگر فضایی برای جا دادن لوازم و اسباب در صندوق عقب یافت نخواهد شد. در حالت عادی و بدون حضور صندلی‌های ردیف سوم، می‌توان معادل ۳۹۲ لیتر فضا در قسمت صندوق این کراس اوور کره‌ای پیدا کرد.

فقط ۲۷۰ میلیون تومان؛ معرفی کیا سونت ۲۰۲۲ با شانس واردات به ایران

مشخصات فنی کیا سونت

کمپانی سازنده کیا سونت در بازار هندوستان سه مدل پیشرانه به مشتریان این محصول پیشنهاد داده است؛ اولین موتور که در نسخه‌های پایه سونت حضور دارد، یک نمونه چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی به حجم ۱.۲ لیتر است که قدرتی در حد ۸۲ اسب بخار و ۱۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس این مدل‌ از نوع ۵ دنده دستی بوده و استاندارد آلایندگی یورو ۶ برای آن کسب شده است. بنابراین نمی‌توان از این نسخه کیا سونت انتظار شتاب و چابکی هیجان‌انگیزی داشت. در مجموع انتظار می‌رود این نسخه از سونت قادر نباشد در مدت زمان کمتر از ۱۶ ثانیه شتابگیری ۰ تا ۱۰۰ را انجام دهد.

فقط ۲۷۰ میلیون تومان؛ معرفی کیا سونت ۲۰۲۲ با شانس واردات به ایران

دومین پیشرانه کیا سونت یک نسخه بنزینی سه سیلندر توربوشارژ است که به سامانه تزریق مستقیم سوخت مجهز شده و قدرت بسیار قابل قبولی در حد ۱۱۸ اسب بخار و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس دستی شش دنده هوشمند یا بدون پدال کلاچ به سمت چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. گیربکس‌های دستی هوشمند در عملیات تعویض دنده نیازی به کلاچ‌گیری توسط راننده ندارند، بلکه صرفا همزمان با جابجا شدن اهرم تعویض دنده، عملیات کلاچگیری نیز به صورت هوشمند انجام خواهد شد و دردسرهای راننده در این بخش به حداقل خواهد رسید.

انتظار می‌رود این نسخه از کراس اوور کره‌ای قادر باشد ظرف مدت زمان حدود ۱۱ ثانیه فرایند سرعت‌گیری صفر تا صد را انجام دهد. میانگین مصرف سوخت این مدل چیزی حدود ۶ لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده که با نسخه ۴ سیلندر تنفس طبیعی تقریبا برابری می‌کند.

 اما یک موتور دیزلی به حجم ۱.۵ لیتر نیز برای به حرکت در آوردن کیا سونت ۲۰۲۲ در بازار هندوستان عرضه شده که چون قطعا وارد بازار ما نخواهد شد، از معرفی آن صرف‌نظر می‌کنیم. بنابراین این دو مدل پیشرانه بنزینی ۱.۲ لیتری و یک لیتری توربوشارژ احتمالا در نسخه‌های وارداتی سونت به بازار ایران حاضر خواهند بود.

آپشن‌ های کیا سونت

کیا سونت در نسخه‌های پایه که قیمتی حدود ۹ هزار دلار دارند، از امکانات حداقلی مثل چهار کیسه هوا، ترمز ضد قفل ABS و EBD، نمایشگر مالتی مدیا، سیستم پایش فشار باد تایرها و تهویه دستی برخوردار است. بنابراین سطح امکانات آن چندان دلچسب نیست.

فقط ۲۷۰ میلیون تومان؛ معرفی کیا سونت ۲۰۲۲ با شانس واردات به ایران

 اما در نسخه‌های گران‌تر که قیمت آنها به حدود ۱۵ هزار دلار می‌رسد، تجهیزات و آپشن‌های متنوع‌تری مثل کروز کنترل، سنسور و دوربین عقب، نمایشگر لمسی مالتی‌مدیا، تهویه اتوماتیک، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، شش کیسه هوا، ترمز کمکی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، سانروف و... یافت می‌شود.

سخن پایانی

کیا سونت ۲۰۲۲ یک کراس اوور نسبتا جذاب است که اگر با قیمت رقابتی به دست مشتریان ایرانی برسد، به احتمال قوی می‌تواند فروش بالایی را در کشور ما تجربه کند. به ویژه با توجه به خوش‌نامی برند کیا در ایران و خدمات پس از فروش نسبتا گسترده محصولات این شرکت کره‌ای در سطح کشور، مشتریان ایرانی با خیال راحت‌تری به سمت خرید سونت قدم خواهند برداشت. امیدواریم با در نظر گرفتن تعرفه‌های منطقی و واردات پرشمار محصولاتی در حد سونت، اکثر مشتریان ایرانی به ویژه اقشار متوسط بتوانند خودرویی نسبتا به‌روز و زیبا را از بازار خریداری کنند و دیگر مجبور نباشند با بودجه‌های نسبتا گزاف به سراغ محصولات قدیمی بروند که از لحاظ کیفیت، ایمنی و مصرف سوخت در رده‌های مناسبی قرار نمی‌گیرند.

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کیا سونت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 50 نظر
محسن ا 11 نظر
محسنj7 9 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین تبدیل ب کوییک : سلام در جواب آراد میرزایی تبدیل ب کوییک اس زدم و ۱۳۶ میلیون واریز کردم
شاهین : با سلام خدمت دوستان..با توجه به اینکه امروز تحویل گرفتم ارزش این همه صبر کردن را نداشت...دم نمایندگی وقتی اومد تحویلم بده مانیتور کار نمیکرد...بازش کرد فیوز سوخته بود..71 کیلومتر رانندگی کردم گریبکس تقه میزنه تو تعویض دنده اول.اینکه میگم تو حرکت تقه میزد نه اینکه تازه بخوام راه بیفتم..تازه که بخوام راه بیفتم چه دنده عقب چه دنده جلو تقه را داره و طبیعیه..در کل رانندگی باهاش خسته کننده هست..من که اصلا دوست نداشتم..متریال داشبورد بو پلاستیک زباله میداد..خدایی حالم گرفت که 15ماه به خاطرش صبر کردم
شاهین : با سلام خدمت دوستان..با توجه به اینکه امروز تحویل گرفتم ارزش این همه صبر کردن را نداشت...دم نمایندگی وقتی اومد تحویلم بده مانیتور کار نمیکرد...بازش کرد فیوز سوخته بود..71 کیلومتر رانندگی کردم گریبکس تقه میزنه تو تعویض دنده اول.اینکه میگم تو حرکت تقه میزد نه اینکه تازه بخوام راه بیفتم..تازه که بخوام راه بیفتم چه دنده عقب چه دنده جلو تقه را داره و طبیعیه..در کل رانندگی باهاش خسته کننده هست..من که اصلا دوست نداشتم..متریال داشبورد بو پلاستیک زباله میداد..خدایی حالم گرفت که 15ماه به خاطرش صبر کردم
J7 : لینک میفرستن مهم نیست کجا باشید فقط پول روی حسابتون باشه میتونید واریز انجان بدین با درگاه پرداخت
J7 : دوست عزیز مشخص نیست شما حدودی ۱۲۰۰درنظر بگیرید
X5 سوم خرداد دو مرحله ای : سلام دوستان.کسی میدونه تکمیل وجه به حساب نمایندگی یا خود شرکت یا لینک خاصی داره.بنده ممکنه زمان تکمیل وجه تهران نباشم؟آیا کسی میتونه جای ما تکمیل کنه یا باید حتما باشیم؟
X5تیر : مبارکتون باشه خیرشو ببینید خدا کنه برا ماهام زود بدن
X5فروردین ماه 1404 : ممنون از همه دوستان امیدوارم هر چه زودتر همه خودرو هاشون رو‌تحویل بگیرن و از این بلاتکلیفی و بازی با روح و روان مردم شریف مملکتم کمتر بازی بشه . برای اینکه شخصا روزی چندین مرتبه این صفحه رو پیگیر بودم گفتم اطلاع رسانی کرده باشم شاید افرادی مثل من چشم‌انتظار این خبر ها باشند
شاهین cvt : از دوستان ۲۱ اسفند ، کسی پلاک شده؟
محسنj7 : دوست عزیز قانون جدید نیست و نمایندکی ها همه چرت میگن. اسن مصوبات از سال 1400 اجرا داره میشه و در اردیبهشت 1404 مجدد در مصوبه 740 شورت رقابت تاکید بر انجامشون شده. پس دنبال کرفتن حقتون باشین.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه فرسوده : من طرح فرسوده تکمیل 20شهریور هنوز فاکتور نشدم
امیر : دیدین حالا چرا فاکتور نمیکردن؟ بنزین ندن
پیش فروش اسفند : 29آبان پلاک شد امروز چراغ تحویل
دوگانه تیر : با سلام ، واریز اول 25 آذر سال گذشته و پرداخت دعوتنامه 5 مرداد امسال ، طرح عادی ، الان فاکتور شدم ، جهت اطلاع دوستان.
دنا6دنده تحویلی بهمن : ممنون داداش، فکر کردم اگه تیک نخوره همون لحظه، پرداخت ناموفق هست واسه اون نگران شدم
ساینا تک : میگن از نیمه دوم آذر بنزین 3 نرخ میشه نرخ اول 60 لیتر 1500 نرخ دوم 100 لیتر 3000 نرخ سوم جایگاه 5000 اونایی که بیش از یک خودرو به نامشون هست فقط به یکی از خودرو ها به انتخاب خودشون سهمیه اول و دوم تعلق میگیره خودرو دوم سهمیه فقط 5000 تومنی خودروهای صفری که از نیمه دوم آذر پلاک میشه سهمیه اول و دوم ندارن فقط سهمیه 5000 تومنی میتونن بزنن
پیش 6 اسفند : چه زمانی پلاک شدی و چن روز طول کشید تا روشن سد
اطلس دی : سلام دوستان هر کی ماشین تحویل میگیره حتما یه تشخیص رنگ بره ،چند مورد بوده که یا درها یا کاپوت رنگ شده بوده
فرسوده اذر فولادی : دوستان با ابلاغ جدید از 15 اذر به بعد دیگه کارت سوخت نمیدن فاکتور بی خیال ش
30 دی سقف فلز : دوست عزیزی که میای میگی من 30 دی سقف فلز هستم یک هفته پیش فاکتور شدی الانم رفته برای حمل خودرو عکس بذار ببینیم واقعا فاکتور شدی ماهم امیدوار باشیم الان من تحویل 30 دی هستم 3 آبان هم تکمیل وجه کردم