تجربه رانندگی با پورشه ماکان

 

تجربه رانندگی با پورشه ماکان

 

رپورتاژ - یکی از خودروهای پر طرفدار و اسپرت، پورشه ماکان است که توسط کشور آلمان در سال ۲۰۱۴ ساخته شد و از اواخر سال ۲۰۱۵ وارد ایران شده است. پورشه ماکان می‌‌تواند اکثر خواسته‌ها و انتظارات شما از یک خودرو لوکس را برآورده کند. این محصول بی‌نظیر با مجموعه‌ای از امکانات و آپشن‌ها در کنار ظاهر لوکسی که دارد شما را شیفته خود خواهد ساخت. در این مقاله به معرفی این خودرو می‌پردازیم و امکانات آن را بررسی می‌کنیم.

ویژگی‌های ظاهری

پورشه ماکان یک خودرو زیبا است که ترکیبی از خودروهای شاسی بلند و هاچ بک است. در ظاهر این خودرو هیچ چیزی پیدا نمی‌شود که چشمان شما را برای دقایقی به خود خیره نکند. برخی از افراد طراحی این خودرو را نمونه‌برداری از آئودی می‌دانند. در قسمت جلو خودرو، از پنجره‌های کشیده استفاده شده که باعث شده ماکان، قدرتمند به نظر برسد. در نسخه‌های اولیه خودرو، چراغ‌های مه ‌شکن در قسمت پایین سپر وجود داشت که در نسخه فیست لیفت خودرو حذف شد. چراغ‌های کشیده در هر مدل نسبت به مدل اولیه ارتقا یافته است. این خودرو شیب بدنه ملایمی دارد که باعث کامل بودن طراحی آن شده است. پوشش دو قسمتی آینه‌های بغل و خط پایینی که معمولا مشکی است باعث هرچه زیباتر شدن این خودرو شده است.

از رینگ‌های این خودرو که در این همه زیبایی نقش دارند، نمی‌شود چشم‌پوشی کرد. بعضی از نسخه‌های ماکان، از کالیپر زرد ترمز بهره برده‌اند که در زیر رینگ‌های مشکی ترکیب فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده‌اند. در بخش عقب خودرو، چراغ‌های کشیده و صاف استفاده شده است. این چراغ‌ها در نمونه‌های اول از یک‌دیگر جدا بود اما بعد از فیس‌لیفت با یک خط طولی به یک‌دیگر متصل شدند. سقف این خودرو از نوع پاناروما است که توجه خریداران را به خود جلب کرده است.

کابین خودرو

تجربه رانندگی با پورشه ماکان

پس از نمای بیرونی خودرو، نوبت به معرفی کابین خودرو است. اگر کابین خودرو برای شما مهم است، پورشه ماکان دست رد به سینه شما نمی‌زند و رضایت شما را جلب می‌کند. وجود دکمه‌های کنترلی در محیط اطراف راننده مخصوصا اطراف دسته‌دنده، این خودرو را تبدیل به یک خودرو خاص کرده است. کلیدهای کنترل پنجره‌ها نیز روی دسته داخلی قرار دارد. شاید این حس به شما القا شود که به جای کابین ماشین در کابین هواپیما نشسته‌اید. جایگاه استارت این خودرو نیز در سمت چپ فرمان قرار دارد. جنس روکش صندلی‌ها، چرم آلکانترا است. صندلی‌های جلو با فرم ۱۴ حالته برقی با حافظه طراحی شده است و صندلی‌های عقب تاشو هستند. مانیتور میان داشبورد ۷ اینچ است و مانیتورهای ۱۰ اینچی سرنشین عقب به صورت سفارشی وجود دارد. در بالای نمایشگر، یک ساعت آنالوگ خاص و جذاب قرار دارد. در نهایت کابین این خودرو بسیار جذاب‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید و نشستن در آن آدرنالین خون شما را بالا خواهد برد. اگر شرایط خرید این خودرو را ندارید می‌توانید با اجاره پورشه ماکان از سایت‌های معتبر، لذت رانندگی با آن را تجربه کنید.

ویژگی‌های فنی

از لحاظ فنی، ماکان با آئودی Q5، اشتراکات زیادی دارد و از همان پلتفرم با وزن مشابه استفاده می‌کند؛ با این وجود، مجموعه موتور و گیربکس‌های پورشه ماکان با آيودی متفاوت است. در اغلب بازارها، این خودرو دارای سه پیشرانه V6 شامل دو مدل بنزینی و یک نمونه دیزل است و همگی به تکنولوژی توربوشارژ مجهز هستند.

مشخصات فنی پورشه ماکان به اختصار در جدول زیر آمده است.

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور

۱۹۸۴ سی سی

تنفس موتور

توربوشارژ

انتقال نیرو

دو دیفرانسیل

حداکثر قدرت

۲۵۲ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۳۷۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

۷ سرعته PDK

شتاب ۰ تا ۱۰۰

۶.۷ ثانیه

حداکثر سرعت

229 کیلومتر در ساعت

ابعاد و ظرفیت‌ها

طول این خودرو ۴۶۹۷ میلی‌متر، عرض آن ۱۹۲۳ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۶۲۴ میلی‌متر است. فاصله‌ محورها ۲۸۰۷ میلی‌متر و وزن آن ۱۷۷۰ کیلوگرم است.

امکانات و آپشن‌ها

تجربه رانندگی با پورشه ماکان

امکانات این خودرو به شرح زیر است:

  • کروز کنترل هوشمند

  • کنترل ایستایی در سربالایی و سر پایینی

  • کنترل کشش و پایداری

  • سیستم ضد واژگونی

  • اتوپارک

  • سیستم تنظیم ارتفاع

  • گرمکن صندل جلو و عقب

  • سردکن صندلی جلو

  • فرمان اسپرت کربن

  • سنسور باران

  • ترمز پارک برقی

  • رانندگی سه حالته

نقاط ضعف و قوت

هر خودرویی مزایا و معایبی دارد که پورشه ماکان نیز از این قاعده مستثنی نیست:

نقاط قوت

از نقاط قوت این خودرو می‌توان به کیفیت بالای آن هنگام عرضه نسخه‌های مختلفش اشاره کرد. می‌توان گفت بزرگترین نقطه قوت پورشه ماکان، امنیت بالای آن است. این خودرو با داشتن ۸ ایربگ برای سرنشینان عقب و جلو، عملکرد فوق‌العاده‌ای نشان داده است.

طراحی داخلی و خارجی این خودرو که بسیار زیبا و چشم‌نواز است از دیگر نقاط قوت این خودرو است. همین طراحی در جذب طرفداران این خودرو نقش به‌سزایی داشته است.

نقاط ضعف

نقاط ضعف این خودرو، عدم استفاده از برخی ابزارهای مدرن مانند ماساژورهای صندلی، سنسور خواب آلودگی راننده و رادار تصادف است. همچنین پیچیدگی تعمیرات و هزینه بالای نگه‌داری و قیمت نسبتا بالا از دیگر نقاط ضعف این خودرو است.

پورشه ماکان در ایران

پورشه به دلیل قانون منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰، نمی‌توانست محصولاتش را وارد ایران کند؛ اما با ساخت پورشه ماکان در سال ۲۰۱۴ توسط کشور آلمان، پای پورشه به کشور باز شد و از اواخر سال ۲۰۱۵ شاهد این خودرو در خیابان های کشور بودیم.

قیمت خودرو

با توجه به نوسانات بازار ارز، خودروها قیمت ثابتی ندارند؛ با این وجود قیمت حال حاضر این خودرو چیزی حدود ۷ میلیارد تومان است.

اجاره خودرو

ممکن است شما قصد خرید این خودرو را داشته باشید و بخواهید قبل از خرید مدتی رانندگی با آن را امتحان کنید یا شرایط خرید این خودرو برای شما فراهم نباشد. کافه رنت با ارائه خدمات اجاره خودرو، امکان رانندگی با پورشه ماکان را برای شما فراهم آورده است.

پورشه ماکان مدل ۲۰۱۷، بدون راننده با قیمت 8,240,000 تومان به صورت روزانه اجاره داده می‌شود و برای اجاره این خودرو باید ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه پرداخت کنید. اگر این خودرو را با راننده اختصاصی بخواهید، به صورت ساعتی درون شهری با مبلغ ۹ میلیون تومان و برون شهری به ازای هر کیلومتر مبلغ ۶۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. اجاره این خودرو برای ترانسفر به فرودگاه امام خمینی مبلغ ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

اگر پورشه ماکان را برای ماشین عروس می‌خواهید، قیمت آن با راننده ۴ میلیون تومان و بدون راننده ۴ میلیون و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

شرایط اجاره خودرو

تجربه رانندگی با پورشه ماکان

برای اجاره این خودرو شرایط و مدارک زیر الزامی است:

  • شرط سنی بالای ۲۰ سال

  • داشتن گواهینامه رانندگی با حداقل ۶ ماه اعتبار

  • مدارک شخصی (کارت ملی)

  • مدرک شغلی و گواهی معتبر اشتغال به کار

  • گواهی محل سکونت شخص اجاره کننده خودرو

  • ارائه یک فقره چک یا سفته برابر با ارزش خودرو

در صورت اجاره خودرو با راننده به مدارک فوق نیازی نیست و تمام مسئولیت خودرو بر عهده راننده است.

کافه رنت در کنار شما

پورشه ماکان یکی از خودروهای اسپرت و جذاب است که طرفداران زیادی دارد. کافه رنت این خودرو را در لیست خودروهای اجاره‌ای خود جای داده است. با توجه به شرایط اجاره این خودرو که در این مقاله به آن پرداخته شد، می‌توانید رانندگی با این خودرو را تجربه کنید.

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پورشه ماکان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
باقری : آقایونی که بهشون برخورده بلخره باید یه فرقی باشه بین ماهایی که این همه راه پاشدیم رفتیم تا شماهایی که نشستید تو خونه راحت منتظر این هستید که ما براتون خبر بیاریم cs سؤال خیلی قشنگی پرسید هیچکدوم هم جوابشو ندادید پرسیدن اگه سایپا فراخوان داده بود که حتما باید بیاید تهران حضوری تکمیل وجه کنید یعنی انصراف میدادیدو میگفتین ما شرایط اونجا اومدن رو نداریم!!!!!!! بلخره فرقه بین کسی که وقت میذاره و دنبال حقش میره تا کسی که نشسته راحت منتظره حقشو بیان بذارن توی دستش یکی گفته که شما اگه رفتید واسه خودتون رفتید. بله درسته جواب خودتون رو دارید میدید ما واسه خودمون رفتیم نه واسه شما. شما هم واسه خودتون ارزش قائل میشدید و میومدید بنظرم خیلی مفیدتر بود اومدنش واستون انقد فکرتون درگیر نبود بخدا ماهم راهمون دور بود 12 ساعت بود ماهم مشکل داشتیم پس حداقل با این بهانه ها به شعور ماهایی که به بدبختی خودمونو رسوندیم توهین نکنین جواب سوال cs هم هیچکدوم ندادید
احسان شهیدی فر : سلام خیلی ممنون برای این مقاله خیلی خوبتون 🙏🙏🙏👌👌👌
علامت : طمع نبود، انتظار عدالتی بود که اجرا نشد! شما هم خودتو از ذوق جر نده! چون در زندگی ذوق های زیادی وجود،مجبور میشی جرو واجر بشی دایی! شعور هم خوب چیزی ،هرکسی اینجا الان ناراحته و دنبال راه چاره از این بی تدبیری نظام و دولته! تو این وسط نمک رو زخم مردم نپاش که با این کارت کمتر از اون پدرسوخته ها نمیشی که این بلا رو سر این جماعت آوردن.بشین روی حرفای مفتت فکر کن بجای جواب دادن!
ماه : سلام واقعا چرا فاکتور نمیشه ، تارا v4 تحویل اسفند بوده الان ۲ ماه تاخیر خورده ؟ چرا این ماشین که مثل v2 کمبود قطعات نداره کسی میدونه الان داره جه تاریخی فاکتور میشه
باقری : آقایونی که بهشون برخورده بلخره باید یه فرقی باشه بین ماهایی که این همه راه پاشدیم رفتیم تا شماهایی که نشستید تو خونه راحت منتظر این هستید که ما براتون خبر بیاریم cs سؤال خیلی قشنگی پرسید هیچکدوم هم جوابشو ندادید پرسیدن اگه سایپا فراخوان داده بود که حتما باید بیاید تهران حضوری تکمیل وجه کنید یعنی انصراف میدادیدو میگفتین ما شرایط اونجا اومدن رو نداریم!!!!!!! بلخره فرقه بین کسی که وقت میذاره و دنبال حقش میره تا کسی که نشسته راحت منتظره حقشو بیان بذارن توی دستش یکی گفته که شما اگه رفتید واسه خودتون رفتید. بله درسته جواب خودتون رو دارید میدید ما واسه خودمون رفتیم نه واسه شما. شما هم واسه خودتون ارزش قائل میشدید و میومدید بنظرم خیلی مفیدتر بود اومدنش واستون انقد فکرتون درگیر نبود میدونستید چیکار کنید
امیرحسین : ناراحت نباش خواهرم مشکل بخوبی وراحتی برامااسونترحل میشه نگران نباش
چانگان بی چانگان : بر اساس اعلام وزارت صمت و سخنگوی شورای رقابت از این پس فروش خودرو توسط کلیه خودرو سازان از سایت فروش خودروسازان بوده و خودرو سازان موظف هستند پس از فروش اطلاعات فروش شامل تعداد فروش و مشخصات خریداران را در سامانه یکپارچه جهت بررسی و نظارت وارد نمایند
متقاضی : خواهر ناراحت نباش. هرکس نون قلبشو میخوره انشالله که مشکل همه حل میشه . هرچی خدا بخواد همون میشه. دوستان امروز هم هیچ جواب خاصی نگرفتن پیچوندنشون اصل کاری موسوی هست ک دسترس نبوده. توکل به خدا انشالله خیره میخوان ب مرگ بگیرن ک ب تب راضی باشیم انقد تو انتظارنوک بذارن گراحتمالا افزایشی چیزی دادن صدامون در نیاد بگیم فقط بدن ماشینو
رضا دوگانه بهمن : ساناز خانم سلام ایشالله مبارک باشه ۱۵ اردیبهشت دعوتنامه میاد من بهمنی هستم اصلا ما منتظر بودیم ۱۵ اردیبهشت بیاد یه دفعه ۶ اردیبهشت ساعت ۴ بعدازضهر پیام اومد بهمن و اسفند تعداد شان کمه بهمنی ها همه یک روز اومد مال شما هم یک روز برای همه میاد ساینا میخواد دیگه دوگانه زودتر جمع کنه درود بر شما ایشالله ماشین عروس بشه
ایدا : من توشهرامام رضاغریبم کسی نداشتم که بچموبگیره مجبورم تواین شهرپرازبی رحمی بمونم ولی انقدخداهواموداشته خودش همیشه ازادماییی مثل شماcsمحافظتم کرده خودش عوضتوبده.همون حس تجربه کنی.بیرحمای خدانشناس .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدحسن : دوستان یکیتون کم شد تبدیل زدم به کوییک،🤚🤚
فائزه : برا برگه سخا چه مدارکی لازمه شناسنامه میخوادیافقط کارت ملی کافیه لطفا راهنمایی کنید؟
ساینا بهمن : بله میتونید
فائزه : سلام دوستان من تحویلی اسفندم هنوز دعوتنامه برام نیومده میتونم الان برم برگه سخامو درس کنم که دعوتنامه اومد سریع تکمیل وجه کنم؟؟
ل : دولت ایران واقعاً با این کارش میخواد ملتو نابود کنه
لطفا : باید فقط کارت بانکی ب اسممون باشه
تحویل 30دی : سلام 207 اتومات سقف فلز.تکمیل وجه 16 آذر. تحویل 30دی.بعد از 2 بار شکایت تأخیر در تحویل خودرو امروز دیدم فاکتور شده.
دنا : سلام از کجا فهمیدید که اولویت اول هستید
دوگانه بهمن : ساینا دوگانه بهمن تا کی مهلت پرداخت داره؟؟
مژگان : سلام لطفا اونایی که سخا تحویل دادن جواب بدن پرینت سخا کافیه یا باید توسط پست مهر بشه ممنون