مقایسه تیبا ۲ با کوییک: مشخصات، قیمت و هرآنچه باید بدانید

 

مقایسه تیبا ۲ با کوییک: مشخصات، قیمت و هرآنچه باید بدانید

 

در این نوشتار می خواهیم مقایسه تیبا ۲ با کوییک را داشته باشیم اما قبل از آن باید به مواردی اشاره کنیم. در طول حدود ۱۰ سالی که به‌صورت تمام‌وقت مشغول مطالعه و ترجمه اخبار مربوط به دنیای خودرو به ویژه بازارهای جهانی هستیم به ندرت شاهد خودروسازانی بوده‌ایم که خودروهایی در یک کلاس خودرو و در واقع رقبایی برای خود تولید کنند؛ اما اوضاع در کشور ما کاملاً فرق می‌کند و دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا انبوهی از خودروهای به ظاهر متفاوت اما در باطن یکسان را با قیمت‌های مشابه یکدیگر تولید می‌کنند. این امر به معنی افزایش هزینه‌ها و رقابتی داخلی خواهد بود که روی فروش تأثیر می‌گذارد. از جمله این محصولات می‌توان به خانواده پژو و سمند در ایران‌خودرو و تیبا و کوییک در سایپا اشاره کرد که همگی از پلتفرم، پیشرانه‌ها و اجزای مشترکی استفاده می‌کنند و تنها تغییراتی در پانل‌های بدنه و ادوات کابین دارند. در این نوشتار می‌خواهیم مقایسه‌ای مفصل بین دو خودروی شرکت سایپا یعنی تیبا ۲ و کوییک داشته باشیم، هاچبک هایی که اگرچه در ظاهر کمی متفاوت به نظر می‌رسند اما باطن مشابهی دارند و خریداران شاید با دیدن آن‌ها بر سر دوراهی انتخاب قرار گیرند. پس اگر قصد خرید تیبا ۲ یا کوییک را دارید و بر سر دوراهی قرار گرفته‌اید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

مقایسه تیبا ۲ با کوییک: مشخصات، قیمت و هرآنچه باید بدانید

تیبا به عنوان اولین خودروی ملی سایپا و در ابتدا با نام مینیاتور معرفی شد. این خودرو از پلتفرم به‌روزتر نسبت به پراید سود می‌برد و در واقع اگر با آن به عنوان مدل ارتقا یافته پراید برخورد کنید حس بسیار بهتری خواهید داشت. با استقبال مناسب از تیبا و همچنین وجود تقاضای زیاد برای خودروهای هاچبک، سایپا تصمیم گرفت نسخه بدون صندوق این خودرو را نیز تولید کند و آن را با دو تیپ SX و EX روانه بازار کرد که اختلافشان به چند آپشن محدود همچون آینه‌ها و شیشه‌های عقب برقی خلاصه می‌شد. البته هم‌اکنون فقط تیپ EX تیبا ۲ تولید می‌شود و نسخه‌هایی محدودی از آن با پسوند پلاس نیز تولید شده است که از نظر قوای محرکه و گیربکس تغییری ندارند و تنها دارای برخی آپشن های بیشتر همچون باربند سقفی، نمایشگر لمسی، حسگر دنده‌عقب، تریم مشکی داخلی و… هستند. البته استقبال از تیبا ۲ استاندارد بیشتر از تیبا ۲ پلاس بوده است.

مقایسه تیبا ۲ با کوییک: مشخصات، قیمت و هرآنچه باید بدانید

سایپا با عرضه تیبا ۲ و استقبال بالایی که از آن به عنوان جایگزین ارزان‌تر پژو ۲۰۶ شد به فکر عرضه کوییک افتاد. کوییک را می‌توان نسخه هاچبک کراس از ساینا دانست که بر اساس تیبا سدان شکل گرفته است. کوییک در بخش جلو تفاوت‌های زیادی با ساینا ندارد اما در بخش عقب از طراحی متفاوتی استفاده می‌کند. البته وقتی از پروفایل جانبی به کوییک نگاه کنید متوجه یکسان بودن طراحی آن با تیبا خواهید شد. کوییک هم در تیپ‌های مختلفی همچون R، S و اتوماتیک تولید شده و هم‌اکنون نیز بازار خوبی دارد. این خودرو از نظر قوای محرکه و گیربکس تفاوتی با تیبا ۲ ندارد و در این مطلب ما به دنبال مقایسه تیبا ۲ و کوییک استاندارد با یکدیگر بوده‌ایم.

در این مطلب موارد زیر را از نظر خواهید گذراند:

 

مقایسه طراحی ظاهری تیبا ۲ با کوییک

طراحی ظاهری تیبا توسط شرکت ایتال دیزاین صورت گرفته اما در همان برخورد نخست هم قدیمی و از رده خارج بودن این طراحی را کاملاً حس خواهید کرد. چراغ‌های جلوی تیبا هماهنگی چندانی با جلوپنجره ندارند و این قطعه می‌توانست عریض‌تر طراحی شود. مه شکن‌ها و ورودی زیرین سپر نیز نهایت سادگی را دارند. در نمای جانبی یک خط دیده می‌شود که از گلگیر شروع شده و در نیمه محو می‌شود و در عقب نیز دوباره شروع شده و البته هماهنگی‌ای بین این خطوط دیده نمی‌شود. شاید نمای عقب تیبا ۲ بهترین بخش ظاهری این هاچبک تلقی شود. چراغ‌ها اگرچه ساده طراحی شده‌اند اما در جای مناسب قرار دارند و محل نصب مه شکن نیز ما را به یاد ۲۰۶ می‌اندازد.

وقتی با کوییک روبرو شوید اگرچه کلیت خودرو را مشابه تیبا ۲ خواهید یافت اما به وضوح می‌توان طراحی آن را شکیل‌تر دانست. چراغ‌های جلو تیره‌تر نسبت به ساینا و سپر بازنگری شده نمای جلوی قابل قبولی را ارائه می‌کنند و پلاستیک‌های محافظ دورتادور بدنه نیز بر حس کراس بودن خودرو افزوده‌اند. در پروفایل جانبی همان طراحی تیبا ۲ دیده می‌شود اما گلگیر جلو کمی تغییر یافته است و البته باربند سقفی نیز دیده می‌شود. به این موارد باید دستگیره‌های درب جدید را نیز اضافه نمود نمای عقب کوییک اگرچه هماهنگی بخش جلو را ندارد ولی از چراغ‌های دو قطعه‌ای استفاده کرده و بی‌شباهت به برخی محصولات روز دنیا نیست. در مجموع باید طراحی کوییک را یک سر و گردن بالاتر از تیبا ۲ دانست و در این بخش برتری با کوییک خواهد بود.

کوییک S

مقایسه طراحی داخلی تیبا ۲ با کوییک

تیبا ۲ در بخش کابین کاملاً مشابه برادر صندوقدار خود بوده و بنابراین در این بخش شاهد یک طراحی کاملاً قدیمی و خسته‌کننده خواهید بود. همه اجزا از پلاستیک خشک و خراش پذیر ساخته شده‌اند و اگرچه این طراحی نسبت به پراید یک پیشرفت محسوب می‌شود اما در برابر سایر خودروهای بازار حرفی برای گفتن نخواهند داشت. برخی موارد همچون فرمان و دسته‌راهنما و برف‌پاک‌کن نیز از پراید گرفته شده‌اند. اگرچه نمی‌توان نمره قابل قبولی به طراحی کابین و جنس متریال بکار رفته در تیبا ۲ داد اما ارگونومی آن مشکل چندانی ندارد. از نظر فضای کابین نیز باید گفت این خودرو در بخش جلو مشکلی برای افراد قدبلند نخواهد داشت هرچند بخش عقب کابین خیلی مناسب بزرگ‌سالان نخواهد بود ولی فضای پا در مقایسه با پژو ۲۰۶ بیشتر است.

داخل کابین تیبا 2

کابین کوییک نسبت به تیبا ۲ تغییراتی زیادی دارد و اگرچه پشت آمپرها مشابه تیبا ۲ هستند اما باقی بخش‌ها بهبود یافته‌اند. البته منظور از بهبود تنها در ظاهر ادوات است و جنس آن‌ها تفاوت زیادی با تیبا ۲ ندارد. تریم مشکی کابین حس و حال بهتری را ارائه می‌کند و کنسول میانی نیز طراحی بهتری دارد. از نظر فضای کابین نیز تفاوت چندانی بین تیبا ۲ و کوییک وجود ندارد هرچند به نظر می‌رسد بخش عقب کابین تیبا ۲ اندکی جادارتر است.

کوییک S

اگر بخواهیم در این بخش از مقایسه تیبا ۲ با کوییک نیز نتیجه مقایسه را اعلام کنیم باید بگوییم طراحی کابین کوییک و ادوات بکار رفته در آن بهتر از تیبا ۲ خواهند بود.

مقایسه پیشرانه و گیربکس تیبا ۲ با کوییک

اینجا به همان مطالب ابتدایی می‌رسیم. همان‌طور که گفتیم خودروسازان داخلی استاد استفاده از پلتفرم‌ها، پیشرانه‌ها و گیربکس‌های مشترک برای خودروهایی هستند که تنها در برخی اجزا همچون چراغ‌ها تفاوت دارند. تیبا ۲ و کوییک از نظر موارد یاد شده مشترک هستند و در بخش پیشرانه شاهد یک نمونه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با کد M15 هستیم که در واقع نسخه ارتقا یافته از پیشرانه پراید محسوب می‌شود و قدرت ۸۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۸ نیوتون متری تولید می‌کند. همکار پیشرانه یاد شده نیز گیربکس ۵ سرعته دستی بوده هرچند همان‌طور که گفتیم نسخه اتوماتیک کوییک هم تولید شده است.

کوییک S

مقایسه تیبا ۲ با کوییک در بخش سواری گویای این موضوع خواهد بود که دو خودرو تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد و وقتی پشت فرمان این دو خودرو بنشینید حس و حال پراید برای شما تداعی خواهد شد. البته پیشرانه کشش خوبی دارد و ترمزها نیز قوی‌تر از پراید هستند. میدان دید به طرفین خوب بوده و سیستم تعلیق نیز اگرچه سر و صدای زیادی دارد اما در شهر نرمی مناسب دارد و شما را راضی خواهد کرد. نکته منفی تیبا ۲ و کوییک به صدای زیاد پیشرانه مربوط می‌شود که در دورهای بالا واقعاً قابل‌تحمل نخواهد بود. نکته مثبت این پیشرانه را می‌توان هزینه‌های نگهداری نسبتاً پایین و مصرف سوخت نسبتاً مناسب در مقایسه با سایر خودروهای بازار عنوان کرد.

مقایسه مشخصات فنی تیبا ۲ با کوییک
  تیبا ۲ کوییک
طول ۳۹۲۵ ۳۹۸۹
عرض ۱۶۴۲ ۱۶۷۸
ارتفاع ۱۴۸۴ ۱۵۳۲
فاصله دو محور جلو و عقب ۲۴۱۰ ۲۴۱۲
حجم صندوق بار ۲۲۳ ۲۲۵
وزن خالص ۱۰۴۰ ۱۰۶۵
مصرف سوخت در سیکل ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) ۶.۵۳ ۷.۱۴
ظرفیت باک ۴۱ ۴۱
سایز تایر R13 175/70 R14 185/65
نوع رینگ فولادی فولادی
تعداد سیلندر ۴ ۴
حجم موتور (سی‌سی) ۱۵۰۳ ۱۵۰۳
حداکثر قدرت (اسب بخار) ۸۷ ۸۷
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) ۱۲۸ ۱۲۸
سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری انژکتوری
نوع گیربکس ۵ سرعته دستی ۵ سرعته دستی
نوع فرمان هیدرولیک هیدرولیک
سیستم تعلیق جلو مک فرسون مک فرسون
سیستم تعلیق عقب Torsion beam Torsion beam
ترمز جلو دیسکی دیسکی خنک شونده
ترمز عقب کاسه‌ای کاسه‌ای

 

مقایسه امکانات و تجهیزات تیبا ۲ با کوییک

همان‌طور که قبلاً می‌دانستید و حالا نیز مشاهده کردید با خودروهایی قدیمی سر و کار داریم که چه در بخش طراحی و چه در بخش فنی توانایی قابل‌توجهی ندارند و طبیعی است که همین موضوع درباره امکانات و تجهیزات آن‌ها نیز صدق خواهد کرد. تیبا ۲ از تجهیزات پیش پا افتاده‌ای همچون کیسه هوای راننده و سرنشین، ترمز ضد قفل، آینه‌های جانبی و شیشه‌های برقی، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور، صندلی عقب تاشو و صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع سود می‌برد که خب این موارد جزو تجهیزات و امکانات خودروهای چند دهه پیش هستند.

کوییک نیز اگرچه تفاوت چندانی با تیبا ۲ ندارد اما از جمله تجهیزات آن می‌توان به مواردی همچون حسگر پارک عقب، سیستم تهویه مطبوع نیمه‌خودکار، کیسه هوای راننده و سرنشین، ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، آینه‌ها و شیشه‌های برقی، کامپیوتر سفری و… اشاره کرد.

در این بخش از مقایسه تیبا ۲ با کوییک باید گفت هیچ یک از این دو خودرو برتری واضحی نسبت به یکدیگر ندارند و تنها در برخی موارد جزئی از همدیگر متمایز می‌شوند.

مقایسه تجهیزات و امکانات تیبا ۲ با کوییک

تیبا ۲ کوییک
مجهز به رادیوپخش USB سنسور پارک دنده‌عقب
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک
مجهز به سیستم پیشرفته ترمز ABS روف رک
آینه‌های جانبی برقی دستگیره آسان‌بازشو
سیستم تهویه مطبوع مه شکن جلو و عقب
شیشه بالابربرقی جلو نمایش دمای هوای بیرون
شیشه‌بالابرهای برقی عقب کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
چراغ جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور (Levelling Switch) مجهز به سیستم ترمز ABS
سیستم ضد سرقت (Immobilizer) توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
صندلی عقب باقابلیت تاشدن هشداردهنده دیداری و شنیداری بستن کمربند ایمنی
نگه‌دارنده صندلی کودک (Iso Fix) آیینه جانبی برقی
چراغ مه شکن جلو، عقب و چراغ‌خطر سوم شیشه‌بالابر برقی جلو و عقب
چراغ هشداردهنده عیب‌یاب موتور سیستم ضد سرقت (Immobilizer)
صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع کامپیوتر سفر
ریموت کنترل – قفل مرکزی برف‌پاک‌کن عقب
برف‌پاک‌کن عقب گرم‌کن شیشه عقب
هشداردهنده دیداری و شنیداری بستن کمربند ایمنی ریموت کنترل – قفل مرکزی
  صندلی‌های عقب با قابلیت تاشوندگی
  صندلی عقب مجهز به نگه‌دارنده صندلی کودک (Iso Fix)
  صندلی راننده دستی ۶ حالت و صندلی مسافر ۴ حالت

 

مقایسه قیمت تیبا ۲ با کوییک

همان‌طور که گفتیم این دو خودرو را می‌توان به نوعی رقیب یکدیگر دانست چراکه تفاوت قیمتی چندانی با یکدیگر ندارند و از نظر ابعاد، مشخصات فنی و… نیز در یک کلاس قرار می‌گیرند. مقایسه تیبا ۲ با کوییک از نظر قیمتی را می توانید در جدول زیر تماشا کنید:

 

قیمت روز خودروهای سایپا: تیبا و کوییک
مدل مشخصات قیمت نمایندگی قیمت بازار
تیبا ۲ هاچ بک رینگ فولادی ۱۲۶,۹۳۶,۰۰۰ ۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تیبا ۲ هاچ بک پلاس ۲۱۳,۰۰۰,۰۰۰
کوییک ساده گیربکس دستی ۱۶۸,۰۶۱,۰۰۰ ۲۱۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک R گیربکس دستی ۱۷۸,۰۲۰,۰۰۰ ۲۲۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S گیربکس دستی ۱۸۴,۵۴۹,۰۰۰ ۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک پلاس اتوماتیک ۲۷۷,۱۵۳,۰۰۰ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰

 

مقایسه مزایا و معایب تیبا ۲ با کوییک

در این بخش از مقایسه تیبا ۲ با کوییک باید گفت اکثر نقاط قوت و ضعف هر دو خودرو مشترک خواهد بود. از جمله موارد مثبت درباره این خودروها می‌توان به بازار دست‌دوم خوب (هرچند بازار خریدوفروش تیبا ۲ شاید اندکی بهتر باشد)، هزینه‌های نگهداری نسبتاً پایین، پیشرانه با توان مناسب نسبت به جثه، فضای کابین پذیرفتنی و سواری نرم‌تر نسبت به خودرویی همچون پژو ۲۰۶ اشاره کرد. نقاط منفی تیبا ۲ و کوییک نیز شامل مواردی همچون طراحی قدیمی (به ویژه درباره تیبا ۲)، متریال و ادوات بکار رفته قدیمی و با کیفیت پایین در کابین، هندلینگ ضعیف، صدای زیاد پیشرانه در کابین و… اشاره داشت.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

تیبا ۲ و کوییک هاچبک های شهری سایپا هستند که علیرغم قیمت گزاف در بازار همچنان مشتریان زیادی دارند هرچند همه می‌دانیم این استقبال نه به خاطر کیفیت و طراحی مدرن این دو خودرو بلکه به خاطر شرایط اقتصادی و ناچار بودن مشتری در انتخاب خود است. بایستی گفت از مقایسه تیبا ۲ با کوییک این نتیجه را می گیریم که هر دو خودرو یک روح در دو بدن هستند و از نظر قیمتی نیز اختلافی حدود ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومانی با یکدیگر دارند. از نظر برخی افراد اضافه پرداخت چند میلیونی برای خودرویی که اساساً مشابه تیبا ۲ است امری بیهوده خواهد بود اما برخی افراد نیز معتقدند کوییک ارزش پرداخت بیشتر را دارد چراکه از طراحی ظاهری و داخلی بهتری سود می‌برد. در نهایت باید دانست نظر خریدار دراین‌باره تعیین‌کننده خواهد بود. اگر ترجیح می‌دهید خودرویی ارزان‌تر خریداری کرده و خودتان مبلغی را صرف ارتقای ظاهری و داخلی آن بکنید تیبا ۲ انتخاب بهتری خواهد بود اما اگر خودرویی با ظاهر متفاوت را ترجیح می‌دهید شاید بهتر باشد کوییک را برگزینید.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کوییک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محیا : دوستان من دوماهه پلاک شدم از مدارک هم فقط کارت خودرو دستم رسیده سند ها هنوز تو مبدان و ماشین هم مرحله ی حمل هست این طبیعیه؟بی خواب شدم خدالعنتشون کنه
وحید : به محسن خدارو شکر که جور شد، اون موقع ها آنقدر نگران بودی، منم هی دعا می کردم مال تو زودتر فاکتور بشه
وحید : ایشالا به موقع می دن، چون خیلی تولید و انبار کردن، فعلا بیرون ندادن که یهو چند هزار تا با هم بیرون بدن که قیمت بازار رو مدیریت کنن، چون اگه یکی دو تا می دادن بیرون، هر کی هر قیمت می خواست می فروخت
وحید : شما عادی بودی یا فرسوده؟فوری یا پیش فروش؟ من پیش فروش، جایگزینی فرسوده هستم، برای فروش فوری ها انجام شده، برای ما پیش فروش ها فعلا پیامک هم نفرستادن
J4مشکی گیلان : پس اینایی ک ثبت نامی اردیبهشت رنگ سفید و طوسی بودن چرا میگن شاسی شده و مرحله صدور پلاکه؟؟؟ اونام اردیبهشتی بودن دیگ. من ک ۳۱ خرداد هستم هنوز شاسی نشده. ولی بچه های اردیبهشت میگن شاسی شدیم چطور برای شما نشده؟؟
J4مشکی گیلان : من ۳۱ خرداد تو مرحله تکمیل وجه مونده و حتی شاسی هم نشده
نسرین قاسمیان : سلام میشه زحمت بکشید زمان دقیق تحویل خودرو ، رو به بفرمایید ممنون.
T8 : فک کنم این بنده خدا سنش بالاست بلد نیست با گوشی کارکنه ، هرچی پیام داده به اینو اون کپی کرده اینجا 😂😂 ، حالا شانس اوردیم عکس نمیشه فرستاد وگرنه گالری گوهربار حاج اقا رو مشاهده مینمودیم 😂
امیر حسین : سلام دوست عزیز منم ایکس ۵ مشکی صمصامی ثبت نام کردم ولی هنوز رو تکمیل وجه هست چند روز تهران زنگ زدم کسی جواب نداد آخر رفتم نمایندگی گفت داریم ماشینای اردیبهشت ماه رو تحویل میدیم نمیدونم دیگه کی می خوان بهمون بدن
X5 : 🟢افزایش قیمت ۹۰ میلیونی کرمان موتور فقط در یک روز! کی‌ام‌سی X5 ۱,۷۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ (‎۴.۲۶%‌)‎۷۰,۰۰۰,۰۰۰‌ قیمت کارخانه x5 افزایش خورد بالاخره الان ثبت نامی جدید با افزایش کارخانه لحاظ میشه ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ابولفضل‌ابراهیم : خواهشا‌اگه‌خداخواست‌ورفتین‌که‌خیلی‌عالیه اولآ هرکدومتون چندنفرباخودتون ببرین،دومافیلم‌گرفتن‌یادتون‌نره
آرش : سلام ما واریزی برج 4بودیم تحویل برج 7 فاکتور شده پلاک خورده سند هم خورده روی تحویل ب مشتری مونده نمایندگی میگه صبر کنید بازبینی کنیم بعد تحویل بدین
دنا پلاس پنج 5 دنده : بله عزیز من 15 آبان‌ماه تکمیل وجه برای دنا پلاس پنج دنده با پرداخت تمام وجه را داشتم تحویلی نود روزه هنوز روی فاکتور میچره انشاالله برای همه دوستان عزیز فاکتور بشه🚖🚖🚖🚖🚖🚖🚖🥀
کوییکGxl : 30روزه فروش فوری
سورن طرح مادران : سلام دیگه نمیشه تغییر ش داد ولی خوبیش اینه که خیلی زود فاکتور میشه. وقتی سیاست تغییر رنگ میاد و تو تغییر میدی رنگ ماشینت و خیلی زودتر از بقیه ماشین ها فاکتور میشه. شاید دو سه روز دیگه فاکتور بشه. مال منم اومده ولی من همون رنگ سفید و میخوام متطقه ی جنوب رنگ دیگه ای غیر سفید جواب نمیده
مهسا fx : والا منم نمیدونم مثل اینکه طبق الویت مجوز هاست.مثلا ایکس 33 از اف ایکس تحویلش عقب تر هست شاید.احتمالا برای شمارو تا هفته دیگه میریزن
ایران خودرو : حدود 350 میلیون
تبدیل پارس به سورن : انشالله خدا برسونه پولتون جور بشه ما هم شرایط شمارو داریم حتی بدتر از شما بخاطر ندیدن دوتا پیامک که قیمت تمام شده بود و بار سوم شرایط فروش رو عوض کردن و دوقسطی کردن 150 میلیون افتاد گردنموت باید بپردازیم فقط داریم خودخوری میکنیم
حمید33 : سلام 33اتومات قرارداد 2/29 وام و ریختن مدارک اومده.تاریخ تحویل سیستمی 16 مهر بود.که فعلا خبری نیست
کریم استیشن : من فقط میگم خدا لعنت کنه اول تا آخر مسئولین ایرانخودرو خدا ازشون نگذزه اینشالله