بررسی هوندا سیویک سدان 2013

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

هوندا سیویک 2013 نیز به کلی دستخوش تغییر شده است. این خودرو در هر دوبخش طراحی بدنه و طراحی داخلی ارتقاء یافته و کمتر ایرادی در آن به چشم می‌خورد. سیویک در کلاس سدان های جمع و جور قرار می‌گیرد و نکته بارز در مورد مدل جدید، طراحی اسپرت تر و پویا تر آن می‌باشد. دیگر خبری از قطعات بی کیفیت و ارزان کابین نسل های قبلی در آن نیست و مدل جدید به طراحی زیبا و کیفیت مرغوب قطعات داخل کابین می‌بالد.

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

در نسل جدید طیف وسیعی از امکانات ایمنی و رفاهی به کار گرفته شده است و این موضوع باعث شده تا سیویک در برخی موارد کمی بالاتر از رقبا جای بگیرد. در بحث فنی نیز این خودرو مورد بازنگری هایی از قبیل استفاده از عایق های صدای بهتر و سیستم تعلیق کارآمدتر، قرار گرفته است. در زمینه ایمنی نیز این خودروی ژاپنی توانسته خودی نشان دهد و در زمره بهترین ها قرار بگیرد. از میان رقبای این خودرو می‌توان به هیوندای الانترا، مزدا 3 و فورد فوکوس اشاره کرد. با ما همراه باشید تا به بررسی این خودروی محبوب و خوشنام بپردازیم.

 

سطح تجهیزات و امکانات رفاهی

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

سویک در دو مدل سدان و کوپه به بازار عرضه می‌شود. هوندا سیویک سدان در تیپ های LX، EX و EX-L و همچنین تیپ HF (کم مصرف Fuel-Efficient) در دسترس می‌باشد. تیپ پایه LX مجهز به رینگ های 15 اینچی استیل، شیشه و آینه های برقی، تهویه مطبوع، فرمان تلسکوپی، کروزکنترل، صفحه نمایش مرکزی 5 اینچی، دوربین دید عقب، بلوتوث و سیستم صوتی با چهار بلندگو می‌باشد.

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

تیپ HF تمام امکانات تیپ LX ر داشته و مواردی از قبیل: لاستیک های کم اصطحکاک، رینگ های آلومینیومی آیرودینامیک، باد شکن های زیر بدنه و اسپویلر عقب به آن اضافه می گردد. تیپ EX نیز شامل این موارد می‌شود: رینگ های 16 اینچی آلومینیومی، ترمزهای عقب دیسکی، سانروف و صندلی تاشوی عقب 60/40. تیپ EX-L نیز مواردی از قبیل مه شکن، چراغ های اتوماتیک، آینه های گرمکن دار، تودوزی چرم و صندلی های جلوی گرم شونده را شامل می‌شود. 

 

قدرت موتور و کارآیی

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

سویک 2013 یک خودروی دیفرانسیل جلو بوده که مجهز به موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری با قدرت 140 اسب بخار می‌باشد. هر دو گیربکس 5 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته اتوماتیک قابل سفارش هستند که کارایی بالایی دارند. میانگین مصرف سیویک 2013 در شهر، جاده و سیکل ترکیبی در ازای هر 100 کیلومتر به این ترتیب می‌باشد: 10، 7، 8 لیتر. این رقم در تیپ کم مصرف HF به این قرار است: 9، 6، 7 لیتر در ازای هر 100 کیلومتر در شهر، جاده و سیکل ترکیبی. شتاب 0 تا 100 نیز حدود 9.3 ثانیه بوده که در این کلاس، متوسط می‌باشد. در کل موتور و گیربکس سویک در هماهنگی کامل بوده و کارایی بالا و مصرف پایین آن باعث شده تا در کانون توجه قرار بگیرد.

 

ایمنی

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

در سیویک سیستم کنترل پایداری، ترمز ضدقفل، کیسه هوای جانبی جلو و کیسه هوای پرده ای به صورت استاندارد وجود دارد. در بحث ترمزگیری نیز این خودرو امتیاز خوبی به دست آورده است. در زمینه تست تصادفات، 5 ستاره به ایمنی کلی این خودرو تعلق گرفته است که البته در تصادفات از جلو، 4 ستاره نصیب این خودرو گردیده است. سازمان ایمنی بزرگراه ها نیز به سیویک بالاترین سطح امتیاز (Good) را داده اند.

 

طراحی داخلی

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

در داخل کابین از قطعات مرغوب و با کیفیت استفاده شده است و باید گفت بسیار بهتر از مواد به کار رفته در ساخت قطعات داخلی سویک نسل قبل هستند. کیلومترشمار به صورت دیجیتالی بوده و در بالای نشانگر دور موتور قرار دارد. یک صفحه نمایش 5 اینچی نیز اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار وی قرار می‌دهد. دکمه ها و ادوات کنترلی در جای خوبی قرارگرفته و در دسترس می‌باشند.

بررسی هوندا سیویک سدان 2013 بررسی هوندا سیویک سدان 2013
بررسی هوندا سیویک سدان 2013 بررسی هوندا سیویک سدان 2013

البته تعداد 14 عدد دکمه بر روی غربیلک فرمان زیاد به نظر می‌رسد. عملکرد سیستم رهیاب نیز دقیق است و نکته جالب توجه امکان خواندن و پاسخگویی به پیام کوتاه از طریق صفحه نمایشگر خودرو می‌باشد. فضای پا و سر سرنشینان در جلو عقب بسیار خوب می‌باشد. حجم صندوق عقب نیز 354 لیتر می‌باشد که در این کلاس، قابل توجه است

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

 

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

هوندا سیویک همیشه در میان هم طرازان خود از سواری خوبی برخوردار بوده است. سیستم تعلیق و سیستم فرمان دارای عملکرد مناسب و قابل قبول می‌باشند. ورود زیاد صدا به کابین که مشکل نسل های قبلی بود در این مدل کاملاً مرتفع گردیده است. موتور 1.8 لیتری نیروی کافی را در اختیار این سدان جمع و جور گذاشته و مصرف سوخت پایینی دارد. به لطف فرمان نرم و گیربکس اتوماتیک، تحمل ترافیک شهری آسان تر بوده ولی باید گفت که تعویض سریع دنده ها به دنده بالاتر و نبود قابلیت تعویض دستی دنده، باعث شده تا سیویک کمی تنبل باشد. در نهایت باید بگوییم که اگر به دنبال خودروی سدان جمع و جور و کم مصرف و البته خوشنام هستید، سیویک برای شما انتخاب مناسبی می‌باشد. البته به شرط اینکه انتظار شتاب و قدرت مانور بالا از آن نداشته باشید.

بررسی هوندا سیویک سدان 2013

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی هوندا سیویک سدان 2013


منبع

Edmunds

برچسب : هوندا سیویک 2013 , Honda , Civic






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

علی
2

موتور سیکلت های هوندا که عالی بودن :)
والا همه چیش خوبه الا تودوزیاش خوشم نیومدیه تودوزی مشکی با تودریا نارنجی مینداختن توش کلی میومد رو قیمتش
01:05  1392/10/08
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رامین : سلام دوستان الان 60 روز واریز وجه کردم تحویل نمیدن نمایندگی میگه منتظر پیام بیمه باش هرکی خبر داره کی تحویل میدن اصلاع بده رنگ مشکی 19 مرداد واریز وجه کردم
امین : الان تغییر ب sbr بدیم دوباره نکنه بیشتر طول بکشه تحویل بدن
نگین : سلام منم همین تاریخ شما ثبت نام کردم تکمیل وجه هم کردم ولی خبری نشده
محمد : الان 1404 هست و ما حاضریم برگردیم به همون زمان که تو کامنت ناراحتی گذاشتی سر قیمت چون دلار الان 100 تومنه....
عباسی : تحویل ۲۹مهر آماده برای فاکتور
مهدی پلاس : سلام و عرض ادب به دوستان عزیز دوست عزیزمون(شاهین پلاس )که گفتن شاهین پلاس از نظر قطعه و همه چیز کیفیت افتضاح است واقعا حالم خراب شد هی میگفتن شاهین پلاس عالی هست اینجور،اونجور حالا واقعا اینقدر کیفیت شاهین پلاس خراب شده
V1p تیتانیوم : احتمالا بین بعداز 4 شهریور تا 20شهریور به غیراز تارا های طرح فرسوده که خیلی هم زیاد نیستن دیگه موردی نباشه
پلاس ۳ اردیبهشت : من جای شما بودم همین الان انصراف میدادم تا به روز ما نیفتادی ما دیگه کاری از دستمون بر نمیاد
تیتانیوم دستی آذر طرح عادی : 18 مرداد من فروش فوری و پیش فروش زدم .فروش فوری را برنده نشدم و پیش فروش را برنده شدم . حالا سوال اینجاست برای من خودرو توی فروش فوری نداشتن چرا الان دوباره طرح گذاشتن .دفعه قبلی به نام خانومم سورن پلاس نوشتم موقع تحویل موتورef7 را عوض کردن و xu7p بیخود گذاشتن .مسولا مملکت ما صبح که بلند میشن فقط تو فکر اینن که چجوری جیب مردم را خالی کنن .چرا فکرشونو برای پیشرفت مملکت بکار نمیگیرن . اعتراضم که کنیم میشیم اغتشاشگر
حمید رضا : سلام با تشکر از نویسنده مطلب بسیار آموزنده و مفید و کاربردی بود
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد احمد : سلام کسی میدونه اگه انصراف بزنیم چند وقته پول رو برمیگردونن
ب محیا : واقعا چطور تو 60 روز نریختی شما برو سایت ایران خودرو تو میز کار قسمت واریز وجه بزن قردادو برات میاره بعدش میتونی پرداخت کنی
207هیدرولیک : دوستان من 313واریزی بودم تحویل ابان 385دیگه هم واریز کردم برا من هم ماب تفاوت میاد یا دیگه تکمیل کردم بنظرتون؟
207 : باید پول تعغیر موتور واریز کنی وگرنه فاکتور نمیشی
علی بی پلاک : اقا هرکی نیاد بخدا نهایت بی احترامی به بقیه و بی ارزگی خودشه لاقل یک نفر بجا خودتون با اطلاعات خودتون بفرستین
آپشنال 30 آبان : 9 شهریور تکمیل وجه رنگ سفید
محمدی : سلام باید کد پستی سخا و املاک اسکان یکی باشه
آپشنال 30 آبان : سلام ، تحویلی 30 آبان کیا هستین ؟ کیا فاکتور شدین رنگ ماشینتون چی بود؟
علی بی پلاک : دوستان عزیز کیا برنامه تهرانو اوکی کردن من دارم میرم نه ک فردا تنها باشم جون جدتون بیاین کیا دارن میان بگین ببینم اینهمه شرکت شرکت کردین شنبه فلانیم ببینم چند نفر میاین من با یک نفر دیگ همه هنگم رفیقمه تو گروه داریم میایم
پانا : سلام پانا قالپاق مرداد تا چه تاریخی فاکتور شده انگار امروز فرسوده فاکتور شده جریان تبدیل موتور تیوفایو پلاس چیه از جریمه تاخیر چقدر کم کردن اعلام کتید ممنون من تحویل 11مرداد فرسوده رینگ فولادی هستم ممنون