بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون

بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون

شرکت BMW، سری i را در 25 جولای 1970 روانه بازار کرد. در اوایل معرفی سری i3، آزمایشات گسترده ای روی این تیپ خودرو انجام شد. در نمونه اولیه این خودرو، از یک موتور الکتریکی با قدرت 170 اسب بخار و یک موتور دیزلی جهت شارژ باتری این موتور استفاده شده بود. تلاش های بسیار زیادی در ساخت و تولید ماشین های الکتریکی BMW انجام شده است و زیرمجموعه های مختلفی از سری i در بازار موجود است. از این میان می توان به i3 کوپه مدل سه درب 2011 اشاره نمود. جالب است بدانید که BMW قریب به 40 سال است که در زمینه تولید ماشین های الکتریکی فعالیت دارد. اگرچه حادثه غم انگیز المپیک 1972 که در مونیخ برگزار شد، در تاریخ ثبت است، اما این حادثه منجر به آغاز نسل جدید خودروهای الکتریکی شد. شرح مختصری از روند پیشرفت های اخیر BMW در این زمینه آورده شده است.

 

خودروهای الکتریکی BMW 1602 و LS به ترتیب مربوط به سال های 1972 و 1975

بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون
بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون

تولید این نوع خودروها عملاً از سال 1969 آغاز شد؛ زمانی که BMW تحقیقات خود را جهت الکتریکی کردن انواع خودروهای متداول آن زمان شروع کرد. نیروی محرکه خودروهای الکتریکی BMW معمولاً از طریق یک موتور القایی (ساخت شرکت Bosch) با حداکثر توان 32 کیلو وات (معادل 43 اسب بخار) و دوازده عدد باتری سربی ـ اسیدی 12 ولت که بر روی یک صفحه قرار داده شده اند، تأمین می شود. بسته باتری ها حدود 350 کیلوگرم وزن دارد. دو نمونه از خودروهای الکتریکی BMW 1602 به طور آزمایشی در المپیک شرکت داده شدند. بدیهی است این خودروها با حداکثر سرعت 30 کیلومتر بر ساعت و نیز محدودیت های رانندگی در شهر، توان رقابت با بقیه خودروها را نداشتند. در ژوئن 1975، شرکت BMW وارد مرحله جدیدی از طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی شد. اما یافته های خود را بنا به دلایلی در آن زمان، منتشر نکرد. فقط تا این حد می توان گفت که در این مرحله از تحقیقات، BMW توانست با متوقف کردن خودروهای سری LS، گام جدیدی در عرصه طراحی، ساخت، و تولید خودروهای الکتریکی بردارد. در این طرح جدید، موتور القایی بوش (ساخت شرکت Bosch) با یک نوع موتور جدید DC جایگزین شد و تعداد باتری های سربی ـ اسیدی به 10 عدد کاهش یافت. نمونه تجربی LS، اولین خودرویی بود که به سیستم شارژر مجهز بود و قابلیت این را داشت تا باتری های خودرو را طی مدت 14 ساعت شارژ کند.

 

خودروی الکتریکی BMW 325iX مربوط به سال های 1987 تا 1990

بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون
بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون

در سال 1981، BMW تحقیق بر روی خودروی الکتریکی مجهز به سیستم باتریِ ولتاژ بالا را آغاز کرد. طی این تحقیقات، 8 خودروی 325 iX برای آزمایش به کار گرفته شد. اگرچه وزن باتری های به کار رفته در این خودرو، سنگین تر است، اما آزمایشات نشان داد که دانسیته انرژی باتری های به کار رفته در این خودروها، 3 برابر بیش تر از باتری های سربی ـ اسیدی است و این در نوع خود بسیار عالی است. در هر 8 خودروی الکتریکی آزمایشی BMW، انتقال قدرت موتور به چرخ ها، از حالت 4WD به حالت 2WD در ناحیه جلوی خودرو تغییر یافتند. ویژگی جدیدی که در این نوع خودروها به چشم می خورد، مدیریت حرکت الکترونیکی خودرو جهت کنترل و تنظیم شارژ باتری هاست که این سیستم در نزدیکی موتور الکتریکی قرار داده شده است.

 

خودروی الکتریکی BMW E1 & E2 مربوط به سال های 1991 تا 1993

بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون
بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون

براساس نتایج تحقیقات شرکت BMW، باتری های سدیم ـ سولفور از کارایی های بالاتری برخوردار بودند. ازاین رو به جای اصلاح خودروهای فعلی، شرکت BMW تصمیم گرفت تا خودروی ویژه ای را براساس باتری های سدیم ـ سولفور طراحی و تولید کند. 10 ماه بعد، خودروی الکتریکی مفهومی BMW E1 در سال 1991 رونمایی شد. سری E2 این خودرو مربوط به بازار آمریکا بود که 1 سال بعد معرفی شد. با وجود این، کاهش وزن خودرو از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، ازاین رو بدنه این سری خودروها از قطعات آلومینیومی ساخته شد و در بخش های بیرونی، پلاستیک تجدیدپذیر به کار رفت. پکیج باتری ها، در زیر صندلی های عقب و موتور الکتریکی جاسازی شده است. گیربکس ماشین نیز در محور عقب قرار دارد. زمان شارژ باتری ها در این خودرو به 6 ساعت کاهش یافته است. در سال 1993، نوع جدیدی از خودروی E1 در فرانکفورت آلمان رونمایی شد که در آن از باتری های سدیم ـ کلرید نیکل استفاده شده بود. با وجود چنین تغییراتی، کیفیت و عملکرد رانندگی خودرو، بهبود قابل ملاحظه ای یافته است.

 

خودروی الکتریکی BMW 325 مربوط به سال های 1992 تا 1997

بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون
بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون

در این نوع خودرو، BMW به دلیل مشکلات ناشی از باتری های سدیم ـ سولفوری، مجبور به جایگزینی آن ها با باتری های سدیم ـ کلرید نیکل شد. در طول پیشرفت پروژه، توان موتور الکتریکی به 45 کیلو وات (معادل 60 اسب بخار) رسید. نتایج حاصل از تحقیقات این پروژه نشان داد که 75% از باتری را می توان طی مدت زمان 40 دقیقه شارژ کرد.

 

خودروی الکتریکی Mini E مربوط به سال 2008

بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون
بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون

تا پایان دهه اول قرن 21، BMW گام های مؤثری را در گسترش خودروهای الکتریکی برداشته بود. خودروی Mini E ازجمله این خودروها بود که در آن زمان حداقل 600 دستگاه از آن در آمریکا و اروپا در اختیار افراد مختلف اعم از حقیقی و حقوقی قرار گرفت. سیستم انتقال قدرت این خودروی الکتریکی، از یک موتور الکتریکی 150 کیلو وات (معادل 200 اسب بخار) و پکیج باتری لیتیم ـ یون 35 کیلو وات ساعتی تشکیل شده است که 8.5 ثانیه شتاب 0 تا 100 دارد. با این خودرو که مجهز به پکیج باتری لیتیم ـ یون 35 کیلو وات ساعتی است، می توان تا 250 کیلومتر رانندگی کرد.

 

خودروی الکتریکی BMW Active E مربوط به سال 2010

بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون
بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون بررسی ماشین های الکتریکی BMW از سال 1970 تاکنون

تقریباً یک سال بعد از آزمایش Mini E، BMW از نمونه اولیه سری مفهومی Active E رونمایی کرد. این مدل بر اساس سری 1 کوپه ساخته شده بود و تصمیم بر آن بود که نمونه اولیه آن را با هدف سواری در شهرهای بزرگ آزمایش کنند. بیش از 1000 خودرو از این دست با توان موتور الکتریکی 125 کیلو وات (معادل 167 اسب بخار) و گشتاور 250 نیوتن متر ساخته و آزمایش شد. با این خودرو که مجهز به نسل جدید باتری لیتیم ـ یون است، می توان تا 160 کیلومتر رانندگی کرد.


منابع

carscoop

برچسب : بی‎ام‎و , BMW , ماشین الکتریکی , بررسی , مقایسه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

javid
0

besiar khub bud
00:19  1392/02/02
پاسخ دادن
ااکراکرم
5

مطالب جدید ومتنوع است
18:35  1391/11/14
پاسخ دادن
هومن
5

مرسی از اطلاعات جامع و کاملتون
09:46  1391/11/14
پاسخ دادن
سلیمان حشمتی
7

سلام باید بگم واقعا همه چیزتون خوبه من که به شخصه واقعا لذت میبرم از این همه تنوع فقط حجم عکسهاتون بخاطر اینکه کیفیت خیلی خوبی دارن یه مقدار بالاست و با این اینترنت های نفتی ما یه کم دیر لود میشه ممنون میشم اگه یه تصمیمی اتخاذ کنید برای بهبود مرسی
08:33  1391/11/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی صدرا : سلام امروز کارت ماشین آمد . ولی از ماشین خبری نیست .!
فرشید : باسلام و احترام دیروز پیامکی مبنی بر افزایش هزینه گمرکی خودروهای mvm آمده که علت را افزایش هزینه های گمرکی اعلام میکنه 131 میلیون برای x33اتومات تقریبا 13درصد افزایش قیمت حالا این خودرو تولید داخل چه ربطی به افزایش گمرکی خودرو وارداتی داره ؟ و اینکه فروش قبل از عید با قیمت قطعی صورت گرفته ... جالبه الان که قیمت جدید خودرو را چک میکنیم میبینیم دقیقا با آن اختلاف شده قیمت جدید بعبارتی این شرکت چپاولگر جهت اینکه نگویوگد افزایش قیمت داریم،گفته است بابت فلان تغییر تعرفه این تفاوت میبایست پرداخت گردد... درصورتی که این تفاوتها فقط به هزینه بیمه و مالیات و عوارض شهرداری تعلق میگیره .... لطفا پیگیری کنید.. ممنونم
کامیار : سلام چرا دوست دارید خودتون و توجیه کنید و گول بزنید کارشناسا جز دروغ چیزی نمیگن تحویل دادنشون هیچ حساب کتاب نداره یه سری از اونا که 16 اسفند تکمیل کرده بودن تحویل گرفتن و فروختن و بهشون گفتن 9میلیون سود تاخیرتون میشه ... از اون طرف یه عده قبلتر تکمیل کرده بودن هنوز نگرفتن در کل یا آشنا بازیه یا نمایندگیها اولویت بندی دارن
حسین : آقای فتحی الکی میگه .داخل حواله های ساینا گفته 5 میلیارد.اینجا گفته 4 میلیارد.کلا حالش خوش نیست
Tara V1 : سلام ماشین من پلاک شده و الان توی صدور اسناد خودرو مونده کسی میدونه کی تحویل میشه؟
Tara V1 : سلام ماشین من پلاک شده و الان توی صدور اسناد خودرو مونده کسی میدونه کی تحویل میشه؟
ارمین : دقیقا گل گفتی
دانیال : از من بیمه تیتانیوم نوشته بیمه البرز
دانیال : میره تو اشغال ها فقط ببر جلو
تارا v4 اتومات تیتانیم تحویل اسفند : سلام دوستانی که پلاک شدن آیا شماره پلاک جدید میزنن رو ماشین یا اگر پلاک فعال آزاد داشته باشید همون پلاک آزاد قبلی رو میزنن ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
X55 : Comments 4 ریاست محترم شعبه دادگاه عمومی حقوقی شهرستان با احترام اینجانب فرزند ............. دارای کد ... ملی ............. به نشانی ............. در خصوص خرید خودرو از شرکت مطابق قرارداد شماره به استحضار میرسانم مورخ به خرید خودرو از شرکت خوانده نمودم اقدام در قرارداد در بندهای 12 13 و 49 عنوان شده که دیون دولتی 1403 دریافت شده است و مابه التفاوت دیون دولتی 1404 با 1403 بدون تعیین سقف مشخصی بر عهده خریدار است. در حالی که شرکت خوانده بدون ارائه مستند رسمی اقدام به مطالبه مبلغی حدود 10 درصد قیمت کل خودرو ثبت نامی بنده که حدود) تومان تحت عنوان دیون دولتی را کرده و از تحویل خودرو خودداری مینماید. میلیون در حالی که دیون دولتی معمولاً شامل هزینه هایی از قبیل مالیات شماره گذاری عوارض استاندارد یا بیمه است که مبلغ آنها شفاف محدود و عرفاً بین 10 تا 30 میلیون تومان میباشد و مطالبه 10 درصدی بیش از 100 میلیون تومان در مورد خودرو بنده فاقد هرگونه توجیه قانونی و شرعی بوده و خلاف قواعد انصاف قراردادی است. هم چنین در نامه ریاست جمهوری که ضمیمه این دادخواست است به وزی ...
یاغی : محسن پلشت،پیش فروش ها فاکتور شدن،تو فروش فوری بودی
پیمان : سلام دوستان فروش فوق‌العاده 30 روزه من پلاک شد 27 / 2 پراید وانت 404
افشاگرتوحید : توحیددلال خسته نشدی اینقدر با اسمای مستعار از خودت دفاع نکن همه شناختنت دیگه اینکارا بی فایده است مهسا و احسان و... همشون یه نفرن بله خود خودشه توحیددلال 🚨
علی صدیق : الان که مشخص نیس ساعت 3مشخص میشه
207پانامرداد : سلام بچه ها من زنگ زدم ایران خودرو گفتن افزایش قیمت نیست گفت اگرهم بشه پاییز اگربشه خواهش ازالکی مردم رابه استرس نندازیم
سارا : سلام امروز دنا شش دنده مشکی فاکتور شد پرداخت اولیه 10 آبان تکمیل وجه 10 اسفند تحویل 31 فروردین بود ...ان شاالله برا همتون زودتر فاکتور شه
Fx ثبت نام اسفند : سلام fx نقدی ثبت نام کرده بودم الان 228 میلیون اس ام اس داده واریز کنم. دوستان متن قرارداد کاملا واضح هست که نوشته میزان افزایش عوارض دولتی گرفته خواهد شد. فروش نقدی قیمت قطعی هست. اینا با زیرکی دارن سرتون کلاه میزارن.حتی بخشنامه افزایش عوارض دولتی هم نیومده و دارن از شرایط بازار به نفع خودشون سو استفاده میکنن که ملت برن انصراف بدن و دوباره با قیمت جدید بفروشن. همه باهم شکایت کنید و نزارید حقمون ضایع بشه
FX : سلام به کاربر اکستریم شما مجوز خروج خوردید؟ ممنونم بابت امار دقیق
تیگو 8 پرومکس : شماره تماس 1118 سازمان کل بازرسی کشور همچنین از طریق سامانه حمایت از مصرف کننده . ثبت شکایت هم انجام بدید