ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای با موتور فاقد توربو در راه بازار

 

ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای با موتور فاقد توربو در راه بازار

 

یکی از محصولات جدید و خوش‌فروش مدیران خودرو، ام وی ام X22 پرو است که از سال 1400 وارد بازار ایران شد. این خودرو درحقیقت نسل دوم ام وی ام ایکس 22 به‌حساب می‌آید که با طراحی متفاوت و مشخصات فنی جدید به بازار عرضه شده است. حال مدتی پس از عرضه نسخه اتوماتیک، مدیران خودرو تصمیم دارد تا ام وی ام X22 پرو دنده‌ای را نیز به بازار عرضه کند. این خودرو در طرح دوم عرضه یکپارچه خودرو نیز حضور دارد.

طراحی ظاهری، بدون تغییر

ظاهر ام‌ وی‌ ام X22 پرو دنده‌ای در مقایسه با نسخه اتوماتیک، بدون تغییر باقی مانده است. طراحی این خودرو در جلو شباهت بسیاری به هیوندای کونا دارد. اما در بخش طراحی جانبی و عقب، همچنان همان طرح آشنای نسل اول ایکس 22 را می‌بینیم.

ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای با موتور فاقد توربو در راه بازار

خوشبختانه در نمای داخلی، تغییرات ام وی ام X22 پرو چشمگیر هستند. کابین این خودرو به‌طور کلی متحول شده است و به ام‌ وی‌ ام X55‌ پرو یا آریزو 6 شباهت دارد. فرمان دی‌کات افزودنی جدید و دلچسب به کابین این خودرو است؛ هرچند امکانات بیشتری را در هاچ‌بک کراس مدیران خودرو خواهیم دید.

قوای فنی ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای، تفاوت اصلی

نسخه اتوماتیک ام وی ام X22 پرو از ترکیب پیشرانه یک لیتری توربوشارژر سه سیلندر به‌همراه گیربکس اتوماتیک CVT بهره می‌برد. بااین‌حال، در نسخه دنده‌ای مشخصات فنی متفاوتی را خواهیم دید. زیر کاپوت نسخه دنده‌ای همان موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی وجود دارد که در نسل اول ام وی ام ایکس 22 نیز حضور داشت. این پیشرانه در ام وی ام 315 و چری آریزو 5 دنده‌ای نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

خوشبختانه این پیشرانه در ام وی ام X22 Pro دنده‌ای بهبود یافته و راندمان بالاتری دارد. حداکثر خروجی موتور 1.5 لیتری در نسخه پرو دنده‌ای، 116 اسب‌بخار قدرت و 143 نیوتن‌متر گشتاور است. این ارقام از نظر راندمان شباهت بسیاری با راندمان خروجی موتور یک لیتری توربوشارژر نسخه اتوماتیک دارند؛ بنابراین ام وی ام X22 پرو دنده‌ای راندمان مشابه را با پیچیدگی کمتر و البته قیمت پایین‌تر در اختیار مالک قرار می‌دهد.

ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای با موتور فاقد توربو در راه بازار

گیربکس پنج‌سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. همان‌گونه که انتظار داریم، این خودرو تک‌دیفرانسیل است و قابلیت آفرود ندارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز هنوز اعلام نشده است، اما انتظار داریم رکورد مصرف سوخت آن همانند ایکس 22 معمولی باشد. باک این خودرو نیز همچنان 50 لیتر ظرفیت دارد.

بهبود امکانات و آپشن‌ها

قیمت ام وی ام X22 پرو دنده‌ای در مقایسه با نسل اول آن، حدود 10 درصد بیشتر است. دراِزای پرداخت این وجه بیشتر، امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری را نیز به‌دست خواهید آورد. شاخص‌ترین آپشن ایمنی اضافه‌شده به نسخه دنده‌ای ام وی ام X22 Pro، کنترل سرعت در سرازیری است که سرعت این خودرو را هنگام عبور از شیب‌های خطرناک حفظ می‌کند.

درزمینه تجهیزات رفاهی بهبودهای چشمگیری مشاهده می‌شود. فرمان این خودرو به نوع برقی تغییر یافته و نمایشگر سیستم صوتی نیز بزرگ‌تر است. سیستم تهویه ام وی ام X22 Pro دنده‌ای نیز از نوع برقی است و فیلتر تصفیه هوا دارد که وجود آن در شهرهای بزرگ و آلوده ایران ضروری است. گرمکن صندلی‌های جلو نیز آپشن جذاب دیگری است که آن را در نسخه دنده‌ای ام وی ام X22 Pro خواهیم دید.

ام وی ام X22 پرو دنده‌ای

ام وی ام X22 پرو دنده‌ای از نظر ایمنی خودروی مجهزی محسوب می‌شود. این کراس‌اوور ریزنقش به دو کیسه هوا، سیستم‌ کنترل پایداری و کنترل ایستایی در سربالایی مجهز است. ترمزهای دیسکی در چهار چرخ به‌همراه سیستم ترمز ضدقفل و توزیع نیروی ترمز نیز وظیفه متوقف‌ساختن این خودرو را بر عهده دارند.

رقبای ام وی ام X22 Pro دنده‌ای چه خودروهایی هستند؟

ام وی ام X22 Pro در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک، رقبای چندانی را پیش روی خود نمی‌بیند. شرایط بازار ایران نسبت به دهه 1390 تغییر کرده است و هاچ‌بک کراس‌های بسیاری در بازار حضور ندارند. بنابراین جدی‌ترین رقیب ام وی ام X22 پرو دنده‌ای در بازار ایران، پژو 207 دنده‌ای خواهد بود. همچنین می‌توان از سایپا اطلس نیز به‌عنوان رقیب دیگر محصول مدیران خودرو یاد کرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ام‌وی‌ام X22






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

4 نظر

میلاد
3

درود دوستان

بنده ثبت نام مرحله دوم طرح یکپارچه با موعد تحویل تابستان 1402 هستم
دعوتنامه صادر شده برای من با قیمت قطعی 706/700 میلیون صادر شد و پرداخت کردم که موعد تحویل رو نزده توی دعوتنامه ولی نمایندگی بازه 3 ماهه رو قید فرمودن
نکته جالب تر اینکه برای بنده در سیستم وضعیت خودرو مشتری سایت مدیران خودرو شماره شاسی تعلق گرفته و منتظر صدور بیمه نامه و پلاک هستم
18:55  1402/04/29
گزارش
پاسخ دادن
محمد
1

سلام قیمتش ۶۱۳ میلیون تومان بدون احتساب هزینه های مالیات و عوارض . احتمالا نصف مبلغ رو پیش پرداخت بگیرن
22:47  1402/04/18
گزارش
پاسخ دادن
X22pro دنده ای
0

سلام.وقتتون بخیر. دوستان اسم بنده مرحله دوم طرح یکپارچه پاییز ۱۴۰۲ افتاد میخواستم بدونم کسی مثل من هست. شرایط قیمت خودرو و تحویل چطوریه. دعوتنامه برای پرداخت کی میاد و آیا باید مبلغ را یکجا واریز کرد
09:20  1402/04/03
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ali : من قید سهند زدم کوییک تکمیل وجه کردم گفتن یه ماهه فاکتور میشه الان نزدیک سه هفته شده خبری نیست.کوییکم نمیخوان بدن ینی
تارا v4 تیرماه : سلام دوستان.تارا اتومات من که اومدم نمایندگی.۲ هفته نمایندگی هست وکد تحویل به مشتری نیامد که ماشین بازبینی خورده.و مجدد گفتن باید بره تهران تا تایید نهایی صادر بشه.۳۱ اردیبهشت فاکتور شد.۳ خرداد پلاک شد.۳ تیر رسید نمایندگی.و باز دوباره دوشنبه تهران برگشت میخوره.خدایی ما هم با این ایران خودرو گرفتار شدیم
5252 : 11 آذر 600 تومن دادم فاکتورم خبری نیست ناامیدم انشالله بشه خرج دوا و دکتر و سرطان زن و بچه سران سایپا
محمد : سلام شاید نیتتون از اذیت کردن مردم و عدم تحویل خودروهای شاهین گرون کردن این محصول بود که اینکار رو هم کردید.دیگه چی میخواهید از جون مردم چرا تولید نمی‌کنید و تحویل نمیدید؟
محمد : سلام دوستان بخدا این بی انصافیه که از آذر سال قبل پول رو کامل پرداخت کردیم و الان که 4ماه تاخیر داره هیچکس جوابگو نیست.لطف کنید شما که نزدیک هستید تجمع و اعتراض مسالمت آمیز داشته باشید شاید فرجی بشه.من زاهدان دستم نمیرسه.
اعتراض ب سایپا : سلام دوستان روز دوشنبه ۱۶تیر ساعت ۱۰تجمع اعتراضی بهترین راه برا اینکه صدامون برسه ب شرکت سایپا بلکه روند فاکتور تسریع پیدا کنه حضور هریک از شما خیلی مهم هستش
سجاد : تنها چیزی که توی این سه سال از سایپا دیدم افزایش قیمت ، نداشتن قطعه و عدم تحویل خودرو بوده .... لعنت به این همه بی کفایتی و لجنی لعنت لعنت لعنت
محمد : کی ام سی کا ۷ بخصوص مدل آخرین سال تولید۱۴۰۲ خودرو بدی نیست.که متاسفانه بعد از کاهش قیمت از سوی شورای رقابت دیگه کرمان موتور تولید نکرد،ظاهرا تولیدش برای شرکت مقرون بصرفه نبوده؟؟؟؟
مقدم : من شنیدم هر 10 هزار تا نمایندگی بابت تعویض روغن چقدر گرفت ؟
ابراهیم : سلام من۱۴ آذر ماه تفریبا ۵۹۴ میلیون دادم قرار بود ۳ ماهه تحویل دهند به قول خودشون میگن تا ۱۰ آذر فاکتور شده و دیروز زنگ زدم تهران میگن صبر کنید و هیچ جواب درستی نمیدن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد جواد : سلام جهت اطلاع . پیش فروش تحویل 31 خرداد: 9 تیر فاکتور . 11 تیر پلاک شده. فقط از کجا بفهمیم کدام سایت تولید کدام شهر هست؟
میلاد : من تحویل آخر تیرم ولی 18 خرداد تکمیل وجه کردم کوییک rs کسی خبر داره کی تحویل میدن؟
کوییک GxL : آقای محترمی که میگی کسی اجبارت نکرده ثبت نام کنی معلومه خودت از اونایی اصلا تو چرا اینجایی به توچه هرکسی دار واسه خودش اینجا درد دل میکنه درضمن بشما بگم اجبار میکنن که ماشینای اینا که لگنی بیش نیستن بخری اینجا مگه اختیار دست مردمه بله که اجبار میکنن درضمن کسی که ثبت نام کرده چه میدونه اخرش اینجور میشه اینجا بجای اینکه هوای همدیگه رو داشته باشیم یعده ای مث شما پشت مردم رو خالی میکنن البته امثال شما تو این مملکت زیادن زیاد دیدیم
... : اونا هم مثل اینکه سه شنبه تجمع دارن
علی : بنظرتون حالا که تبدیل نوشتن اما ماشینی معرفی نشده احتمالش هس واقعا ماشین بزارن و تبدیل کنیم؟
فرزاد : رانا رو پیش فروش گذاشتن نه 30 روزه
رضا مهدوی : سلام مبارک باشه تحول سیستمی کی بودید
شهریور : سلام دعوت نامه صادر شده برای شهریور تا 24 فقط داده سوالم اگر تا روز آخر پولم جور بشه امکان واریز هست روز 24
ساینا فروش فوری : این دوروزه شرکت سایپا تعطیل ،چرا راستشو نمی گید
ابی : کسی اجبارت نکرده بود ثبت نام کنی