کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

 

کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

 

مقررات آلایندگی یورو ۷ قرار است در ژوئیه ۲۰۲۵ به اجرا گذاشته شود. دامنه قوانین جدید فراتر از انتشار آلودگی اگزوز است و شامل خودروهای برقی نیز می‌شود. برای اولین بار در دنیا، خودروها، ون‌ها، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها شامل قانون انتشار ذرات معلق ناشی از ترمز و تایرها خواهند شد. برای ترمز، منظور ذرات ریز گرد و غباری است که حین کاهش سرعت تولید می‌شوند و برای تایرها، منظور تولید میکروپلاستیک در حین سایش است. شرکت آلمانی کانتیننتال نیز برای رعایت این قوانین، کالیپر ترمز سبز را معرفی کرده است.

هنوز مشخص نیست که سازندگان تایر چگونه قصد دارند به جز کاهش سرعت سایش که موثر است و مزایای دیگری نیز دارد، تولید میکروپلاستیک‌ها را کاهش دهند. اما در زمینه ترمز، قطعه‌سازان در حال حاضر با برخی فناوری‌های جدید از قوانین یورو ۷ پیشی گرفته‌اند.

یکی از این نمونه‌ها، کالیپر ترمز سبز ساخت کانتیننتال است. این شرکت پس از اعلام طرح‌های جدید خود در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای در اواخر سال ۲۰۲۲، آن را معرفی کرد.

مزایای کالیپر ترمز سبز

کالیپر سبز دو مزیت دارد. یکی اینکه تولید گرد و غبار در نتیجه ترمز گرفتن را کاهش می‌دهد و دیگری اینکه با کاهش مصرف انرژی، محدوده پیمایش را افزایش می‌دهد. این کالیپر در آن واحد دو کار را با استفاده از چیزی به نام گشتاور ترمز باقیمانده کمتر انجام می‌دهد. معمولا در کالیپرهای ترمز هیدرولیکی، لنت‌ها پس از رها شدن ترمز کمی روی دیسک کشیده می‌شوند.

اما در اینجا، گشتاور باقیمانده ترمز بین لنت‌ها و دیسک (پس از اینکه راننده ترمز را رها می‌کند) کمتر از ۰.۲ پوند فوت است که تقریبا صفر محسوب می‌شود. این ترمزها در کنار سیستم ترمز سیمی MK C2 کانتیننتال به کار گرفته می‌شوند. این سیستم فاصله بیشتر مورد نیاز بین لنت‌ها و دیسک برای دستیابی به گشتاور باقیمانده کمتر را در نظر می‌گیرد. بنابراین راننده متوجه هیچگونه سستی در پدال ترمز نمی‌شود.

کالیپر ترمز سبز؛ تطبیق صنعت قطعه سازی اروپا با استاندارد یورو 7

خودروهای برقی از دو نوع ترمز استفاده می‌کنند: ترمز احیاکننده و نوع معمولی که با نام ترمز پایه شناخته می‌شود. این کالیپر ترمز سبز به طور خاص برای در نظر گرفتن این موضوع طراحی شده است که طبق ادعای کانتیننتال، در بیش از ۸۰ درصد مواقع حین کاهش سرعت نیازی به ترمزهای پایه نیست.

آن‌ها هنوز هم قادر به انجام کار خود در زمان توقف اضطراری هستند، اما از آنجا که بار حرارتی ترمزها بسیار کمتر است، به اندازه ترمزهای یک خودروی معمولی کار نمی‌کنند.

لنت کوچک‌تر و سایش کمتر!

در نتیجه، کالیپر ترمز سبز فشرده‌تر و لنت‌ها کوچک‌تر و نازک‌تر هستند، که این امر با کاهش نرخ سایش ممکن می‌شود. قطعه‌ای که در بالای دیسک‌ها قرار می‌گیرد نیز نازک‌تر است. این قطعه به دیسک اجازه می‌دهد قطر بیشتری داشته باشد. همچنین می‌توانند اهرم فشار بیشتری ایجاد کند تا ترمز بتواند کاهش سرعت بیشتری در ازای نیروی یکسان ایجاد کند.

به طور کلی، ترمز در هر پیچ ۵ کیلوگرم سبک‌تر از ترمز معمولی است و این کاهش وزن به افزایش محدوده پیمایش و بهبود هندلینگ کمک می‌کند.

کالیپر سبز در زمان معرفی به مرحله‌ای رسیده بود که می‌توانست ظرف دو تا سه سال در خودروهای تولیدی مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , کالیپر ترمز سبز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
spr : بچها داستان این spr چیه؟
معین : سلام لطفا دوستانی که خرداد تکمیل وجه کردن و تبدیل زدن به اس بی آر لطفا اعلام کنین تا چندم فاکتور شدین من خودم ۲۶خردادم یک هفته م هست تبدیل کردم اما فعلا فاکتور خبری نیست
cvt : آقا کجا کنده تعطیله الان بیش 30 روز شد یک عدد cvt فاکتور نشده. نفرات 18 و 19 اسفند زیاد هستن
شاهین cvt اتومات : برای من تبدیل به cvt بدون سانروف gl باز نیست. برای شما توی پنل کاربری الان امکان تبدیل هست؟
یونس : اگه تبدیل بزنیم سود تاخیر بهمون میدن
خدایا ببین : الهی بچه های مسئولین سایپا جلوشون پر پر بزنن خون به جیگرمون کردن هم پول دادیم هم روحو جسممون مریض شد
cvt : سلام به همه عزیزانی که سی وی تی هستن و که تاریخ تکمیل وجه و سخا آنها چند روز با 18 اسفند فاصله داره. بخش زیادی از تعهدات cvt تکمیل وجه 18 اسفند فاکتور شده. عزیزانی که تکمیل وجه 18 اسفند و 19 اسفند و 20 اسفند هستن روند تولید و تکمیل کاری کند هست اما تاریخ هر 15 روز بروز میشه و 18 اسفند نمیمونه و جلوتر میره. اونایی که خیلی عجله دارن میتونن تبدیل بزنن. البته با این روند تولید عزیزانی که خرداد 1404به بعد تکمیل وجه کردن احتمالا باید GL بدون سانروف بگیرن.
داریوش ۲ اردیبهشت : فک نکنم چون آخرین واریزی ها ۲۶ اسفند بود اونایی که بعد از وقت اداری روز ۲۶ واریز وجه انجام داده اند افتاده اند به ۲۷ با این اوصاف ۲۸ اصلا امکان نداره کسی باشه مگه اینکه شاهد معجزاتی در شرکت بی تعهد سایپا باشیم که امیدوارم این طوری نباشه
شاهین مهر : سلام مگه برا شهریور تکمیل وجه نشده میگن برا مهر تا چند روز دیگه میاد
ایگل ۲۰ روزه : کسی اینجا ثبت نامی نقدی ایگل ۲۰ روزه هست؟ تو قرارداد من زده بدون خسارت میخوام ببینم مال شمام همینطوره یا این نمایندگی فقط این کار رو کرده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مشکی رینگ شهریور : خیلی زحمت کشیدین ممنونم از لطفت
علی محمدی : دوستان پیش فروش تحویل شهریور اگ تبدیل پلاس زدین و فاکتور شده اعلام کنین ببینیم چجوره وضعمون
ساینا اس سفید : سلام پیش فروش ها تا چه تاریخی فاکتور شدن ؟
حسن پیش پانا مرداد : دوستان بلاخره پلاک شد خیلی خوشحالم
محمد : دوستان من با چنتا از بچها رفتیم ،یکی که از یزد اومده بود،اداره تحویل زامیاد پل کفش ملی به سمت اندیشه اولین خیابان دست راست مشخصه،درب شماره یک ،بما گفتن که مجوز گرفته شده و از هفته بعد پلاک میشن ،به چند نفر دیگه نیاز داریم زحمت بکشن برن شرکت زامیاد درب اصلی جاده فتح کنار بانک ملت، اطلاعات بگیرن مشخص بشه بما راست گفتن یا سرکار گذاشتن ،منتظر خبر از شما هستیم تکون بخورید
207 پانا فولادی آذر : دقیقا منم مثل شمام کی اسقاط کردین؟
علی تحویل31مردادپانا : سلام 6فاکتورشدم امروز12پلاک شدم چند روز طول میکشه تحویل بدن لطفا راهنمایی کنید ممنون
شهریور : مسعود جان پیش فروشی یا فوری؟اخه واسه خیلیا تبدیل به پلاس امده شهریور
مسعود : من تحویل بیستم شهریورم هنوز از تبدیل خبری نیست
207 اتومات آذر : دوستای عزیز کسی خبر داره اتومات سقف فلز تا چه تاریخی فاکتور شده؟