بدترین خودروهایی که در ایران فیس‌لیفت‌ شدند

 

بدترین خودروهایی که در ایران فیس‌لیفت‌ شدند

 

پژو پارس بهینه فیس‌لیفت جدیدی از این خانواده است که انتشار عکس‌های آن در فضای مجازی با واکنش منفی بخشی از کاربران همراه شده. خیلی‌ها با دیدن پژو پارس بهینه یاد پیکان سپرجوشن در اوایل دهه ۸۰ افتادند و بعضی‌ها با طعنه پژو پارس بهینه را فیس‌لیفت جدید وانت آریسان دانستند. گفته می‌شود پژو پارس بهینه به‌صورت آزمایشی در خط تولید ایرانخودرو قرار گرفته و درصورت پاس کردن استاندارد‌های ۸۵ گانه جانشین نسخه‌های قبلی خودش می‌شود. به‌جز پژو پارس بهینه حداقل هفت‌تا مدل دیگر می‌توانیم پیدا کنیم که شایستگی حضور در فهرست بدترین فیس‌لیفت‌های تاریخ صنعت خودروسازی ایران را دارند.

شماره یک| ساینا S

قیمت ساینا S در بازار آزاد حدود ۱۰ میلیون تومان از ساینا دنده‌ای ساده بیشتر است. به‌جز چندتا آپشن بیشتر، ساینا S از نظر ظاهری هم با نسخه‌های قبلی خودش متفاوت است و سال ۹۹ به‌اسم فیس‌لیفت جدید ساینا راهی بازار شده است. آن زمان سایپا برای ساینا S از شعار تبلیغاتی «یک تغییر به‌موقع» استفاده کرد، اما دست‌پخت نهایی، برای بخشی از فعالان بازار چنگی به دل نمی‌زد. خیلی‌ها آینه بغل ساینا S را کپی‌برداری ناشیانه از ریو می‌دانند و بعضی‌ها طراحی جدید چراغ‌ها و صندوق عقب ساینا S را یکجور پسرفت نسبت به نسخه قبلی قلمداد می‌کنند.

شماره دو| زانتیا ۲

زانیتا ۲ جوری ساخته شده که انگار طراحان آن وسط پروژه کار را به امان خدا رها کردند و رفتند. هنوز نمی‌دانیم چرا مه‌شکن‌ها‌ی زانتیا ۲ را تقریبا وسط سپر جلو گذاشتند یا اینکه چه‌کسی برای اولین بار اضافه شدن برجستگی‌های روی سپر جلو را ایده بکری دانسته است. طراحی جلوپنجره جدید با سه خط افقی تغییر دیگری است که در نمای جلو زانیتا ۲ دیده می‌شود و انگار خود لوگو سیتروئن را به‌زور داخل آن جا دادند. خلاصه که طراحی و ساخت زانیا ۲ بدترین کاری بود که خودروسازان ایرانی می‌توانستند با زانتیای دوست‌داشتنی انجام دهند و خود سایپا هم بعد از بازخورد منفی که از افکار عمومی دریافت کرد، خیلی زود بی‌خیال ادامه تولید آن شد.

شماره سه| پراید ۱۴۱

پراید ۱۴۱ اوایل دهه ۸۰ با الگوبرداری از زانیتا در طراحی صندوق عقب راهی بازار شد. اما همان زمان خیلی‌ها به‌خاطر سروصدای زیادی که در سرعت‌های بالا از سمت صندوق عقب به‌گوش می‌رسید، از فیس‌لیفت جدید پراید انتقاد می‌کردند. نهایتا پراید ۱۴۱ حداقل نسبت به پراید ۱۳۱ –نسخه‌های پراید صندوقدار- و پراید هاچ‌بک از خط تولید سایپا زودتر کنار رفت و نتوانست موفقیتی در بازار داشته باشد. تولید پراید‌های معمولی و هاچ‌بک تا سال ۹۹ ادامه داشت، ولی سایپا اوایل دهه ۹۰ از تولید پراید ۱۴۱ دست کشید.

شماره چهار| تندرپارس

تندرپارس نسخه جدید تندر ۹۰ بود که از سال ۹۱ در خط مونتاژ پارس‌خودرو قرار گرفت. از نظر فنی تفاوتی با تندر ۹۰ نداشت، اما به‌لطف موتور ۱.۶ لیتری، نسبت به اغلب خودرو‌های داخلی دست بالاتر را داشت. با این حال نمای ظاهری تندرپارس واقعا جای دفاع ندارد و نهایت خلاقیت دوستان به تغییر سبک و سیاق چراغ‌های آن خلاصه می‌شود. الان معدود مدل‌های تندرپارس صفرکیلومتری که از سال ۹۷ تا الان خاک می‌خورند، حدود ۶۸۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شوند.

شماره پنج| پیکان سپرجوشن

پیکان سپرجوشن یا سپرپلاستیکی از اوخر دهه ۷۰ تا ابتدای دهه ۸۰ در خط تولید ایرانخودرو باقی ماند. خیلی‌ها استحکام پایین‌تر سپر‌های پلاستیکی را مهمترین ایراد پیکان سپرجوشن می‌دانستند و آن را نقطه ضعف فیس‌لیفت جدید پیکان معرفی می‌کردند. عرضه پیکان سپرجوشن به بازار تقریبا بدون هیچ دستاوردی برای ایرانخوردو تمام شد و آن‌ها سال ۸۲ یعنی دو سال زودتر از توقف تولید پیکان سپر فلزی، بی‌خیال تولید پیکان سپرجوشن شدند.

شماره شش| پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷ از نظر بخشی از فعالان بازار خودرو همان ۲۰۶ است. چون از نظر فنی حداقل اولین نسخه پژو ۲۰۷ فرقی با ۲۰۶ نداشت و فقط تغییر فرم چراغ‌ها آن را به یک فیس‌لیفت جدید از ۲۰۶ دوست‌داشتنی تبدیل می‌کرد. این وسط مشخص نیست چرا لوگو ایرانخودرو به‌جای سپر، روی کاپوت قرار گرفته است. البته از همین ۲۰۷ نسخه‌های زیادی در بازار وجود دارد و مثلا پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای به‌عنوان یکی از گران‌ترین خودرو‌های داخلی با قیمتی نزدیک ۸۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

شماره هفت| سمند سورن

سمند سال ۸۰ روی پلتفرم ۴۰۵ ساخته شد و محصول نهایی در دوران خودش طراحی نسبتا قابل قبولی داشت. حتی نسل‌های بعدی آن که شامل خانواده دنا می‌شود، از لحاظ ظاهری جلو اغلب خودرو‌های داخلی آبروداری می‌کند، اما این وسط انگار شانس با سورن یار نبوده و تقریبا طراحی از مدافتاده‌ای دارد. باوجود توقف تولید سمند‌های اولیه، سورن به‌اسم سمند سورن پلاس همچنان در خط تولید ایرانخودرو باقی مانده و به‌شکل بامزه‌ای در پنج تیپ مختلف با قیمت ۳۳۱ میلیون تومان تا ۳۷۲ میلیون تومان در کارخانه فروخته می‌شود.

شماره هشت| پژو پارس بهینه

پژو پارس بهینه گفته می‌شود به‌خاطر فشار‌هایی که از طرف سازمان استاندارد به خودروسازان وارد می‌شود، طراحی شده است. فشار‌هایی که باعث شده از این بعد از داخل کابین خودرو امکان تغییر ارتفاع چراغ‌ها را داشته باشیم، اما تغییر عجیب و غریب سپر‌های آن ظرف ۲۴ ساعت از انتشار عکس‌های پژو پارس بهینه، در فضای مجازی با انواع و اقسام شوخی‌های کاربران مواجه شده است. خیلی‌ها سپر جدید پژو پارس بهینه را همان سپر وانت آریسان دانستند. از طرفی طراحی جدید سپر‌ها بی‌شباهت به‌همان پیکان سپرجوشن نیست و اوج خلاقیت طراحان ایرانخودرو همرنگ کردن زه‌های جانبی و سپر‌ها با بدنه بوده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فرهاد : سلام خدا رو شکر منم تعیین رنگ شدم: سفید واریز: دو مرداد ساعت یازده شماره پذیرش: 11915484
عرفان : سلام آقا شایان ببخشید شما واریزی شهریور طرح فوق العاده هستین؟
علی : سلام .t8 مشکی تحویل ۹۰ روزه ثبت نام ۱۴ مرداد اقساط امروز پلاک شد رفت تو ارسال مدارک
رحیمی : من فاکتور بشم از دستم راحت میشین دعا کنین زودتر فاکتور شم
رحیمی : ایندفه برم نمایندگی هم خودم هم اونارو اتیش میزنم
J7سفید ۱۶تیر : خیر همچنان منتظر مدارک و تحویل خودرو
جواد j4 : 6 ماه انتظار واقعا بزرگترین اشتباهه خرید کردن از این شرکت کسی هم نیست نظارتی داشته باشه واقعا نخرید پشیمون میشید
آنا : سلام من خودرو شاهین ثبت نام کردم تحویل زده زمستان 1403 میتونم تا تحویل خودرو ماشین بخرم و پلاک به نام خودم بشه؟ یا زمان تحویل ماشین دوباره استعلام پلاک گرفته میشه؟
رحیمی : 🌹سلام دوستان 🌹 ❤️ ما بایدیه کاری کنیم به نظرم تنهایی و دست رو دست گذاشتن بسه❤️ 👑همه بیاین این پایین آمادگی خودتون رو اعلام کنید👑 😍که با هم بریم ورزش صبحگاهی برای آرامش😍 😊و بعد بریم کوه برای مدیتیشن😊 🪻من و خدا رو شکر کنید با هم دوست شدیم و به آرامش رسیدیم🪻 💕ماباید از زندگی در لحظه زندگی لذت ببریم 💕 🌺☘️🌹حالا کی پایس اکیپ تشکیل بدیم تا ماشینامون میاد با هم رفیق شیم🌺🌺 بشیم یه خانواده خانواده ماشین ها وای چقدر خفن با هم بریم شمال بریم کوه بریم دشت بریم مسافرت همه دست تو دست هم بعد بچه هامون با هم دوست شن بعد ازدواج کنن بعد برای هم تولد و مهمونی بگیریم خونه ی همدیگه بریم با هم تجارت ها را بیاندازیم وای چقدر خفن هر کی پایس اعلام کنه☘️☘️☘️🌺🌺🌺🌺🌺
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
2070 : 207 پانا سفید . تحویلی 30 ابان بودم فاکتور 13 آذر . 22 آذر تحویل خودرو
Saadat سورن جدید آذر : کسی هست طرح جدید اخیر تحویل گرفته باشه من 21 پیام امد آماده است ولی میگن 10 روز طول میکشه بیاد سورن جدید تحویل 25 آذرم
2070 : من امروز تحویل گرفتم قسمت همه
استپ همدان : قیمت کارخانه کوییک rs صد میلیون گران شد ماشینی که برای طرح تبدیل گذاشته بودن شده چهارصد و ده
محمد : سلام مجدد من همون دوستی هستم که 30 مرداد تکمیل کرده بودم چند روز قبل خاکستری فاکتور شدم روز 21 پلاک انلاین هم صادر شد
مجتبی : من سوال کردم جمله پرسشی بود نگفتم که دوگانه میدن
علیرضا : دوستان دوتا ماشین ثبت نام کردم یکیش فاکتور شده یکیش نشده صبح فاکتور شده پراید وانت اذر 1
پوریا : اطلس سفید مشکی تکمیل وجه 30 مردادماه خدا رو شکر امروز چک کردم فاکتور شده.انشاله این مسولین یه فکری کنند به حال مردم
مهدی رانا تحویلی 26 آذر : داداشا ماشین پلاک بخوه میره برای حمل و تحویل . اسناد معمولا دو هفته زمان میبره و پست میشه . پس نپرسین چطور زود تحویل گرفتین
مرتضی نوری،تحویل 30 آبان : با سلام خدمت دوستان واریزی 21 شهریور پانا سفید تحویل 30 ابان ،امروز صبح تازه فاکتور شد.جهت اطلاع دوستان