بدترین خودروهایی که در ایران فیس‌لیفت‌ شدند

 

بدترین خودروهایی که در ایران فیس‌لیفت‌ شدند

 

پژو پارس بهینه فیس‌لیفت جدیدی از این خانواده است که انتشار عکس‌های آن در فضای مجازی با واکنش منفی بخشی از کاربران همراه شده. خیلی‌ها با دیدن پژو پارس بهینه یاد پیکان سپرجوشن در اوایل دهه ۸۰ افتادند و بعضی‌ها با طعنه پژو پارس بهینه را فیس‌لیفت جدید وانت آریسان دانستند. گفته می‌شود پژو پارس بهینه به‌صورت آزمایشی در خط تولید ایرانخودرو قرار گرفته و درصورت پاس کردن استاندارد‌های ۸۵ گانه جانشین نسخه‌های قبلی خودش می‌شود. به‌جز پژو پارس بهینه حداقل هفت‌تا مدل دیگر می‌توانیم پیدا کنیم که شایستگی حضور در فهرست بدترین فیس‌لیفت‌های تاریخ صنعت خودروسازی ایران را دارند.

شماره یک| ساینا S

قیمت ساینا S در بازار آزاد حدود ۱۰ میلیون تومان از ساینا دنده‌ای ساده بیشتر است. به‌جز چندتا آپشن بیشتر، ساینا S از نظر ظاهری هم با نسخه‌های قبلی خودش متفاوت است و سال ۹۹ به‌اسم فیس‌لیفت جدید ساینا راهی بازار شده است. آن زمان سایپا برای ساینا S از شعار تبلیغاتی «یک تغییر به‌موقع» استفاده کرد، اما دست‌پخت نهایی، برای بخشی از فعالان بازار چنگی به دل نمی‌زد. خیلی‌ها آینه بغل ساینا S را کپی‌برداری ناشیانه از ریو می‌دانند و بعضی‌ها طراحی جدید چراغ‌ها و صندوق عقب ساینا S را یکجور پسرفت نسبت به نسخه قبلی قلمداد می‌کنند.

شماره دو| زانتیا ۲

زانیتا ۲ جوری ساخته شده که انگار طراحان آن وسط پروژه کار را به امان خدا رها کردند و رفتند. هنوز نمی‌دانیم چرا مه‌شکن‌ها‌ی زانتیا ۲ را تقریبا وسط سپر جلو گذاشتند یا اینکه چه‌کسی برای اولین بار اضافه شدن برجستگی‌های روی سپر جلو را ایده بکری دانسته است. طراحی جلوپنجره جدید با سه خط افقی تغییر دیگری است که در نمای جلو زانیتا ۲ دیده می‌شود و انگار خود لوگو سیتروئن را به‌زور داخل آن جا دادند. خلاصه که طراحی و ساخت زانیا ۲ بدترین کاری بود که خودروسازان ایرانی می‌توانستند با زانتیای دوست‌داشتنی انجام دهند و خود سایپا هم بعد از بازخورد منفی که از افکار عمومی دریافت کرد، خیلی زود بی‌خیال ادامه تولید آن شد.

شماره سه| پراید ۱۴۱

پراید ۱۴۱ اوایل دهه ۸۰ با الگوبرداری از زانیتا در طراحی صندوق عقب راهی بازار شد. اما همان زمان خیلی‌ها به‌خاطر سروصدای زیادی که در سرعت‌های بالا از سمت صندوق عقب به‌گوش می‌رسید، از فیس‌لیفت جدید پراید انتقاد می‌کردند. نهایتا پراید ۱۴۱ حداقل نسبت به پراید ۱۳۱ –نسخه‌های پراید صندوقدار- و پراید هاچ‌بک از خط تولید سایپا زودتر کنار رفت و نتوانست موفقیتی در بازار داشته باشد. تولید پراید‌های معمولی و هاچ‌بک تا سال ۹۹ ادامه داشت، ولی سایپا اوایل دهه ۹۰ از تولید پراید ۱۴۱ دست کشید.

شماره چهار| تندرپارس

تندرپارس نسخه جدید تندر ۹۰ بود که از سال ۹۱ در خط مونتاژ پارس‌خودرو قرار گرفت. از نظر فنی تفاوتی با تندر ۹۰ نداشت، اما به‌لطف موتور ۱.۶ لیتری، نسبت به اغلب خودرو‌های داخلی دست بالاتر را داشت. با این حال نمای ظاهری تندرپارس واقعا جای دفاع ندارد و نهایت خلاقیت دوستان به تغییر سبک و سیاق چراغ‌های آن خلاصه می‌شود. الان معدود مدل‌های تندرپارس صفرکیلومتری که از سال ۹۷ تا الان خاک می‌خورند، حدود ۶۸۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شوند.

شماره پنج| پیکان سپرجوشن

پیکان سپرجوشن یا سپرپلاستیکی از اوخر دهه ۷۰ تا ابتدای دهه ۸۰ در خط تولید ایرانخودرو باقی ماند. خیلی‌ها استحکام پایین‌تر سپر‌های پلاستیکی را مهمترین ایراد پیکان سپرجوشن می‌دانستند و آن را نقطه ضعف فیس‌لیفت جدید پیکان معرفی می‌کردند. عرضه پیکان سپرجوشن به بازار تقریبا بدون هیچ دستاوردی برای ایرانخوردو تمام شد و آن‌ها سال ۸۲ یعنی دو سال زودتر از توقف تولید پیکان سپر فلزی، بی‌خیال تولید پیکان سپرجوشن شدند.

شماره شش| پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷ از نظر بخشی از فعالان بازار خودرو همان ۲۰۶ است. چون از نظر فنی حداقل اولین نسخه پژو ۲۰۷ فرقی با ۲۰۶ نداشت و فقط تغییر فرم چراغ‌ها آن را به یک فیس‌لیفت جدید از ۲۰۶ دوست‌داشتنی تبدیل می‌کرد. این وسط مشخص نیست چرا لوگو ایرانخودرو به‌جای سپر، روی کاپوت قرار گرفته است. البته از همین ۲۰۷ نسخه‌های زیادی در بازار وجود دارد و مثلا پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای به‌عنوان یکی از گران‌ترین خودرو‌های داخلی با قیمتی نزدیک ۸۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

شماره هفت| سمند سورن

سمند سال ۸۰ روی پلتفرم ۴۰۵ ساخته شد و محصول نهایی در دوران خودش طراحی نسبتا قابل قبولی داشت. حتی نسل‌های بعدی آن که شامل خانواده دنا می‌شود، از لحاظ ظاهری جلو اغلب خودرو‌های داخلی آبروداری می‌کند، اما این وسط انگار شانس با سورن یار نبوده و تقریبا طراحی از مدافتاده‌ای دارد. باوجود توقف تولید سمند‌های اولیه، سورن به‌اسم سمند سورن پلاس همچنان در خط تولید ایرانخودرو باقی مانده و به‌شکل بامزه‌ای در پنج تیپ مختلف با قیمت ۳۳۱ میلیون تومان تا ۳۷۲ میلیون تومان در کارخانه فروخته می‌شود.

شماره هشت| پژو پارس بهینه

پژو پارس بهینه گفته می‌شود به‌خاطر فشار‌هایی که از طرف سازمان استاندارد به خودروسازان وارد می‌شود، طراحی شده است. فشار‌هایی که باعث شده از این بعد از داخل کابین خودرو امکان تغییر ارتفاع چراغ‌ها را داشته باشیم، اما تغییر عجیب و غریب سپر‌های آن ظرف ۲۴ ساعت از انتشار عکس‌های پژو پارس بهینه، در فضای مجازی با انواع و اقسام شوخی‌های کاربران مواجه شده است. خیلی‌ها سپر جدید پژو پارس بهینه را همان سپر وانت آریسان دانستند. از طرفی طراحی جدید سپر‌ها بی‌شباهت به‌همان پیکان سپرجوشن نیست و اوج خلاقیت طراحان ایرانخودرو همرنگ کردن زه‌های جانبی و سپر‌ها با بدنه بوده است.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
اهواز 50 نظر
Fx *Khani 14 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زهرا : اینکه ماشین شما مشکل داشته دلیل بر این نیست بزنید تو سر مال بقیه بگید سگ نگاش نمیکرد اتفاقا همین اطلس همه آرزوشو دارن پشت فرمونش بشینن خیلیا منتظرن سایت باز بشه صف ببندن برای سال آینده ، من یکی از فامیلامون از فردا موتور از sx5 خرید رینگاش تاب داشت و کلی مشکل دیگه.. خلاصه دلیل نمیشه واسه رینگ پنچر بودن که قطعا اینطور هم نیست چون کاملا چک میشه توی سایپا و ایران‌خودرو..
s3 : بله درسته ولی ۴ ماه از سال گذشته ولی ۱۴۰۳ داخلش نیس..یعنی کارخانه تحویل نمیده
مهدی : سلام به تمامی دوستان گروه به ویژه اسفندماهی ها خلاصه بگم منم منتظرم ؛؛ اونایی که ماشینشون رو گرفتن ایشالله چرخش براش بچرخه اونایی هم که مثل من هنوز دعوتنامشون نیومده مثل من ایشالله هر چی زودتر دعوتنامشون بیاد این مدیرای سایپا در جریان نیستن که امثال ماها اگه نباشیم همین مدیر باید بره گدایی کنه اینا حقوقشون از جیب ماست یه کاری کرده که اگه ماشین رو خم بهمون بدن اونقدر کاممون تلخ شده که شیرینی وخوشحالی نداریم ودر آخر لعنت خدا بر بی مسولیت ها و کسانی که پای عهد و وعده خود نبودند هیچ جای دنیا مثل این خودرو ساز نیست خوب بی شرف ماشین آشغال که داری تولید میکنی حداقل رضایت مشتری رو که داشته باش لعنت بر شما
هایما7x : سلام دوستان هایما x7 برای کسی قسمت صدور پلاک رسیده
صالحی : سلام من ۳۱فرودینم تارا مشکی فاکتور نشده.پیش فروش
ممد : اره منم همین روز بودم چون پیش فروش بودیم یک درصد سود میدن
ز : مونتاژ به صورتskd هست و کیفیت مشابه همان خودرو وارداتی هست
xx5 : سلام اینجا از عدم تحویل کرمان موتور همه ناراضی هستن الان اپلیکیشن دیوار کل کشور بزنید تنها محصول قابل فروش خودروهای کرمان موتور هستن!!!
سعید : سلام ۴۰۵ موتور ۱۸۰۰ دارم از ۱۶۰ به بالا نمیره انگار قفل شده باشه مدل ۹۰
Rz : سلام ان دبه سمت چپ اب سبز داخلش آن مخزن اب رادیاتور می باشد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سجاد : چقدر سود تاخیر دادن و قیمت تمام شده چند شد
محمد : کارت ملی شناسنامه گواهینامه میبری قرادادمیبندی بعدتاییدیه اهزارسکونت بایدبگیری ازکافی نت اقدام کن
مریم : برادر چجوری باید بفهمیم فاکتور شدیم اگر میدونین بگین لطفا
محمد : اززمان تحویل اگه بگذره سودتاخیرتعلق میگیره
احمد : دوگانه بهمن
رانا اسفند : دوستان من 16 فاکتور شدم واریزی 4 بهمن هستم سلام سبز ه رفتم نمایندگی به پشتیبانی سخا هم زنگ زدم میکن مشکلی نداره ولی من هنوز پلاک نشدم اکه خواهشا میتونید یه راهنمایی کنید ما هم پلاک شیم
مسعود اسفند : تاریخ دقیق یکشنبه است سوم تیرماه دعوتنامه اسفند میاد از آقای راعی پرسیدم معاونت فروش
تحویل خرداد : دوستان یسوال داشتم ماشینم تارا هست و پلاک شده الان از دیروز رفته روی صدور اسناد، به نظر شما کی تحویل میدن؟؟ و از کجا بدونم پلاک نصب شده روی ماشین یا نه؟؟
8s : در انتظار ماده 10یعنی چی
خسرو : خسته نباشی شایان بهاری