‏‬واردات قطره‌چکانی فایده‌ای ندارد

 

‏‬واردات قطره‌چکانی فایده‌ای ندارد

 

حجت‌اله فیروزی درباره تأثیر واردات خودرو بر بازار، اظهار داشت: هدف از تصویب قانون واردات خودروهای نو و مستعمل در وهله اول تنظیم‌گری بود و خودروسازان توان تأمین خودروهای مورد نیاز مردم را به اندازه کافی ندارند و ناترازی میان عرضه و تقاضای خودرو باعث شده بود که بازار خودرو دچار التهاباتی به لحاظ تأمین نیازهای داخلی و همچنین گرانی قیمت خودرو شود.

وی بیان کرد: بر این اساس، هدف از تصویب واردات خودرو این بود که ناترازی میان عرضه و تقاضای خودرو برطرف شود. همین ناترازی روی قیمت خودرو تأثیر منفی گذاشته بود و هدف مهم‌تر و مطالبه مردم ایجاد تعادل در بازار خودرو و تناسب قیمت‌ها بود و قیمت خودرو معقول و مصرف کنندگان راضی شوند و هدف بعدی هم این بود که از محل واردات خودرو، تکنولوژی‌های جدید هم وارد شود و خودروسازان بتوانند با رقابت و با استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی روز با خودروهای وارداتی رقابت کنند و موجب ارتقا و رشد کیفیت خودروهای داخلی هم شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الان دیگر دولت هیچ بهانه‌ای برای عدم واردات خودرو و هیچ محدودیتی و ممنوعیتی برای واردات خودرو ندارد. از سوی دیگر مجوز واردات انواع خودرو اعم از سواری، کامیون، کامیونت، اتوبوس، کشنده‌ها و ون در مصوبه مجلس شورای اسلامی برای واردات خودرو آمده است. همچنین هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند واردات خودرو انجام دهد و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه هدف قانون گذار از تصویب واردات خودرو ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای خودرو است، باید در اجرا هم سازوکاری اندیشیده شود که واردات خودرو به خوبی انجام شود و واردات قطره چکانی نباشد، چرا که در این صورت فایده‌ای ندارد. شرایط واردات خودرو باید به گونه‌ای باشد که تنظیم‌گری در بازار خودرو اتفاق بیفتد و باید دولت اهتمام لازم را در این زمینه داشته باشد.

فیروزی گفت: چون هدف مهم قانون گذار تعادل بخشی به قیمت بوده، لذا هم باید شرایط واردات خودرو تسهیل شود و هم عوارض ورودی خودروهای نو و کارکرده صفر یا قیمتی کم و حداقلی داشته باشد. تعیین عوارض واردات خودرو از سوی دولت انجام می‌شود و باید قیمت آن صفر یا حداقلی باشد.

وی متذکر شد: مجلس تعیین تعرفه واردات خودرو را در جریان بررسی لایحه مربوط به این موضوع بر عهده دولت گذاشت. هدف از تعیین تعرفه واردات خودرو باید تنظیم‌گری در بازار خودرو باشد و هدف از وضع تعرفه واردات خودرو درآمدزایی نیست.

فیروزی ادامه داد: باید رویه درباره واردات و صادرات به این شکل باشد که زمانی که میزان کالا یا محصولی در کشور بیشتر از نیاز جامعه است، شرایط صادرات را تسهیل و وضع تعرفه بر صادرات را کاهش دهیم. در مقابل، زمانی که می‌بینیم به کالا یا محصولی در داخل نیاز مبرم داریم و تولید داخلی کافی نیست، باید عوارض واردات آن محصول را کاهش دهیم تا واردات به خوبی انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عبارت دقیق‌تر، تعرفه اهرمی مهم برای تنظیم واردات و صادرات است و هدف از وضع آن درآمدزایی نیست، لذا الان که در حوزه خودرو مشکل داریم و در بازار خودرو ناترازی وجود دارد و قیمت‌ها هم مناسب نیست، دولت باید با حداقل تعرفه یا تعرفه صفر اجازه دهد واردات خودرو انجام شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اس ۵ : من یکشنبه ساعت ۱۲ میرم دفتر مرکزی
اس ۵ : لعنت به کرمان موتور تمام کارکناش واقعا حالم دیگه ار این شرکت بهم خورده بدجوری پشیمونم از انتخابم ۳ ماهو نیم از موعد تحویل ماشین گذشته هنوز شاسی نشده واقعا نمیدونم چی بگم دیگه متاسفم برای مسئولین این کشور هر کسی که مسئول و صداش در نمیاد که اینطوری در حق مشتری خیانت میشه
S3 aban : یعنی به نظر شما از زمان شاسی تا ابد وقت دارند تحویل بدند ؟؟ به نظر شما ۳ ماه بعد شاسی هنوز تحویل ندادند اشکالی نداره ؟؟ معلومه شما قشنگ آدم شرکت هستی اومدی اینجا
مصطفا : سلام لطفا بفرما توی جعبه ابزارش(همون که قیمتش یک میلیون تومنه) دقیقا چه آچارهایی هست؟
S5ccc : برای خسارت دیر کرد فقط به اداره صمت باید بروید از زمانی که ماشین شاسی بخوره دیگه دیر کرد تعلق نمیگیره پس از زمانی که باید طبق سیستم ماشین رو تحویل بدهند تا زمان شاسی خوردن ماشین در این بازه زمانی دیر کرد تعلق میگیره
تارا دستی تیتانیوم تحویل۲۷ دی : مبارکه داداش تحویل شما کی بود دستی بود یا اتومات
فرزان : سلام.بله من واریز زدم دیروز.
عادل : دوست عزیز(تارا ) خیلی ممنون واقعن بعد از چهارماه انتظار از تاریخ تحویل (مهرماه تکمیل وجه ،دیماه موعد تحویل)امروز خبر خوبی برام بوده امیدوارم از همه ی دوستان فاکتور بشه
عادل : فروش فوری تارا اتومات بعداز چهار ماه تاخیری فاکتور شد بخشنامه ۴۶۴۲ همه گی تارا اتومات v2 بودن خداروشکر امروز فاکتور شد و در مرحله ی تخصیص پلاک هست
تارا وی وان پلاس : تبریک ماشین تون چی بوده؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مبعث دی : از اون موقع منتظر دعوتنامه بودیم حالا هم بقیش ، تکمیل وجه 27 فروردین ، خبری از فاکتور نیست.
فرشاد : پیش فروش تحویل اسفند بودی؟
8 اس : سلام بستگی به رنگ داره ولی 8 اس سفید تا اسفند هم فاکتور داشتن ولی رنگای دیگه مثلا نقره ای دهه سوم اذر هستن
رضا : دوستانی که امروز پلاک شدین تاریخ ارسال به ناجا چندم زده؟ توی کاستومر قسمت اسناد زده
اریزو5 : کدوم بانکین؟
رضا : سلام. ما که سقف فلزی. تحویل اسفند هستیم. کی فاکتور می شیم
حقیقت تلخ : ما از حقیقت تلخ فرار میکنیم محکومش میکنیم و وعده پوچ دلگرمی و سرکاری میچسبیم بهش
207 : ما تکمیل16 دی هست امروز تازه فاکتور شدیم چجوری تکمیل 17دی پلاک شدی
دوگانه ساینا اینا : خدارو شکر کلا خوش شانس نیستم هنوز فاکتور نشده وهمچنان درانتظار
سورون تحویل بهمن : سلام دوستان 11فاکتورامروزپلاک شدم یعنی امروزخیلیها پلاک شدند