‏‬واردات قطره‌چکانی فایده‌ای ندارد

 

‏‬واردات قطره‌چکانی فایده‌ای ندارد

 

حجت‌اله فیروزی درباره تأثیر واردات خودرو بر بازار، اظهار داشت: هدف از تصویب قانون واردات خودروهای نو و مستعمل در وهله اول تنظیم‌گری بود و خودروسازان توان تأمین خودروهای مورد نیاز مردم را به اندازه کافی ندارند و ناترازی میان عرضه و تقاضای خودرو باعث شده بود که بازار خودرو دچار التهاباتی به لحاظ تأمین نیازهای داخلی و همچنین گرانی قیمت خودرو شود.

وی بیان کرد: بر این اساس، هدف از تصویب واردات خودرو این بود که ناترازی میان عرضه و تقاضای خودرو برطرف شود. همین ناترازی روی قیمت خودرو تأثیر منفی گذاشته بود و هدف مهم‌تر و مطالبه مردم ایجاد تعادل در بازار خودرو و تناسب قیمت‌ها بود و قیمت خودرو معقول و مصرف کنندگان راضی شوند و هدف بعدی هم این بود که از محل واردات خودرو، تکنولوژی‌های جدید هم وارد شود و خودروسازان بتوانند با رقابت و با استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی روز با خودروهای وارداتی رقابت کنند و موجب ارتقا و رشد کیفیت خودروهای داخلی هم شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الان دیگر دولت هیچ بهانه‌ای برای عدم واردات خودرو و هیچ محدودیتی و ممنوعیتی برای واردات خودرو ندارد. از سوی دیگر مجوز واردات انواع خودرو اعم از سواری، کامیون، کامیونت، اتوبوس، کشنده‌ها و ون در مصوبه مجلس شورای اسلامی برای واردات خودرو آمده است. همچنین هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند واردات خودرو انجام دهد و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه هدف قانون گذار از تصویب واردات خودرو ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای خودرو است، باید در اجرا هم سازوکاری اندیشیده شود که واردات خودرو به خوبی انجام شود و واردات قطره چکانی نباشد، چرا که در این صورت فایده‌ای ندارد. شرایط واردات خودرو باید به گونه‌ای باشد که تنظیم‌گری در بازار خودرو اتفاق بیفتد و باید دولت اهتمام لازم را در این زمینه داشته باشد.

فیروزی گفت: چون هدف مهم قانون گذار تعادل بخشی به قیمت بوده، لذا هم باید شرایط واردات خودرو تسهیل شود و هم عوارض ورودی خودروهای نو و کارکرده صفر یا قیمتی کم و حداقلی داشته باشد. تعیین عوارض واردات خودرو از سوی دولت انجام می‌شود و باید قیمت آن صفر یا حداقلی باشد.

وی متذکر شد: مجلس تعیین تعرفه واردات خودرو را در جریان بررسی لایحه مربوط به این موضوع بر عهده دولت گذاشت. هدف از تعیین تعرفه واردات خودرو باید تنظیم‌گری در بازار خودرو باشد و هدف از وضع تعرفه واردات خودرو درآمدزایی نیست.

فیروزی ادامه داد: باید رویه درباره واردات و صادرات به این شکل باشد که زمانی که میزان کالا یا محصولی در کشور بیشتر از نیاز جامعه است، شرایط صادرات را تسهیل و وضع تعرفه بر صادرات را کاهش دهیم. در مقابل، زمانی که می‌بینیم به کالا یا محصولی در داخل نیاز مبرم داریم و تولید داخلی کافی نیست، باید عوارض واردات آن محصول را کاهش دهیم تا واردات به خوبی انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عبارت دقیق‌تر، تعرفه اهرمی مهم برای تنظیم واردات و صادرات است و هدف از وضع آن درآمدزایی نیست، لذا الان که در حوزه خودرو مشکل داریم و در بازار خودرو ناترازی وجود دارد و قیمت‌ها هم مناسب نیست، دولت باید با حداقل تعرفه یا تعرفه صفر اجازه دهد واردات خودرو انجام شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین GLخرداد : ماکه تبدیل زدیم خبری نیست
شاهین GLخرداد : داداش منم خردادم تبدیل glولی نه فاکتور شدم نه تحویل
بهمن : مچکرم، کاش همه مثل شما بودن اطلاع میدادن چکردن تحویل گرفتن نگرفتن تا چ تاریخی، من ک هر روز همینجا نگاه میکنم ببینم چخبره از ماشین تا چ تاریخ ایی فاکتور شدن دیگه هیچ منبعی نیس، فقط اینکه سود تاخیر اگر گرفتید خبر بدید مراحلش به ما یگید
موسی کاظم T9 : آقا باید یه تشکری هم کنم از کرمان موتور که ریده به پول ما و با افرایش قیمت های متعدد و مکرر تا به امروز ماشین های خوشگل و پر زرق و برق چینی رو طلا گرفته و جیب مارو هم تار عنکبوت و شیپیش
مرتضی : سلام دوست شیرازی من. منم دقیقا ۳۰ آبان پیش فروش وی فور هستم. خبری شد همین جا به هم اطلاع بدیم. رنگ تیتانیوم بودم سیاست تغییر رنگ زدم مشکی آبنوس
سید : سلام ما که تحویل سهند S دی ماه 403بود تا امروز که 18 مهر 1404 هست ماشین تحویل ما ندادن !!!!! قرار بوده یک ماه بعد از تکمیل وجه به ما ماشین تحویل بدن !!! من مرداد تکمیل وجه کرده بودم جدیدا هم که تلفن را پاسخگو نیستند همش میگن درخواست اینترنتی ثبت گنید همکاران با شما تماس میگیرند
شاهین اتوماتیک : سلام برو نمایندگی که ثبت نام کردی احتمالا روسایتش باشه امضا هم باید بزنی
GL : تجمع فردا ساعت 10 روبروی معاونت فروش سگپا کیلومتر 11
GL : فردا ساعت 10 تجمع روبروی سگپا کیلومتر 11
cvt : واریز اولیه 4 مهر 1402 تکمیل وجه اسفند 1403 آخه 7 ماه انتظار و بلاتکلیفی برای یک سدان معمولی شاهین. واقعن فاجعه هستش. مگه یه شاهین چی داره که 7ماه منتظرش بمونیم. اینهمه خودروساز توی کشور هست. حقیقتا سایپا ورشکسته و زمین خورده و به ظاهر سرپاست.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
Gxl : آقای علی منم 19 مرداد تکمیل وجه کردم اگر شماهم Gxl هستید و فاکتور شدید اطلاع بدید لطفا
ساینا 85گانه1 اسفند : قسمت شماره گزاری آقای تاراسی
دوگانه شرایطی : سلام دوستان یه خبر خوش تو دیوار تبریز نگاه کردم یدونه نیسان دوگانه رادیال گذاشته بود گفت دوازدهم مهر تحویل گرفتم بعد از دوماه ولی نقدی ثبت نام کرده بود
هادی : سلام دوستان یه خبر خوش تو دیوار تبریز یدونه نیسان گذاشتن زنگ زدم بهش گفت 12مهر تحویل گرفتم بعداز دوماه گفت نقدی ثبت نام کردم
دنا 6 دنده تحویل 31شهریور : تاریخ تحویل خودروتون کی هست
دنا : سلام یه سوال داشتم چرا سود تاخیر من کم شده قبلا 4 تومن بود الان شده 1600
علی : متاسفانه هیچ خبری از فاکتور شهریورماه نیست
اطلس آذر کشور بی قانون : مدیر ارتباطات سایپا رسما اعلام کرده سانروف وارداتی ما نداریم مشتریها اگه زودتر خودرو خودشناسی رو میخوام بدون سانروف بگیرن فعلانم زمان تامین قطعه مشخص نیست سانروف شاهین با اطلس فرق داره یا همونه؟
مجتبی : شما کدوم استانی
ساینا اس بهمن پیش فروش : دو روز اصلا هیچکی فاکتور نمی شه خسته شدیم از این سایپا بیاید یه تجمع بکنیم. یه کانال تلگرامی خوندم می خوان یه تجمع بزرگ بکنن جلوی سایپا