‏‬واردات قطره‌چکانی فایده‌ای ندارد

 

‏‬واردات قطره‌چکانی فایده‌ای ندارد

 

حجت‌اله فیروزی درباره تأثیر واردات خودرو بر بازار، اظهار داشت: هدف از تصویب قانون واردات خودروهای نو و مستعمل در وهله اول تنظیم‌گری بود و خودروسازان توان تأمین خودروهای مورد نیاز مردم را به اندازه کافی ندارند و ناترازی میان عرضه و تقاضای خودرو باعث شده بود که بازار خودرو دچار التهاباتی به لحاظ تأمین نیازهای داخلی و همچنین گرانی قیمت خودرو شود.

وی بیان کرد: بر این اساس، هدف از تصویب واردات خودرو این بود که ناترازی میان عرضه و تقاضای خودرو برطرف شود. همین ناترازی روی قیمت خودرو تأثیر منفی گذاشته بود و هدف مهم‌تر و مطالبه مردم ایجاد تعادل در بازار خودرو و تناسب قیمت‌ها بود و قیمت خودرو معقول و مصرف کنندگان راضی شوند و هدف بعدی هم این بود که از محل واردات خودرو، تکنولوژی‌های جدید هم وارد شود و خودروسازان بتوانند با رقابت و با استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی روز با خودروهای وارداتی رقابت کنند و موجب ارتقا و رشد کیفیت خودروهای داخلی هم شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الان دیگر دولت هیچ بهانه‌ای برای عدم واردات خودرو و هیچ محدودیتی و ممنوعیتی برای واردات خودرو ندارد. از سوی دیگر مجوز واردات انواع خودرو اعم از سواری، کامیون، کامیونت، اتوبوس، کشنده‌ها و ون در مصوبه مجلس شورای اسلامی برای واردات خودرو آمده است. همچنین هر شخص حقیقی و حقوقی می‌تواند واردات خودرو انجام دهد و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه هدف قانون گذار از تصویب واردات خودرو ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای خودرو است، باید در اجرا هم سازوکاری اندیشیده شود که واردات خودرو به خوبی انجام شود و واردات قطره چکانی نباشد، چرا که در این صورت فایده‌ای ندارد. شرایط واردات خودرو باید به گونه‌ای باشد که تنظیم‌گری در بازار خودرو اتفاق بیفتد و باید دولت اهتمام لازم را در این زمینه داشته باشد.

فیروزی گفت: چون هدف مهم قانون گذار تعادل بخشی به قیمت بوده، لذا هم باید شرایط واردات خودرو تسهیل شود و هم عوارض ورودی خودروهای نو و کارکرده صفر یا قیمتی کم و حداقلی داشته باشد. تعیین عوارض واردات خودرو از سوی دولت انجام می‌شود و باید قیمت آن صفر یا حداقلی باشد.

وی متذکر شد: مجلس تعیین تعرفه واردات خودرو را در جریان بررسی لایحه مربوط به این موضوع بر عهده دولت گذاشت. هدف از تعیین تعرفه واردات خودرو باید تنظیم‌گری در بازار خودرو باشد و هدف از وضع تعرفه واردات خودرو درآمدزایی نیست.

فیروزی ادامه داد: باید رویه درباره واردات و صادرات به این شکل باشد که زمانی که میزان کالا یا محصولی در کشور بیشتر از نیاز جامعه است، شرایط صادرات را تسهیل و وضع تعرفه بر صادرات را کاهش دهیم. در مقابل، زمانی که می‌بینیم به کالا یا محصولی در داخل نیاز مبرم داریم و تولید داخلی کافی نیست، باید عوارض واردات آن محصول را کاهش دهیم تا واردات به خوبی انجام شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عبارت دقیق‌تر، تعرفه اهرمی مهم برای تنظیم واردات و صادرات است و هدف از وضع آن درآمدزایی نیست، لذا الان که در حوزه خودرو مشکل داریم و در بازار خودرو ناترازی وجود دارد و قیمت‌ها هم مناسب نیست، دولت باید با حداقل تعرفه یا تعرفه صفر اجازه دهد واردات خودرو انجام شود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , واردات خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی 1ماهه : سلام دوستان کسی از یکم مرداد فاکتور نشده ماشین فروختم الان ندارم که کارام متوقف شده. قیمت چی شد پیچوندن
شاهین پلاس۱ : حق و که مینویسی اجازه تایید نمیدن تو سایت قرار بگیره عدالتتون کجا رفته کجای حرفم نامحترمانس
شاهین پلاس۱ : حق و که مینویسی اجازه تایید نمیدن تو سایت قرار بگیره عدالتتون کجا رفته
شاهین : عزیز فضولی نباشه منم مثل شماام میشه بگی حوالتو چند فروختی؟؟منم خسته شدم از انتظار میخوام بفروشم
ابراهیم شاهین جی اهواز : سلام منظورت از ۱۳ آذر پرداخت پوله یا پذیرش؟ من ۱۴ آذر پول دادم ۵۹۴ تومن ولی پذیرش زده ۱۷م توی سایت . هنوز فاکتور نشده.
رفیعی : سلام .من 18مهر 402مبلغ290میلیون پول واریز کردم برای شاهین اتوماتیک دعوتنامه 25اسفند 403بوده ولی هیچ خبری نیست .خدا لعنت کنه سایپا رو بی شرف ها جزای این کارشون رو با خانواده‌شان بدن .من ماشین زیر پام رو فروختم دادم الان ماشین ندارم .
هاجری : سلام کسی ماشین اشو تحویل گرفته خبر بده 20 روزه دادن یا تاخیر داشت خواهشاً جواب بدین
بابک : سلام ظاهرا مرداد به بعد نه پیامک تبدیل اومده نه تکمیل وجه سوال منم هست ببینیم چند روز مهلت میدن برای واریز بقیه وجه و اینکه مبلغ جی و جی ال چقدره
شاهین پلاس1 : 9مرداد رفتم شرکت خراب شده گفتن اگر این جوری که الان داره فاکتور میشه فاکتو. بشه 35 روز دیگه ماشینتونو میدن اینجوری که اینا دارن فاکتور میکنن که اصلا فاکتور نمیکنن کوش کجاس چرا هیچ کس نمیاد بگه فاکتور شدم دو سه هفته یه بار یکی میاد میگه فاکتور شدم این نشد ماشین دادن که باید فکری کنیم به خدا خسته شدیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن : سایت مازندران دریچه سیمی میزنه یا برقی؟
شهرام : سلام.بسلامتی لطفا تاریخ پرداخت وجه و ارسال پرونده رو اعلام کنید
شهرام : سلام.برای جلوگیری از ابطال گارانتی بعضی از نمایندگی ها انجام میدن
نگین .ایکس 55 پرو : سلام دوستان .ما امروز ماشینمون رو تحویل گرفتیم انشالله قسمت شما با تاخیر سیستمی 55 روزه که بابت اون هم 20 میلیون دادن بابت تاخیر خودرو .
حسن : سلام . کسی اطلاع داره الان که آپکو جمع شده برای نصب آپشن کجا باید رفت؟
محمد : داداش واسه منم همینطوره! فروش فوق العاده فرسوده بودم باید ماهی 3 درصد بده که میشه روزی بالای 500 ،الان نمی دونم چرا برای ما نصفه حساب کرده!!
اطلس 23 مهر : سلام چطور تغییر رنگ رو انجام دادید
محمد : تو قرارداد داداش 36 درصد سالیانه زده...الان اگر بر اساس 12 درصد داره میده! هر کسی یه مبلغی میده منم موندم حسابش چطوریه!!
احمد جنوب : دعوت نامه ساینا مرداد امد امروز به تک
محمد : والا منم همین مشکل دارم،قرارداد زده سالیانه 36 درصد،تحویل 11 مرداد بودم تا الان 5 تومان زده!! بعضی دوستان دیگه بیشتر هستن...منم موندم والا