جک S5 جدید رونمایی شد

 

جک S5 جدید رونمایی شد

 

جک اس فایو یکی از موفق‌ترین کراس اوورهای چینی بازار ایران از لحاظ میزان فروش به حساب می‌آید. این خودرو از سال ۹۳ به کشورمان آمد و تاکنون با یک نسخه فیس لیفت در ایران حاضر بوده است. شرکت کرمان موتور قصد دارد تا در سال ۱۴۰۲ نسخه جدید و کاملا به‌روز شده از این محصول را تحت عنوان « کی ام سی X5 » به مشتریان ارائه دهد.

این روزها کراس اوورهای متنوع و مختلف چینی در بازار ایران حضور پیدا کرده‌اند و نبود محصولات وارداتی از برندهای معتبر شرقی و غربی باعث شده تا مشتریان ایرانی نیز روی خوش به محصولات چینی جدید نشان دهند. جک اس ۵ که در واقع مدلی الگوبرداری شده از هیوندای توسان دو نسل پیش به حساب می‌آید، سال‌ها پیش وارد بازار ایران شد و توانست مشتریان از طبقه متوسط را تا حد زیادی به سمت خود جلب کند.

به گزارش خبرآنلاین، با توجه به قدمت طراحی این محصول و همچنین جذابیت نه‌چندان زیاد نسخه فیس لیفت اول آن، شرکت کرمان موتور تصمیم گرفته تا با همکاری برند سهول، یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی «جی ای سی» (JAC)، نسخه کاملا جدید و به‌روز شده جک اس ۵ را به میدان بیاورد. این محصول در بازار چین با نام سهول ایکس ۶ شناخته می‌شود و در ایران از سوی کرمان موتور تحت عنوان کی ام سی X5 در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

 

ویژگی‌های طراحی کی ام سی X5

کی ام سی ایکس ۵ فرم کاملا جدیدی برای نمای جلو و عقب خود ارائه داده است، اما بدنه این ماشین تغییری نکرده و در واقع همان بدنه قدیمی جک اس ۵ در اینجا نیز به کار گرفته شده است. در نمای جلو، ظاهری کاملا تهاجمی و مدرن را مشاهده می‌کنید که از نظر کارشناسان در قیاس با نمای بغل خودرو که متعلق به حدود یک دهه پیش است، تناسب چندانی ندارد. با این حال طراحی چهره KMC X5 نسبت به مدل قبلی بسیار زیباتر شده و هیجان بالاتری در آن دیده می‌شود.

طرح خاص چراغ‌های دیلایت، جلوپنجره بزرگ و جانمایی چراغ‌های اصلی در قسمت میانی سپر، از ویژگی‌های مهم طراحی چهره این ماشین به حساب می‌آید. نمای بغل خیلی تغییر نکرده و مهم‌ترین شاخصه آن استفاده از رینگ‌های جذاب و جدید است که جلوه بهتری را برای این نما به دنبال دارد. خوشبختانه برخلاف نسخه فیس لیفت اول، نمای عقب هم تغییر کرده و حالا شاهد چراغ‌های سراسری با طراحی زیبا و شیک‌تر نسبت به گذشته هستیم. جایگاه پلاک هم از روی در صندوق به سپر منتقل شده تا طراحی این بخش تفاوت بیشتری با مدل قبلی پیدا کند.

درمجموع باید گفت که نمای بیرونی کی ام سی X5 مخصوصا در قسمت جلو و عقب کاملا متحول شده و این نکته می‌تواند برای طرفداران جک اس ۵ کاملا خوشایند و دلپذیر باشد. اما به هر حال با توجه به استایل قدیمی بدنه خودرو، ناهماهنگی‌هایی بین طراحی نمای جلو و عقب با نمای جانبی آن مشاهده می‌شود که شاید برای بعضی افراد مهم باشد.

بعد از ورود به داخل کابین کی ام سی ایکس ۵ متوجه تحول همه‌جانبه این قسمت خواهید شد. طراحی داشبورد و غربیلک فرمان مطابق با دیگر محصولات جدید کرمان موتور یعنی مدل کی ۷ و جی ۷ کاملا نسبت به گذشته تغییر کرده و بسیار مدرن‌تر شده است. فرم داشبورد تاحدودی مینیمال به نظر می‌رسد و وجود نمایشگر ایستاده جلوه بهتری به آن بخشیده است. طرح غربیلک فرمان هم عوض شده و شبیه به فرمان کی ام سی جی ۷ به چشم می‌آید.

سطح کیفی مواد به‌کاررفته در ساخت داشبورد و رودری‌ها نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و حالا حس لاکچری بودن از حضور در نسخه جدید جک اس فایو به مشتری انتقال پیدا خواهد کرد.

میزان فضای داخل کابین تقریبا همچون گذشته است و برای حضور ۵ سرنشین بزرگسال کافی به نظر می‌رسد. البته که از لحاظ فضای پای سرنشینان عقب می‌توانست وضعیت کمی بهتر باشد. میزان فضای صندوق عقب این خودرو هم برابر ۴۸۵ لیتر است که گرچه در این کلاس خودرویی خیلی بزرگ نیست اما می‌تواند چمدان‌های مسافرتی ۴ تا ۵ نفر را درون خود جا بدهد.

 

مشخصات فنی کی ام سی X5

مشخصات فنی کی ام سی X5 نسبت به جک اس ۵ نیوفیس خیلی تغییر نکرده و همان موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه روغنی در اینجا هم به خدمت مشغول هستند. البته برخی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و رفع عیوب جزئی نمونه قبلی، در اینجا انجام شده تا عملکرد بهتری را از این مجموعه فنی روی کی ام سی X5 شاهد باشیم.

موتور این خودرو قدرتی برابر با ۱۷۲ اسب بخار تولید می‌کند و حداکثر گشتاور آن نیز به ۲۸۰ نیوتن متر می‌رسد. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و تعلیق عقب از نوع نیمه مستقل میله پیچشی است که نسبت به نمونه‌های مالتی لینک، تاثیر منفی روی پایداری و کیفیت سواری خواهد داشت. اما به طور کلی در سرعت‌های متعارف نباید خیلی نگران وضعیت پایداری و حرکات عرضی کی ام سی x5 بود.

رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی، باک سوخت ۵۵ لیتری و مصرف سوخت حدود ۷ تا ۷.۵ لیتر درصد کیلومتر، از دیگر ویژگی‌های فنی کی ام سی ایکس ۵ به شمار می‌رود. در مورد شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو اطلاعات رسمی در دسترس نیست اما حدس می‌زنیم شتاب کی ام سی ایکس ۵ چیزی حدود ۱۰.۵ ثانیه خواهد بود که برای یک کراس اوور خانوادگی در این سطح به‌ویژه در بازار ایران، کاملا قابل قبول و مناسب ارزیابی می‌شود.

 

خودرو

کی ام سی X5

پیشرانه

1.5 لیتری توربو GDi، چهار سیلندر

توان موتور

172 اسب بخار / 280 نیوتن متر

گیربکس - انتقال قدرت

6 سرعته اتومات W-DCT – دیفرانسیل جلو

مصرف سوخت ترکیبی

حدود 7 – 7.5 لیتر بر 100 کیلومتر

شتاب 0- 100

حدود 10.5 ثانیه

سیستم تعلیق

جلو مکفرسون – عقب نیمه مستقل میله پیچشی

ابعاد بدنه / فاصله محوری

4505*1850* 1698 / 2660 میلیمتر

 

امکانات و تجهیزات کی ام سی X5

در فهرست امکانات کی ام سی ایکس۵ موارد زیر وجود دارد:

چهار کیسه هوا

سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، سیستم کمکی ترمز اضطراری BOS

سیستم فشار باد تایرها TPMS، ترمز پارک برقی EPB، اتوهلد

سنسور پارک عقب ،دوربین 360 درجه

کروز کنترل، سنسور نور و باران، آنتن بال کوسه‌ای

سانروف پانوراما به همراه پرده برقی

ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای

سیستم تک لمسی برای باز و بسته شدن تمامی شیشه‌ها با قابلیت تشخیص مانع

آینه‌های جانبی تاشونده اتوماتیک حافظه‌دار همراه با گرمکن

کلیدهای کنترلی روی غربیلک فرمان، تنظیم غربیلک فرمان در دو جهت

تهویه مطبوع الکتریکی با پنل لمسی، دریچه‌های تهویه عقب

قابلیت تنظیم حالت رانندگی برای فرمان در سه حالت، اهرم تعویض دنده با عملگر الکترونیکی

چراغ‌های روشنایی در روز Day Light، چراغ‌های جلو و عقب LED، چراغ‌های مه شکن عقب

روکش صندلی چرمی تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، تنظیم دستی صندلی شاگرد در 4 جهت

مالتی مدیا نمایشگر 12.8 اینچی + بلوتوث + USB، 10 اسپیکر + یک ساب ووفر ، کلاستر دیجیتال 7 اینچی، قابلیت اتصال تلفن همراه Carplay+iPod+GPS

خروجی برق ردیف جلو 12 ولت + 5 ولت ، دو خروجی برق ردیف عقب 5 ولت

گرمکن صندلی راننده، حافظه صندلی راننده با قابلیت تنظیم گودی کمر در 4 جهت

کول باکس

 

قیمت و زمان عرضه

در مورد قیمت کی ام سی X5 هنوز اطلاعات رسمی منتشر نشده و فعلا خبری در این مورد به دست ما نرسیده است اما با توجه به آنکه قیمت میانگین این خودرو در بازار چین حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار دلار است، انتظار می‌رود بهای آن در بازار ایران هم‌سطح با محصولاتی همچون فونیکس تیگو ۷ پرو باشد. در مورد زمان عرضه این محصول هم فعلا صحبتی نشده اما با توجه به رونمایی رسمی کی ام سی ایکس ۵ در نمایشگاه خودرو مشهد، احتمالا تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد آغاز فرایند فروش این محصول مونتاژی خواهیم بود.

منبع

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , جک S5






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

سیا
0

دوستان از تحویلی های دی ماه خبری نیس هنوز؟
09:39  1402/10/20
پاسخ دادن
محمد
0

سلام
برا کسی فاکتور شده؟
17:15  1402/09/28
پاسخ دادن
اس
0

چخبره داداش هنوز به این فکر نباش
00:09  1402/10/04

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سهند : اینی ک میگن مالیات داره داره ماشین واسه فروش حواله مالیاتش چقده جریانش چیه اگه کسی میدونه بگه لطفا
ساینا اس شده سهند اس : امروز برای منم پیامک واریزی سهند اس اومده انشااله که برای همه بیاد بعد چند ماه
dubi : الاغ این واسه کسیه که تمام پولو داده باشه و ثبت نامش قطعی باشه نه تو که یه ریالم پول ندادی ثبت نام قطعی نکردی. اینی که الان پیامک فرستاده هم از تعهدش به اون پیش ثبت نام نیست. میخاد ماشینی که هیچکی نمیخره رو قالب کنه به یه عده از همه جا مونده
تارا : دوستان ما همه یه درد مشترک داریم پس همه بهتره به هم کمک کنیم و اطلاعات دقیق بدیم و دروغ هم نگیم. خواهشا هرکی فاکتور شد دقیقا توضیح بدید. تشکر.
حسین : چرا اینقدر جلوش زشته، مثل پیکان همه چیزش رو مربعی در آوردن، آخه یه بازی با خطوطی یا یه زاویه ای
تارا v1 پلاس : توضیحات این ساناز خانم سرکاری بود چون فاقد هرگونه اطلاعات بود قطعا اگر سری جدید فاکتور شده باشند دوستان دیگری فاکتور شدن و اطلاعات درستی در گروه قرار میدن
وحید : اومدی پز فاکتور شدنت رو بدی!؟ اگه قصدتون کمک کردن به دیگرانه، بفرمایید فروش فوری بودید یا پبش فروش، تحویل چه تاریخی بوده، کی واریز وجه یا تکمیل وجه کردید؟
Ramin : با سلام اگر قرارداد رو خوب مطالعه کنید 90 روز عادی هست نه کاری. لطفا نگید کاری تا بعدا همه بگن 90 روز کاری و دیگاه سایپا هم سو استفاده کنه از این مطلب.
رضا : آقا یه رانتی داره توزیع میشه و ملتی دارن استفاده میکند ، خریتش کجاشه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 ارتقاء تحویل 31فروردین : منم تحویل 31فروردین فاکتور نشدم
آراز دی ماه : پیش فروش بودم 21 فرودین ریختم فاکتور شدم
تبدیل : کوییک اتوماتیک در فروش جدید سایپا ، گنجانده شده !!
مریم اسفند : من تکمیل وجه 21 دی بودم،کی فاکتور میشم به نظرتون؟
محسن : سلام رضا واقعی ازمشهد خوبی داداش حالت خوبه خسته نباشی رضا خبر جدیدنیست ازفراخوان بعدی پارس ایلکس
مهدی : منم دقیقا با شما همزمان ثبت نام کردم مدل 1402 ثبت شده تو کارت خودرو ولی هنوز خبری از تحویل نیست زنگ زدم گفتن آخر تیرماه
صبا : دوستان بخشنامه 4713 کسی هست براش پیامک نیومده باشه
امیر : سلام داداش چه نوع پارسی؟
تحویل 30دی : اگر بتونی یک شکایت دیگه داشته باشی حتماً تحویل میدن ولی نمیکذارن چون به ضرر شون هست تعداد شکایت بالا بره.
سینا : سلام دوستان کسی هست 4714 پارس سفارشی باشه؟